یوبیسافت در رابطه با استریم بازیها: این سرویس برای ناشران پول ساز نیست
این روزها با پیشرفت تکنولوژی عناوین زیادی با استفاده از فناوری ابری قابل بازی شدهاند و گاهی موضوع به حدی جدی میشود که شاهد اظهار نظر افراد مختلف و تاثیرگذار صنعت بازی در رابطه با تمام ابری شدن بازیها و انجام آنها توسط استریم کردن هستیم. درحالی که سونی، مایکروسافت و الکترونیک آرتس (Electronic Arts) وارد این حوزه شدهاند، بهنظر میرسد یکی از بزرگترین ناشران این صنعت یعنی یوبیسافت (Ubisoft) مشکلات قابل توجهی برای پیوستن به جمع آنها داشته باشد.
بهتازگی کریس ارلی (Chris Early) معاون مشارکت و درآمد شرکت یوبیسافت با حضور در پنلی که با حمایت شرکت Akami برگزار شده بود، صحبتهای مفصلی دربارهی دیدگاه یوبیسافت در رابطه با سرویسهای استریم ابری بازیها به میان آورده است:
برای ما این یک سوالِ بازار قابل توصیف است. ما معتقدیم اگر بتوانیم [بازیهایمان] را از راهی که مردم حاضر به پرداخت پول برای آن باشند به دستشان برسانیم، افراد زیادی وجود دارند که حاضر به انجام بازیهایی که ما امروزه میسازیم هستند. امروز ما بر اساس فروش بازیهایمان ۱۵۰ میلیون مشتری داریم و همانطور که میدانید همهی ما دوستانی داریم که به دلیل نداشتن آخرین کنسول یا ارتقاء ندادن رایانهی شخصی خود، بازی کردن را متوقف کردهاند و خاطرات [بازیهای قدیمی را] مرور میکنند. ما دیدیم در بازی که اخیراً معرفی کردیم [Starlink: Battle for Atlas] شخصیت Star Fox قابل بازی خواهد بود. [بهخاطر این اتفاق] انفجاری از نوستالوژی در کنفرانس مطبوعاتی بهجود آمد، آنها [افرادی که خاطرهی بازیهای گذشته را مرور میکنند] در آن نقطه قرار دارند.
درواقع من بازیاشتراکی را مانعی برای پیشرفتمان میدانم و جهت [توضیح] آن برای شما دو مثال میزنم. اولین مثال در رابطه با PS Now است. فکر میکنم این تکنولوژی بسیار بزرگی برای ارائهی محتوای استریم به مخاطبان میباشد اما ما به عنوان ناشر پولی از آن بهدست نمیآوریم؛ حتی پولی که بهدست میآوریم کمتر از مقداری است که برای فروش آن صرف کردهایم. پس از نقطهنظر ناشر، چرا باید برای آن خود را به زحمت بیندازیم؟
[این] تکنولوژی برای بازیباز فوقالعاده است. من میتوانم هرچیزی که خواستم را در هر مکانی بالافاصله بازی کنم! این یک تکنولوژی عالی است که توسط مدل کسب و کار کنار گذاشته میشود. بنابراین حساب پلیاستیشن پلاس خود را شارژ کنید تا بتوانید هر بازی که دارید را برروی هر دستگاهی بازی کنید. این سرویسی عالی برای بازیباز است. این [تکنولوژی] باعث تطبیق مردم در مکانهای بیشتری با مفهوم استریم میشود. شما میتوانید به جایی برسید که افراد بیشتری که به استریم کردن میپردازند را داشته باشید.
چالش مشابهای با مدل کسب و کار شما وجود دارد. ما این را کارساز دیدیم و به آن معتقدیم. شما آن را با یک برنامهی اشتراکی محدود کردید که باعث میشود ناشران نتوانند از آن ایجاد درآمد کنند. از طرفی دیگر شما میتوانستید بازی خود را بفروشید و هنگامی که آن درحال دانلود است اجازه دهید مردم پنج دقیقه بازی را تجربه کنند، یا به شما پولی اضافی پرداخت کنند تا بتوانند با سرعت زیادی به انجام بازی در مکانهای بسیار بیشتری ادامه دهند. با اشتراکی کردن این تکنولوژی، فقط آن را از دست میدهید.
همانطور که از سخنان کریس اِرلی مشخص است، یوبیسافت علاقهمند به حضور در این سرویس میباشد اما از روش درآمدی آن ناراضی است زیرا نمیتواند به اندازهی کافی سود مورد نیاز او را تامین کند. به هر صورت صنعت بازیهای رایانهای مانند تمامی صنایع نوعی تجارت محسوب میشوند و شرکتها علاوه بر تولید محصول باید برای کسب سود بیشتر نیز برنامهریزی داشته باشند. نظر شما در اینباره چیست؟ بهنظر شما مدل کسب و کار سرویسهای ابری تغیر میکند یا این تکنولوژی بهواسطهی نپیوستن ناشران بزرگ با شکست مواجه خواهد شد؟ دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
واقعا هم جیز است. نکنید
فکر ما که از دنیا جدا افتادیم هم باشید 🙁
“من بازی اشتراکی را مانعی برای پیشرفتمان میدانیم”
بالاخره یکی مخالفت کرد
با این که پول پرست شدین ولی بازم عشقی یوبی :inlove:
به شدت مخالفم که بازی ها استریم بشه
حتی اگه اینترنت ایران بشه بهترین اینترنت جهان
برا این مخالفم که اگه کنسول توی دنیا نباشه من با گیم خدافظی میکنم
اگر اینترنت ایران بهترین بشه
بشه بازی اصلی و ارجینال خرید
استریم بهترین راه ادامه گیمینگ هست که نیاز به سخت افزار و ارتقای آن را برای ابد از بین می بره.
فعلا حضور شما در شرایط فعلی اجازه درست نگاه کردن به این مقوله را بهتون نمیده.
یوبی سافت: ” این سرویس برای ناشران پول ساز نیست ”
در ادامه اذعان داشت: ولی انتشار پی در پی اساسین، آی پول میسازه آی پول میسازه که نگو !!
یوبیسافت شرکت مورد علاقه من
و صاحب IP های مورد علاقه من.
اساسینز کرید
فارکرای
گوست ریکون
اسپلینتر سل
واچ داگز.
یوبی تو ساخت بازیهای منحصر برد رودست نداره.کلا بازی هاشو بر اساس سلیقه من میسازه.ایول. 😎
همینطوری بصورت فیزیکی ما تو ایران به سختی بازی میکنیم وای به حال استریم!
گذشته از صحبت های یوبی و چالش اینترنت های داغون زیاد در جهان،بهترین فایده استریم اینه که روی پیسی با دو گیگ رم میتونید بازی سنگینی مثل ویچر را چهار کی بزنید بر بدن.
اما به جز مشکل اینترنتش،مشکل دیگه هم داره و اون برای ما ایرانی هاست.
دیگه بازی کرک نمیشه.چون باید برای اجراش انلاین بود.