سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا

سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد

هادی اسماعیل‌زاده
۲۱:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا

اگر شما عناوین جوزف فارس (Josef Fares) یعنی A Way Out یا Brothers: A Tale of Two Sons را تجربه کرده باشید، حتما متوجه مدت زمان کوتاه این بازی‌ها شده‌اید. در حالی که عنوان قبلی این سازنده، ۶ ساعت به طول می‌انجامید، با این وجود در عنوان جدید او تنها سه ساعت برای تجربه کامل بازی زمان نیاز دارید. فارس معتقد است که مدت زمان بازی باید با دیدگاه و هدف او تطابق داشته باشد.

وی در مصاحبه با VG247 توضیحات زیر را ارائه داده است:

اگر شما به آمار افرادی که به تجربه بازی می‌پردازند نگاه کنید، می ‌بینید که به عنوان مثال در مورد A Way Out، نرخ تجربه کامل بازی در پلی‌استیشن ۴ به حدود ۵۲ درصد رسیده است.

وی ضمن این که اعلام کرد که این آمار بسیار خوبی است ( مخصوصا در شرایطی که اکثر افراد بازی‌ها را نیمه تمام رها می‌کنند)، از وسواسی که در صنعت گیم در مورد مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن وجود دارد، انتقاد کرد:

بله! این چیزی است که من را نگران می‌کند؛ و این که شما فکر می‌کنید که این ارزش دارد. تصور کنید که شخصی مانند جیمز کامرون بگوید: “آه، فقط ۵۰ درصد از مردم از سینما خارج شدند؛ واو این عالیه!”. این دیوانگی است. ما مدرسینی در طراحی بازی داریم که به دانشجویان خود می‌گویند که به جای تمرکز بر روی کل بازی، فقط روی ۴۰ درصد ابتدایی آن تمرکز کنید؛ چرا که معمولا بازی‌بازان انتهای بازی را نمی‌بینند. چرا این همه تلاش را برای هیچی انجام دهیم؟ ما باید به بازی‌ها به عنوان یک تجربه نگاه کنیم؛ مهم نیست که چه مدت طول می‌کشند. اگر اینقدر این موضوع که بازی‌بازان به تجربه کامل بازی نمی‌پردازند عادی است، پس چرا باید روی پارامترهایی همچون ارزش تکرار و یا مدت زمان بازی مانور دهیم؟ و چرا این موضوع در نمرات بازی لحاظ می‌شود؟ نباید اینطور باشد. وقتی که ناشر من در مورد مدت زمان بازی از من سوال پرسید، واکنش من اینطور بود که “چرا چنین سوالی می‌پرسی؟ من حتی قصد ندارم به این سوال مزخرف جوابی بدهم!”

ارزش تکرار و مدت زمان بازی، هر دو پارامترهایی مهم محسوب می‌شوند. اما اینکه اطمینان حاصل کنید که در حین اضافه کردن محتویات بیشتر، کیفیت نهایی بازی در سطح بالا باقی بماند، کار بسیار سختی است. فارس معتقد است که ساخت بازی‌های طولانی‌تر سخت‌تر است و علاوه بر آن سازندگان باید بر روی چیزی که در ذهن دارند کار کنند و نباید مدت زمان بازی را فدای کیفیت آن کنند. وی در ادامه در مورد ارزش تکرار بازی‌ها گفت:

بعضی وقت‌ها این احساس را دارم که بشقابی کامل از یک غذا را سرو می‌کنیم و مردم ناراحت‌اند که چرا تمام غذاها در این بشقاب نیست و آن‌ها مجبورند که فقط یک نوع غذا را بخورند. همه غذاها، حتی اگر فاسد شده باشند باید در این بشقاب باشد در غیر این صورت آن‌ها بسیار ناراحت خواهند شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سازندگان باید در ساخت بازی‌ها، تا حد امکان مدت زمان بازی را به کیفیت نهایی آن ترجیح دهند؟ و یا اینکه تلاش کنند تا تجربه‌ای عالی را ارائه داده، حتی اگر برای مدت کوتاهی دوام داشته باشد؟ یا اینکه تعادلی بین این دو مشخصه برقرار کنند؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از عنوان A Way Out، جدیدترین ساخته جوزف فارس، نقد و بررسی اختصاصی این بازی را به قلم حسین غزالی مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا
سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • حرف درستی زده گاهی یه عنوان ۲ ساعته خیلی ارزشمند تر از یه عنوان ۱۰ ساعته و پوچ هست دیگه همه بازی های پلی دد رو بازی کردن و همه هم از مدت زمان کمه عنوانی مثل اینساید خبر دارن ولی ارزش همین بازی کوتاه رو شما مقایسه کنید با …..

  • امین گفت:

    اگه قیمت بازی ها بیاد پایین حرفش درسته
    ولی وقتی ما ۶۰ دلار برای یه بازی داستان محور پول میدیم انتظار داریم حداقل ۱۵-۳۰ ساعت ما رو سرگرم کنه

  • ragnaros گفت:

    حرفش از یه نظر هم درسته و هم غلط . از یه نظر درسته چون واقعا تجربه ی خوبه یه بازی به هیچ عنوان قابل اندازه گیری نیس. بطور مثال تجربه بازی inside برای من شگفت انگیز بود حتی با وجود گیم پلی ۵ ۶ ساعته. اما از یه جهتی هم برای ما ایرانی ها که با قیمتای نجومی بازی میخریم میزان ساعت بازی به یه نوعی مهمه . من ترجیح میدم بازی open world بگیریم چون مطمئنا تجربش خیلی طولانی تره و البته به صرفه ترم هست.

  • مشکل اینجاست که کیفیت و ساختار A way out هم اینقدر خوب نبود. وقتی با پلی استیشن ۴ معمولی بازی میکردم حس میکردم یکی روی صفحه ی تلوزیون وازلین مالیده از بس افت کیفیت داشت.
    .
    !خطر اسپویل داستان!
    .
    داستان و کاراکترها هم که کلیشه ای بودن. از همون ۲۰ دقیقه ای ابتدایی میشد کل پلات رو حدس زد. اخرش هم که مثل بخش کو آپ Splinter Cell Conviction تموم شد.

  • postman گفت:

    داداش ۱۰ میلیون دلار بودجه گرفتی . بازی خوب ساختی . تحسینم شد . کل سود بازی هم میرسه به خودت و تیمت . چته دیگه ؟ منو یاد یکی از کارگردان های عزیز کشورمون میندازه : )))))))))
    اینکه گلگی میکنه از ساخت بازی راس میگه واقعا خیلی خیلی سخت تر از چیزیه که حتی بتونیم تصور کنیم ولی بازم دلیل نمیشه کارت ناقص باشه .

    • LordMercy گفت:

      کارگردان ا ی ما، حدّاقل برای سینما، عزیز نیستن… تقریباً بد حساب میشن

      من تا اینجا که کارای امروزی رو دنبال میکنم اوّل درمیشیان، بعد فرهادی و با فاصله ی بسیار زیاد حاتمی کیا رو آدم حساب میکنم… یعنی وضعیت جدّاً داغون ه وا

  • زیاد حرفای این دوستمون رو جدی نگیرین
    F-The oscars#

  • Electro Pop گفت:

    راسته میگه خدایی، خودم به جز Call of Duty بیشتر بازیا رو نصفه تموم می کنم.

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    حرفش خیلی درست نیست پس اون سازنده ای که زحمت میکشه بازیش رو بیشتر بازی کنیم و در عین حال احساس خستگی نکنیم (مثل ویچر) با یک بازی که به قول خودش ۴۰ درصد اولش خوبه و بعد از اون به تکرار میوفته چه فرقی داره؟ ارزش تکرار مهمه چون سازنده ای که این پارامتر رو در نظر میگیره داره زحمت بیشتری برای کارش میکشه.
    هیچ عنوانی ارزش تکرارش بالا نمیره مگر به خاطر زحمت و تلاش مضاعف سازنده. و منتقدین حق دارن این رو لحاظ کنن.
    حالا اینکه یک گیمر وقت نکنه دوبار یک بازی رو انجام بده بحثش جداست…

  • شما گاد آف وار رو ببین که ۳۵ ساعت بخش داستانی داشت هر لحظه لذت بخش تر میشد یا عناوین راک استار
    شما ۶۰ دلار پول نمیدی واسه ۶ ساعت!
    ساختن یه بازی با گیم پلی طولانی هنر میخواد
    که هر استدیویی نداره

سازنده A Way Out به اهمیت پارامترهایی همچون مدت زمان بازی و ارزش تکرار آن انتقاد کرد - گیمفا