نینتندو از عدم توجه سونی و مایکروسافت به بازارهای خانوادگی و کودکان خوشحال است
حتماً میدانید یکی از مشخصههای برجستهی نینتندو این میباشد که این شرکت بزرگترین ناشر و توسعهدهندهی بازیهای ویدئویی است که همچنان بودجهی زیادی را صرف ساخت بازیهای خانوادگی و مخصوص کودکان میکند. هیچ شرکتی مانند نینتندو به صورت مداوم و ثابت این بازار بهخصوص را مورد هدف قرار نداده است و اکثر شرکتها بهجای آن بازیبازان ۲۰ الی ۳۰ ساله را به عنوان مخاطب اصلی خود انتخاب کردهاند.
با اینکه بازیهای شرکت نینتندو برای همهی افراد مخصوصا افراد بزرگسال سرگرمکننده است اما نکتهی کلیدی این است که این بازیها همچنان برای کودکان نیز جذاب هستند؛ جامعهای که کمتر میتواند بازیهای مناسب خود را در میان بازیهای شرکتهای دیگر پیدا کند. بهتازگی آقای رجی فیس ایمه (Reggie Fils-Aime) مدیر نینتندو آمریکا در مصاحبه با روزنامهی Toronto Star دربارهی این موضوع صحبتهایی بهمیان آورده است:
ما خوشحالیم که [رقبای ما توجهی به بازارهای خانوادگی و کودکان] ندارند. درحال حاضر این بازار فوقالعاده مهم شده است چراکه کودکی که در سن ۵ الی ۶ سالگی قرار داشت اکنون ۱۲ الی ۱۳ ساله است و کمتر از چند سال دیگر ۱۸ یا ۱۹ و . . . ساله میشود و هنگامی که شما به Pokémon یا مجموعههای The Legend of Zelda و Mario Kart یا Super Mario Bros وابستگی داشته باشید، این وابستگی تا مدتها همراه شما میماند.
این کاملاً مشخص است که نینتندو دارای مجموعههای بسیار قدیمی و غنی میباشد که طی سالهای طولانی توانستهاند با عرضهی نسخههای جدید خود در عرصهی بازیهای ویدئویی باقی بمانند و هواداران بسیاری از تمامی اقشار و سنین جامعه برای خود کسب کنند و جالبتر اینکه هر ساله احتمال معرفی نسخهای جدید از این مجموعهها وجود دارد اما نکتهای که باعث تداوم عمر این مجموعههای با قدمت ۲۰ الی ۳۰ ساله میشود، ریسک پذیری و خلاقیت بیحد و حصر آنها است که باعث تمایز بین آنها با دیگر مجموعههای قدیمی همعصر خود شده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
😀 دیگه رجی نباید فن کوزه گری رو لو میداد
بطیخ
سونی که اصن نمیفهمه فرق بچه وبزرگ چیه
برای شرکت بزرگی مثل مایکروسافت هم زشته واقعا بره سراغ بچه مچه
فن کوزه گری نه ولی کریتوس سالها پیش توی بازی گادآف وار فن جدید کوزه شکستن رو لو داد :rotfl:
سونی و مایکروسافت هرچقدرم تلاش کنن نمیتونن این بازارو بدست بیارن
هیچ شخصیتی نمیتونن بسازن که با ماریو و زلدا یا سری پوکمون تو محبوبیت برای بچه ها رقابت کنه
نینتندو بیشتر از ۳۰ ساله داره روی این تایپ بازیا کار میکنه
ما هم از اینکه ۹۰ درصد بازیهای مولتی پلتفرم رو سوییچ نداره خوشحالیم همین الان هم فقط یه کرش سه گانه میرزه به کل بازیهای سوییچ اصلا تصورش رو بکن یک کنسولی کال آف و مترو و بتلفیلد و تامبرایدر و رزیدنت اویل و کامبت و اساسین جدید براش نیاد به چه درد میخوره
بچه ها ایشون ناراحته کنسولش بازی با متای ۹۷ نداره :rotfl:
واقعا درسته
دیشب رفته بودم پاساژ مرده ps4 داشت میخواست یبازیم برای بچش بگیره هیچی نبود آخر لگو مارول ۲ رو صد و نود انداختن بهش
پس کرش و knack و ریمن چیه حالا چون مغازه دار نداشته دلیل نمیشه ps4 تو این رده سنی بازی نداشته باشه
داداش به نصبت سوییچ کمتر بازی دارن در این رده سنی شما الان بهترین بازی هایه چند سال قبل سونی رو ببین کدومشون به درد بچه ها میخوره آنچارتد هورایزن گاد آف وار د لست بلادبورن، البته بگما واسه ماها خوب شده 😀
مایکروسافت جدیدا داره یه کارایی میکنه
Super Lucky’s Tale و Zoo Tycoon قبلا عرضه کرده.
بعضی نظرات واقعا جای تاسف داره نینتندو اگر نبود الان باید تو کوچه دنبال لاستیک با یک چوب میکردیم پس قبل از نظر دادن فکر کن نینتندو تاریخ ساز تمام کنسولها و بازیهاست
دوست عزیز باید بگم اینا اصلا تاریخ شرکت نیتندو رو نمیدونن. فکر میکنن از اول playstation و Xbox وجود داشته تازه این نسل نیتندو سوییچ امده. اصلا لازم نیست از بزرگی این شرکت بگم کافیه به عظمت سوپر ماریو نگاه کنین بفهمید چرا به کارگردانش میگن پدر صنعت گیم.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/MSX
یکم تحقیق کن ببین سونی و مایکروسافت بودن یا نه الکی از نینتندو هیرو نسازید
The most popular and famous MSX games were written by Japanese software-houses such as Konami and Hudson Soft. Several popular video game franchises were initially established on the MSX:
Antarctic Adventure and Penguin Adventure
Aleste and Zanac (the latter developed and released alongside the original FDS version)
Bomberman
Eggerland
Metal Gear
Parodius
Puyo Puyo
Others received various installments on the MSX, including several titles unique to the system or largely reworked versions of games on other formats:
Castlevania (as Vampire Killer)
Contra
Dragon Quest
Dragon Slayer
Final Fantasy
Gradius (Nemesis)
R-Type
Wizardry
Xak
Xevious: Fardraut Saga
Ys
اینم عناوینشون هست
زمانی که نینتندو بود نه شما نه اون پلی استیشن و نه ایکسباکسی وجود داشت نینتندو پایه گذار تاریخ صنعت گیم هست پس قبل از هر نظر فکر کن تاریخ شرکت رو بخون
نینتِندو (به انگلیسی: Nintendo) شرکت چندملیتی تولیدکننده بازیهای رایانهای است، که در سال ۱۸۸۹ در شهر کیوتو، ژاپن تأسیس شد. در آن زمان نینتندو کارتهای بازی موسوم به هانافودا تولید میکرد. و فعالیت خود را روی بازیهای کامپیوتری منحصر کرد. بازیهای ماریو، پوکمون و افسانه زلدا از معروفترین بازیهای شرکت نینتندو هستند.
اکنون حدود ۱۲۶ سال از عمر شرکت نینتندو میگذرد و در این سالها طرفداران زیادی در دنیا دارد که هیج وقت بازیهای این شرکت را از یاد نمیبرند. منبع نینتندو از معروفترین و قدیمیترین شرکتهای بازیهای کامپیوتری بهشمار میآید و گفته میشود، سومین شرکت ارزشمند ژاپن میباشد. ارزش این شرکت ۸۵ میلیارد دلار آمریکا برآورد شدهاست. در واقع قدیمیترین شرکت بازیسازی میباشد. چیزی که نینتندو را معروف کرد شخصیت دوست داشتنی سوپر ماریو و زلدا بود