سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا

سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است

حسن شکیبایی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا

Below یکی از اولین عناوین انحصاری معرفی شده برای ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۳ بود. و از آن زمان تا کنون، هنوز این عنوان منتشر نشده است. حال سازندگان دوباره شروع به صحبت درباره‌ی Below کرده‌اند و به نظر می‌رسد دیگر چیزی تا کامل شدن این بازی نمانده است.

Cuphead دیگر عنوان ایکس‌باکس وان بود که ساخت آن مدت بسیاری طول کشید. اما آن همه صبر و حوصله ارزشش را داشت و هنگام عرضه Cuphead، با عنوانی فوق‌العاده رو به رو بودیم. بنابراین امیدواریم این موضوع در مورد Below هم صدق کند و در هنگام عرضه با عنوانی متفاوت و زیبا رو به رو باشیم.

اما چرا ساخت Below اینقدر طول کشید؟ این سوالی است که کریس پیاترُوسکی (Kris Piotrowski) کارگردان هنری استودیو کپِبارا (Capybara)، به آن جواب داده است. او به مشکلات و دشواری‌هایی که تیم سازنده با آن‌ها رو به رو بوده، اشاره کرده است، و به این موضوع که ساخت Below سخت‌تر از آن چیزی بوده که آن‌ها فکر می‌کرده‌اند، اقرار کرد. اما هرگز فکر کنسل کردن ساخت Below به ذهن آن‌ها خطور نکرده است.

خب، من فکر می‌کنم که ما مرتکب یک اشتباه رایج شدیم، که به نظر من همه قبل از اینکه آن را یاد بگیرند، باید یک‌بار آن را انجام دهند. در سال ۲۰۱۳، ما قسمت‌هایی از بازی مثل هسته مرکزی و سبک هنری بازی را مشخص کرده بودیم، و ما در این مورد بسیار هیجان‌زده بودیم… مایکروسافت (Microsoft) از ما پرسید که آیا میخواهیم این عنوان را در رویداد بزرگ E3 نشان دهیم یا نه؟ ما با خود گفتیم چرا که نه، چه چیزی ممکن است اشتباه پیش برود. پس ما تریلر خود را آماده کردیم و آن را به نمایش درآوردیم. همه چیز خوب پیش رفت و بعد از نمایش با خود گفتیم که ساخت ‌‌‌Below به راحتی آب خوردن خواهد بود. اما بعدا مشخص شد که ما اشتباه کرده‌ایم و ساخت این بازی بسیار هم دشوار خواهد بود… معرفی کردن بازی زودتر از موعد مقرر یک اشتباه رایج است، به نظرم ما می‌توانستیم چند سالی ‌Below را نزد خود نگه داریم و سپس آن را معرفی کنیم. دیگر دیر شده بود و نمی‌شد آب رفته را به جوب بازگرداند… در طول این مدت ما هیچگاه به فکر کنسل کردن Below نبودیم و همیشه به چشم عنوانی که می‌خواهیم آن را منتشر کنیم، به آن نگاه می‌کردیم. درواقع ما به عنوان یک استودیو هیچگاه فرصت منتشر کردن یک عنوان را نداشته‌ایم. اما من فکر می‌کنم ما عنوانی منحصر به فرد داریم که می‌توانیم آن را منتشر کنیم. تمام تلاش ما این است که تا زمانی که Below به صورت کامل آماده نشده است، خبری از آن منتشر نشود.

سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا

اینکه می‌بینیم استودیو کپِبارا عزم خود را برای ساخت این عنوان جزم کرده‌ است، فوق‌العاده است. آن‌ها از تجربه‌ی معرفی زودهنگام بازی خود درس گرفته‌اند. حال باید منتظر E3 2018 ماند. ‌آیا Below می‌تواند با انتشارش در سال جاری به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان، همه را تعجب زده کند؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا
سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازندگان: ساخت Below بسیار دشوار بوده است - گیمفا