کپکام: ما Monster Hunter World را به عنوان معیاری برای موفقیتهای آینده خود میدانیم
بازی Monster Hunter World به عنوان یکی از بهترین و پرفروشترین بازیهای امسال شناخته میشود که نه تنها در کشور ژاپن بلکه در سراسر دنیا با استقبال گستردهای روبهرو شد و به فروش بالایی دست پیدا کرد. طبیعی است که کپکام موفقیت این بازی را معیار موفقیتهای آینده خود قرار دهد و فرمولی که در این بازی پیاده کرد را در دیگر بازیهای خود هم پیادهسازی کند.
کپکام با انتشار Monster Hunter World یکی از موفقترین شرکتهای ناشر امسال بوده است. این شرکت در یکی از جلسههای پرسش و پاسخ که برای بررسی گزارش مالی این شرکت تا تاریخ ۱۱ فروردین سال جاری (سی و یکم مارس ۲۰۱۸ میلادی) برگزار شد، اشاره کرد که آنها در تلاش هستند تا عنوان Monster Hunter World را معیاری برای موفقیتهای آینده خود در نظر بگیرند و کیفیت آن را در ساخت عناوین رده بالا (AAA) بعدی خود در نظر داشته باشند تا بتوانند عناوین با کیفیت بیشتری مانند آن منتشر کنند. برای یاد آوری بد نیست که اشاره کنم Monster Hunter World از زمان انتشار خود تا تاریخ ۱۱ فروردین ماه موفق به فروش ۸ میلیون نسخه شده است که این میزان فروش بدون عرضه این بازی روی پلتفرم رایانههای شخصی به دست آمده است. نسخه رایانههای شخصی Monster Hunter World پاییز امسال به انتشار خواهد رسید.
کپکام در جلسه پرسش و پاسخ خود در خصوص این بازی و موفقیتهای آن گفت:
ما Monster Hunter: World را ساختیم تا از تمام قدرت و پتانسیل سخت افزارهای موجود در بازار استفاده کامل را ببریم تا در نهایت سری Monster Hunter را تبدیل به یک برند جهانی کنیم. موفقیت ما در موفق ساختن این بازی و تبدیل کردن آن به یک بازی محبوب هم ظرفیتهای توسعه دهندگان ما را نشان میدهد و هم قدرت تبدیل شدن این آیپی به یک برند جهانی را. برای این که بتوانیم به عنوان یک شرکت جهانی به رشد خود ادامه دهیم، کیفیتی که در Monster Hunter: World وجود دارد را به عنوان معیاری برای ساخت و توسعه عناوین رده بالا (AAA) بعدی خود قرار میدهیم تا همچنان به راه خود با نهایت قدرت ادامه دهیم.
زمانی که از کپکام درباره برنامه های پیش روی آنها برای رشد در پنج سال آینده سوال شد، کپکام اظهار داشت که از آنجایی که بازار ژاپن به تنهایی بسیار کوچک و محدود است، خاطر نشان کرد که برای آنها بسیار مهم است که در عرصه جهانی با شرکتهای بزرگ رقابت کنند و بتوانند به موفقیتهای بیشتری نسبت به آنها برسند. در این زمینه گفته شد که:
از آنجایی که بازار بازیهای ویدئویی خانگی در ژاپن محدود است و فقط ده درصد کل سهم بازار دنیا را تشکیل میدهد، باور داریم که کپکام باید در عرصه جهانی بسیاری از شرکتهای دیگر مانند ناشرانی که در اروپا و آمریکا فعالیت میکنند را شکست دهد تا به رشد متوسط برسد و در طول زمان آن را همچنان گسترش دهد. ورزشهای الکترونیک (Esports) که توجه زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب میکنند، فرصت بسیار خوبی برای ما هستند تا در عرصه جهانی به رقابت با دیگر شرکتهای ناشر بپردازیم. برند کپکام در حال حاضر نیز از شناختگی خوبی در سراسر دنیا برخوردار است و عده زیادی آن را به رسمیت میشناسند به همین دلیل هم ساختار این شرکت را به منظور به رسمیت شناختن این نام تجاری اصلاح خواهیم کرد تا در سطح جهانی هم به موفقیت برسیم.
داشتن چشم اندازی جهانی و عدم رضایت به موفقیت در بازار ژاپن نشان میدهد که کپکام بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال موفقیتهای بیشتر است. این شرکت میخواهد با برپا کردن اسم و رسمی برای خود در سطح جهانی با شرکتهای بزرگ غربی به رقابت بپردازد و آنها را شکست دهد. اگر بخواهیم صادق باشیم، اگر این شرکت بتواند به عرضه بازیهای با کیفیتی نظیر Monster Hunter World ادامه دهد، موفقیت در بازار جهانی و سطح بین المللی کار سختی برایشان نخواهد بود.
لازم به ذکر است که در انتهای این متن اشاره کنم که کپکام در حال به وجود آوردن مقدمات برای عرضه دو بازی بسیار بزرگ است که پتانسیل فروش میلیونی دارند. انتظار میرود یکی از آنها و یا هر دو آنها در رویدادهای پیش روی E3 و یا TGS معرفی شوند بنابراین با گیمفا همراه باشید تا از آخرین خبرهای مروبوطه مطلع شوید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
منکه واسه ps4 نگرفتمش … گذاشتم واسه pc بیاد متاسفانه کرکی بازی کنم !!!
(با این قیمت دلار انحصاری ها رم به زور میشه گرفت … خدا کنه بیاد پایین :no: )
______________________________
ایشالا موفقیتشو با DMC بعدی تکمیل کنه