گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا

گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World

رسول امینی
۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا

امروز شرکت کپکام گزارش مالی خود برای سال ۲۰۱۷ میلادی و برنامه‌های آینده خود برای رشد درآمد از طریق ارائه محتویات فیزیکی و دیجیتالی برای کنسول‌های نسل هشتمی، رایانه‌های شخصی و سیستم‌ تلفن‌های هوشمند و همچنین افزایش جلب رضایت مشتریان را منتشر کرد. با جزئیات کامل همراه ما باشید.

شرکت ژاپنی کپکام گزارش مال خود از سال ۲۰۱۷ تا پایان مارس ۲۰۱۸ میلادی را اعلام کرد. همان طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، درآمد کلی این شرکت به طور چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، کپکام بالاترین سطح درآمد در تاریخ این شرکت را به لطف فروش فوق‌العاده بازی Monster Hunter World داشته است. Monster Hunter World نه تنها به طور قابل توجهی به عملکرد مالی کپکام کمک کرده بلکه با شناخت بین‌المللی این مجموعه باعث شد که درآمد عملیاتی این شرکت رشد بسیاری داشته باشد.

گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا

بازی Monster Hunter World تا تاریخ ۱۱ فروردین (۳۱ مارس میلادی) ۷٫۹ میلیون نسخه در سرار جهان فروخته و همچنین ۵٫۱ میلیون نسخه از بازی وحشت بقای Resident Evil 7 Biohazard روانه بازار شده است.

در نشست مطبوعاتی مربوط به گزارش مالی کپکام، به موفقیت‌هایی که این شرکت در طی سالی که گذشت اشاره شد. در این میان، ما از رشد بزرگ بازار کنسول‌‌های خانگی به دلیل عملکرد قوی هر دو، سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌شنویم. در این نشست کپکام توضیح داد:

در طی سال مالی تا پایان ۳۱ مارس ۲۰۱۸، صنعت ما به لطف عملکرد بسیار خوب سخت‌افزارها و نرم‌افزارها، رشد قابل توجهی در بازارهای ویدیویی داشته است. علاوه بر این، ورزش‌های الکترونیک (Electronic Sports) که در اروپا، ایالات متحده، چین، کره جنوبی و سایر بازارهای خارج از کشور بسیار فراگیر و محبوب شده است، به رشد هر چه بیشتر بازار کمک بسیاری می‌کند. رفته رفته بازی‌هایی که به عنوان یک ورزش الکترونیک شناخته می‌شوند، پس از تصویب رسمی، اجازه حضور در رویداد بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را خواهند داشت. گذشته از این، کشور ژاپن منطقه‌ای است که همواره در ورزش‌های الکترونیک از سایر مناطق کمتر شناخته شده است اما طی سال‌های اخیر این روند با فرصت‌های به وجود آمده تغییر کرده است. در طی رویداد esports 2017 که در نمایشگاه توکیو برگزار شد، بازی Street Fighter V توانست نظر بسیاری از حاضران را جلب کند. این شرکت آمادگی استراتژیک برای ورود کامل به کسب و کار esports در ژاپن را فراهم کرده که شامل ایجاد کپکام ای‌سپورت (Capcom Esports) در باشگاه پلازا کپکام (Plaza Capcom) واقع در منطقه Kichijoji شهر توکیو است.

عنوان گل سرسبد شرکت یعنی Monster Hunter: World [که برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان] در ژانویه ۲۰۱۸ در سراسر جهان منتشر شد، به طور قابل توجهی به عملکرد شرکت کمک کرد و پس از کسب محبوبیت فراوان برای اجرای بی نقص و فروش بیش از ۷٫۹ میلیون نسخه در سراسر جهان، به دستاورد برجسته‌ای دست یافت که آن را به پرفروش‌ترین بازی کپکام در تاریخ این شرکت تبدیل کرده است. شایان ذکر است که گسترش جهانی تعداد کاربر Monster Hunter: World با توجه به موفقیت فوق العاده بازی در خارج از کشور، علاوه بر محبوبیت داخلی آن، آغاز یک دوره جدید را برای این مجموعه مشخص کرده است. این شناخت بین المللی باعث شده که درآمد عملیاتی شرکت در سراسر جهان رشد چشمگیری داشته باشد. علاوه بر این، شرکت تلاش می کند تا ساختار مدیریتی خود را تقویت کند، تیم توسعه خود و محیط توسعه آن را بهبود بخشد و محیط را قادر به تمرکز بر توسعه نرم‌افزار (بازی ویدئویی) کند.

علاوه بر فروش فیزیکی یک محصول، شرکت تلاش‌های خود را بر گسترش ارائه محصولات دیجیتالی متمرکز کرده که می‌تواند در رشد سود خالص، افزایش چشمگیری داشته باشد. این شرکت در همان زمان، به منظور تحقق بخشیدن عملکرد محرمانه محتویات موبایل، اصلاحات سازمانی را انجام داد و عناوین جذاب بیشتری را با هدف افزایش رضایت مشتری روانه بازار کرد.

این اعلامیه همچنین به ویژگی‌های کسب و کار محتوای دیجیتالی که شامل بخش کنسول شرکت کپکام می‌شود نیز می‌پردازد. گذشته از عملکرد عالی بازی‌های Monster Hunter XX ،Monster Hunter World ،Resident Evil 7 biohazard ،Ultra Street Fighter II، عنوان Marvel vs. Capcom: Infinite عملکرد نسبتا خوبی داشته است. به گفته این شرکت بازی Marvel vs. Capcom: Infinite تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۸ میلادی ۱ میلیون نسخه فروش داشته است. همچنین بازی Monster Hunter XX رو کنسول شرکت نینتندو یعنی ۳DS به فروش ۱٫۸ میلیون نسخه‌ای رسیده است.

گفته‌های کپکام در رابطه با عملکرد بازی‌های مذکور روی کنسول‌های موجود در بازار:

در این کسب و کار، موفقیت‌های شگفت انگیز بازی‌های Monster Hunter: World [که برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان ]، Resident Evil 7 biohazard [که برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کاربران رایانه‌های شخصی] و عنوان Monster Hunter XX [که برای کنسول ۳DS] عرضه شد، موجب افزایش فروش کلی شده‌اند و به میزان قابل توجهی بر رشد سود کلی شرکت تاثیر به سزایی داشته‌اند. شایان ذکر است، بازی Ultra Street Fighter II [که برای کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ] عرضه شد، عملکرد فوق‌العاده‌ای در فروش داشته است. در همین حال عنوان Marvel vs. Capcom: Infinite [که برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کاربران رایانه‌های شخصی] در سپتامبر ۲۰۱۷ به منظور فروش در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا عرضه شد، عملکرد نرم و نسبتا خوبی از خود نشان داده است.

در بخش موبایل، و در میان اصلاحات تجاری، از جمله استراتژی‌های اتحاد انجام شده توسط شرکت برای دستیابی به موفقیت در این کسب و کار، بازی Monster Hunter Explore [که براس سیستم‌های آندروید و IOS] عرضه شد، محبوبیت خود را حفظ کرده و باعث افزایش سوددهی ما شده است.

در این اعلامیه، همچنین توضیحی از چشم انداز سال مالی جاری را دریافت می‌کنیم. در این رابطه شرکت کپکام انتظار دارد که بازار موبایل در ژاپن کاهش یابد و این رویه با افزایش رشد بازار کنسول‌های خانگی مواجه شود. توضیحات این شرکت:

از لحاظ چشم انداز آینده، به رغم از بازار داخلی تلفن همراه که تاکنون کاهش مداوم را تجربه کرده است، انتظار می‌رود بازار بازی‌های ویدئویی خانگی از تجدید حیات نرم‌افزار، که بخشی عظیمی از موفقیت آن، مدیون Monster Hunter: World است را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، انتظار می رود که میزان رشد و موفقیت VR [واقعیت مجازی] و AR [واقعیت افزوده] نیز افزایش یابد. در سال‌های اخیر، بازی Go [که یک بازی استراتژی-تخته‌ای آسیایی] و بازی shogi [که یک بازی شطرنجی ژاپنی] است را می‌توان با Al [هوش مصنوعی]  در برابر بازیکنان حرفه‌ای تجربه کرد؛ با چنین پیشرفت‌هایی، ما انتظار داریم استفاده از AI در بازی‌ها روز به روز زیادتر شود زیراکه نوآوری‌های تکنولوژیکی، باعث تغییرات شدید و سریع در محیط خارجی می‌شود، در حالی که تعادل قدرت در این صنعت به سرعت تغییر می‌کند.

اعتقاد بر این است که E3 2018 شروع یک دوره و عصر جدید برای بازی‌های الکترونیک در سراسر جهان به خصوص ژاپن که اقدامات مهمی در راستای پیشرفت این ورزش انجام داده است، باشد. ژاپن با JeSU [اتحادیه ورزش‌های الکترونیک ژاپن] که در ماه ژانویه میلادی تاسیس شد و همچنین لیگ JLeague [لیگ فوتبال حرفه‌ای ژاپن] که در ماه مارس میلادی به وجود آمد، قدم بزرگی را در این عرصه برداشته است.

در این شرایط، کپکام برای افزایش ارزش شرکت خود از طریق توسعه کسب و کار انعطاف پذیر، بر اساس “انتخاب و تمرکز” اقدام خواهد کرد؛ منابع کسب و کار را در اولویت‌های اصلی و زمینه‌های رشد با استراتژی‌های بازسازی و عملیات در واکنش به تغییرات را به محیط کسب و کار اختصاص و همزمان با این کار، بررسی تقسیمات غیر سودمند و بازنگری در پروژهای کسب و کار خود را انجام می دهد.

استراتژی آینده این شرکت برای کسب و کار محتوای دیجیتالی نیز در سه بند اصلی بیان شده است. کپکام قصد دارد تلاش‌های خود را بر روی توسعه و فروش بازی‌های کنسول‌های خانگی متمرکز کند. هدف اصلی این است که بتوانند هر سال عناوینی با فروش چند میلیون نسخه‌ای تولید کنند. سه بند اصلی این شرکت:

بند ۱٫ شرکت تلاش‌های خود را بر روی توسعه و فروش نرم‌افزار [بازی‌های ویدئویی خانگی] متمرکز خواهد کرد که نه تنها کسب و کار اصلی و هدف شایسته‌ای است بلکه بسیار سودآور خواهد بود. برای این منظور، با تعیین فرایندهای توسعه و مدیریت درآمد، براساس نقشه‌های استراتژیک میان مدت و بلند مدت و همچنین از طریق همکاری‌های استراتژیک، تقویت توسعه آن ساختار، ارتقاء تیم توسعه و بهبود محیط توسعه، شرکت تلاش خواهد کرد تا خطوط تولید را گسترش دهد. این اقدامات شرکت را قادر می‌سازد تا عناوینی با فروش چند میلیون نسخه‌ای در هر سال مالی را تولید کند.

بند ۲٫ به منظور تنوع ساختار فروش خود، شرکت تلاش‌های خود را بر گسترش ارائه محتویات دیجیتالی، که شامل ریسک کمتر و سوددهی بیشتر نسبت به فروش فیزیکی یک محصول است را در اولویت کار خود قرار می‌دهد.

بند ۳٫ با توجه به محتویات تلفن همراه، شرکت همزمان با دستیابی به موفقیت و جذب مشتریان جدید، تلاش می‌کند که مشتریان قدیمی خود را با استفاده از تقویت روند توسعه، ساختار کلی، انجام عملیات پس از راه اندازی بهینه (به عنوان مثال، شناسایی روند مشتری، ترکیب بینش داده‌ها در بازی ها و غیره) و ایجاد همکاری‌های‌ تجاری، راضی نگه دارد.

این گزارش مالی و برنامه‌های کلی کپکام برای آینده این شرکت بود که مطالعه کردید.

در آخر خاطر نشان می‌کنیم که بازی Monster Hunter World هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا
گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارش مالی و برنامه‌های آینده Capcom | فروش ۷٫۹ میلیون نسخه‌ای Monster Hunter World - گیمفا