تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا
تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا
تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا
تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد

عرفان رحیمی صادق
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

دیگر چیزی تا زمان برگزاری رویداد E3 2018 باقی نمانده است. حدود یک ماه دیگر این رویداد آغاز خواهد شد و ما شاهد برگزاری بزرگ‌ترین مراسم مربوط به بازی‌های رایانه‌ای سال خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم با هم نگاهی به دلایلی کنیم که می‌توانند این رویداد را نسبت به سال‌های گذشته متمایز کنند.

فقط چند هفته تا E3 2018 فاصله داریم. پیش از این در ماه جاری شاهد لو رفتن اطلاعاتی از برخی بازی‌ها بودیم که بعضی از آن‌ها درست و برخی دیگر غلط از آب درآمد اما با این حال شاهد معرفی چند بازی هم بودیم که نمونه بارز آن را شاید بتوان Shadow of the Tomb Raider دانست. اما در این مقاله ما قصد نداریم بار دیگر به معرفی این بازی‌ها بپردازیم بلکه می‌خواهیم به ۱۳ دلیلی که می‌توانند E3 امسال را از سال‌های دیگر متمایز کنند، داشته باشیم؛ پس از شما دعوت می کنم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

اول از همه باید اشاره کنم که ما در E3 امسال انتظار معرفی سخت افزار جدیدی از هیچ کدام از ۳ شرکت بزرگ سازنده کنسول‌های ویدئویی (سونی، مایکروسافت و نینتندو) نداریم؛ مگر این که اتفاق خاصی رخ دهد و واقعا غافلگیر شویم. با این حال احتمال وقوع چنین چیزی بسیار پایین است چرا که پلی‌استیشن ۴ پرو در اکتبر ۲۰۱۶ عرضه شد، نینتندو سوییچ کار خود را در مارس سال گذشته آغاز کرد و ایکس‌باکس وان ایکس هم نوامبر سال گذشته به بازار راه پیدا کرد.

بنابراین با کنار رفتن احتمال معرفی سخت افزاری جدید، تمرکز اصلی ما روی بازی‌های این رویداد است. این بازی‌ها عناوین معمولی نیستند بلکه پروژه‌های عظیمی هستند که توسط برخی از با استعدادترین توسعه دهندگان در حال ساخت هستند به طوری که حتی برای برخی از این بازی‌ها، چند استودیوی بزرگ در حال همکاری با هم هستند تا یک عنوان منحصر به فرد و بدون نقص ارائه کنند. این بازی‌ها می‌توانند آخرین عناوین سطح بالا (AAA) باشند که برای کنسول‌های این نسل منتشر می‌شوند و به همین دلیل هم سعی بر استفاده از آخرین قدرت سخت افزار‌ها را دارند. تاریخ به ما نشان داده که در اواخر هر نسل، توسعه دهندگان بهترین عناوین آن نسل را ارائه می‌کنند تا بازی‌بازان با خاطره‌ای خوش نسل قبل را ترک کنند و قدم به نسل بعد بگذارند. برخی از نمونه‌های بارز این موضوع را می‌توان عناوینی نظیر The Last of Us و همینطور Grand Theft Auto V دانست که در سال ۲۰۱۳ به انتشار رسیدند و باعث شدند همه ما نسل هفتم را یکی از بهترین نسل‌های چند دهه اخیر بدانیم.

معرفی Cyberpunk 2077

با موفقیت‌های دنباله دار عنوان The Witcher III، شهرت و محبوبیت سی دی پراجک رد (CD Projekt RED) به بالاترین حد ممکن رسید. نیازی به گفتن نیست که شور و شوق همه ما برای تجربه پروژه بعدی آن‌ها بسیار بالا است و در حالی که Cyberpunk 2077 خیلی زود معرفی شد، مراسم E3 امسال می‌تواند زمان مناسبی برای ارائه جزئیات بیشتر از این بازی باشد تا بازی‌بازان بدانند چنین عنوانی که اینقدر آن‌ها را هیجان زده کرده، دقیقا چیست. فکر می‌کنم که رویداد E3 امسال زمان بسیار خوبی برای انجام این کار است. البته چند شایعه هم در این رابطه در هفته‌های اخیر منتشر شده است که قوت بیشتری بدان می‌بخشد. علاوه بر آن در هفته‌های اخیر این بازی کم کم در حال شکستن سکوت خبری خود بوده و با انتشار اخباری از پروسه ساخت آن، کمی ما را در جریان کار گذاشته است. لازم به ذکر است که برنامه‌های پیش روی خود سی دی پراجکت رد هم این است که تا سال ۲۰۲۱ دو بازی سطح بالا (AAA) منتشر کند.

با در نظر گرفتن این نکته می‌توان انتظار داشت که یکی از آن‌ها تا سال ۲۰۱۹ به انتشار برسد که با این حساب اولین کاندیدای قطعی برای این موضوع Cyberpunk 2077 است. طبق چیزی که خود این استودیو اعلام کرده،‌ این بازی بلندپروازانه‌ترین بازی ساخته شده به دست آن‌ها خواهد بود.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

معرفی بازی Starfield از طرف بتسدا (و احتمال اعلام تاریخ انتشار آن)

کم‌تر استودیویی می‌تواند شور و شوقی مانند چیزی که سی‌دی پراجکت رد با Cyberpunk 2077 به وجود آورد، در دل بازی‌بازان به وجود بیاورد که یکی از آن‌ها بدون شک استودیوی بتسدا گیم (Bethesda Game Studios) است. این استودیو کار ساخت عناوینی نظیر سری Elder Scrolls و همینطور Fallout 3 و ۴ را در کارنامه خود دارد. پاییز امسال سومین سالی است که Fallout 4 به قفسه فروشگاه‌های گیم رسیده است. با توجه به این که در حال حاضر این استودیو بیشترین نیروی کار را در اختیار دارد، و همچنین شایعاتی که نشان از معرفی پروژه جدید این شرکت در رویداد E3 امسال می‌دهند، شایعه معرفی نسخه جدید این سری را قوت بخشیده است.

با این حال این پروژه Elder Scrolls VI نخواهد بود چرا که این استودیو بارها و بارها این موضوع را اعلام کرده طوری که دیگر جای هیچ شکی در این رابطه باقی نمانده است. شانس این هم هست که این پروژه یک آی‌پی جدید باشد که این استودیو تصمیم بر ساخت آن گرفته است. شاید هم این پروژه عنوان افسانه‌ای این استودیو با تم Sci-Fi یعنی Starfield باشد که مدتی قبل هم علامت تجاری آن ثبت شد. البته Starfield در طی رویداد اختصاصی بتسدا معرفی شد اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در E3 امسال اطلاعات زیادی از آن به انتشار برسد و یا ما از تاریخ انتشار آن مطلع شویم.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

نمایش گیم‌پلی Death Stranding

این بازی دو سال پیش به عنوان یک بازی انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ معرفی شد که کار کارگردانی آن را هیدئو کوجیما برعهده دارد. تا به حال چند تریلر از این عنوان کوجیما به نمایش گذاشته شده‌ است اما هیچ کدام ایده خاصی از ویژگی‌های این بازی به مخاطب نرسانده‌اند و هیچ یک هم گیم‌پلی آن را به طور واقعی نشان نداده‌اند. اما به هر روی این روند ممکن است در E3 امسال تغییر کند. خود شخص کوجیما هم به این اشاره کرده که این بازی سال قبل از عرضه Akira به بازار روانه خواهد شد. کوجیما انسان مرموزی است طوری که نه تنها این موضوع را در بازی‌هایش می‌بینیم بلکه حرف‌های او هم به سادگی قابل فهم نیستند. منظور وی از بیان این صحبت عرضه Death Stranding در سال ۲۰۱۹ است اما عقل و منطق سال ۲۰۱۸ را برای آن مناسب می‌داند. با این حال این اظهار نظر در سال ۲۰۱۶ مطرح شده و ممکن است از آن زمان به بعد مشکلاتی رخ داده باشد که باعث تاخیر در عرضه این بازی شده باشد. به هر حال امیدواریم هر زمانی که این بازی عرضه می‌شود، شاهد عنوان با کیفیتی باشیم که ارزش صبر کردن را داشته است.

هنوز هم شانس این وجود دارد که در رویداد E3 امسال شاهد نمایش گیم‌پلی این بازی از طرف کوجیما باشیم و با برخی از ستارگان این بازی نظیر مدز میکلسن (Mads Mikkelsen) و نورمن ریداس (Norman Reedus) در کنار سایر ستارگان، گیم‌پلی آن را ببینیم.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

معرفی Shadows Die Twice و یا یک بازی زرهی از فرام سافتور

فرام سافتور (From Software) با عناوینی نظیر سری Demon’s Souls و Dark Souls به شهرت رسید و یک زیر مجموعه جدید به عناوین اکشن نقش آفرینی اضافه کرد. حال که آن‌ها با چنین عناوینی به یک موفقیت نسبی رسیده‌اند، زمان آن است که ببینیم برای آینده چه چیزی در نظر دارند و چه رویکردی را پیش خواهند گرفت.

آن‌ها در گذشته اعلام کرده‌اند که یک عنوان زرهی جدید در دست ساخت دارند که می‌تواند در مراسم E3 امسال به طور کامل معرفی شود. از طرفی هم هواداران فرام سافتور مدت زیادی است که منتظر انتشار اطلاعات جدید از عنوان Shadows Die Twice هستند. این بازی به صورت کوتاه در رویداد The Game Awards 2017 به نمایش در آمد. اگر شاهد اعلام جزئیاتی از هر دو این بازی‌ها نباشیم، قطعا یکی از آن‌ها را در رویداد E3 امسال ملاقات خواهیم کرد.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

معرفی Metroid Prime 4

با فروش بسیار بالای کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ بسیاری از کاربران علاقه دارند به تجربه این عنوان اول شخص اکشن ماجرایی تحسین برانگیز بپردازند. نینتندو سوییچ در سال جاری که دومین سال عرضه خود را تجربه می‌کند همچنان به فروش بالای خود در حال ادامه دادن است تا بدون توقف مسیر موفقیت را طی کند. به هر حال بخش بزرگی از موفقیت‌های این کنسول به بازی‌های انحصاری آن وابسته است به همین دلیل هم شور و شوق کاربران این کنسول برای تجربه یکی از بهترین بازی‌های آن بسیار بالا است.

معرفی اولیه Metroid Prime 4 در مراسم E3 سال گذشته اتفاق افتاد و لوگوی رسمی آن (که در زیر نشان داده شده است) معرفی شد. پس از گذشت یک سال اکنون زمان مناسبی برای نمایش بخش‌های بیشتری از این بازی است گرچه ممکن است عرضه آن در سال آینده رخ دهد. اطلاعات موجود در خصوص این بازی بسیار کم است و کوچک‌ترین جزئیاتی که از آن می‌دانیم این است که یک تیم جدید کار توسعه آن را برعهده دارد و برخی شایعات هم اشاره کرده‌اند که باندای نامکو هم در ساخت این بازی شریک خواهد بود.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

معرفی دوباره Final Fantasy VII Remake

شاید یکی از نمادهای بازی‌های پلی‌استیشن را بتوان Final Fantasy VII دانست که تا امروز در یاد و خاطره میلیون‌ها بازی‌باز باقی مانده است. این افراد همان کسانی هستند که از طرفداران سرسخت این سری به حساب می‌آیند و در زمان معرفی نسخه بازسازی شده Final Fantasy VII نیز که در PlayStation Experience سال ۲۰۱۵ انجام شد، سر از پا نمی‌شناختند.

نسخه بازسازی‌شده Final Fantasy VII همان مبارزات منحصر به فرد نسخه اولیه را حفظ کرده است تا یاد و خاطره آن بار دیگر برای طرفداران پر شور آن زنده شود. به هر حال مدت زمان زیادی است که توسعه دهندگان در خصوص این بازی سکوت کرده‌اند و جزئیات زیادی از آن مطرح نکرده‌اند و طرفداران نیز دقیقا نمی‌دانند که عنوان مورد علاقه خود در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به دستشان خواهد رسید. در ابتدا قرار بود که این بازی با کمک استودیو‌های خارجی ساخته شود و بخش اعظم کار بر عده CyberConnect 2 باشد اما سال گذشته ما مطلع شدیم که اسکوئر انیکس (Square Enix) تصمیم بر این گرفته که به گونه دیگری روی این بازی تمرکز کند و آن را تبدیل به پروژه‌ای تمام داخلی کند.

در مورد تاریخ انتشار این بازی باید اعلام کنم که هنوز یک سال یا بیشتر باید منتظر عرضه آن باشیم. منطقی است که انتظار داشته باشیم چیز جدیدی از این بازی در رویداد E3 امسال نمایش داده شود تا سرانجام بدانیم این بازی در چه مرحله‌ای قرار دارد. با تمام این تفاسیر می‌دانیم که شخصیت اصلی این بازی یعنی Cloud Strife از نظر ظاهری دچار تغییر و تحول شده و نسبت به تریلر اول ظاهر متفاوتی پیدا کرده است. طبیعتا همه طرفداران این سری دوست دارند نمایش جدیدی از این بازی ببینند تا به طور دقیق با تغییرات ظاهری آن آشنا شوند و بدانند چه چیز‌های در شکل و شمایل شخصیت محبوب آن‌ها دست خوش تغییر شده است. ما هم امیدواریم این مهم عملی شود و انتظار هواداران آن به سر برسد.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

ارائه جزئیات بیشتر از Anthem

اولین آی‌‌پی بایوور (Bioware) بعد از گذشت حدود یک دهه (Dragon Age در سال ۲۰۰۹ بیرون داده شد) یعنی Anthem در رویداد E3 2017 به صورت خلاصه و کوتاه معرفی شد و خیلی سریع به یکی از موثرترین دمو‌ها در رویداد سال گذشته مبدل شد. با این که این بازی نمایش کوتاهی داشت، اما توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند و جزو یکی از پربیننده‌ترین نمایش‌های مراسم سال گذشته شود.

می‌دانیم که لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای Star Wars Battlefront II تاثیر بسیار منفی روی این بازی گذاشت و به قول معروف اشتیاق و عطش کاربران برای تجربه آن را از بین برد، با این حال الکترونیک آرتز قول داده که دیگر چنین اشتباهاتی را در آینده تکرار نکند و کاربران را با چنین مسائلی درگیر نکند. چرا که Star Wars Battlefront II اگر دارای چنین چیز‌هایی نبود، قطعا می‌توانست به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال گذشته انتخاب شود اما حرص و طمع الکترونیک آرتز مانع از درخشش آن شد. این موضوع به آخرین پروژه بایوور یعنی Mass Effect Andromeda نیز کمکی برای خروج از فشاری که این استودیو متحمل می‌شد، نکرد چرا که اگر بخواهیم صادق باشیم، توسعه این عنوان به دست یکی از بی‌ تجربه‌ترین استودیو‌های بایوور یعنی شعبه مونترال (که اکنون با Motive Studios ادغام شده) سپرده شد.

از طرفی دیگر Anthem توسط همکاران Edmonton در حال توسعه است که بسیاری از آن‌ها به مدت یک دهه یا بیشتر سابقه همکاری با بایوور را دارند. همچنین بایوور در این پروژه با منابع دیگری نظیر الکترونیک آرتز نیز در حال همکاری است. ما انتظار زیادی از این بازی و نمایش آن در مراسم E3 امسال داریم تا اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاوریم و به یک شناخت کلی از ویژگی‌های آن برسیم چرا که این رویداد آخرین مراسم E3 است که Anthem در آن حضور دارد زیرا محدوده انتشار آن سال ۲۰۱۹ اعلام شده است.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

معرفی Borderlands 3

گل سرسبد گیرباکس (Gearbox) در حال بازگشت است؛ این را به طور قطع می‌دانیم. مدیر عامل این شرکت یعنی رندی پیچفورد (Randy Pitchford) زیاد علاقه‌ای به رد این موضوع ندارد و در طی رویداد GDC سال گذشته نیز او از یک موتور گرافیکی جدید که در ساخت سری جدید Borderlands به کار گرفته خواهد شد، رونمایی کرد.

علاوه بر این پیچفورد مدتی پیش اعلام کرد که سری جدید Brothers in Arms در دست ساخت است. با این حال هنوز هم Borderlands پرفروش‌ترین عنوان این استودیو است که بالاترین فروش در بین عناوین این استودیو را به خودش اختصاص داده است. اکنون هم حدود چهار سال از عرضه آخرین نسخه این سری می‌گذرد و طبق شواهد به دست آمده می‌توانیم انتظار معرفی نسخه جدید آن در E3 امسال را داشته باشیم. همچنین توسط عموم مردم پذیرفته شده که عنوان جدید و به شدت مورد انتظار Take Two که یکی از بزرگ‌ترین عناوین ۲K به حساب می‌آید، و در گزارش مالی این شرکت نیز ذکر شده، می‌تواند Borderlands 3 باشد. با توجه به این شواهد، این بازی می‌تواند بین ماه‌های اکتبر ۲۰۱۸ و پاییز ۲۰۱۹ عرضه شود که با این وجود، رویداد E3 که ماه آینده برگزار خواهد شد، زمان بسیار مناسبی برای معرفی این بازی است.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

معرفی Resident Evil 2 Remake

یکی از محبوب‌ترین و بهترین عناوین پلی‌استیشن در کل دوران آن بی شک Resident Evil 2 است که دومین نسخه بازسازی شده آن در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ توسط کپکام معرفی شد تا با ایجاد یک سری تغییرات اساسی و بنیادین به نسل هشتم برسد. از آن زمان به بعد، یعنی آگوست سال ۲۰۱۵، ما اطلاعات زیادی از این بازی به دست نیاوردیم. این موضوع در حالی است که یکی از برنامه نویسان این عنوان با نام هیرویوکی کوبایاشی (Hiroyuki Kobayashi) در ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرد که نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 به زودی عرضه خواهد شد. قطعا تعریف وی از مفهوم “به‌زودی” با چیزی که ما در ذهن خود داریم، متفاوت بوده است چرا که ماه‌ها از آن می‌گذرد و هنوز خبری از عرضه این بازی نیست طوری که ما باید چشم‌انتظار شروع مراسم E3 امسال باشیم تا ببینیم سرانجام اطلاعاتی از این بازی به دست می‌آوریم یا خیر. اگر هم تا به حال اطلاعات کمی از آن داریم، فقط به خاطر این است که کپکام نخواسته زیاد کاربران را منتظر بگذارد تا مبادا به کل این بازی را فراموش کنند. اما ما هنوز هم امیدواریم چرا که طبق شناختی که از کپکام داریم، احتمال ارائه جزئیاتی از این بازی در E3 یا TGS پنجاه-پنجاه است که امیدواریم این اتفاق در E3 رخ دهد و ما بیشتر از این مجبور به صبر کردن نشویم.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

معرفی Avengers

همانطور که احتمالا در جریان هستید Avengers: Infinity War موفقیت عظیمی به دست آورد و رکورد سریع‌ترین فیلمی که به فروش ۱ میلیارد دلاری در جدول باکس‌ آفیس جهانی رسید (که احتمالا تا امروز هم این رکورد همچنان پا برجا است) را به ثبت رساند. با این وجود عطش طرفداران برای تجربه یک بازی ویدئویی بر اساس تیم رویایی مارول که متشکل از ابر قهرمان‌ها می‌شود، بسیار بالا رفت طوری که هیچگاه به چنین سطحی نرسیده بود. در این زمینه مارول گیمز (Marvel Games) با کریستال داینامیکز (Crystal Dynamics) همکاری کرده و کار نشر این بازی را هم شرکت اسکوئر انیکس بر عهده گرفته است. این شرکت برای این کار برخی از بهترین و با استعداد‌ترین افراد را به خدمت گرفته و همچنین منابع زیادی را برای این کار صرف کرده است که یکی از این موارد هم استخدام افراد خبره برای این کار است.

منابع زیادی پیش از این از طریق کنفرانس‌های خبری متعدد اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۱۸ اطلاعات زیادی از پروژه The Avengers منتشر خواهد شد. تا این جای سال که هنوز چیزی از این بابت ندیده‌ایم اما E3 امسال می‌تواند زمان مناسبی برای کسب اطلاعاتی از این بازی و قهرمان‌های حاضر در آن باشد.

با این حال عرضه این بازی در سال جاری دور از انتظار است اما هنوز هم توسعه دهندگان می‌توانند تلاش کنند که شور و شوق طرفداران برای این عنوان را بالا ببرند و زمان عرضه تقریبی آن را برای ماه می سال ۲۰۱۹ در نظر داشته باشند تا عرضه این بازی مصادف با Avengers 4 شود. در این صورت طرفداران این سری می‌توانند یکی از بهترین سال‌های عمر خود را تجربه کنند و لذت کافی را از آن تا پایان سال ببرند.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

ارائه اطلاعات بیشتر از Tom Clancy’s The Division 2

عنوان Tom Clancy’s The Division که از ساخته‌های Ubisoft Massive به حساب می‌آید، توانست خیلی زود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرانچایزهای این شرکت در کل تاریخ تبدیل شود. این موضوع به تنهایی نشان می‌دهد که این بازی چقدر موفق بوده است.

در حالی که بخش زیادی از کاربران این بازی در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ از آن بیرون آمدند و آن را کنار گذاشتند اما یوبیسافت با عرضه به‌روزرسانی‌های متعدد و پشتیبانی همه جانبه از این بازی توانست عده زیادی را به این بازی بازگرداند در حالی که اکثر کاربران این بازی شدیدا به آن علاقه پیدا کرده‌اند و اظهار داشته‌اند که با آخرین به‌روزرسانی این بازی (۱.۸) هیچگاه این بازی را بهتر از این تجربه نکرده اند. همین پشتیبانی بسیار خوب یوبیسافت از این بازی باعث شد که بار دیگر نام Tom Clancy’s The Division در مناطق مختلف به گوش برسد و عده زیادی ساعات بسیاری را در آن سپری کنند.

در همین حال و هوا بودیم که Ubisoft Massive به طور ناگهانی Tom Clancy’s The Division 2 را معرفی کرد و وجود آن را به اطلاع کاربران رساند. این بازی عنوانی است که احتمالا در E3 امسال به طور کامل معرفی خواهد شد و با برخی از ویژگی‌های آن آشنا خواهیم گشت. هنوز تاریخ عرضه‌ای برای این بازی مشخص نشده است اما انتشار آن در مارس ۲۰۱۹ فاصله‌ای ۳ ساله از نسخه اول آن به وجود خواهد آورد.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

معرفی کامل Shenmue III

تا امروز سومین فصل از سری Shenmue رکورد بهترین کمپین کیک استارتر برای یک بازی ویدئویی را با ۶,۳۳۳,۲۹۵ دلار در تعهداتی که توسط هزاران نفر از طرفداران ریو هازوکی (Ryo Hazuki) داده شده است، به خود اختصاص داده.

پس از آن YS Net توافق نامه‌ای را با دیپ سیلور (Deep Silver) به امضاء رساند که منابع مالی و حق نشر بیشتری را به آن اختصاص دهد. تا امروز تاریخ عرضه آن حدودا برای سال ۲۰۱۸ برای انتشار روی پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در نظر گرفته شده است. اگر چنین چیزی رخ دهد، قطعا در رویداد E3 امسال نمایشی از گیم‌پلی این بازی و اطلاعات دیگر آن به همراه معرفی پلتفرم‌های آن و ویژگی‌های این بازی را شاهد خواهیم بود. با توجه به زمان کمپین کیک استارتر این بازی، رویداد E3 2018 زمان مناسبی برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی خواهد بود چرا که در کنفرانس خبری شرکت سونی در رویداد E3 2015 این اتفاق رخ داد و حال پس از گذشت چند سال زمان آن رسیده که بتوانیم با ویژگی‌های این بازی بیشتر آشنا شویم و اطلاعات زیادی از آن به دست بیاوریم.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

بازی‌های جدید از سمت Rocksteady, Remedy و همینطور CAPCOM

ما در این قسمت همه این موارد را با هم آوریم چرا که تقریبا هیچ چیز از بازی‌های آینده آن‌ها نمی‌دانیم و علاوه بر آن، سابقه این شرکت‌ها هم به قدری درخشان است که جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که با عناوین بسیار رده بالا سر و کار خواهیم داشت.

اخیرا خبری به دستمان رسیده که نشان می‌دهد پروژه جدید رمدی Remedy که با نام P7 شناخته می‌شود، در رویداد E3 امسال حضور خواهد داشت و معرفی خواهد شد. از این بابت تقریبا خیالمان راحت است. P7 عنوانی است که بیشتر از عناوین دیگر در این بخش با آن آشنایی داریم؛ این عنوان یک بازی سینمایی اکشن است که با زاویه دوربین سوم شخص روایت خواهد شد. همچنین می‌دانیم که این عنوان از سایر بازی‌های رمدی نظیر Quantum Break و یا Alan Wake مدت زمان گیم‌پلی طولانی‌تری خواهد داشت.

بازی جدید راکستیدی (Rocksteady) مرموزتر از عنوان قبلی یعنی پروژه P7 است. تیم مستقر در Kentish Town به لطف سه گانه Batman Arkham توانسته علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کند و اکنون آن‌ها علاقه دارند که طرفداران خود را نظیر کاری که فرام سافتور (From Software) انجام داد با یک عنوان دیگر خوشحال‌تر کنند. به هر حال ما دقیقا نمی‌دانیم که آن‌ها روی چه پروژه‌ای در حال کار هستند. بسیاری از شایعات مطرح شده نشان از یک بازی Superman دارند اما در حال حاضر سخت است که اعتبار آن‌ها را تایید کرد و یا حتی به رد کردن آن‌ها پرداخت. قطعا می‌دانید که در حال حاضر سه سال از عرضه Batman Arkham Knight می‌گذرد و دیگر زمان معرفی یا عرضه عنوانی جدید است. تنها گذر زمان می‌تواند سوالات ما در این زمینه را پاسخ دهد که البته E3 امسال زمان بسیار مناسبی برای گرفتن پاسخ‌های مربوطه است.

در آخر هم باید اشاره کنم که یکی از طراحان بزرگ شرکت کپکام یعنی هیدآکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) مدتی پیش اعلام کرده بود که توسعه بازی جدیدش به نقطه اوج خود رسیده است. بسیاری از طرفداران باور دارند که ایتسونو در حال کار روی عنوان Devil May Cry V و یا Dragon’s Dogma 2 است که اگر هر کدام از این دو در دست ساخت باشند، می‌توان اطمینان داشت که در E3 2018 معرفی شوند. احتمال زیادی وجود دارد که امسال به معرفی یکی از این دو بازی پرداخته شود و یا این که به معرفی Resident Evil 2 remake که پیش‌تر در این مقاله به بررسی آن پرداخته شد، در شهر لس آنجلس پرداخته شود. اگر چنین چیزی رخ دهد، می‌توان پیش بینی کرد که معرفی دو بازی نامبرده شده در Tokyo Game Show امسال انجام شود.

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

این‌ها ۱۳ انتخاب ما از بازی‌هایی بود که ممکن است در E3 امسال معرفی شوند و یا شاهد انتشار اطلاعاتی بیشتر از آن‌ها باشیم. اگر چیز دیگری مد نظر شما است که احتمال می‌دهید در رویداد E3 امسال به نمایش گذاشته شود و یا اطلاعاتی از آن منتشر شود، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که زمان زیادی تا برگزاری رویداد E3 2018 باقی نمانده است اگر می‌خواهید اخبار آن را به طور دقیق دنبال کنید و با آخرین اطلاعات منتشر شده از بازی‌ها در این رویداد آشنا شوید، گیمفا را در طول برگزاری این مراسم دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا
تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا
تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا
تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا
تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تا مرز هیجان… | دلایلی که E3 2018 را از سال‌های قبل متمایز خواهد کرد - گیمفا