توضیحات کارگردان و بازیگران God of War پیرامون روند ساخت این بازی
امروز در جشنواره Tribeca Film که در شهر نیویورک برگزار شد، کارگردان بازی God of War و تعدادی از نقش آفرینان این عنوان، اطلاعات جالبی را پیرامون تهیه و تولید این بازی به اشتراک گذاشتند.
با ما همراه باشید تا مروری بر صحبتهای کوری بارلاگ (Cory Barlog)، کریستوفر جاج (Christopher Judge)، جرمی دیویس (Jeremy Davies) و دنیله بیسوتی (Danielle Bisutti) داشته باشیم.
در نظر داشته باشید که خطر اسپویل شدن بازی وجود دارد.
- بارلاگ تائید کرد که قبل از ترک استودیو کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) در سال ۲۰۱۳، قرار بود یک عنوان Tomb Raider را کارگردانی کند.
- بارلاگ قبل از مشاهده نمرات بازی ترس زیادی داشت و این تجربه را به لخت بودن در برابر دنیا تشبیه کرد.
- بارلاگ برای خود بازی نمیسازد، بلکه زمانی از ساخت بازی لذت میبرد که بتواند مردم را سرگرم کند.
- کریستوفر جاج، بازیگر نقش کریتوس، زمانی که بازینامهی این عنوان را خواند، تصور نمیکرد که مربوط به یک بازی باشد؛ وی فکر میکرد God of War یک فیلم است. این پسر آقای جاج بود که متوجه شد بازینامه مربوط به عنوان God of War است.
- افراد زیادی به بارلاگ پیشنهاد داده بودند که برای نقش پسر بچه از یک بازیگر بالغ استفاده کند؛ به این دلیل که کار را آسانتر میکرد. وی بازیگران بسیاری را گزینش کرد اما اجرای سانی سولجیک (Sunny Suljic)، به طرز شگفت انگیزی مانند بزرگسالان بود. بارلاگ در همان لحظه تصمیم گرفت که این پسر، آترئوس خواهد بود؛ حتی قبل از اینکه نام این شخصیت را مشخص کند.
- دنیله بیسوتی، بازیگر نقش فریا (Freya)، تصور میکرد که بازینامه مربوط به سریال Game of Thrones است. وی زمانی به اشتباه خود پی برد که به استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) مراجعه کرد.
- بارلاگ توضیح داد اجرای خانم بیسوتی آنقدر خوب بود که حیرت زده شدم.
- جرمی دیویس، بازیگر نقش بالدر (Baldur)، توضیح داد تجربهای که وی با کوری بارلاگ داشت، با بهترین تجربهی نقش آفرینی در فیلم کارگردان مطرحی مانند استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) برابری میکند. همه چیز به نحوهی برخورد با بازیگران باز میگردد. بارلاگ میداند که چگونه با آنها صحبت کند. به همین دلیل بازیگران احساس راحتی بیشتری دارند.
- جاج اعلام کرد از بخش آغازین اجرای آقای دیویس چیز خاصی را متوجه نشد. اما سپس با خود گفت “وای خدای من!” و مشاهدهی کار ایشان را به یک کلاس درس تشبیه کرد و لغت “دینامیت” را برای آن به کار برد.
- جاج توضیح داد که در طول مراحل ساخت، بارلاگ هیچوقت بیش از حد مشغول نبود، استرس زیادی نداشت و برای همه ارزش قائل میشد؛ به طوری که همه احساس میکردند نقش بسیار مهمی دارند.
- همچنین وی اعلام کرد که برخلاف روند تولید فیلم و سریال، نویسندگان بازی هر روز در صحنه حاضر بودند.
در پایان، آقای بارلاگ احساساتی شد و اعلام کرد که نمیتواند به اندازهی کافی از تمام بازیگرانی که نقش شخصیتهایش را بازی کردند، تشکر کند.
عنوان God of War به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه شده است. شما میتوانید نقد و بررسی این بازی را از اینجا مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
نظرات
واقعا اگه گیم پلی بازی رو هم در نظر نگیریم یه پا فیلم بود برا خودش…….چقدرررر این بازی خوبه اخه 😯
خداوکیلی گاد اف وار لست اف آس و آنچارتد مرز بین فیلمهارو شکستند
mgs فراموش کردی دوست عزیز
گشت و گذار تو محیط بازی و گرفتن اسکرین شات یا گوش دادن به موسیقی بازی هم به تنهایی بسیار لذت بخشه
بازی بازیه و فیلم فیلمه
هر دو ویژگی های خاص خودشون رو دارن و نمیتونیم بگیم که کدوم یکی برتری داره…
منظورت رو از این که میگی یه پا فیلم بود واسه خودش نمیفهمم!؟
شما منظور بنده رو نگرفتی دادا همیشه فیلم و بازی رو با هم مقایسه میکنند و اکثرا میگفتن بازیها در حد و اندازه فیلمها نیستن ولی بازی آنچارتد و لست آف آس و گاد اف وار این مرز رو شکستن و پارو فراتر گذاشتن البته شاهکارهایی مثل ویچر ۳ متال گیر رو هم نباید از قلم انداخت
ممنون از مرصاد عزیز بابت این خبر، حرف های بازیگران نشون دهنده ی عظمت گیم در برابر سینما هست و اینکه دیگه نمیشه گیم رو زیر سایه سینما دید
دوستان من دیروز بازیو تموم کردم، بازی به شدت سرگرم کننده بود و طوری بود که واقعا دوست ندارید دسته رو بذارید کنار
جزئیات محیط و گرافیک و مدل سازی و اینا هم که انقدر دیگر دوستان گفتن من هرچی بگم، تکراریه
داستان بازی درسته پیچیده و حماسی به اندازه ی قبل نیست، ولی شخصیت پردازی و دیالوگ ها و نحوه ی روایتشون این فرنچایز رو به سطح بالاتری برده
درضمن داستان سورپرایز های مهمی داره که هرچی بگم اسپویل کردم، فقط به دیالوگ ها و اتفاقات بازی خیلی دقت کنید و نذارید چیزی از قلم بیوفته
معما های بازی واقعا مغز دار و یا حداقل سرگرم کننده هستن
شما بر خلاف آنچارتد ۴ که محیط های بسیار پرجزئیات و زیبایی به نمایش میذاشت، ولی گیم پلی خاصی به جز پلتفرمینگ نداشت(جدا از صحنه های اکشن)، توی این بازی محیط به شدت شمارو سرگرم میکنه و هیچ جا نیست که احساس کنید دارید الکی راه میرید و محیط خالیه و فقط خواستن تایم گیم پلی رو بالا ببرند(من از همونایی هستم که میگفت آنچارتد باید بازی سال بشه). بازی واقعا از این لحاظ غنی هست.
فقط یه موردی بود، اونم باس های بازی بود که به جزو باس اول و آخر بازی، باس های دیگه جالب نبودن
یعنی اون حس حماسی باس های نسخه های قبل رو نمیدادن
شاید یه عده بگن طبیعیه چون باس های خوب رو نگه داشتن واسه بعد، ولی به نظرم اینطور نیست
مبارزه با یک اژدها(اسپویل نیست چون تو تریلر ها هم نشونش دادن) میتونست خیلی خیلی حماسی ساخته بشه
یا دو باس بعد از اون هم پتانسیل بالایی داشتن
درضمن QTE ها اتفاقا برای این بازی لازم بودن، کمبودشون واقعا حس می شد و یه سری لحظات فقط داشتم احساس می کردم فیلم می بینمو اصلا درگریر فینیشر ها و بازی نیستم
این فینیشر ها هم میتونستن متنوع تر باشن، من از تنوع دشمنا راضی بودم ولی از تنوع فینیشر ها نه
موسیقی هم توی لحظات حماسی، هرگز در سطح بازی های قبلی نیست که البته خود مک کری هم گفته نمیخواسته موسیقیش مثل نسخه های قبل حماسی باشه چون محیط و شخصیت تغیر کردن
تایم گیم پلی هم برای من حدودا ۲۰ ساعت طول کشید و محیط هارو هم البته برای باز کردن صندوق ها گشتم
این نقد شخصی من به بازی بود، البته من مراحل فرعی رو بازی نکردم صرفا از روی بخش داستانی نظر خودمو دادم
نقد خوبی بود :yes: :yes:
درباره داستان بازی و تئوری هایی که میشه درباره نسخه بعدی داد خیلی میشه بحث کرد ولی همین بحث اسپویل دست ما رو بسته
به طور کلی این نسخه و داستانش تماما متوجه اترئوس بود و کلی تئوری که میشه درباره نسخه بعد داد انشاالله همه دوستان سریع بازی کنن که یک پست ویژه سر داستان صحبت کنیم
آره آترئوس خیلی مهم بود
هم وجودش توی گیمپلی که واقعا بهترین همراهی بود که توی بازی ها داشتم و اصلا اذیتم که نکرد هیچ، خیلی هم کارآمد بود
به لحاظ داستانی هم که خیلی نکته فک براندازی درموردش وجود داره و باید همونطور که گفتی درموردش بحث کنیم :yes: :yes:
سلام داداش میتونی راجب گاد یکم راهنمایم کنی
خواهش میکنم :heart:
من بازی رو تجربه نکردم اما بعضی قسمتهاش رو دیدم.
در مورد QTE صحبت کردی؛ به نظرم یکی از بدترین مکانیکهایی که وارد بازیها شد همین بود (ممنون شنمو!)
مشکلی که هست اینه که نیاز به هیچ مهارتی ندارن و فقط هدفشون خفنتر کردنه!
مثلاً توی نینجا گایدن شما باید تصمیم بگیری کی حمله یا دفاع کنی نه دکمههای روی صفحه یا DMC که تنها با مهارت خودت میتونی باسها رو شکست بدی.
البته در مورد این بازی؛ از اونجایی که میخواستن بازی حالتی سینماتیک داشته باشه، مجبور بودن تا QTE رو حذف کنن. اونوقت به جای اینکه ببینی داره چه اتفاقی میافته، همش حواست به دکمهها بود.
در کل من خیلی طرفدار این مکانیک نیستم و امیدوارم توی بیونتا ۳ از اون استفاده نشه.
مرصاد جان QTE توی بازی هایی که گفتی حرفت رو قبول دارم
ولی توی این نسخه واقعا نیاز بود
کیف بازی به همین بود که شما هر موشتی که به صورت هرکول میخوره رو خودت داری می زنی، ولی توی نسخه جدید واقعا کمبودش حس می شد
بازی بی نهایت سینمایی بود، دیگه QTE به تجربه ش صدمه نمی زد به نظرم
شرمنده، اصلاح می کنم : مشت
والا مشت زدن ها و جا خالی دادن و تیر های اتریوس هم تو این نسخه (تو کات سین ها) خودت میزدی! فرقش با نسخه ۳ تو این بود که در اون نسخه QTE چالش بر انگیز تر و سخت تر بود که مثلا پشت هم باید مربع و دایره و… میزدی. راجع به باس فایت هم باید این رو بگم که اگه همه باس های بازی سینماتیک باشن مثل باس اول از جذابیت گیم پلی کم میکنه و به نظرم باید تعادل حفظ بشه یعنی بعضی باس ها سینماتیک باشند و بعضی هم سخت و بیشتر گیم پلی محور مثل والکِیری ها و چند تا از باس های دیگه. باس اژدها هم که خیلی خوب بود نمیدونم مشکلش چی بود واقعا! اگرم نگاهی کنی به سه گانه قبلی میبینی باس های جذاب نسخه ۲ و ۳ خیلی بیشتر از نسخه اول بودن پس این هم طبیعی هست که تو نسخه اول با باس های اصلی مبارزه نکنی.
به به شمارو مدت ها بود ندیده بودیم
منم از باس آخر بازی تعریف کردم، ولی منتها مثلا تو مبارزه باس اول(امان از دست اسپویل) بیشتر دسته رو گذاشته بودم کنار داشتم فیلم میدیدم، درگیر بازی نبودم و اون هیجان لازم رو منتقل نمی کرد
اما درمورد بهتر بودن باس ها، به نظرم باس ها باید عالی باشن
مگه بازی های قبلی که باس های عالی داشتن، تعادل گیم پلی بهم خورده بود؟ مطمئنا این طور نبود
باس اژدها بر خلاف سایز بزرگی که داشت، به اندازه ی کافی حماسی نبود
مثلا شما باس اول God of War II رو در نظر بگیر، چقدر کار متنوع انجام دادیم و چقدر چیز متنوع از اون باس دیدم و وقتی کشتیمش واقعا عظمت کاری که کردیم رو حس کردیم
یا حتی باس نسخه ی اول که گاو آهنی بزرگ بود و نگهبان پاندورا. مبارزه با اون باس برای من از جالب ترین مبارزات توی سری بود
آخه شما این رو هم در نظر نمیگیرید که استایل بازی تا حد زیادی فرق کرده و نباید انتظار داشته باشید که در حد نسخه های قبلی هم سینماتیک باشه. باس های بازی به نظرم یه چیزی بین دارک سولز و نسخه های قبلی سری بودن. به هر حال باید منتظر باشیم و باس های نسخه های بعدی رو ببینیم. تنها چیزی که راجع به باس های بازی به نظرم ناامید کننده بود (اسپویل) اینکه هیچکدوم از شخصیت های مهم و تاثیر گذار به عنوان باس فایت داخل بازی نبودند. و گرنه با توجه به داستان بازی به نظرم پتانسیل باس ها بیشتر از این نبود. به هر حال هر کی نظر خودش رو داره.
بله نظرات به هر حال متفاوته :yes: :yes:
آره درسته در بعضی موارد خیلی خوب میشه ازش استفاده کرد. اما در صورتی که مزاحمت ایجاد نکنن.
او قسمت کور کردن پوسایدون خیلی خوب پیاده سازی شده بود یا همون مشت زدن به زئوس و هرکول.
این بازی از همون اول مشخص بود که قراره خیلی سینمایی باشه؛ ممکنه هر کسی خوشش نیاد.
البته میدونم منظورت چیه؛ باس فایت ها بیشتر مثل کات سینی میمونن که حالا داره ریل تایم اجرا میشه.
بله درسته
من که کلا بازی رو در سطح خیلی بالایی میبینم و به راحتی میگم از آنچارتد ۴ برای من بهتر بود
یکی از بهترین تجربه هایی بود که داشتم، فقط یه سری نکات تو ذوقم زد که با توجه به پتانسیل بالای دنیای بازی احتمال میدم تو نسخه های بعدی برطرف بشه
وقتی صحنه سینمایی میشه الکی توام دکمه مشت سبک و سنگینو بزن حالشو میده تصور کن خودت داری میزنی
اینا که ایراد حساب نمیشه
امیر جان بعنوان کسی که گاداف وار جز زندگیشه باید بگم با تک تک حرفات کاملا موافقم اژدها رو زیبا کشت ولی حماسی نجنگید باس اول و اخر عالی بود تعداد باسها کم بود لحظات حساس باید بیشتر میبود دکمه زنیم فقط حیف که توش نبود به اون صورت
بله بله
اون قسمت که گفتی اژدهارو زیبا کشت ولی حماسی نجنگید جمله ای بود که دنبالش می گشتم، کاملا موافقم
:yes: :yes:
سلام به دوست گلم totoro و محمد رضای عزیز که نظرشو اون بالا دیدم …
اول اینو بگم بازی الان پلات شده تو لیست بازی هامه پس نیاید بنویسید برو بازی رو بازی کن بعد بیا نظر بده 😐 هیچ جایی و هیچ صندقی نیست که من باز نکرده باشم و چیزایی که مینویسم قطعا بیشتر از ۴۰ ساعت بازی هست که کردم و شاید بتونم بگم ۴۵ ساعت!
مشکل همه ی کسایی که از بازی گلایه مند هستند اینه که دارن GOD OF WAR رو با GOD OF WAR 3 مقایسه میکنن ! این مقایسه از اساسش مشکل داره چون اولا این GoW4 نیست که با نسخه قبلی خودش مقایسه بشه ثانیا اگر مقایسه ایی قرار باشه صورت بگیره باید با نسخه اول GoW انجام بشه اومقع میتونید بگید که GoW 2018 قطعا از GOD OF WAR1 حماسی تر و بهتره ! البته اینو بگم در صورت مقایسه تمام مواردی که گفتی باز هم GoW 2018 از GoW 3 بهتر خواهد بود اینم حرف من نیست یه سرچ تو نت کافیه برای اثبات حرفم اما اینجا بحث سلیقه میاد وسط که یکی از GoW3 خوشش میاد و اصلا از GoW2018 خوشش نمیاد و برعکس !
QTE شاید مثل قبل تو بازی نبود اما تو این ۴۰- ۴۵ ساعتی که من بازی رو انجام دادم ندیدم مشت های کریتوس خودکار زده بشن! خودمون باید با R1 میزدیم یا R2 (در مورد باس ها صحبت میشه ها ) )
باز درمورد باس های بازی که حماسی نبودند قرار هم نبوده که بیان تمام خدایان اسکاندیناوی رو تو همین نسخه بکشن!
خطر اسپویل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اصلا کشتن همین شخصیت (اسمشو اسپویل کنم ؟ خب نمیشه نگفت و راجعش صحبت کرد ) این شخصیت داستان خیلی درازی نداره یه نامیراست که به علت قسم مادرش که از همه ی موجودات اسکاندیناوری گرفته دردی حس نمیکنه و کلا نمیمیره (البته مادرش فریگ از یه بوته دارواش که چون خیلی کوچیک بوده قسم نگرفته لوکی تیر رو آغشته به اون میکنه و خلاصه میده دست دادشش یعنی هودر و در نهایت میمیره ! در GoW هم با همچین داستانی رو به رو میشیم اما به لطف سانتا مونیکا دیگه خبری از لوکی نیست به جاش کی تیر رو میزنه به اون ؟ اگر بازی رو تموم کرده باشید که جواب واضحه و با توجه به پایان بازی و همینطور پایان مخفی بازی کاملا میشه فهمید در ادامه چی میشه …
چه سناریو هایی که نمیشه برای آترئوس و کریتوس در آینده نوشت و چه شخصیت های بزرگی که نمیتونن در آینده باشن ! حتی با توجه به پایان اصلی میشه یسری چیزارو تو نسخه بعدی متوجه شد از نقش روی دیوار ها!
اما در مورد بقیه باس ها … دوتا پسر ثور از نظر شما حماسی نبودن ؟
اژدها رو نمیدونم از نظر من مشکلی درش نبود …
با اینکه میگن کریتوس ضعیف شده اما بازی اینطور بیان میکنه که کلا موجودات دنیای نورس قوی هستند و تا حدودی با توجه به دیالوگ هایی که کریتوس میگه هم کاملا میشه درست برداشت کرد !بقیرو هم نمیگم تا همینجاشم یجورایی اسپویل به حساب میومد ولی چون خیلیا اصلا نمیشناسن این دوتا داداش رو که بهشون برمیخوریم باید بگم پسران ثور هستند…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تنها ایرادی که بنظرم به بازی وارده تنوع دشمنان هست که حقیقتا تنوع کمی داشتند و توی ۲۰ ساعت شاید این احساس نشه اما توی ۴۰ ساعتی که من تجربه کردم واقعا تنوع خیلی کمه !
موسیقی هم تا یجاهایی موافقم اما نه کاملا ! چون موسیقی واقعا زیبا و تا حدودی حماسی هست اما شاید چون خیلی کم نواخته میشه اینطور برداشت کردید !
مثلا اگر بخواهیم با نسخه سوم مقایسه کنیم موسیقی GoW3 خیلی بیشتر نواخته میشد(با اینکه موافق مقایسه این دو عنوان نیستم اما چون شما از این مقایسه استفاده کردید میگم )میتونه از طولانی شدن بازی هم باشه اما از نظر من یه مشکل به حساب میاد !
در واقع نظر شما فکر میکنم کاملا در مورد مقایسه این عنوان با GoW3 هست و برای همین هم انقدر تضاد در نظر من و شما وجود داره چون خود من به شخصه اصلا دوست ندارم این عنوان با GoW 3 مقایسه بشه !
اگر باس حماسی هم میخوای میتونی چالش ۹ والکری رو انجام بدی (چون همه میدونن دیگه اینو اسپویل به حساب نمیاد همه گفتن ماشاالله تو نظرات .. .طرف داستان بازی رو اومده اسپویل کرده 😐 )این ۹ تا روی درجه سختی بالا قطعا دشوار میشه کارت باهاشون و خیلی بهت حال میده من خودم رو اولی و دومی و سومی بارها مردم اما بعدش دیگه الگو حرکتیشون دستم اومد و تقریبا شبیه هم بودن و راحت شکستشون دادم بعد ۱ یا ۲ بار مردن (اصلا کمبو هایی که میزنن شبیه هم نیست منظورم از تشابه بعضی حرکات گردششونه )
در کل شرمنده اگر جایی از نظرم خیلی لحن انتقادی داشت شما از دوستای خوب مایی مخلص شما…
در پناه حق یا علی (در مورد داستان بازی هم صحبت میکنیم بعدا )
:heart:
:yes: :yes:
کاملا درست میگی نباید این رو با gow3 مقایسه کرد
بازی در کل شاهکاری هست که همگی پذیرفتند
دست نویسنده مطلب درد نکنه که خطر اسپویل گذاشت من یادم رفت اضافه کنم اینو ممنون از مرصاد جان 🙂
ولی در کل داستان شخصیت هست و تو بازی گفته نمیشه حتی اسم شخصیت رو هم من نیاوردم ولی باز هم به علت معرفی یکی از باس ها به نظرم منطقی بود …. شرمنده مرصاد جان دست گلت درد نکنه …متای GoW شده ۹۴ 😐 یه سایت درپیت game critics به بازی ۷۵ داده 😐 در کل هنوز ۱۰ نقد مونده باز برمیگرده به ۹۵
سلام امیر جان
آقا درمورد داستان من خیلی تحقیق کردم، اصلا تئوری های فک براندازی تو سطح نت مطرحه که واقعا تو کم نظیر بودن داستان بازی شکی باقی نمیذاره و خیلی منو درگیر کرده
اما خب باس ها و گیم پلی
ببین دیگه نمیشه که بازیو به هیچ وجه با نسخه های قبلش مقایسه نکرد، به هر حال داریم از God of War حرف می زنیم و این فرنچایز قراره همچنان DNA خودش رو حفظ کرده باشه،همونطور که بارلوگ گفت
اما خب ببین وقتی قراره با یه اژدها مبارزه کنیم، اونم توی بازی به نام God of War انتظار ما خیلی بالامیره و دوست داریم به خفن ترین و حماسی ترین شکل ممکن اون باس رو نابود کنیم. اژدها کم چیزی نیست خب!
حتی دوتا پسر ثور که به نظرم تفاوتی با دشمنای خیلی قوی(خدایی اسمشونو نمیدونم) نداشتن. مثلا من وقتی نگاه می کنم میبینم تو God of WarII اومدیم با پرسیوس که هم قد و اندازمون بود جنگیدیم، حقیقتا مبارزه ش خیلی متنوع تر،حماسی تر و جذاب تر بود از این دوتا پسر ثور بود که حتی خدا هم به حساب میان
مشت زدن بدون فشردن دکمه توی باس اول بازی بود، باورت نمیشه من حواسم نبود همش R1 می زدم بعد یادم میومد اصلا دکمه زدنام تاثیری نداره
من خودم اتفاقا از تغیرات این نسخه به شدت راضیم، منتها یه سری ضعف ها به نظرم وجود داشت که باید مطرح می شد
به نظر من God of War یه بازی کم نظیر و بدون شک برترین بازی سال تا به این لحظه هست، منتها خب ضعف هایی هم داشت از نظر خودم، که اشاره کردم
اما در مورد داستان دوباره میگم، به شدت دوست دارم جایی بتونیم در موردش بحث کنیم
خیلی خیلی داستانش خوبه، شاید به چشم نیاد ولی در پایان یه عالمه سوال بدون جواب میذاره جلومون که مغزمونو منفجر می کنه
نمیدونم چرا کامنتی که ارسال کردم یا پاک شده حالا به هردلیلی نمیدونم والا نیست کامنتم …
به هر حال …
Totoro دوست عزیز ما 😀
آقا من تو نظر قبلی که فرستادم حالا (حذف شده یا به هردلیلی نیست ) نوشتم در مورد باس اول درست می فرمایید چون بیشتر برای آشنایی با باس بود برای همین به اصطلاح دکمه زنی به خصوصی نداشت البته این توجیه درستی نیست اما حداقل منو قانع میکنه !
در مورد اژدها حقیقتا شاید مقایسه هایدرا با اژدها این نسخه بهتر باشه …چون اگر بخواهیم بر اساس اسم هم بریم جلو اون تو GoW 1 بود اینم تو GoW1 یا به اصطلاح ۲۰۱۸ ! درسته واقعا مبارزه با اون هرچقدر بی نقص بود اما به هیچ وجه جز بهترین مبارزات سری GoW نیست و نخواهد بود در مورد پسران ثور که به نام های ماگنی و مودی هستند هم باز من اینطور برداشت میکنم میخواست داستان پیرامون این دو شخصیت رو در همان مبارزات بیان کنه (با توجه به دیالوگ ها) من خودم با اینکه تونستم بیشتر زیرنویس هارو ترجمه کنم اما به علت اینکه اون اوایل فونت زیرنویس کوچک بود نتونستم بعضی هارو بخونم برای همین دارم از یکی از سایت ها قسمت قسمت ویدئو همراه با زیرنویس فارسی رو دانلود میکنم تا ۱۰۰% داستان رو هم از خود بازی بفهمم … به شما هم پیشنهاد میکنم بگیرید هرچقدرم زبانتون خوبه این کمک بزرگی میکنه چون داستان بازی غنی ترین ساختار رو در سری داره !
در کل بازی از نو ساخته شده و به نظرم خوبه فعلا اینطور بگیم که این نسخه اول GoW هست و در نظر بگیریم که نسخه های قبلی اصلا وجود نداشتن تا هم خودمون یکم از دست این مقایسه ها راحت بشیم هم بیشترین لذت رو از بازی ببریم …
totoro داداش این ایدی منه خواستی اد کن :AmirDT2
مخلص شما در پناه حق :heart:
بله منم اون سایت رو دیدم و اتفاقا منتظرم کامل ترجمه کنه
باس هایدرا اتفاقا تو زمان خودش خیلی جالب بود،کسی اون زمان از سخت افزار ps2 انتظار همچین باسی رو نداشت و در نوع خوشون جذاب بودن،هرچند که جزو جذاب ترینا نبودن
این باس ها هم فعلا من میذارم رو حساب اینکه بازی کلا از نو ساخته شده و تیم سازنده وقت زیادی رو صرف ساخت دنیای جدید و مکانیک های جدید کردن. فکر می کنم در آینده خیلی خیلی بازی از این لحاظ پیشرفت کنه، ولی داستان رو امیدوارم دست یه کارگردان یا نویسنده ی کاربلد بدن که قشنگ کریتوس رو بشناسه. کوری که خیلی خوب از پسش بر اومد
این همان دید سینمایی است که سونی همیشه در بازی های درجه یکش در نظر میگیره.
همیشه این بازی دید فراتر از سرگرمی رو مورد هدف قرار داده.
از موسیقی بگیر تا پایان های حماسی.
کاری که این بازی در این نسل کرد کمتر از سنتز ستاره ای نبود.
انرژی که ازاد کرد به حدی قوی بود که اسپنسر هم تبریک گفت.
this is great chain reaction. :thunder: :thunder: :thunder: :thunder: :bomb: :bomb: :bomb:
امیدوارم بارلاگ توی نسخه های بعدی هم به عنوان کارگردان حضور داشته باشه ، این نسخه واقعا شاهکار و بی نظیر بود
گرافیک بازی اضلا در حد uncharted 4 و horizon نبود . نسبت به تریلر سال ۲۰۱۶ بازی خیلی کاهش گرافیک داشت . open world کردن بازی یه تصمیم اشتباه بود (دوست داشتم مثل unchrted 4 حالت chapter select داشته باشه که ارزش تکرار مراحل هم بالا بره و مثل uncharted بعضی مراحل با محیط بزرگ بسازن که حالت open word گونه داشته باشه نه این که کلا بازی رو open world کنن . ). افکت اب و اتش , پوشش گیاهی با کیفیت خیلی پایینی ساخته شده. سکانس های دکمه زنی هم اون چنان هیجان نداره و خیلی کم هستن . بهترین سکانس های دکمه زنی رو تو این سبک بازی ها تو castlevania lords of shadow دیده بودم .
ولی بازی از لحاظ نورپردازی , طراحی محیط , داستان و گیم پلی , بسیار خوب ساخته شده فقط مشکلات بالا که گفتم متاسفانه هست .
این مشکلاتی که شما گفتی اصلا صحت نداره و نظر شخصی شماست و من برخلاف شما فکر میکنم جهان باز شدن بازی ایده خیلی خوبی بود که به بهترین شکل ممکن انجام شد و در زمینه گرافیک و طراحی محیط هم بی نقص عمل کرد تو هیچ نقدی هم ندیدم که به گرافیک بازی ایراد بگیرن
تو چشمات رو ببر به یه چشم پزشکی نشون بده :rotfl: اره افت گرافیکی داره :rotfl: افت گرافیکی رو ملاحظه کنید :rotfl: :
http://uupload.ir/files/acg3_screenshots_2018-04-16-01-40-52.png
زیاد جالب نیست این بازی 🙂
بله درست میگی .مگه میشه این بازی با نارگیل و فنجون و امثالش رقابت کنه؟
اره
نارگیل خیلی جالب تره
بازیش عالیه تا اخراش رسیدم ولی متاسفانه ابدیت اخر ی که دادن مشکلات زیادی اورد!!!
خیلیا شکایت کردن.
جرمی دیویس واقعا عالی بازی کرده بود نقش بالدرو من خودم عاشقش شدم 😀 درکل این بازی در این نسل تا الان یکی از بهترین تجربه من بود درکنار دیگر عناوین سونی نظیر انچارتد و هورایزن بلاد و….. که همشون از شاهکار های این نسل هستن البته کمتر از این هم انتظار نداشتم بلکه انتظارمو واسه نسخه بعدی بیشتر هم کرد مثل هر زمان و هر نسل دگ که سونی واسه ادامه مجموعه تو خماری میزاشت مارو اون زمان ها، واسه تجربه نسخه سوم و دوم مردیمو زنده شدیم فکرکنم :silly: ، واقعا از هر لحاظ عالیه این نسخه و لقب شاهکار کاملا برازنده این عنوان هست ممنونیم ازت کوری بارلاگ مخصوصا سونی :heart: .
بازی هر چی باشه باشه… ولی GoW نیست…
اون ویدیویی که از Early Footage بازی بود رو که نگاه کردم ا… اون برای من GoW بود
نه رنگ بندی ا ی تقریباً کارتونی شاد برای GoW مناسب ه، و نه قیافه ی نهایی Atreus و Kratos
Atreus قیافه ای شبیه به کریتوس موقع بچّگی ش داشت 😥 😥 😥
من واقعاً از این که بازی میخواست تو دنیای Norse Mythology باشه خوش حال بودم؛ ولی Kratos انگار هویّت ملی ش رو به کل فراموش کرده و با فضای جدید بازی کنار میاد
فکر ش رو بکنید: کریتوس با یه پیش زمینه ی یونانی، با پسر ش که شبیه به خود ش ه در یک دنیای ناشناخته … چپ و راست میکنن
در ضمن… خطاب به all pacino … متال گیر سالید بود که مرز بین فیلم و بازی ویدیویی رو شکست… و به نظر من TLoU و مخصوصاً Uncharted به دلیل “بازی نبودن شون” (گیم پلی یا بسیار ساده ست، یا اصلاً گیم پلی نداریم، همه ش کات سینه که هیجان انگیزه یا اتفاقات از قبل نوشته شده/ scripted events) به هیچ وجه لایق همچین نسبتی نیستن
باشه :yes:
صحیح
داداش بیخیال فنبوی های این سایت شو بهتر بریم یوتیوب و رسانه های اینگلیسی زبان که واقعا راستگو و صادقند.
میدونی مشکل چیه؟اینا فکر میکنن اگه یکی خدایی نکرده به بازی شون بجای شاهکار بگه عالی غلط مطلق هستش و دودستی “نارگیل”و”پماد”و”ایکس باکس”تعارف میکنن.
به این که”نظر متفاوتی”وجود داره باور ندارن.
الان منظورت با من بود ؟ من چیزی گفتم ؟
شما میگی نظر این نظر نیست توهینه ! ایراد الکی گرفتن از بازی که اصلا مشخص نیست طرف بازی رو انجام داده یا نه بعد میاد میگه گرافیک بازی کارتونی هست(همون سایتایی که داری سنگشونو به سینه میزنی گفتن گرافیک GoW به راحتی میتونه بهترین گرافیک نسل بشه! )
من فن هیچ کنسولی نیستم پول داشتم Xbox رو هم میخریدم چون حداقل یه عنوانی به طور مثال Forza رو در اختیار داره !اما با این وضع اقتصادی ps4 قطعا انتخاب بهتری برای یکی مثل من که عاشق بازی های داستان محور هست بود !
واقعا نمیفهمم چرا انقدر تعصب دارید ! به خدا ما برای هیچ کس مهم نیستیم جز خودمون ! چرا فکر میکنید سونی الان ما خیلی براش مهمیم و … ؟ یا مایکروسافت ؟ به نظرت اگر یکم ما برای اونها مهم بودیم زبان فارسی تو هیچ بازی ساپورت نمیشد ؟
مشکل اینه بعضیا توان درک هر دو طرف رو ندارن نمیتونن موفقیت یه عنوان دیگرو ببینن میان میشن طرفدار یه تیم یا فن یه کنسول ! اینطوری کارشون راحت میشه میگن ما هرچی سونی بسازه دوست نداریم فقط مایکرو ! یا بلعکس!
یه عده ادم بزرگسال که واقعا گیمر هستند هم هیچ وقت نمیان عنوان های دیگرو با دلیل های مسخره تخریب کنن ! به جاش اون عنوان رو تجربه میکنن و از هر دو طرف لذت میبرن !
به هرحال هرچقدر دانش بیشتری داشته باشی لذت بیشتری میبری !کسی که انقدر عقلش میرسه هردو طرف رو مهم بشماره و از همه ی بازی ها لذت ببره به مراتب بیشتر از کسی که فقط فن یه کنسول یا … هست داره لذت میبره !
یه مثال ساده !
من طرفدار ۲ آتیشه تیم x هستم ! وقتی اینطوری باشه امکان نداره در صورت باخت تیم x ناراحت نشم اما یه حالتی داریم که من از تیم x خوشم میاد نه اینکه روش تعصب داشته باشم ! در این صورت اگر تیم هم ببازه من ناراحت نمیشم بجاش از لذت بازی که هردو تیم کردن لذت بردم!
حالا انتخاب با خودتونه من معمولا جواب نمیدم این جور کامنتارو اما اینجا چون یجورایی با بنده بودید لازم دونستم بگم …
در اخر اگر در نظرم توهین به شخصی بوده عذر میخوام …
مخلص شما در پناه حق یاعلی :heart:
ببخشید دوست عزیز منظور من شما به شخصه نبود و درضمن ایشون (کسی که زیر کامنتش اینو نوشتم) همیشه با این بی مهری های ناعادلانه طرف بوده