استودیوی Bluepoint Games تایید کرد که پروژه بعدی آنها نیز یک بازسازی است
استودیوی Bluepoint Games را میتوان استاد «بازسازی بازیهای قدیمی» دانست. این استودیو که بیشتر بازی های قدیمی شرکت سرگرمی های تعاملی سونی را بازسازی میکند، روح تازه ای به درون کالبد این عناوین میدمد و آن ها را از پایه و اساس به یک عنوان امروزی و نوین تبدیل میسازد. پس از موفقیت اخیر آن ها برای بازسازی بازی کلاسیک و محبوب Shadow of the Colossus، حال، مدیر این استودیو در مورد وضعیت آن و همچنین پروژه های آینده توضیحات جالبی را ارایه داده است.
در ماه گذشته بود که استودیوی Bluepoint Games نسخه بازسازی شدهی بازی محبوب و فوقالعاده ارزشمند Shadow of the Colossus را برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر کرد. این بازسازی آن قدر خوب و عالی ساخته شده بود که هم بازیبازان جدید، هم بازیبازان و طرفداران قدیمی بازی و هم منتقدان به تحسین آن پرداختند. بازسازی عنوان کلاسیک و قدیمی Shadow of the Colossus نشان داد که استودیوی Bluepoint Games کار خود را خیلی خوب بلد است و در زمینه بازسازی، به درجه تخصص رسیده است.
با تمام شدن روند ساخت و عرضه بازی Shadow of the Colossus برای کنسول پلیاستیشن ۴، حال، زمان آن میرسد که استودیوی Bluepoint Games مسیر آینده خود را مشخص سازد و تمرکز خود را برای عناوین و پروژه های آینده بگذارد. با این که این استودیو برای ساخت عناوین بازسازی شده شهرت دارد، اما نمیتوان از این موضوع گذشت که اعضای تیم Bluepoint Games آن قدر مهارت و خلاقیت دارند تا بتوانند یک بازی کامل خلق کنند و اگر بخواهند، قطعا میتوانند این کار را انجام دهند. با این حال، به نظر نمیرسد که آن ها قصد این کار را داشته باشند و نمیخواهند مسیر حرکت خود را تغییر دهند.
مدیر استودیوی Bluepoint Games یعنی آقای Marco Thrush به تازگی مصاحبه جدیدی با پایگاه تحلیلی دیجیتال فاندری کرده و در آن توضیحات جالبی را ارایه کرده است. زمانی که از آقای Marco Thrush پرسیده شد که آیا با وجود استخدام تیم هنری جدید برای بازسازی Shadow of the Colossus، آن ها قصد خلق یک بازی اریجینال را دارند یا خیر، آقای Thrush این گونه پاسخ داد:
خب، ما میتوانیم این کار را انجام دهیم اما در حال ساخت یک بازسازی دیگر هستیم. این پروژه (Shadow of the Colossus) باعث شد تا ما تا نقطهای رشد کنیم که با وجود تیم هنری، بتوانیم یک بازی AAA کامل را از نظر محتوای هنری بازسازی نماییم. بنابراین قدم بعدی ما این است که این بخش هنری را بهبود ببخشیم، بخش موتور گرافیکی را بهبود ببخشیم، گردش کار را برای آرتیست ها و هنرمندان بهبود ببخشیم، در بخش هنری بیشتر رشد کنیم تا بتوانیم از پس پروژه بعدی خود بربیاییم چرا که این پروژه کمی بزرگ تر است. تمرکز بعدی ما این است که برروی طراحی کار کنیم و عناصر جدید دیگری را برای بازسازی بعدی اضافه نماییم. هماکنون تنها هدف ما این است که مطمئن شویم از تمام زمان و اعضا استفاده کردهایم و عناصری که به آن ها اشاره شد در سطحی باشند که بتوانیم با آن ها بدون مشکل عمل کنیم.
فهمیدن این که استودیوی Bluepoint Games هنوز در فکر ساخت بازسازی های مختلف از عناوین قدیمی و بزرگ است، شاید در ابتدا غافلگیر کننده به نظر نرسد اما قابل تامل است. طبق صحبت های مدیر این استودیو، عنوانی که هماکنون در حال بازسازی آن هستند، از Shadow of the Colossus نیز بزرگتر است و شاید کار و زمان و هزینه بیشتری نسبت به ساخت یک بازی اریجینال و اصیل برای آن صرف شود اما Bluepoint Games تصمیم خود را گرفته و میخواهد با تمام توان و انرژی خود تنها به بازسازی عناوین قدیمی بپردازد. اما جدای از هر موضوعی، قطعا این که میدانیم استودیوی کار بلدی مانند Bluepoint Games در حال بازسازی عناوین قدیمی محبوبمان است، به ما دلگرمی میدهد و ما را خوشحال میسازد.
به نظر شما استودیوی Bluepoint Games در حال بازسازی کدام عنوان محبوب قدیمی است؟ آیا این بازی هم به مانند عناوین بازسازی شدهی گذشته متعلق به سونی است یا آن ها فعلا از سونی فاصله میگیرند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
کاش کپکام DMC رو داده بود اینا بازسازی میکردن … 😥 😥
واقعا تو نسل ۸ تعداد عناوین باسازی شده زیاد شده
امیدوارم MGS1 باشه
نقطه عطف سری شماره ۳ و ۴ بود هرچند بعیده چون ip برا کونامیس بنظرم پروژه بعدی حتما جزو انحصاری های نسل گذشته سونیس میتونه twisted metal black یا Demon souls….
سونی دانش فنی backward compatibility رو نداره مجبوره هی ریمستر کنه :laugh:
عمو جون یه سری به سریه اول پلی ۳ بزن تا خیلی چیزا بیاد دستت
مایکرو استودیو برای ریمستر کردن نداره فقط پشتیبانی از نسل گذشته بدون ارتقای گرافیکی میزنه
خدا کنه گاد او وار ۲ رو بازسازی کنه خیلی دلم تنگ شده براش…..
بعد از بازسازی فوق العاده shadow of colossus خیلی به این استودیو علاقه مند شدم واقعا کارشون درسته…
ای کاش re 4 رو هم اینا بازسازی میکردن واقعا به سطحی ترین شکل ممکن بازسازی شده…
مهم نیست هر چی بازسازی میکنین بکنین چون قدیما همه بازیا شاهکار بودن و مردشون از بعضی شلم شوربا های امروزی بهتره همین هاف لایف ۱ با اون گرافیک ۲۰ سال پیشش خیلی لذت بخش تر از بعضی شوتر های امروزیه
در کل کارتون درسته فقط ریمیک بسازین
لطفا یکی از ریش سفیدای سایت نظرات ما رو از بررسی دربیاره واقعا منزجر کنندست کامنت بزاری بره چند ساعت بعد تایید بشه ممنون