مایکروسافت در سال ۱۹۹۹ در شرف خرید Squaresoft بوده است!
فقط تصور این را بکنید که اگر در آن سال چنین اتفاقی رخ میداد، اکنون چقدر در دنیای بازیهای کامپیوتری تفاوت به وجود میآمد!
قطعاً همه شما اسکوئر اینکس (Square Enix) را میشناسید، یکی از بزرگترین ناشران دنیای بازیهای کامپیوتری که صاحب حقوق فرنچایزهای ارزشمندی مثل Dragon Quest و Kingdom Hearts در کنار Final Fantasy است و البته حقوق برخی فرنچایزهای محبوب غربی مثل Tomb Raider را هم در اختیار دارد. البته، قبلاً نام این شرکت اسکوئر سافت (Squaresoft) بود و پس از ادغام شدن با شرکت رقیب یعنی اینکس (Enix) در سال ۲۰۰۱، نام آن به صورت کنونی یعنی اسکوئر اینکس درآمد. ولی به نظر قبل از سال ۲۰۰۱، قرار بوده تا اسکوئر سافت توسط مایکروسافت خریداری شود!
طبق اطلاعات جالبی که در کتاب Game of X v.1 and 2 نوشته راسل دیماریا (Rusel Demaria) به دست آمده، مایکروسافت در سال ۱۹۹۹ بسیار نزدیک به خریداری اسکوئر سافت به عنوان یکی از غولهای نقش آفرینی ساز ژاپنی بوده است. این معامله به شدت نزدیک به نهایی شدن بوده ولی درست در آخرین لحظه به خاطر پیش آمدن یک سوتفاهم در مورد ارزش و قیمت نهایی کمپانی، بهم خورده است. احتمالاً یادتان هست که Final Fantasy به عنوان یک سری انحصاری پلی استیشن در گذشته فعالیت داشته و حال این را در نظر بگیرید که مایکروسافت اسکوئر سافت را میخرید و آن وقت Final Fantasy در انحصار اکس باکس قرار میگرفت و مایکروسافت به دیگر فرنچایزهای این شرکت هم دسترسی پیدا میکرد. چقدر اوضاع میتوانست متفاوت با امروز باشد؟
در نهایت، این معامله سر نگرفت و مایکروسافت نتوانست اسکوئر سافت را به دست بیاورد و این شرکت هم با شرکت اینکس ادغام شد و اسکوئر اینکس، ماحصل این ادغام بود، ولی به هر حال دانستن این نکته که مایکروسافت شانس خرید اسکوئر سافت را داشته جالب است. فکر کردن در مورد اینکه با خرید اسکوئر سافت، امروزه چقدر جنگ کنسولها میتوانست متفاوت باشد واقعاً سخت است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
جالب بود و چه بسا اگر خریده بودش حداقل در بازار ژاپن این فروش فاجعه بار رو شاهد نبودیم
در هر حال الان وقت خرج کردنه نیازی هم نیست بره ناشران بزرگ رو بخره میشه روی کرایتک حساب ویژه باز کرد هم یک عنوان شوتر بسیار بزرگ در اختیار داره و هم با ساخت رایز جدید مشکل هک اند اسلش رو در XBOX حل میکنه و هم موتور قدرتمند کرای انجین رو میتونه در اختیار بگیره امثال کرایتک و دیگر استودیو های این چنینی کاملا به صرفه هستن
کرایتک کرایسیس ۴ رو دیگه باید بره سراغش اون که بیاد دیگه هرچی گرافیک هست رو یه جا قورت میده
گرافیک کرایسیس۴ روی سخت افزارهای فعلی غیر قابل وصفه هنوز که هنوزه رایز میتونه از لحاظ گرافیکی با بازی های اخیر رقابت کنه لامصب کرای انجین معجزه میکنه
این کار ها هیچ سودی نداره
چون سیاست گذاری مایکروسافت مشکل داره
Aces Studio – Microsoft Flight Simulator series
Digital Anvil – Brute Force, Freelancer
Ensemble Studios – Age of Empires series, Halo Wars
FASA Studio – MechWarrior series, Shadowrun
Hired Gun – Halo 2 for Windows Vista
Lionhead Studios – Fable series, Black & White series
Microsoft Game Studios Japan – Magatama, Phantom Dust
Press Play – Max: The Curse of Brotherhood, Kalimba
XSN Sports – NHL Rivals 2004
در یک حرکت تخیلی مایکروسافت استودیو با سابقه و فوق العاده Lionhead بست بعد با استخدام عظیم Playground Games ادامه fable بسازه :laugh:
واقعا نمی شد lionhead با استخدام همین افراد fable خودش بسازه Playground Gamesیه ip تازه :struggle:
شاهکار سازی مثلEnsemble بست الان باید دنبال استودیو بگرده تا استراتژیک بسازه
توی این نسل،همواره سونی در جلب نظر استودیو ها عملکرد بهتری داشته و الان فرست پارتی های فوق قدرتمندی داره که می بینید نمونه هاش رو
ناتی داگ ، گوریلا گیمز ، کوانتیک دریم و …
امیدوارم استودیوی کوجیما هم به طور کامل توسط سونی خریداری بشه
برعکس مایکروسافت بعضی ترد پارتی هاشم از دست داده ، دنبال انحصاری زمانیه در حالی که کلی شخصیت و ایپی قدرتمند داره
سیاست ضعیف = شکست بزرگ
هنوزم دیر نشده مایکرو جان برو SE رو بخر 😀
بر فرض محال اگر مایکرو اینکارو بکنه من نسله بعد رو با نینتندو ادامه میدم…
:rotfl: :rotfl:
با نظر نویسنده مطلب و محمد رضا جان ( حضرت نمسیس علیه السلام )مخالفم
اگه پیشینه مایکرو در خرید و فروش شرکتها رو در نظر بگیریم کل پیشنه این شرکت در ویکیش الان این بود :
یک شرکت ژاپنی در زمینه ساخت بازی بود که در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد و در سال ۱۹۹۹ توسط مایکروسافت خریداری گشت که دو سال بعد (سال ۲۰۰۱) توسط مایکروسافت بسته می شود و برخی از کارکنانش به دیگر استودیوهای زیر مجموعه این شرکت منتقل شدند .
حضرت نمسیس :rotfl: :rotfl: دمت گرم خدایی :yes: :yes: :rotfl:
درسته مایکروسافت همچین سابقه خوبی در قبال خرید هاش نداره اما خب خدارو چه دیدی شاید به کار مایکرو میامد
خدا رو شکر وگرنه الان شاهد کنسل شدن پی در پی بهترین عناوین این شرکت بودیم.البته با توجه به شرایط کنونی دارم میگم.اسکوئر اینکس برای امثال من که نقش آفرینی باز هستن مث یه الماس درخشان بین بقیه کمپانی هاست.بی حاشیه و با قدرت داره بهترین نقش افرینی های این صنعت رو عرضه میکنه.فک کنم خوب شد که تحت مالکیت هیچ کمپانی دیگه ای به خصوص ماکروی عزیز نیوفتاد…
بگو میترسیدم بازیش واسه کنسولم نیاد
الان جز فیبل و اسکیل بوند چه بازیایی کنسل شد یالا بگو
اون زمان که هنوز کنسول xbox وارد بازار نشده بوده این شرکت رو برای تولید انحصاری می خواسته بخره.حالا که ۵ سال از فروش xbox one می گذره اینا هنوز یه انحصاری ندادن بیرون.هیچ وقت از کارای مایکرو سر در نیاوردم. 😐
صحبت راجب گذشته اونم تو سال ۱۹۹۹ فکر نمیکنم الان دیگه فایده داشته باشه
گذشته ها گذشته…