صحبتهای تازه سازنده Anthem در مورد ابعاد مختلف بازی
بازی Anthem که در کنفرانس شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 معرفی شد بسیار دلربا بود و چندین ویژگی بسیار جالب را در خود داشت که نگاههای زیادی را به خود جلب کرد.
مثلاً یکی از این ویژگیها توانایی پرواز با زره مخصوص شخصیت مثل شخصیت آیرن من (Iron Man) بود و اعلام این نکته که این زره دارای ویژگیهای مختلفی برای مبارزه است. به تازگی برنن هولمز (Brenon Holmes) از طراحان بایوور (BioWare) در ردیت به برخی سوالات در این موارد پاسخ داده که حاوی اطلاعات جدید و جالبی در مورد این بازی است.
یکی از مباحث اصلی مطرح شده در مورد بحث عمودیت بود. همیشه برای طرفداران سوال بوده که چطور میتوان به صورت یکپارچه در تمام نقشه بازی به کمک زره مخصوص پرواز کرد و حتی به کمک آن به زیر آب رفت، و اینکه تا چه حد میتوان بالا رفت. حالا به نظر بالا رفتن در آسمان بازی محدودیتهای خاص خود را خواهد داشت. او در این باره گفته که سازندگان قصد داشتهاند تا بازیکنان در بازی حسابی حس آزادی داشته باشند ولی برای بالا رفتن و گشتن در آسمان این بازی و اینکه به چه مقدار میتوانید پرواز کنید و بالا بروید و چه کارهایی در هوا انجام بدهید، محدودیتهایی وجود دارد که به ارتقاها و سیستم پیشروی شما در بازی بستگی دارد.
او ادامه داده که در بالا رفتن و سقف آسمان این بازی هم محدودیت وجود دارد و هنوز آنها در حال بررسی این مسئله هستند. او گفته فعلاً در حال کار روی نحوه جا به جایی بازیکنان در محیط هستند و آسمان Anthem هم سقفی خواهد داشت که البته در دست بررسی قرار دارد. فعلاً تمرکز سازندگان بیشتر روی سیستم حرکت در آسمان و عملکرد آن سیستم است.
در مورد سیستم مبارزات هم توضیحاتی ارائه داده شده است. هولمز تاکید کرده که زرههای مختلفی در بازی برای انتخاب وجود دارد که هر یک قابلیتها و ویژگیهای خاص و منحصر به فردی را دارا است و در واقع میتوان با تغییر آنها بین کلاسهای بازی هم جا به جا شد. اما آیا بخشهایی از بازی هم وجود دارد که صرفاً در مورد مبارزه باشد و بازیکنان دیگر زره به تن نداشته باشند؟ به نظر پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. در این مورد هولمز توضیح داده که در اوایل توسعه بازی چنین چیزی را در ذهن داشتهاند ولی سپس به مشکلات بسیاری بر خوردهاند. او ادامه داده که دنیای بازی بسیار خطرناک است و مثلاً کوچکترین موجودات غیر دشمن درون آن مثل اسبهای کوچکی در دنیای واقعی میماند. بعد همین اسبها انسان را میخورند! بنابراین مشکلات بسیاری به وجود میآمده و خارج از زرهها مبارزات زیادی وجود ندارد.
او ادامه داده بزرگترین مشکل گیر افتادن بوده است. او گفته وقتی از زره خارج میشوید عملاً انسانهای بازی به مناطق مختلف و زیادی دسترسی نخواهند داشت و گویی در یک باتلاق فرو میروند. او در نهایت گفته که با اینکه این ویژگی جالب به نظر میرسیده ولی در نهایت از لحاظ گیم پلی کارهای خیلی زیادی باید برای قرارگیری آن در بازی انجام میشده است. وقتی یکی از کاربران در مورد سکانسهای سینمایی و از پیش تعیین شده با مکانهایی از پیش مشخص برای مبارزه خارج از زره به او پیشنهاد داده، هولمز در پاسخ گفته که این ایده جالبی است و شاید در ادامه هم به کار بسته شود ولی فعلاً باید بررسی شود که آیا میتوان از این ایدهها در بطن گیم پلی بازی استفاده کرد و اگر میشود، چگونه.
در نهایت به یک نکته دیگر که البته به نسبت کماهمیتتر نیز هست، اشاره شده. یکی از کاربران پرسیده در تنظیمات بازی امکانی هست که بتوان کنترل را به گونهای تنظیم کرد که کاربران چپ دست از تجربه بازی لذت بیشتری ببرند؟ هولمز در پاسخ جواب صادقانهای داده و اشاره کرده که خیر. او گفته سوال میکند در این مورد از مسئولان مربوطه ولی پاسخ قطع به یقین خیر خواهد بود. او ادامه داده که تعبیه چنین قابلیتی در بازی غیرممکن نیست ولی اولویت پایینی محسوب میشود و سازندگان خیلی در قید و بند آن نیستند.
به هر حال در ادامه اطلاعات بیشتری نیز از این عنوان منتشر خواهد شد و باید دید که آن اطلاعات از چه قرار هستند. مدتی پیش شایعه شده بود که این بازی تا سال ۲۰۱۹ تاخیر خورده تا عنوانی با بالاترین کیفیت ممکن به دست مخاطبان برسد، خصوصاً با توجه به خرابکاری Mass Effect: Andromeda. هنوز این خبر تائید یا رد نشده است. بازی Anthem در زمانی نامشخص برای اکس باکس وان، رایانههای شخصی و پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
خدایی به نظرم سبک بازیش باحال و مهیجه یه سبک جهان باز ولی واقعا با گرافیک فوق العاده و افکتای عالی من که بی صبرانه منتظرشم :yes:
اره خداوکیلی
انتم و دوباره یوتیوب سونی اومد تو ذهنم