استودیوی رمدی: هزینه ساخت عناوین AAA تکنفره بسیار بالا رفته است
بتازگی و در جریان مصاحبهای که آقای توماس پوها، مدیر روابط عمومی استودیوی Remedy Entertainment داشتهاند؛ ایشان در مورد هزینههای ساخت عناوین تکنفره سنتی صحبت کردند. و اینکه ساخت چنین بازیهایی با توجه به میزان مخاطبین و همچنین هزینه ساخت آنها، چندان به صرفه نیست!
استودیوی Remedy Entertainment کم کم از ساخت عناوین AAA تکنفره فاصله میگیرد، اما قول این را داده تا همچنان تمرکز ویژهای برروی بخش داستانی داشته باشند. بازی بعدی آنها (با کد رمز P7 که قرار است توسط ۵۰۵Games نشر یابد) دارای عناصر همکاری چندنفره خواهد بود. اطلاعات چندانی از بازی در دسترس نیست، اما مدیر روابط عمومی استودیوی Remedy Entertainment آقای توماس پوها (Thomas Puha) طی مصاحبهای که با وبسایت GamesIndustry داشتند، از دلایل فاصله گرفتن از عناوین تکنفره صحبت کردند. بخصوص به این نکته اشاره داشتند که هزینه ساخت عناوین “AAA تکنفره سنتی” بمانند Alan Wake و یا Quantum Break دهها برابر افزایش یافتهاند، اما مخاطبین آنها خیر!
واقعیت این است که هزینه ساخت عناوین AAA تکنفره بسیار بالاست. انتظارات بازیکنان از این بازیها بسیار بالا است؛ بعنوان مثال: مدت زمان بازی چقدر است، دارای چه ویژگیهایی است، کیفیت تولیدی آن چه میزان است. تمامی موارد ذکر شده هزینهبر هستند. اگر به ۱۰ سال پیش بازگردید، به این نتیجه خواهید رسید که وسعت بازار کنسولی تقریبا بمانند امروز است. درنهایت میزان مخاطبینی که عنوان شما را تهیه میکنند به همان اندازه گذشته است، اما امروزه هزینه تولید آنها دهها برابر شده است. در نتیجه مشکل اصلی بر سر راه، بحث هزینه میباشد.
همچنین ایشان اظهار داشتند که ساخت عناوین “یکبار مصرف” دست سازندگان را در ارائه ایدههای نو بسته است. زیرا بازیکنان سعی دارند تا عنوانی را که سازندگان طی چندین سال آنها را تدارک دیدهاند، ظرف مدت کوتاهی به اتمام برسانند.
از منظر خلاقیت حتی زمانی که ما Alan Wake را میساختیم، کلی زمان برای خلق شخصیتها، دنیا، قوانین و… صرف نمودیم. در این میان شما دوست دارید تا بازیکنان زمان بیشتری را در بازیتان سپری کنند، و این چنین مواردی سخت خواهد بود تا در یک بازی تکنفره گنجانده شوند.
در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی اخبار جدیدی حول عنوان P7 (که قرار است برخلاف Alan Wake و Quantum Break برروی چندین پلتفرم عرضه شوند) منتشر خواهند شد. نظر شما در مورد اظهارات آقای پوها چیست؟ آیا با گفتههای ایشان موافقید؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
خسته نباشین اقای کاوش :heart:
واقعا یه لحظه فکر کردم کوانتوم بریک ۲ معرفی شده
سپاس فراوان از اقای کاوش به خاطر پوشش خبری :heart:
واقعا منتظر معرفی الن ویک ۲ هستم
ممنون از هردو عزیز. خواهش میکنم 😉
تشکر ویژه از اقای کاوش به خاطر پوشش خبری اخبار مرتبط به استودیو رمدی
واقعا منتظر بازی جدید این استودیو هستم
رمدی از وقتی با مایکرو هم کاری کرد باری هاش به شکل فاجعه باری افت کردن و به خوبی میشه اینو در دو بازی Alan Wake با متا ۸۳ و Quantum Break با متا ۷۷ دید.
درسته متاشون خیلی خوب نیست ولی خب به نظر من هر دوشون بازی های خوبی بودن مخصوصا آلن ویک داستان و نحوه روایتش واقعا منو شگفت زده کرد
عزیز با کسی بازی رو فقط بر اساس متا انتخاب میکنه بحث نکن
خیلی عجیبه حرفت معلومه Alan Wake رو اصلا بازی نکردی
فازت چیه؟الین ویک که یه شاهکار بود.کوانتوم بریک رو بازی نکردم اما مطمعنم در حد یه بازی خوب هستش حداقل
رمدی جان درستش این هست که ساخت عناوین تک نفره AAA نیاز به یک ناشر گردن کلفت دارد
جزو استودیویی هایی هست که همیشه بازی خوب میسازه همیشه ریسک کرده و همیشه خلاقیت به خرج داده و بازی هاش مکانیک های مخصوص دارن اما وقتی بازی میسازی که قیمت ۶۰ دلاری داره کلا هم ۷ ساعت بیشتر نیست و بخش مولتی هم نداره نباید توقع فروش بالا داشته باشی توی زمان الن ویک خب بله میگیم حالا بازیت مولتی نداشت ایرادی نداره ولی توی کوانتوم بریک چرا؟؟؟؟ نصف اون هزینه لایو اکشن رو خرج مولتی کرده بودی فروش بازی خیلی بیشتر از الان میشد الان هم به جای ۵۰۵ گیمز مایکرو ناشر بازی بعدیت بود بودجه بالا هم در اختیارت میذاشت مقصر خودتی رمدی جان
نمیخوایی بازی تک نفره بسازی خوب نساز چرا بهانه میاری؟
الان اکثر بازی های مورد انتظار داستان محورن مثل
god of war
spiderman
detroit
days gone
ghost of tsushima
the last of us 2
shadow of the colossus
final fantasy VII
lost soul aside
darksiders
یا برای بخش داستانیش مردم میخرن مثل red dead,anthem
شما مورد انتظار ترین بازی مراسم Game Awards رو ببین The Last of Us Part II
یعنی هم چنان بخش داستانی برای همه مورد انتظار تره بقیه نامزدهاش هم که
God of War
Spider-Man
Red Dead Redemption II
Monster Hunter: World
بودند که همگی بازی های داستان محور و آفلاین هستن
واقعا باید به سونی آفرین گفت که داره در خلاف جهت گیمینگ قدم میزاره بازار بازی های تک نفره رو تنهایی در اختیار داره و کسانی که ps4 دارن هم میتونن از عناوین آنلاینی که ناشر هایی مث اکتیویژن و ea وسایرین عرضه میکنن لذت ببرن هم از عناوین زیاد و فوق العاده تک نفره سونی لذت ببرن واقعا شعار best place to play و ps4 for the players و sony make belive برازنه سونیه که برای تمام سلیقه ها و در تمامی سبک ها نه تنها بازی خوب داره بلکه در خیلیاشونم صاحب بهترین عنوان در اون سبکه
uncharted ,the last of us best action adventure
bloodborne,horizone zero dawn best RPG البته با احترام ویژه ای به ویچر
god of war best h&s
detroit,heavy rain ,beyound two souls, best thriller
crash bandicoot best platformer
persona best JRPG
gt sport not best driving but perfect
deathstranding هنو نمیدونم سبکش چیه
و عناوینی که شاید بهترین نباشن ولی یکی از بهترین ها هستن
مث:infamous , shadow of the colossus,spiderman ,daysgone,
شما که اینقدر طرفدار tlou 2 هستید، مولتی قسمت اول رو تجربه کردید؟
ناشر بازی هایی که گفتی:
Sony interactive entertainment
Capcom
Electronic Arts
Take 2 interactive
ناشر بازی جدید رمدی
۵۰۵ گیمز
” هزینه ساخت عناوین “AAA تکنفره سنتی” بمانند Alan Wake و یا Quantum Break دهها برابر افزایش یافتهاند، اما مخاطبین آنها خیر! ”
……
من موندم چرا این حرفا از زبون استودیو های سونی نمیاد.
سونی کم شاهکار نداده…
استودیو هایی ک سونی پشتتشن خب نمیتونن مشکل مالی داشته باشن خو.خیر سرش سونیه
هم Alan wake هم Quantum Break دو بازی خیلی خوبی بود که بازی کرم قشنگن انصافا بعضیا نمی دونم با چی مشکل دارن به من که حال داد هنوزم به بقیه پیشنهاد می کنم بازی کنن
علت این حرفا اینکه تو بازیهای تکنفره به اندازه آنلاین نمیشه ملتو دوشید
مشکل هزینه بازی تکنفره نیست! مشکل بعضی بازیسازها اینه که بازی تکنفره هنر و خلاقیت میخواد و اینکه مثل بازی های مولتی سود سرشار نصیب جیب مبارکشون نمیکنه
خب چی میشه یه مولتی هم کنارش بزاری تا هم ارزش تکرار بره بالا هم دخل و خرجت به هم بخوره . اون شرکتایی که فقط بازی تک نفره میسازن بودجه عظیم دارن
رمدی چرا داری جک میگی؟
فارکرای ۳ تو سال ۲۰۱۲ منتشر شد ۱۰ میلیون نسخه فروخت در حالی که مولتی پلیرش مفتم گرون بود.
اساسین کرید اوریجینز چند ماهه داره میفروشه تو پنج تای اول بریتانیا.
فارکرای ۵ هم داره میاد بدون اینکه مولتی داشته باشه. البته به غیر کوآپ که میتونی با دوستت بری بشین ببین چند میلیون میخواد بفروشه.
ویچر بهترین آر پی جی قرن فقط به خاطر داستان شاهکارش فروخت.
جی تی ای ۵ با بخش مولتیش کار ندارم ولی اکثرا به خاطر داستانش تجربه کردن و بعد سراغ مولتیش رفتن.
وقتی خلاقیت و ایده ای واسه یه بازی ته میکشه آخرش میشه بهونه بافی واسه کمبود طرفدار عناوین تک نفره.
خوشحالم که تا یوبی سافت و سی پروجکت رد هستن میتونم بخش کمیپن خوب و عالی و متوسط و شاهکار تجربه کنم.
هرچی میخوای بگو هرچقدرم میخواین دیسلایک بدین اما در شاهکار بودن ویچر شکی نیست ولی اصلا و ابدا بهترین ار پی جی تاریخ نبود!!!!
مشخصه میخوان تو جهت غلط حرکت کنن مثل همون کاری که بلزینسکی کرد,رمدی و سم لیک نباید فراموش کنن ساخت بازی آنلاین از هر بازیسازی برمیاد ولی شاهکاری مثل مکس پین هنوزم نمونه اش پیدا نشده و فروش فوق العاده ای هم داشت زمان خودش چون بی نقص بود ولی alan wake و qb با اینکه خوب بودن ولی نقص های زیادی داشتن…یکی از فانتزی هام اینه که سونی یه قرارداد با رمدی و سم لیک ببنده و یه سرمایه گذاری خ.ف.ن بکنه و سم لیک رو آزاد بذاره(کاری که سونی همیشه میکنه) تا هر ایده ای داره پیاده کنه دیگه نتیجه ی کار مشخصه.
چرا هیچوقت CD Project Red ازی بهونه ها نمیاره؟ کلیم محتوای رایگان میده.همش طمعه
شرایط مختلفی میتونه داشته باشه . مثلا ممکنه توی استخدام سی دی پراجکت حتما شرایط روانی و انگیزه های استخدامی تک تک افرادشون سنجیده شده . یعنی احتمالا اونا افرادی هستن که دقیقا از خود کار ساخت بازی لذت میبرن و همه زندگیشون اینه . حتی اگر در آمدشون عجیب غریب نباشه .به این راحتیا هم نیست . البته این فقط حدس منه پایه و اساس خاصی نداره
من بیشتر منتظر مولتی tlou 2 هستم و البته بخش داستانی…
تو هم مثل اینسومنیاک و کوجیما بیا سونی هم بهت بودجه میده هم دستت رو باز میگذاره هر بازی که دوست داری بسازی و هر چه قدر که دوست داری روش وقت بذاری