توضیحات کارگردان God of War در مورد خطی بودن و عدم توانایی پرش در بازی
همانطور که مستحضر هستید شماره ماه آینده مجله Game Informer به عنوان مورد انتظار کنسول پلیاستیشن ۴ یعنی God of War اختصاص یافته است. از اینرو طی چند روز گذشته اطلاعات و جزئیات زیادی بصورت پراکنده در فضای اینترنت منتشر شدهاند. حال در تازهترین اخبار انتشار یافته از این عنوان، کارگردان بازی در مورد دلایل خطی بودن و همچنین علت حذف پرش صحبت کردند.
عنوان در دست ساخت God of War نسبت به عناوین AAA امروزی، کمی غیر معمول است. برخلاف بازیهای بزرگ حال حاضر، God of War عنوانی جهانباز نیست. در عوض رویکردی “خطی” دارد که در کنار تمام محدودیتهای موجود، خود شامل اکتشاف و ماجراجویی نیز میشود. طی مصاحبهای که در شماره جدید مجله Game Informer به انتشار رسیده، کارگردان عنوان مذکور آقای کوری بارلوگ (Cory Barlog) بحث کاوش در بازی جدید خود را بیشتر باز نمود، و نظرهای جالبی در مورد عناوین جهانباز ارائه کردند:
جستجو و کاوش از همان ابتدا بخشی از این سری بوده است، ولی نه بصورت گسترده. تصمیم بر آن شد تا این بخش در نسخه جدید بسیار وسیعتر شود. بیایید کنجکاوی و اکتشاف را جشن بگیریم – بخشی که در تمام بازیهای ویدئویی همهچیز است. در طول مراحل اولیه ساخت بازی، عناوین جهانباز بسیاری را تجربه کردم و احساس خستگی زیادی به من دست میداد. اگر بخواهم احساس خود را در مورد بازیهای جهانباز بازگو کنم، بیشتر برای من شبیه انجام تکالیف مدرسه هستند. این نوع بازیها بد نیستند. عناوین فوقالعاده بسیاری در دسترس قرار دارند، اما اینکه از محل کار به خانه بازگردید و لیستی بلند بالا از چیزهایی که باید انجام دهید را مشاهده کنید، باعث میشود که… این چیزی نیست که ما در آن تبحر داریم. ما دوست داریم تا برروی کاراکتر موجود و پرورش آن کار کنیم. بنابراین جهانباز کردن بازی چیزی نبود که تصمیم به انجامش داشتیم. نمیخواستیم تا بازیکنان بلافاصله با اجرای بازی با پنج هزار آیکون برروی نقشه مواجه شوند.
من مخالم چنین بازیهایی نیستم. عناوین جهانباز فوقالعادهای در بازار وجود دارند. البته بسیار شگفتانگیز خواهد بود، چرا که شرکت سونی در سال جاری عناوین جهانباز باکیفیتی بمانند Days Gone و Spider-Man را دارد. آقای بارلوگ همچنین توضیح دادند که چرا این نسخه از God of War کمی از اکشن بودن فاصله گرفته تا بصورت جدیتری برروی بحث شخصیت پردازی کار شود:
کامیکها و فیلمهای سینمایی این ویژگی را دارا هستند، و فکر میکنم بازیهای رایانهای نیز تازه در اول این راه قرار دارند، زمانی که بخود میآیند و میگویند: “اوه، میتوانیم در بازی به مسائل جدیتری نیز بپردازیم”. ما در این نقطه قرار داریم، جایی که کاربران مشتاق دیدن چنین مواردی هستند. افراد دوست دارند به تجربه عناوینی بپردازند که به لحاظ عاطفی به چالش کشیده شوند. آنها دوست دارند شخصیتهایی را ببینند که به آنها ایمان دارند و وابسته شدهاند، جای اینکه تنها بگویند: “او میتونه کارهای خفن انجام بده”. آنها از “چرا” بجای استفاده از “چه” و “کجا” بیشتر لذت میبرند. این موارد چیزهای جدیدی نیستند، اما برای این دسته از مخاطبین جدید است. آنها در واقع به دنبال چنین چیزی هستند.
همچنین در جریان این گفتگو در رابطه با دلایل عدم قابلیت پرش کریتوس صحبت شد. آقای بارلوگ در اینباره اظهار داشتند که:
این تصمیم تیم سازنده بود. یهجورایی مثل “حذف کمکرسانی بازی” است. در ابتدا من به تیم گفتم که هیچ چیز در بازی اجباری نیست، و اولین چیزی که طراح بازی اریک ویلیامز (Eric Williams) در موردش صحبت کرد این بود که: “باشه، نظرت در مورد پرش چیه؟”
تمامی این موارد در نهایت منجر به نزدیک شدن زاویه دوربین بازی شد، و اینکه چطور نمیتوانستیم پرش را در چنین شرایطی اعمال کنیم. ایشان اضافه کردند که در این موقعیت نمیتوانستیم در همه جای بازی دو پرش (double-jumps) داشته باشیم، و باید به تصمیمی میرسیدیم که در نهایت به حذف کلی پرش ختم شد.
بسیار جالب خواهد بود که بازیکنان چگونه به این رویکرد خطی و داستانسرایی جدیتر بازی و همچنین عدم وجود پرش واکنش نشان خواهند داد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا موافق تغییرات اعمال شده هستید؟
در پایان باید گفت که عنوان God of War قرار است در تاریخ نامشخصی در اوایل سال ۲۰۱۸ بصورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شود. از دیگر اخبار مرتبط با این بازی میتوانید اطلاعات و جزئیات جدید منتشر شده در جریان مصاحبه وبسایت Game Informer را از طریق دو لینک بخش ۱ و بخش ۲ مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
ممنون از شما آقای کاوش بابت پوشش سریع اخبار :rose:
عاشق سری بازی های خدای جنگ هستم و هر ۶ نسخه قبلی رو تجربه کردم این نسخه رو هم از الان ۳۰۰ هزار تومن براش کنار گذاشتم
تشکر بسیار مخصوص از اقای کاوش بابت پوشش خبری مورد انتظارترین بازی ۲۰۱۸ :heart:
نسخه ی فیزیکیشو تهیه می کنم
ممنون از هردو عزیز. لطف دارید 😉 :yes:
گاد اف وار هستی و بعد از عید خواهی امد
امدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟
این مسأله عدم پرش کریتوس در بازی به نظر من کمی نگران کنندست.چرا که این کارعملا باعث از بین رفتن پلتفرمینگ از بازی میشه درحالی که یکی از ارکان سری گاد او وار پلتفرمینگ بوده.این کار به نظر من باعث عدم تنوع توی بازی میشه
من به شخصه احساس میکنم که قرار آروم آروم کریتوس رو از بازی حذف کنن و این پسر کوچیکه رو جاش بیارن یا شایدم دارن از یک شکل بودن تمام سری ها درش میارن چون واقع خسته کننده شده همش همون حرکات همیشگیو کلیشه ای شما هم که میگی عدم تنوع منظور دقیقن چیه با سنی بالای شاید ۹۰ سال دیگه با کدوم جون بپره 😀 تک تک سری هاش تا الان همش یکی بوده فقط دشمن و یه سری چیزا عوض شده
(نظر شخصی ) .
“نمیخواستیم تا بازیکنان بلافاصله با اجرای بازی با پنج هزار آیکون برروی نقشه مواجه شوند.”
خیلی خوب بود این. :rotfl: :rotfl:
خدای جنگ اونقدر خوبه که هر کاری ام بکنن به نظر بد نمیاد. چون همه چی به کریتوس میاد. حیثیت سونیه ها مثلا… بد در نمیاد آقای بارلوگ… یقین کن.
اتفاقا حس چسبیدن به زمین و درو کردن دشمنا مثل خرمنکوب احتمالا آدرنالین زیادی ترشح کنه. علی الخصوص توی صحنه های شلوغ. با توجه به توانایی ها مجبوری فقط قلع و قمع کنی. و چه قلع و قمع کردنی سکرآورتر از دریدن با کریتوس :inlove: :inlove:
منم مثل کوری بارلوگ با بعضی از بازی های جهان باز مشکل دارم آخریش ghostrecon wildlands بود که تمام محتوای داستانی رو فدای یک جهان باز تو خالی کرده بود برای کسی که با نسخه های قبلی این سری زندگی کرده بود سخت بود با wildlands ارتباط برقرار کنه نمونه دیگشmafia 3 بود که همین اشتباه رو تکرار کرده بود
اما در عوض gta, horizon و witcher 3 رو داریم که ضمن داشتن جهان باز و پر از quest جایگاه مهم ترین المنت یک بازی یعنی داستان و تجربه منحصر به فرد هر مرحله رو فراموش نکردن
منطقی باشید عدم وجود توانایی پرش مشکلی به بازی نمی زنه هیچ خیلی هم خوبه
الان محیط بازی طوری نیست که مثل قبل دو بار پرشا رو بشه دید
اصلا فکر بهش خنده داره ، دوربین سوم شخص باشه و دو بار بخوای بپری
سونی توی گاد آو وار توپخونه و مسلسل هم بذاره باز ی عده میان از کارش دفاع میکنن
میدونی چرا اینطوریه ؟ بخاطر اینکه تاحالا یک نسخه بد هم ازین بازی نداده برای همین همه کاراش مورد اطمینانه
الحق و الانصاف اینو دیگه درست گفتی لایک :yes: :yes: :rotfl:
یکم حرف هاش عجیب بودن :-/
بازی داریم مثل ویچر۳ که هم open world هست هم محتوای زیادی داره یا کلا بازی های نقش افرینی یا بازی هایی مثل gta.
اما بازم بد جور منتظرشم :chic: :chic: 😎
دست شما درد نکنه آقای کاوش بخاطر پوشش سریع اخبار این بازی به شدت مورد انتظار
با این که به تیم سازنده santa monica اعتماد کامل دارم
ولی بازی سبک hack and slash بدون پرش مگه میشه مگه داریم 😯
از طرفیم خوب قبول کنیم که وقتی دوربین اینقدر به کریتوس نزدیک شده هر بار که می خواست از اون ۲ پرشه هاش بزنه گردنمون ۹۰ درجه می رفت بالا دوباره می امد پایین آخرشم آرتروز گردن می گرفتیم ناموسا 😐
قربان شما 😉 :yes:
سپاس فراوان از اقای کاوش به خاطر پوشش خبری این شاهکار :heart:
خیلی منتظر این بازیم
خواهش میکنم :cute:
امیدوارم روی بخش انتقال کریتوس از المپ به نورث خوب کار کرده باشن و این که کریتوس چطور زنده موند نه این که سرسری ازش بگذرن
کاملا بات موافقم بارلوگ. :yes:
گفته هاش دقیقا همون چیزهایی که تو ذهنم بودن.
زنده باد. :chic: :yes:
بارلوگ جان تو فقط بساز چه با پرش چه بی پرش
من دارم هی خودمو راضی میکنم که بازی خوبی میشه .. بعد هر روز یه خبر میاد که محدود ترش کردن .. گند زدن به بازی به مولا اه
الان به کجای بازی دقیقا زنگ زدند خیلی هم عالی شده از هر نظر
واقعا از هر لحاظ بازیه شاهکاری هست و خب با توجه به نزدیک بودن دوربین که خوب بهترین حالت زاویه دید هست و این زاویه دید عالی رو مدیون بازی رزیدنت اویل ۴ هستیم طبیعیه که قابلیت برش تو این حالت وجود نداشته باشه فقط قابلیت رد شدن از موانع وجود داره مثل بازی لست
خیلی ممنون برای پوشش سریع
هیچکدوم از تغییرات به بازی آسیبی نمیزنه و مواردی نیست که خیلی به چشم بیاد و من با حرفهای آقای بارلوگ موافقم.
فقط نمیدونم چرا تاریخ انتشار رو اعلام نمیکنن
قربان شما 🙂
اقای کاوش معلومه عشق گاد شدید هستیدا
بلی، یه طرفدار دو آتیشه :inlove:
:yes: :yes: :yes: :-))
واقعا حرف قشنگی زد من باهاش موافقم بشخصه دیگه هیچ بازی اپن ورلدی بهم نمیچسبه ( مگر اینکه شاهکار ساخته شده باشه) ولی عناوین خطی جذابیت خاصی دارن به عنوان مثال عناوین جهان باز باید مسیر زیادی رو طی کنی تا به ماموریت برسی و در دفعات اول هم امکان fast travel نیست همین خسته کننده میشه و از طرف دیگه لول دیزاین های بسیار بد و تکراری به طوری که یک مرحله رو انگار صد دفعه تکرار کردی هرچند از حق نگذریم عناوینی مثل ویچر و فالوت و … با لول دیزاین برتر تونستن جلوگیری کنن از این قضیه و سرگرم کننده شه
بی صبرانه منتظرشم یا عید بیاد یا هفته های اخر خرداد کن بتونم راحت بازی کنم و لذت ببرم و امیدوارم بازی خوب دربیاد
با این جملش که گفت باز های اپن ورد خسته کننده میشه مخالفم چون نمونه های نقضش زیاده
اما با این جملش شدید موافقم
*آنها دوست دارند شخصیتهایی را ببینند که به آنها ایمان دارند و وابسته شدهاند، جای اینکه تنها بگویند: “او میتونه کارهای خفن انجام بده”.*
واقعا راست میگه شاید قبلا که سنم خیلی کمتر بود دنبال کاراکتری از بازی میگشتم که خیلی خفن باشه کارای خفن بکنه و….
اما الان دوست دارم فقط کاراکترهاییو ببینم که میتونم بهش وابسته شم باهاش خو بگیرم یه لحظه خودمو جاش بذارم و …
در مورد پرش دربازی وقتی که زاویه دوربین اون قبلی نیست دیگه ما اون وسعت دیدو نداریم پس خیلی پرش تو مبارزات بکار نمیاد
اون تاریخ انتشارو بده بیرون که مردیم از انتظار
دوستان کسی اردر ۱۸۸۶ بازی کرده من میخواستم بخرم یه سریا گفتن که ارزش نداره چون مدت بازیش خیلی کوتاهه حالا من چکار کنم بخرم یا صرف نداره ؟
خودم یه گیمپلی از بازی تو یوتی دیدم خیلی خوشم اومد گرافیک بازی هم خیلی خوب بود اما کات سین زیاد داشت میشه یه راهنمایی کنین پولمون هدر ندره
داداش اوردر بازیه خوبیه از لحاظ گیم پلی و گرافیک ولی مدت زمانش کوتاهه و خیلی هم حرف میزنند فیلمای بازی خیلی زیاد و حوصله سر بره ولی ارزش یکبار تجربه رو داره
من خودم یکی از طرفداران سری گاد او اوار هستم و امیدوارم که بازی خوبی رو شاهد باشیم اما دوستان حس میکنم آقای بارلوگ کمی موضع شبه روشنفکری گرفته. وظیفه ی اصلی بازیهای ویدیویی در وهله ی اول سرگرمی است و این در مرحله ی اول، تو گیم پلی به چشم میاد و بعد بحث داستان. ( نمونش مافیا ۳)
هرچه جهان بازی بیشتر بشه، کار سازنده سخت تره. ساختن بازی های جهان باز خیلی هنر میخواد به طوریکه باید گیمر تو هرجای نقشه یه چیز جدید ببینه و خسته نشه که استاد مسلم این ژانر یقینا راکستاره.
اما اینکه آقای بارلوگ میگه در بعضی بازی های جهان باز، آدم از سر کار میاد و با یه سری ماموریت زیاد رو به رو میشه یعنی چی؟ آیا منظورش اینه که ماموریتا خسته کنندس یا اینکه جهان بازی تکراریه یا ….
اما من اینطوری برداشت کردم که ایشون شاید کلا بازی رو برای رفع تکلیف بازی میکنه که یه زمانی خود من هم همینطوری شده بودم…
شایدم من بد برداشت کرده باشم ولی واقعا معنی اون جمله که گفته : “لیستی بلند بالا از چیزهایی که باید انجام دهید را مشاهده کنید” رو نمیفهمم. اگه ماموریتا و مراحل فرعی جذاب باشه، آدم ساعتها پای بازی میشینه و متوجه گذر زمان نمیشه…
خطی بودن این بازی لازمه.چون بازیش حماسی هست و واقعا لازمه رو داستان تمرکز داشته باشه.در مورد پرش هم کریتوس با اوت هیکلکه نمیتونه پرش کنه پس واقعا پرش لازم نیست .مثل این میمونه بخوا یک بدنساز تو دوی سرعت شرکت کنه.خب نمیشه دیگه.بنظرم این تغییرات ضرری به بازی نمیزنه.واسه چنین بازی جهان باز بودن اصلا خوب نیست.در عوضش میتونن یک داستان بزرگ براش بذارن تا ساعات گیم پلی بازی افزایش پیدا کنه.
این که نزدیکه انتشارشه و غمی نیست. امیدوارم نسخه جدید توییستد متال رو هرچه سریعتر معرفی کنن برای پی اس ۴
قشنگ حرف زد فکر خوبی داره :yes:
پرش پرید (ای کاش یه اموجی برای اون حرکت Ethan از H3H3 بود که میکشه عقب خود ش رو)
با این وضع تغییرات گسترده و نزدیک شدن بسیار بازی به TLoU، فقط منتظر اینم که بازی حال بده و اون حسّ حماسی رو منتقل کنه….
حدّاقل این همه تغییر ش دادید، حسّی که GoW 1 به گیمر رو داد رو زنده کنید
اگه جهان باز بود دیگه نمیشد اسمشو gow گذاشت در مورد پرش کریتوس هم مطمئنا خودشون بهتر از ما میدونن که حذفش کردن :-))
دمتون گرم آقا محمود
ما همه جوره ی کریتوس رو دوس داریم چه پرش داشته باشه چه نه :heh: :heh: :yes: :yes: :heart:
ممنون، لطف دارید 😉 :yes:
واقعا حرف های مسخره ای زده این آقای بارلوگ من که میگم ایشون میراث خدای جنگ رو با یک بازی افتضاح نابود می کنه
شما بهتره چیزی نگید فکر نکنم کسی از من عشق گاد بیشتر پیدا کنی تمام نسخه های خدای جنگ و بیش از صد بار تموم کردم به هر روشی که فکرشو بکنی و اخرین درجه های سختی بدون ارتقا سلاح ولی خیلی خوشحالم که گاد تغییر کرد چرا چون که احتیاج داشت الان انچارتدو گیرز هم باید تغییر کنه تا دوباره حرفهایی واسه گفتن داشته باشند
واقعا انتظار کشیدن برای این بازی سخته.