هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا

هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی

اشکان عالی خانی
۱۸:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا

صبح امروز، شرکت فن افزار یک ایونت اختصاصی را در تهران برگزار کرد. قطعا با شنیدن نام «فن افزار» به یاد بازی‌هایی ویدیویی مشهور ایرانی مانند گرشاسپ یا Shadow Blade می‌افتیم اما این شرکت امروز از «هیولا» رونمایی کرد؛ اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی.

پنجشنبه، ۱۴ دی‌ماه، تهران-  فن‌افزار تولید‌کننده با سابقه بازی‌هایی همچون گرشاسپ و شمشیر تاریکی (Shadow Blade) از اولین فروشگاه آنلاین بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و خارجی به نام hayoola.com رونمایی کرد.

در این نشست که طی آن رسانه‌ها، بازی‌سازان و فعالین شبکه‌های اجتماعی حضور داشتند رقابتی دوستانه بر حسب بازی‌های قانونی داخلی و خارجی طراحی شده بود که در اختتامیه مراسم، این جمع بیشتر با ارزش‌ها و اهداف هیولا آشنا شدند.

امیرحسین فصیحی مدیرعامل فن‌افزار ومربی تیم «هیولا» با اشاره به آن که تولد این فروشگاه در حقیقت الهام گرفته از نیاز خود این تیم بازی‌ساز به زیرساختی برای عرضه بازی‌ها بصورت دیجیتالی است، گفت: فن‌افزار بیش از یازده سال است که بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند و شناخت ما از این بازار نشان می‌دهد که برخلاف تفکر عمومی درباره کم‌رنگ شدن بازار بازی‌های رایانه‌ای، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفه‌ای بسیار محبوب و مقتدر است. پاشنه آشیل بازی‌های رایانه‌ای در این بازار نبودن کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیم‌های تولید‌کننده داخلی و خارجی است و ما هم در هیولا به دنبال رفع همین نیاز بازار، توسعه‌دهندگان و ناشرین هستیم.

هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا

تیم اصلی فن افزار و همچنین فروشگاه هیولا، به ترتیب از راست: امیرحسین فصیحی، کسری تهرانی و یاسر ژیان

در حال حاضر بیش از ۲۰ عنوان بازی ایرانی و ۲۰ بازی خارجی روی این بستر عرضه آنلاین برای دانلود موجود است. یاسر ژیان، کارگردان فنی هیولا، هم با اشاره به اینکه باید این پلتفرم آنلاین را بیش از یک فروشگاه صرف برای کاربران و توسعه‌دهندگان دانست، گفت: در حال حاضر پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش، به روز رسانی و اطلاع‌رسانی ‌بخشی از خدمات ما به کاربران است و ویژگی‌هایی مانند رتبه‌بندی و امکان بازی آنلاین و تعامل با دوستان هم در زمره قابلیت‌هایی است که اضافه خواهند شد. پس خرید یک بازی از فروشگاه به این معنا نیست که ارتباط ما با مشتریمان به اتمام رسیده است. در مورد تیم‌های بازی‌ساز ایرانی هم بازخوردگیری، معرفی به کاربران و رسانه‌ها، مشاوره در نحوه تولید و بازاریابی و انتقال تجارب و استفاده از کیت نرم‌افزاری یا SDK هیولا اقداماتی هستند که ما برای تقویت تیم‌های ایرانی انجام می‌دهیم.

هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا

یاسر ژیان، مدیر بخش فنی فن افزار است که توضیحات تخصصی و فنی بسیار خوبی را در مورد فروشگاه هیولا ارایه کرد.

تیم هیولا در عین حال از اقدامات این مجموعه برای ارایه قانونی، با کیفیت و بومی‌سازی شده بازی‌های جهانی خبر داد و کسرا تهرانی ، مدیر توسعه تجاری هیولا، از بازی « این جنگ من» (This War of Mine) محصول تحسین‌شده و پر فروش استودیوی لهستانی ۱۱Bit رونمایی کرد که اولین بازی جهانی ترجمه و بومی‌شده با رعایت حق مولف به شمار می‌آید که رسما عرضه شده است. او با اشاره به این که در ترجمه این بازی با بیش از ۴ میلیون نسخه فروش در جهان فراتر از ۸۸ هزار کلمه ترجمه و بازگردانی شده است گفت: بازی « این جنگ من» به خوبی به عنوان یک اثر با کیفیت، متفاوت و تحسین‌شده جهانی رویکرد ما در عرضه قانونی بازی‌های فاخر خارجی و توسعه بازی‌سازی ایران در یک بستر رقابتی را نمایان می‌کند.

هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا

عرضه رسمی و قانونی بازی خوش ساخت This War of Mine توسط فروشگاه هیولا، اتفاق فوق‌العاده ای است. این بازی به طور کامل برای بازی‌بازان فارسی زبان بومی سازی شده و همچنین با قیمتی بسیار عالی در دسترس قرار گرفته است.

در انتهای مراسم هم امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار، به عنوان یک شرکت دوست و همراه با مجموعه فن‌افزار گفت: تجربه موفق کافه‌بازار با تیم‌های تولید‌کننده اپلیکیشن‌ و بازی‌های موبایل نشان داده است که ساخت زیرساخت‌هایی از این دست در هر زمینه‌ای می‌تواند منجر به توسعه کارآفرینی، مهاجرت معکوس و اعتلای صنعت در آن بازار شود. کافه‌بازار در حال حاضر این جریان را با هزاران برنامه‌نویس ایرانی صاحب استعداد در حیطه موبایل انجام می‌دهد و هیولا هم خواهد توانست مشابه آن را برای بازار هیجان‌انگیز بازی‌‌سازان‌رایانه ای ایران فراهم کند.

هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا

حضور امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار در مراسم امروز.

یادداشت – اهمیت هیولا

زمانی که یک تیم بازی‌ساز چند سال را صرف ساخت یک بازی‌ ویدیویی می‌کنند، قطعا انتظار دارند تا بازی آن ها در بازار به خوبی پخش شده و حداقل مورد استقبال بومی قرار بگیرد. همان طور که می‌دانید، توسعه‌ دهندگان بازی‌های بزرگ (بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها) در کشورمان کار بسیار سخت و دشواری را پیش رو دارند. از همه مراحل ساخت بازی مانند کارهای فنی، هزینه‌ها، گرفتن مجوز و … که بگذریم، بازی‌ساز نیاز دارد تا عنوان خود را در کشور معرفی کرده و به درستی آن را به دست مخاطب و بازی‌باز برساند. این موضوع در مورد بازی‌های موبایل چند سالی است که به لطف فروشگاه کافه بازار حل شده است اما عناوین رایانه‌های شخصی چه می‌شوند؟ هیولا آمده تا دقیفا همین مشکل را حل کند. به گفته آقای امیرحسین فصیحی، مدیر عامل مجموعه فن افزار، آن ها برای عرضه عناوینی مانند نسخه‌های مختلف بازی گرشاسپ، به دنبال ناشران فیزیکی ایرانی می‌رفتند اما این شرکت‌ها نه تنها میل چندانی به عرضه بازی‌های ملی نداشتند، بلکه عناوین خارجی را به صورت کپی و با بسته بندی تحویل مخاطب می‌دادند که قطعا به بازی‌های ایرانی لطمه می‌زد. این جا بود که تیم فن افزار به فکر تشکیل یک فروشگاه آنلاین، برای خرید دیجیتالی بازی‌ها افتاد. هیولا تنها یک فروشگاه معمولی نیست بلکه هدف تیم فن افزار این است که هیولا به مانند فروشگاه‌های معتبر و معروف خارجی مانند شبکه استیم عمل کند که این بسیار عالی است. در طرف دیگر، هیولا قصد دارد تا بستری قانونی برای عناوین خارجی نیز باشد؛ به این معنی که با همکاری مستقیم با شرکت سازنده، بازی مورد نظر به صورت کاملا قانونی و با قیمتی عالی و عادلانه در دسترس بازی‌بازان ایرانی قرار می‌گیرد و کاملا هم بومی سازی شده است. بازی This War of Mine، اولین عنوانی است که به این صورت در فروشگاه هیولا قرار گرفته و با این که با قیمت جهانی ۲۰ دلار در دسترس است، اما قیمت آن در فروشگاه هیولا تنها ۱۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است. قیمت‌ عناوین داخلی نیز با این که هنوز به ثبات نرسیده و نرخ مشخصی پیدا نکرده اما طبق اعلام فن افزار، بسیار عادلانه است. قطعا در چند سال اخیر، صنعت بازی‌سازی ایران به شدت روی عناوین موبایلی متمرکز شده است که به خودی خود، بد نیست اما زمانی که این موضوع با افت فروش بازی‌های رایانه‌های شخصی و در واقع بازی‌های بزرگ تر و با هزینه ساخت بسیار بالاتر همراه باشد، قطعا باید حرکتی را ترتیب داد. امیدواریم هیولا بتواند باعث بهبود صنعت بازی‌سازی در ایران شود و البته، تکیه گاه محکم و بسیار خوبی را برای بازی‌بازان وطنی بسازد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا
هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • goldberg68 گفت:

      فروشگاه فوق العاده ای :inlove:
      بدون شک میتونه در آینده نزدیک جایگزین استیم بشه
      قیمت گذاری بهتری هم داره و به نظر من میتونن برای فراهم کردن بستر رقابت برای این
      فروشگاه ارزشمند استیم و مایکروسافت استور رو فیلتر کنن
      امیدوارم در آینده بازی های سوییچ کبیر رو هم قرار بده :yes:

    • monsef گفت:

      ای کاش “بخار”میزاشتن!(steam)
      وجدانا اگر قرار باشه یه خبری تو قسمت بازیهای ایرانی بزنن که واقعا نیاز به انتقاد نداشته باشه،همین خبر تاسیس هیولا هست
      ان شاءالله مثل کافه بازار جا بیوفته و بازی های ایرانی و مخصوصا پیسی رونق خیلی بهتری بگیرن 🙂

    • white-sparrow گفت:

      خداییش شما هم دیگه زیادی سخت می‌‌گیرید. الان مثلا استیم خیلی اسمش معنی‌داره؟ بابا یه اسم که دیگه اینقدر بالا و پایین نداره
      اما در مورد هیولا حتی قبل از این که رسمی افتتاحش کنن ازش استفاده کردم و قیمتاش که واقعا به نسبت جهانی خوبه البته تا الان. فن‌افزارم نمی‌گم استودیو عالی هست ولی حداقل این رو می‌تونم بگم که بعد این همه سال وقتی مشخصات بازی گرشاسپی رو که ازشون گرفته بودم رو براشون فرستادم خیلی راحت و سریع یه کد استیم بازی رو برام فرستادم. البته این برا قبل از هیولا بود. حتی همین اواخر یه مسابقه در مورد بازی گرشاسب گذاشتن و وقتی جوابش رو براشون فرستادم به انتخاب خودم یه بازی از فروشگاه هیولا مفتی بهم دادم و کلا ۲۴ ساعت هم نشد. وقتی اینا رو می‌بینم دلیلی نداره بخوام ازشون بد بگم و برا یه اسم که کلا سلیقه‌ای هست مسخرشون کنم.
      در کل آرزوی بهترینا رو براشون دارم و همین
      گاهی بد نیست وقتی از چیزی خوشمون نمی‌یاد فقط از کنارش رد بشیم تا کسانی که دارن ازش لذت می‌برن رو ناراحت نکنیم…واقعا چیزی سختی نیست

  • ashkandlv گفت:

    دست راست رو بگیرید مستقیم برید تو دره 😐 خودمون رو زورکی توی لای جرز دیوار جا نکنیم
    چه کاریه وقتی رقیبتون هست ..چه کاریه وقتی زیر نویس فارسی نیست؟ چه کاریه وقتی از ۲۰ جهت تحریمیم از ریشه خرابیم ریشو چسبیدین .. اینا واسه اسمو رسمه دیگه حرفی نی lol

    • white-sparrow گفت:

      داداش نظرت محترم ولی همین بازی This war iof mine زبان فارسی هم بهش اضافه شده و قشنگ تو اطلاعات بازی تو فروشگاه این مورد رو نوشته. الان این بازی واقعا قشنگ رو اگه کسی بازی نکرده راحت می‌تونه با زبان فارسی و با قیمتی معادل ۴ دلار (نه ۲۰ دلار استیم!) بازی کنه….واقعا این چیز بدیه؟ ?:-)

      • ashkandlv گفت:

        داداش من چند روز پیش با یکی از دوستای خوب عربم division بازی میکردم که سر یه بحثی واسم یه اسکرین گرفت و کل ui بازی به شکل بسیار زیبایی عربی بود .. ادم دلشمیخواست عربی یاد بگیره و خودشم میگفت من بازی که ui هم زبانم نباشه نمیگیرم اصلا… این قدرته رفیق نه بازی ۳۰ سال پیش و یه بازی که مستقل هست و استدیوش واسه دو قر ان پول میاد و زبان شما رو زیر نویس میزاره .. این چیزی رو عوض نمیکنه پابجی با ui فارسی این قدرته dota با ui فارسی این قدرته شما فکر میکنید تو ایران کم گیمر هست ؟ بفرمایید گیم نت سر کوچه ما انگار رفتی صرافی به دولار ایتم dota جا به جا میکنن و اونا حقشو دارن … این طرحم هیچی نیست فقط اسمو رسم

  • mojy_star گفت:

    این خیلی عالیه. میتونی بازی های خوب خارجی رو به صورت فارسی تجربه کنی .فعلا بازی war of mine بومی سازی شده با قیمتی خوب که این خودش بسیار عالی هست . من که برای حمایت از این سایت و پیشرفتش این بازی رو میخرم،شما هم حمایت کنید .امیدوارم روزی برسه که بازی های بزرگ AAA به صورت کاملا فارسی برای فروش در این سایت قرار بگیره .

  • sarfaraz گفت:

    هیولا :rotfl: :rotfl:
    هیولا جان بشین تا بیاییم ازت بازی بگیریم اونقد بشین تا زیر نشیمن گاهت علف ک چ عرض کنم خار سبز شه :silly:

  • VMahdi گفت:

    من هنوزه یاسر ژیان رو عکسش رو هم که میبینم جفت میکنم . سر کلاس سی پلاس پلاس سایش میوفتاد رو دیوار با اون ریشش یاد کریتوس میوفتادیم اصلا هم شوخی باهامون نداشت دقیقا مثل خود کریتوس بود .
    خیلی خبر خوبی بود داشتم الان لذت میبردم تا دیدم مدیر عامل کافه بازار هم بوده :/ خدایی نا امید شدم .

  • LordMercy گفت:

    این بدک نیست

    فقط قیمت ا رو خوب بیان، و یهو هشیار نشن که استیم م وجود داره 😛

    ولی جوک به کنار، بدم نیومد

  • Alireza snake گفت:

    اگه یه فروشگاه باشه که در کنار دیگران باشه خوبه ولی اگه بهانه ای بشه برای فیلتر استیم گور باباش میخوام صد سال سیاه فروشگاش نباشه :reallypissed:

  • خیلی کار عالی هستش ولی باید قید بازی هایی که بهشون مجوز نمیدن رو بزنیم که شامل نصف بازی ها میشه، بازم ما نیمه پر لیوان رو میبینیم

  • ZZS گفت:

    دوستانی که با استیم مقایسه میکنن. توسعه دهنده های خارجی دیگه هم فروشگاه دیجیتال ساختن. اگه قضیه استیم باشه که اونا کارشون اشتباه تره.
    CD Projekt Red سازنده ی سری ویچر خالق و مالک فروشگاه GOG هست.
    Techland توسعه دهنده ی Dying Light فروشگاهی بنام Gemly تاسیس کرد.
    از اون گذشته، فروشگاه های کد فروشی بزرگ دیگه از جمله GMG و Humble هم دارن با قدرت کار میکنن.
    حالا چطور بعضی از عزیزان بدون اطلاعات کافی از ایجاد فروشگاهی که نبودش در ایران حس میشد، ایراد میگیرن، جای سوال داره!

  • هیولا!!! اگر این هیولا هست پس بقیه چی هستن

  • sarfaraz گفت:

    ب تازگی دیدم ی سری مثه ندید بدیدا دارن واسه هیولا سر و دست میشکنن یادتون باشه کله گنده های همین سایتا هستن ک میان بازی های خارجی را فیلتر میکنن ک مثلا باعث رشد بازی داخلی بشن خوشحالی ک بازیت فارسیه یا زیرنویس میتونی بازی کنی ۶ماه دیگه میفهمی چوب چن سانتی کردن تو پاچت فارسی باشه ولی ناقص باشه ب چ دردتون میخوره پول اصل بازی رو میدید بعد نصفشو و سانسوریشو میخرید خوشحالم هستید؟ حالا اسم چهار تا بازی ایرانی شنیدی فک کردی جهانو گرفتن؟ ن عزیزم اینجا الان داغه چون دو ماه دیگه اصلن جی تی آیی نیس ک بخوای بازیش کنی عاره با توام تویی ک عشقت جی تی آی و گاد آو واره
    این اولین قدم واسه سانسوره پس اگه ولقعا گیمری و دنبال حقتی ب جای اینقد زود جو دادن جلوش گارد بگیر و همونجور ک دارن تو را حق خودت ینی بازی ک دوس داری تحریم میکنن با نخریدن از این سایت و مشابهش تحریمشون کن اینقده غیرتو ک دیگه داری؟یا اونم نداری ب سلامتی
    گیمفا تو ک سایت بازی هستی مدیونی نظرمو تایید نکنی
    ملت همیشه در صحنه همچنان خوشحال ب حماقت های خود میخندن دو روز دیگه هم میان میگن نفس نکشید تو بازم میخندی و ذوق میکنی

  • natriom گفت:

    بسیار عالی بلاخره برای کشوری مثل ایران که خرید بازیها به صورت انلاین تقریبا سخت هست مسلما زمانش رسیده که ما هم مثل تمام دنیا محصولات دیجیتال خارجیمون لازمه بوی سازی بشه اما چند سوال بسیار مهم برای من پیش اومد!!!
    یک با توجه به کشور ما و بحث سانسور ایا این بازیها از فیلتر خاصی عبور میکنند و ایا واقعا اصل بازی نه چیزی که دخل و تصرف شده به دست ما می‌رسد!؟
    دوم اینکه با توجه به تحریمهای بین المللی ایا محصولاتی غیر از بازار اروپای شرق یا اسیای میانه به دست ما گیمرها میرسد یا خیر!؟
    و از همه مهمتر ساز و کار این سیستم به چه شکلی است ایا یک محصول بعد از چند سال به دست ما می‌رسد یا همزمان با انتشار جهانی!؟

    • monsef گفت:

      ظبیعتا هر کشوری اجازه ورود چیزهایی که به ضررش هست رو نمیده!
      در مورد تحریمها هم باید گفت که اصلا از اون گذشته ما چون کپی رایت نداریم،اصلا شرکتهای خارجی تمایلی به همکاری نددارن
      سوال سوم هم اینکه خب طبیعتا این هیولا سیستم بین المللی نیست واگر بازی بیاد کمی طول میکشه تا به دستمون برسه
      ولی بازی ایرانی ای مثل انگاره همزمان با انتشار تو استیم،توی هیولا هم منتشر شد

  • LordMercy گفت:

    داستان خودرو ساز ها رو به یاد بیار داداش

    اون رو که دیدی چه بلایی سر ما آورد

  • Alireza_yoo گفت:

    عالی که هست ولی صد در صد بهانه ای برای فیلتر سرویس دهنده های خارجی میشه نمونش تعرفه چند صد درصدی خودرا به بهانه تولید داخل یا بستن سایتای فیلم به بهانه نماوا یا فیلتر کردن یوتیوب برای حمایت از اپارات پس جمش کنید نمیخوام یه بازی نصف نمیه برم بهترین بازیا از جمله ویچر و جی تی ای نباشن بدرد لای جرز میخوره

  • Vito Scaletta گفت:

    برو بابا وقتی استور های جهانی هستند کی از فروشگاه شما با اون اسم ضایعش خرید میکنه

هیولا متولد شد | رونمایی از اولین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی - گیمفا