کارگردان The Legend of Zelda: Breath of the Wild ایدههای زیادی برای آینده در سر دارد
کارگردان عنوان موفق The Legend of Zelda: Breath of the Wild در مصاحبه ای جدید عنوان کرد که پس از موفقیت بزرگی که این بازی برای آن ها داشت، هنوز تصمیم قطعی برای ساخت دنباله ای برای آن گرفته نشده است. وی اشاره کرد که حتی ممکن است آن ها دست به ساخت یک بازی جدید بزنند. هنوز تصمیمی در این صورت گرفته نشده است و مشخص نیست کدام یک از این موارد در نهایت عملی شود.
قطعاً اگر عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild را بهترین بازی سال ندانیم، حداقل یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۷ بوده است. این بازی در مراسم گیم اواردز به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۷ شناخته شد. این بازی به صورت انحصاری برای کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ منتشر شده بود و با معرفی آن به عنوان بهترین بازی سال، توانست نام نینتندو را نیز با خود بالا بکشد و به عنوان یک پلتفرم موفق آن را معرفی کند که از این به بعد می تواند خطری جدی برای کنسول های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت، یعنی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به شمار برود. بازی نام برده شده، حتی پس از دریافت محتوای اضافی The Champions’ Ballad نیز به دلیل اضافه کردن محتویات جدید و همینطور چالش های درگیر کننده جدید، توسط بازی بازان و منتقدان بار دیگر ستایش شد. این نشان می دهد که حتی محتویات الحاقی این بازی نیز می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و مورد توجه همه قرار بگیرند. اما پس از موفقیت این بسته الحاقی و البته موفقیت بازی اصلی، برنامه بعدی کارگردان آن یعنی آقای هیدمارو فوجیبایاشی (Hidemaro Fujibayashi) برای این بازی چیست؟ در حال حاضر ایده های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها این است که سازندگان آن به همین منوال روند ساخت بسته های الحاقی برای این بازی را ادامه دهند. البته این که این موضوع در آینده عملی خواهد شد یا خیر و یا اینکه چطور اجرایی خواهد شد را باید منتظر باشیم و ببینیم.
فوجیبایاشی در مصاحبه ای با وبسایت معتبر IGN اظهار کرد که هنوز مطمئن نیست که قدم بعدی آن ها دقیقاً چیست. وی در این زمینه صحبت هایی کرد که در ادامه می توانید مشاهده کنید:
من در این مقطع زمانی نمی توانم تایید کنم که قدم بعدی ما ساخت ادامه ای برای این بازی است و یا به سراغ یک بازی جدید خواهیم رفت و یا این که ساخت یکی از این موارد چه زمانی عملی خواهد شد. اما این را مطمئنم که انگیزه، ایده و طرح های زیادی در حال حاضر در سرم دارم.
من فکر می کنم زمانی که ما به صورت همزمان در حال کار روی بازی اصلی و محتوای الحاقی آن بودیم، پروسه ای را در پیش روی خود داشتیم که نیازمند ایجاد تغییرات زیادی بود زیرا ساخت یک بسته الحاقی و ساخت بازی اصلی روندی جداگانه دارند و مانند هم انجام نمی شوند. ما در این پروسه ایده های جدید را وارد بازی می کردیم و دنبال کار های جدیدی بودیم که بتوانیم انجام دهیم. حتی در موقعیت هایی نظیر این نیز صحبت کردن با مردم و یا حتی علاقه مندی آن ها به نگهداری حیوانات خانگی نیز به ما انگیزه و ایده های زیادی می داد که می توانستیم در بازی به کار ببندیم.
اما سازنده این سری یعنی ایجی آنوما (Eiji Aonuma) پس از موفقیت چشمگیر عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild، تاکید بیشتری روی ساخت بسته الحاقی برای این بازی داشت. وی اشاره کرد که زمان مناسبی برای تیم سازنده این بازی است که بتوانند ایده های خود را بدون این که نیاز به ساخت یک بازی جدید باشد در این بازی اعمال کنند. وی همچنین افزود:
چیزی که ما این بار از ساخت بسته های الحاقی آموختیم، این است که این کار مانند توسعه و یا بهبود دنیای بازی است. در گذشته ما برای تکمیل کار ها و پروژه های خود باید از صفر شروع می کردیم. دائماً به این فکر می کردیم که ای کاش می توانستیم فلان مورد را به بازی اضافه کنیم و یا فلان مورد را به خوبی به انجام برسانیم. در واقع کاری را که نمی توانستیم در آن بازی انجام دهیم، در بازی جدید پیاده سازی می کردیم. اما پس از این که برای Breath of the Wild یک بسته الحاقی آماده کردیم، متوجه شدیم که بهبود دنیای اصلی بازی چقدر می تواند عالی باشد. با این کار شما دنیای بازی را مانند فرزند خود بهبود می بخشید و ارتقاء می دهید.
این که ببینیم سری Zelda به خصوص پس از موفقیت Breath of the Wild چه خواهد شد، هنوز به طور دقیق مشخص نیست. حقیقت این است که سازندگان این بازی جهان آزاد در حال حاضر ایده های مختلفی در سر دارند و در بهترین حالت می توانیم پیش بینی کنیم که این ایده های خلاقانه پس از جمع آوری به صورت فوق العاده ای برای بازی بازان عملی خواهد شد. سری Zelda یکی از بزرگ ترین سری بازی های صنعت بازی های ویدئویی است که همواره با ارائه ایده های ناب و جذاب مخاطبان خود را راضی کرده است. پس از مشاهده صحبت های سازنده این سری و هیمنطور کارگردان عنوان موفق Breath of the Wild، می توانیم احتمال ساخت بسته های الحاقی جدید برای این بازی را محتمل تر از ساخت یک ادامه جدید برای این سری بدانیم. چرا که آن ها در حال حاضر تجربه ای موفق از ساخت بسته های الحاقی دارند و دوست دارند با ادامه این روند به موفقیت های خودشان اضافه کنند و در عین حال بازی خود را نیز گسترش دهند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
والا نسخه های اول این بازی زمان خودش خیلی بازی بزرگی بود اما تو زمان حال اینجور بازیا برای همه جذاب نیست
goty رو هم که کشکی کشکی دادن بهش در کل زمونه عجیبیه
خدا به خیر بگذرونه همین الان جایزه ی بهترین بازی سال رو بگذارید براش کنار
بجای توجه به گوتی و افتخارو این چرتو پرتا کاش میفهمیدین لذت بازی ینی چی
نه دیگه دوتا DLC کافیه!
به شرطی DLC بساز که بک تجربه جدید باشه نه همون کار های قبلی رو بکنیم و اینکه خواهشاً یه نگاه به Blood and wine بکن.
به نظرم اگر بخواهند یه بازی جدید بسازند در بهترین حالت ۵سال ساختش طول میکشه اما اگه از خیلی از تکسچر ها و فایل های BOTW دوباره استفاده کنند میتونند به دنباله برای اون بازی بسازند که نهایت ۳ سال طول میکشه.
هر کدوم از کنسولهای نینتندو یک زلدای مخصوص به خودشون رو دارند و BOTW یه پورت محسوب میشه. زلدا بعدی از پایه برای سوییچ ساخته میشه و از تمام قابلیت های اون استفاده میکنه.
خوب نینتندو تأیید کرد کار روی زلدای بعدی از همین الان شروع شده.
واقعاً کار سختیه گیمپلی بهتری از BOTW بسازند.