مدیرعامل اجرایی Rebellion: بازیهای تکنفره نمردهاند
مدیر عامل اجرایی استودیو ربلین، سازنده عناوینی همچون سری Sniper Elite، اعلام کرده که با وجود پررنگتر شدن نقش بازیهای چندنفره، بازیهای تکنفره و داستانمحور اهمیت خود را از دتس ندادهاند و کسی این عناوین را کنار نخواهد گذاشت.
مدتی است که بحث مقایسه بازیهای تکنفره و چندنفره پیش آمده و عدهای در این میان معتقدند که عناوین تکنفره و متکی بر داستان، اهمیت خود را از دست دادهاند و عواملی مانند هزینههای بالا باعث میشوند تا استودیوهای کمتری به سراغ عناوین کمتری مانند The Legend of Zelda و یا The Last of Us بروند. البته مدیرعامل اجرایی ربلین (Rebellion)، جیسن کینگزلی، نظر دیگری دارد.
کینگزلی در گفتگو با Metro GameCentral گفت که شاید در حال حاضر کفه ترازو برای بازیها آنلاین و چندنفره سنگینی کند اما بازیهای تکنفره جایی نخواهند رفت:
فکر میکنم تغییراتی در حال رخ دادن هستند و همه ما، بازیکنان، تولید کنندگان و حرفهایهای این عرصه، باید متوجه این تغییر جهت باشیم. ما باید نظراتمان را نیز در این خصوص اعلام کنیم. من میخواهم تا بازیکنان از بازیهایم لذت ببرند، از آنها استفاده کنند، راجعبه آنها فکر کنند و آنها را تکرار کنند. راستش را بخواهید من کمی نگران تاثیر لوتباکسها و پرداختهای درونبرنامهای و پذیرش آنها توسط بازیکنان هستم. بسیاری از افراد آنها را دوست دارند و بسیاری دیگر مخالف آن هستند. البته بعضی اوقات حرفهایی که افراد میزنند با چیزی که به آن عمل میکنند متفاوت است. من فکر میکنم امروزه بازیها به ابزاری فرهنگی در جوامع مختلف تبدیل شدهاند و ما در ربلین فکر میکنیم که عرضه عناوین تکنفره داستانی با حضور برخی عناصر آنلاین در این زمان مهم است. ما به عناوین کاملا آنلاین علاقهای نداریم و میخواهیم که بازیکنان را به ماجراجویی در بازیهایمان تویق کنیم.
کینگزلی در خصوص وضعیت عناوین تکنفره در حال حاضر و آینده آنها گفت:
عناوین تکنفره نمردهاند. فکر میکنم بعضیها دنبال راهی هستند تا پول بیشتری را از افرادی که حاضر به پرداخت این پول هستند، بهدست بیاورند. این مطلب اهمیت زیادی در خبرها پیدا کرده اما من مطمئنم که کسی بازیهای تکنفره را از بازار، کنار نخوهاد زد.
قطعا نظرات مختلفی در خصوص یکی از داغترین بحثهای حال حاضر صنعیت گیمینگ وجود دارد و شاید حق با کینگزلی باشد چرا که در سالی که عناوینی همچون Horizon Zero Dawn، The Legend of Zelda: Breath of the Wild، Persona 5، NieR Automata، و چندین عناون دیگر، شاید بحث کردن در خصوص مرگ بازیهای تکنفره کمی زود باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
دمش گرم که به هنر گیمینگ اشاره کرده :yes:
متاسفانه بعضی سازنده های سودجو بهانه های الکی میارن تا پول بیشتری به جیب بزنن ولی همه میدونن که داستان اهمیتش کمتر از گیمپلی نیست.
بازی های داستانی ماندگار میشن نه مولتی های بی هدف
نمونش یوبی سافت
بخش انلاین رو از نسخه سیندیکیت به طور کامل حذف کرد و فرانچایز اساسین رو به طور کامل تکنفره کرد و در کنارش فرانچایزهای کاملا انلاین خودش مثل دیویجن و رینبو هم داره
بدون ادعا داره هر سال بهتر و بهتر میشه و در عجبم چطور افرادی هنوز به کمپانیه خاطره ها سیخ میزنن
درسته
واقعا یوبی سافت داره جبران میکنه
یوبی چیه بابا بازیشاش یکی از یکی داغون تر و پرباگ تر تنها بازی بدرد بخورش این نسل رینبو بود که اونم چندان مالی نیس
رینبو چندان مالی نیست 😐 😐
برو توبه کن مومن
لعنت برااین لوت باکس ها امیدوارم هیچکس یاد نگیره !!
اخه مگ clash of clans ??
EA امسال باهمین لوت باکس ها دیدیم که بازی های چه نمرات افتضاحی گرفتند….!
تا وقتی Sony Interactive Entertainment کبیر سلطان صنعت گیم زنده هست بازی های داستان محور هم زنده هستند :inlove:
تا وقتی شما زنده ای فن بوی بازی هم زنده است :rotfl: :rotfl: :rotfl:
امثالی مثل EA لیاقت ندارند یه بخش تک نفره درست و حسابی بسازند میگن این بخش در حال مرگه.
در حال مرگ بود witcher 3 پر افتخار ترین بازی تاریخ نمیشد.
EA یک IP خیلی خوب رو مفتی مفتی از دست داد.سری Mercenaries که تو نسخه سوم میتونست یک عنوان درجه یک باشه رو منقرض کرد.اونوقت میاد star wars رو میسازه.
دنیای بازی بنظرم بر بازی های تک نفره استواره.واقعا حیف که همه بازی ها دارن انلاین میشن.درسته که بازی های چند نفره هم خیلی طرفدار دارن اما جای بسی تاسف است که اکثر عناوین شوتر دارن انلاین میشن.بازی مثلdragon rising operation flashpoint که بخش کمپین عالی رو داره هم بخش چنو نفره افلاین داره هم انلاین اما بازی مثلArma 3 که بخش پرطرفدارش بخش انلاینشه اصلا بخش تک نفره جالبی نداره.برگردیم به قبل تر بازی مثل deadly dozen pacific theater که یک بازی چند نفره هست بخش کمپین بسیار عالی داره.اخرین عنوان چند نفره ای که کمپین بسیار عالی داشت Battlefield 4 بود.کالاف هم بعد سری mw بخش کمپینش افت کرد.بعید میدونم دیگه عنوانی مثل سری operation flashpoint تو سبک شوتر بیاد که بخش تک نفره عالی داشته باشه.همین PlayerUnknown Battlegrounds بقیه سازنده ها رو هم بد عادت خواهد کرد و کل سبک شوتر اونجوری که من میبینم فقط داره سمت انلاین شدن میره.
معلومه که کنار نمیزاریم .
نمیشه انداخت سر Ea و امثال اونا البته چرا
اونام پول میخوان در بیارن
وقتیم که گیمرها بیشتر به آنلاین میپردازند و شور و اشتیاق نشون میدن خو معلومه خیلی سادس ناشرها هم میان بیشتر به بخش آنلاین میپردازند .
همچنان خیلی بازی های خوب و عالی داستان محور داریم :heart:
دمش گرم حرفش طلاس