یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا

یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند

اشکان عالی خانی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا

عنوان NieR: Automata قطعا یکی از بهترین و برترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی بود. این بازی که به وسیله استودیوی ماهر و اکشن ساز پلاتینوم گیمز ساخته شده، توانست بسیار بیشتر از حد تصور ظاهر شود و بدرخشد. اما در راس موفقیت های این بازی، کارگردان این عنوان، یعنی آقای یوکو تارو قرار دارد. کار یوکو تارو بسیار بزرگ بوده زیرا نه تنها باعث خلق یک عنوان بسیار زیبا و ممتاز شده است، بلکه به گفته آقای هیدکی کامیا، وضعیت نابسامان آن زمان استودیوی پلاتینوم گیمز را نیز بهتر کرده و در واقع آن را نجات داده است.

آقای یوکو تارو به تازگی در یک مصاحبه با Game Informer، در مورد موفقیت بازی NieR: Automata صحبت کرده و در مورد برنامه های آینده خود با استودیوی پلاتینوم گیمز توضیح می‌دهد. یوکو تارو صحبت های خود را با توضیح در مورد این موضوع آغاز می‌کند که NieR: Automata چگونه پس از نابود شدن استودیوی Cavia (استودیویی که نسخه ابتدایی NieR را ساخت) به واقعیت تبدیل شد:

پس از انتشار بازی Drakengard 3، من فکر کردم که همه از عناوینی که تا به حال ساخته شده بود، خسته و دلزده شده بودند و من واقعا نمی‌خواستم بعد از آن برروی بازی دیگری کار کنم. من با خودم فکر کردم که احتمالا پنهان می‌شوم، بقیه عمر خود را در کوهستان ها سپری کنم و به یک راهب یا چنین چیزی تبدیل شوم. در همان زمان بود که آقای یوسوکه سایتو، کسی که به نظر پس از کار برروی Dragon Quest خسته می‌رسید و درست فکر نمی‌کرد، تصمیم گرفت تا به من یک فرصت دیگری با NieR بدهد. این گونه بود که شما یک NieR جدید مشاهده کردید؛ من هنوز هم مطمئن نیستم چگونه آن اتفاق رخ داد.

یوکو تارو در ادامه به سراغ موفقیت بازی NieR: Automata رفت و توضیح داد که چگونه این عنوان با فاصله ای ۷ ساله نسبت به نسخه پیشین به موفقیت رسید:

قطعا از دید من و از دید بسیاری از طرفداران، در آن زمان تصور می‌شد که NieR دیگر یک آی‌پی مرده است بنابراین زمانی که شنیدم آن ها می‌خواهند برروی نسخه ای جدید از سری کار کنند، بسیار متعجب و غافلگیر شدم. من فکر کردم که بسیار جالب خواهد شد اگر استودیوی پلاتینوم گیمز نسخه جدید را توسعه دهد. با این حال، هیچوقت فکر نمی‌کردم این بازی به یک اثر ماندگار تبدیل شود و با این حال، می‌دانستم که این یک بازی بسیار به موقع و سر وقت خواهد شد. اما جدا از همه این ها، قطعا در پروژه ما پتانسیل وجود داشت. هم‌اکنون که به گذشته فکر می‌کنم، می‌بینم که استودیوی پلاتینوم گیمز عناوینی با اکشن‌های بسیار و دیوانه وار می‌ساخته و ترکیب آن با دنیای گیکی و فانتزی مد نظر اسکوئر اینکس، بسیار با هم جور درآمده اند. من در مجموع فکر می‌کنم که آن ها در کنار هم ترکیب بسیار خوبی را ارایه می‌دهند.

همان طور که در ابتدای متن اشاره شد، آقای هیدکی کامیا، یکی از موسسان استودیوی پلاتینوم گیمز در گذشته به خاطر موفقیت بازی NieR: Automata از آقای یوکو تارو تشکر کرده بود و او را نجات دهنده این استودیو خطاب کرده بود. آقای یوکو تارو با این که در آن زمان نیز به کامیا پاسخ داد اما در مصاحبه اخیر نیز در این مورد صحبت کرد:

در مورد پلاتینوم گیمز، من فکر می‌کنم که آن ها بسیار با استعداد هستند، آن ها یک استودیوی منحصر به فرد و در نوع خود به شمار می‌آیند. در واقع شور و اشتیاق زیادی در این استودیو وجود دارد و اعضای آن بسیار جوان و ماهر هستند. واضح است که آن ها همیشه از مرز ها عبور کرده و نظر خودشان را در مورد کاری که می‌خواهند انجام دهند یا دیدی که دارند ارایه می‌کنند. این یک شرکت عالی است.

در مورد آقای کامیا که گفته بود NieR: Automata استودیوی پلاتینوم را نجات داده، من فکر می‌کنم که ایشان به ما لطف دارند و با مهربانی با ما صحبت می‌کنند. من فکر می‌کنم که ما هم باید از آن ها بسیار تشکر کنیم مخصوصا همان کارکنان جوانی که در موردشان صحبت کردم. این برای آن ها یک فرصت بسیار بزرگ بود تا هر چه دارند به نمایش بگذارند و حتی آن را دو یا سه سطح بالاتر بیاورند. به طور کلی باید از تیم ساخت NieR که من هم شامل آن می‌شوم تشکر کرد. من فکر می‌کنم که آن ها یک کار فوق‌العاده را انجام دادند.

در آخر، یوکو تارو در مورد ادامه همکاری با استودیوی پلاتینوم گیمز و برنامه های آینده خود صحبت کرد. او به ادامه کار با پلاتینوم علاقه نشان داد اما تایید کرد که هم‌اکنون برروی چیزی کار نمی‌کند:

این گونه نیست که ما سریعا یک پروژه جدید را روی کار بیاوریم اما قطعا [این گونه خواهد شد]. من با اعضای جوان استودیوی پلاتینوم گیمز بحث هایی کرده‌ام و واقعا عالی خواهد شد اگر باز هم با یکدیگر در آینده کار کنیم. من همچنین با تهیه کننده خودمان در اسکوئر اینکس،‌آقای یوسوکه سایتو صحبت کردم تا این کار را در آینده انجام دهیم. نکته دیگر این جا است که اگر اسکوئر اینکس پول و هزینه را تامین کند، همیشه چیزی که از من می‌خواهند را انجام خواهم داد.

آقای یوکو تارو در این مصاحبه در مورد مسائل دیگری مانند گرایش های فلسفی یا هدف زندگی صحبت کرد که در این مطلب نمی‌گنجد. بسیاری از بازی‌بازان، کارگردان بازی NieR: Automata با آن ماسک عجیب‌اش می‌شناسند و حتی تا به حال چهره او را ندیده‌اند اما جدای از این مسائل، طرز فکر ایشان بسیار پیچیده تر و عمیق تر از چیزی است که تصور می‌شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا
یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یوکو تارو درباره موفقیت بازی NieR: Automata و برنامه‌های آینده صحبت می‌کند - گیمفا