گوریلا گیمز: از ساخت ترنهای هوایی به طراحی شهر بازی رسیدیم
همه ما گوریلا گیمز را با سری شوتر اول شخص Killzone میشناختیم تا این که آنها تصمیم گرفتند عنوان Horizon: Zero Dawn را بسازند. عنوانی که هیچ شباهتی به Killzone نداشت و تغییر بزرگی برای گوریلا گیمز محسوب میشد. تغییری که گوریلا گیمز آن را “هیجان انگیز” و “جذاب” میداند.
گوریلا گیمز در سال جاری بازگشت فوقالعادهای داشت. آنها پس از توسعه سری Killzone، تصمیم گرفتند عنوان نقشآفرینی جهانبازی Horizon: Zero Dawn را توسعه دهند که اولین تجربه جهانباز آنها محسوب میشود و البته باید گفت که در این کار موفق بودهاند.
تغییر روند از ساخت عناوین خطی و شوتر اول شخص به یک بازی نقشآفرینی جهانباز کار راحتی نیست اما گوریلا گیمز اعلام کرده که این تجربه برای آنها بسیار هیجانانگیز بوده است. یان بارت فن بیک (Jan-Bart van Beek) از گوریلا گیمز، که نقش زیادی در تحقق این طرح داشته، در گفتگو با GamesIndustry گفت:
ما از این بابت خیلی هیجانزده بودیم. وقتی عنوان شوتر اول شخص میسازید، باید تمام لحظات بازی و نبض بازیکنان را در دست داشته باشید. این نوع بازیها باید به خوبی نوشته و البته ساخته شوند اما پس از آن دیگر تجربه شما با ترن هوایی تمام میشود. هزینه ساخت این بازیها بسیار زیاد است و یک تیم ۱۵۰ نفره باید تمام انرژی خود را صرف ساخت تجربهای شش تا هشت ساعته کنند.
فن بیک افزود:
از بُعد طراحی، ما به ساخت عناوینی که بازیکنان را در ارتباط با محیط بازی آزاد میگذارند، علاقه بیشتری داشتیم. در این نوع بازیها بازیکنان میتوانند کارهایی انجام دهند که به ذهن ما طراحان نیز نمیرسیده. این کار برای ما خیلی جذابتر است. میتوانم بگویم از ساخت ترنهای هوایی به طراحی شهر بازی رسیدیم که واقعا باعث خوشحالی است.
Horizon: Zero Dawn، به عنوان اولین تجربه نقش آفرینی و جهان باز گویلا گیمز، عملکرد فوقالعادهای داشته و به نظر میرسد و که فن بیک و همکارانش کارشان را به بهترین نحو ممکن انجام دادهاند. حال باید دید که گوریلا گیمز برای آینده خود چه برنامههایی دارد. Horizon: Zero Dawn در تاریخ ۲۸ فوریه برای پلیاستیشن ۴ عرضه شد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
فکر میکنم اگهاین سری رو ادامه بدن از سری kill zone هم موفق تر بشه.کلا اینا دست به هر چی میزنن زر میشه.
وحشی یخ زده؟؟؟ معنی Wilds میشه وحش/حیات وحش. جایی که توسط انسان ها اشغال یا دستکاری نشده.
شماها با جواب دادن به اینجور ادما تشویقشون می کنین راهشو ادامه بده فقط گزارش تخلف
از قشنگی بازی و طراحی های استادانه تیم گوریلا هرچی بگیم بازم کمه. به امید بازی کردن بازی های جدیدشون
من هورایزن رو دوست داشتم تقریبا میشه گفت از انواع گونه های حیوانات ما توی این بازی یه ربات دیدیم تمساح ها هم خیلی خوب بودن یه گرافیک هنری مثال زدنی- یک طبیعت پویا- یک پایان دلنشین و نوید از نسخه بعد-هرچند ایرادات خاص خودش رو هم داشت که قبلا دربارش گفتم اما خداوکیلی تجربه خوبی بود :yes: :yes:
محمدرضا
میگم تو که قطعا XoneX رو میگیری،خب یه کاری کن
همین وان معمولیو با PS4 عوض کن،اون وقت هم از انحصاری های ۴ لذت می بری،هم قدرت و کیفیت بازی های مولتی رو داری،هم برند ایکس باکس
اگه توان مالیش رو داری به نظرم پیشنهاد خوبی میتونه باشه
:yes: :yes:
داداش از نظر مالی که مشکلی نیست ولی من فقط یک تعداد خاص از بازی های پلی استیشن رو بازی میکنم که تعدادش محدود هست مثلا من از تمام بازی هایی که قراره برای ps4 بیاد در حال حاضر فقط مشتاق بازی کردن خدای جنگ هستم و بقیه عناوین صرفا اگر فرصتی پیدا بشه و مورد سلیقه ام باشه بازی میکنم تنها هم چون زندگی میکنم اگر تعطیلی بیاد و بیکار باشم زنگ میزنم بچه ها یا پسر عموها بیان دور هم میزنیم اون تعداد خاص رو هم بلاخره تجربه میکنیم به خصوص کریتوس کبیر رو :inlove:
آره خب اینطوری که برو بچه ها هستن دیگه مشکلی نمی مونه :yes: :yes:
کریتوس رو که دیگه نمیشه ازش گذشت 😀 :inlove:
جان
دوستان God of War باز،این لینکو حتما باز کنید(به جای ستاره ها نقطه بذارید) :
uupload.ir/view/eqdm_god_of_war_lootbox.mp4
خدایش هم بازی هم DLC ش شاهکار بودن . خعلی باحال :yes: :yes: :yes: . فقط یکم باس فایتش ناموسا کم بود (البته DLC تنوع خوبی تو ربات ها داشت)
الان دارم هورایزون رو بازی میکنم از همه نظر عالیه با این که اولش از ایدش خوشم نمیومد ولی الان عاشق داستان و شخصیت اصلیش شدم حقشه goty بشه
واقعا هنوز نفهمیدم چطور این بازی نامزد بهترین بازی سال شده
یکی از ض.ع.ی.ف ترین بازی های نسل ۸ و اصلا طراحی خوبی نداره
داستان کلیشه ای و تکراری داره و گرافیکش خیلی بی دقت طراحی شده
بدون شک سونی بهشون پول داده تا این رو الکی بزارن توی لیست
وگرنه همه قبول دارن که حق فورزا ۷ بود که جای این باشه :no:
د.هن گ.شادتو ببند و بقول یه کسی آبو بریز همونجا که می س.وزه.
اره هورایزون خوب نبود گرافیک که اصلا نداشت داستانشم کلیشه ای بودو سونی هم خودم دیدم که پول داد
اخه مرد مومن ببخشید بچه ی مومن این حرف و بر حصب چه مدرک و سندی میزنی؟؟
برحسب *
داداش این جعلیه جوابشو ندین
به هر حال حقیقت تلخه
درکتون میکنم اگه منم جای شماها بودم انکار میکردم 😎
در ضمن حواست به دهنت باشه
نذار جعلیه واقعی رو نشونت بدم 😎 😎 😎
برو بشین روش ببین خونتون معلومه :rotfl: :rotfl:
گیم پلی و گرافیک عالی ولی داستان ابکی.ایده خوب بود ولی روایت و عمق دنیا نه.یخورده روشون کار کنن بازی کاملی میشه.
میدونی اگر توی نسخه دوم بتونن یه ارتباط مستقیم بین تصمیم گیری ها و تاثیر اون در روند اصلی داستان ایجاد کنن بازی از این رو به اون میشه چون شاید ضعف اصلی نسخه اول در واقع همین بود صرفا بعضی از تصمیم ها الوی نرم تر یا عصبانی تر برخورد میکرد ولی تاثیر انچنانی نداشت داستان هم خوب ولی خیلی پیچیده کردش
دقیقا موافقم، داستانش به هیچ وجه حق بقیه ابعادش رو به جا نمیاره در حقیقت داستان Horizon Zero Dawn حالت Down grade برای بقیه ابعادش از جمله گرافیک و گیم پلی داره. داستانش بهتر بود قطعا واسه من Game of The Year بود، اما چی بگم که هیچی مثل داستان پرسونا ۵ نمیشه که از سطح شاهکار -مثل بعضی از بازی ها- گذشته و به سطح DAMN GOOD رسیده
بازی نامزد بهترین روایت داستان شده بعد شما میگی داستان آبکی و روایت و عمق دنیاش زیاد نیست؟
هیچکدوم از ایراداتون به بازی وارد نیست تنها ایراد بازی اینه المان های RPG کم و محدوده هرچند خود بازی هم ادعای RPG بودن نداره …
صرف اینکه نامزد شده دلیل بر درست بودنش نیست.pubg هم نامزد بازی سال شده که دلیل بر لیاقتش نیست.در ضمن من نگفتم روایتش خیلی بده گفتم مثل گیم پلی وگرافیک عالی نیست.داستانش یه ایده خوب داره ولی روایتش همچنان بنظرم خسته کنندس.بازیای rpg دیگه ای هستن که واقعا روایت بهتری دارند.من تا بعد شناسایی پروژه زیرو داون رفتم.کلا سی ساعت رفتم بازی روتاحالا.اطلاعات و نوشته هام جذاب نوشته نشده ولی باز من همرو میخونم
روایت داستان و ریتم بازی خوب بود و مثل اینکه بازی رو کامل نرفتی و اطلاعات رو جمع نکردی. تنها مشکلات بازی به نظر من این بود که تو کل بازی احساس میکردی تنها هستی و بقیه بیش از حد به Aloy وابسته هستن و شخصیت پردازی NPC های مثبت/دوست به غیر از Erend ضعیف بودن یا که دلنشین نبودن. اگه بازی سیستم کارما و تصیمیم گیری تاثیرگزار داشت خیلی خوب میشد.
بهترین بازی امسال بود انصافا یه شاهکار تمامو و کمال و بی نقص اگر جایزه GOTY رو هم بدن بهش کاملا حقشه
بهترین بازی امسال از نظر من هوریزونه
اما شانس گوتی شدنش خیلی کمه زلدا و ماریو دارن با هم رقابت می کنن که صد در صد زلدا گوتی میشه