گوریلا گیمز: Horizon و Zelda نشان دادند که هنوز هم بازاری برای عناوین تکنفره وجود دارد
ممکن است برخیها بر این باور باشند که بازیهای آنلاین و چندنفره دارند جایگرین بازیهای تکنفره و داستانمحور میشوند. البته برخی از توسعهدهندگان با این نظر موافق نیستند. پس از صحبتهای کوری بارلوگ و بیانیه راکاستار در حمایت از بازیهای تکنفره، اکنون نوبت به گوریلا گیمز رسیده تا از این عناوین و طرفدارانشان دفاع کند.
در هفتههای اخیر صحبتهای زیادی در خصوص بازیهای تکنفره به گوش رسیده است و نگرانیهایی بابت پررنگتر شدن نقش عناوین چندنفره وجود داشته است. یکی از عناوین تکنفره که در سال جاری عرضه شد، The Legend of Zelda: Breath of the Wild بود که هم با نظرات مثبت منتقدان همراه شد و هم با رضایت طرفداران.
یکی دیگر از بازیهای تکنفره و موفقی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، Horizon: Zero Dawn بود. شاید برخیها بر این باور باشند که بازیهای تکنفره متکی بر روی داستان دارند جایشان را به بازیهای پرخرج چندنفره میدهند اما گوریلا کیمز و Horizon: Zero Dawn، نظر دیگری داشتند.
تیم استوبو (Tim Stobo) طراح ارشد بازی گوریلا گیمز، در مصاحبه با GameSpot از اهمیت بازیهای تکنفرهای مانند Horizon، Legend of Zelda و Shadow of War گفت:
فکر میکنم Horizon ثابت کرد که هنوز هم آیندهای برای بازیهای تکنفره باکیفیت وجود دارد. بسته الحاقی جدید ما (Frozen Wilds) مجددا این موضوع را اثبات خواهد کرد. ما واقعا به ارائه تجربهای باکیفیت برای بازیکنان پایبند هستیم. به نظر میرسد در صنعت بازیسازی، تغییری در این اهداف به وجود آمده است اما ما در گوریلا فقط میخواهیم داستانهای فوقالعادهای را، برای بازیکنان، بیان کنیم.
استوبو در خصوص افزایش محبوبیت بازیهای چندنفره گفت:
فکر میکنم بهتر باشد از زاویه دیگری به این قضیه نگاه کنیم. من فکر میکنم ما در آینده بازیهای زیادی مانند Destiny ببینیم و معتقدم که این بازیها جایگاه خاص خودشان را دارند؛ اما وقتی به بهترین بازیهایی که در سال عرضه شدند نگاه کنید، نامهایی مانند Zelda، Horizon و Shadow of War را مشاهده میکنید. بازیهای تکنفره فوقالعاده زیادی وجود دارند. من فکر میکنم وجود بازیهای تمام آنلاین بیشتر، اتفاقی خوبی برای وجود تنوع در صنعت بازیسازی خواهد بود.
قطعا بازیهای آنلاین چندنفره، در طول سالیان گذشته محبوبیت زیادی کسب کردهاند و حضور پررنگتری در این عرصه داشته اند اما این بدین معنا نخواهد بود که عصر بازیهای تکنفره به پایان رسیده است. همانطور که استوبو میگوید، وجود این نوع بازیها در کنار یکدیگر، اتفاق خوبی برای بازیکنان محسوب میشود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
Breath of the wild که واقعا یک شاهکار کاملا منحصر به فرد تلقی میشه
به طور کلی breath of the wild کاری با سبک rpg open world کرد که uncharted 4 با سبک adventure action کرد :yes: :yes:
هر در بازی یک الگویه کامل در سبک های خودشون هستند و خواهند بود
افرادی که به تجربه ی breath of the wild پرداختن خیلی زود متوجه میشن که این بازی در عین سادگی چقدر زیبا،وسیع و کاملا منحصر به فرد هست،در سرتاسر بازی موسیقیه لایت گیمر رو بیشتر به کاوش علاقه مند میکنه و این شاهکار در تمام موارد سبک rpg رو ارتقا داده و مشابه باقیه عناوین rpg نیست
سیستم کاوش منحصربه فرد،سیستم دیالوگ منحصر به فرد،استفاده از کایت،روش ساخت معجون و سلاح کاملا منحصر به فرد و……
واقعازبان در تعریف و تمجید ازbreath of the wild ناتوانه :yes:
و همچنین سریه uncharted و مخصوصا uncharted 4 :yes:
ناگفته نمونه horizon zero dawn پتانسیل فوق العاده ای برای ادامه دادن سری داره که به شخصه بزرگترین نقطه قوت این بازی رو گرافیکش میدونم
ای کاش بعضی کمپانی ها به جای وعده های پیکسلی به فکر ساخت عناوین انحصاری باشند تا کنسولی فاقد انحصاری،چرا که کنسول بدون انحصار مثل اسلحه ی بدون فشنگ بی استفادست
:yes: :yes:
داداش معلمومه botw خیلی خوب شناختی چه عجب یه نظر باارزش دیدم بعد از چند وقت
(وجود بازیهای تمام آنلاین بیشتر، اتفاقی خوبی برای وجود تنوع در صنعت بازیسازی خواهد بود.)
وقتی یه سازنده این حرفو بزنه دیگه معلومه من و امثال من باید از این صنعت خداحافظی کنیم مشکلی با نت و اینجورچیزا ندارم و راحت میتونم بازی کنم ولی وقتی تو بازی هدفی نباشه و همش تکرار مکررات باشه چه فایده ای داره شما به بازی های این نسل نگاه کن و با نسل های قبل مقایسه کنید میبینید که تنوع بازی ها از بین رفته و اکثرا شوتر هستند الان واسه منی که عاشق سبک h&s هستم این نسل چی داشت تمام بازی های این سبک رو روهم بذارین ۵ تا نمیشه 😥 😥
منم امیدوارم هر کسی هر بازی که دوست داره بازی کنه و هر بازی انحصاری که بیاد هر کسی بتونه بازی کنه و لذت ببره هر عنوان انحصاری که بیاد به ضرر من شما مصرف کننده و به سود کمپانی
ساخت بازی با کمپین تک نفره اصلأ کار ساده ای نیست!
این بحث های جدید در مورد مرگ بازی های تک نفره خیلی احمقانه اند! تا وقتی که سونی، نینتندو، سی دی پراجکت، بتسدا و کلی استدیو ژاپنی هستند این اتفاق نمی افته.
مشکل اینجاست که هزینه ساخت بازی ها بالا رفته. ساخت بازی تک نفره ریسک داره اما یه بازی چند نفره از طریق فروش محتوای اضافی و خرید درون برنامه ای، چندین برابر مبلغ اصلی رو بر میگردونه.
جالب اینه تمام این بحث ها، با اومدن لوت باکس و تعطیلی ویسکرال گیمز شروع شد!
آفرین EA، لقب منفورترین واقعاً برازندته :reallypissed:
پ.ن: بعد از چند ماه هنوزم دارم چیز هایی جدیدی تو زلدا پیدا میکنم 😯
دقیقن خیلی احمقانه ست چون با آنلاین پول بیشتری به جیب میزنن همه دوست دارن آنلاین بسازن
اگر بازی ها از اول آنلاین بودن من هیچ وقت گیمر نمی شدم
عاشق بازی افق: طلوع صفر هسدم و اونو برای جعبه مجهولم به قیمت بیست هزار تومن دسترسی زودتر کردم
مبارک ترفتاران کامپیوتر شخصی :-*
اصل بازی فقط تک نفره ست، آنلاین و مولتی شاید خیلی ها رو جذب کنه اما فلسفه ی بازی تک نفره هست و خواهد بود، بازی های تک نفره سه نسل پیش هم هنوز برای من جذابه
اسپم: در تاپیک قبلی بنده از رقابت سخت افزاری شدید بین سونی و مایکرو گفتم و بعضی دوستان (البته من با توهین کنندگان کاری ندارم، مخاطبم افراد با ادب هست) این رو قبول نداشتن چون این تاپیک جدیده پاسخ رو میگم: ببینید چطور شما این رقابت رو قبول ندارید اون از اول نسل که دلیل پیروزی ps4 قوی بودن سخت افزاری بود و وان یکسره تحقیر میشد و بعدش هم پرو که اختلاف رو با وان خیلی بیشتر کرد حالا هم مایکرو کنسولی رو میخواد بیرون بده که قوی ترین کنسول هست ، حالا اگه رقابت سخت افزاری وجود نداشت که اینطور نمی شد مثل نسل های پیش میشد حالا درسته میگن هدف رقابت با PC هست ولی این بخش کوچیکش هست چون PC که از نظر سخت افزاری محدود نیست رقابت بین کنسول هاست
بنده خودم pc دارم ولی همیشه ارزو داشتن یه ps4 به دلم موند هیچی ps4 نمیشه
اتشباه نکن pc خوبه ولی از xbox قطع امید کردم همه بازیاش برا pc هم میاد بعد یک نسل هم یدونه متا بالا ۹۰ به زور اورد 😥
من برعکسه توام. خودم ps4 دارم ولی همیشه حسرت داشتن pc رو میخورم 😥 آخه تا کی باید با گرافیک very low و ۱۰۸۰p کنسولم بازی کنم 😥
منم برعکس توام pc گیمرم و فقط دوتا ۳ بازی میکنم ولی در حسرت عناوین سونی خون گریه میکنم و pc مو از پنجره میندازم پایین 😥 😥
تا کی حسرت انحصاری های ناب سونی رو بخوریم :-(( 😥
والا ازادی یه چیز دیگس
گرافیک عالی یه چیز دیگس
مود یه چیز دیگس مخصوصا مود redux gta v سرچ کن ببین بعد مقایسه کن!
شخصی سازی یه چیز دیگس
موس و کیبورد یه چیز دیگس
و
.
.
.
هرکی پول داشته باشه هیچ وقت نمیاد یه کنسول یه تومنی بخره با pc خیلی کارا میشه انجام داد که تا اخر عمر سرگرمت میکنه
متاسفانه شما هیچ درکی از مساله سخت افزار رقابت نداری
علت فروش فوقالعاده ps4 این بود
گیمر ها دنبال full HD بودن
کارت مناسب برای full HD GTX 960 بود که به تنهایی نصف PS4 قیمت داشت با همون خروجی
PC گیمر های زیادی به جای ارتقا PS4 خریدن
با عرضه نسل جدید گرافیک ها میشه با ۱۵۰ دلار ۴۷۰ خرید( هرچند که ماین همه رو نابود کرده )که ۲ برابر ps4 قدرت داره
سونی مجبور شد Pro رو عرضه کنه
مایکروسافت خواست از قافله عقب نمونه One X عرضه کرد
فک کردی عرضه کنسول خاله بازی
هر کنسول چند سال و میلیارد ها دلار هزینه تحقیق و توسعه و تست و ساخت داره
اگه کم کاری کنن فاجعه ای مثل ۳ چراغ ۳۶۰ به وجود میاد
PS5 زمانی عرضه میشه که فروش PS4 کاهش پیدا کنه میشه ۲۰۲۰
PS5 همه ای بازی ها رو ۴k 60 فریم اجرا خواهد کرد و حداقل ۱۶ ترافلاپ قدرت داره و باید حتما ۴۰۰ دلار باشه
خب همه ی اینایی که گفتی مگه جدای از همون برتری سخت افزاری و گرافیکی ps4 در اول نسل هست که باعث مؤفقیت شد و اشاره کردم ، من خودم یکی از اون PC گیمرهایی بودم که برای اولین بار سراغ کنسول یعنی ps4 رفتم
اینطوری هم که معلومه خیلی انگار براشون سخت نیست مگه پرو یا وان ایکس فاصله ی زیادی با کنسول های اولیه معمولی داشتن به ویژه پرو
فرهاد جان ساخت کنسول بسیار زمان بر و هزینه بر هست همین وان اکس ۳ سال زمان برای توسعه داشته و تازه اواخر امسال عرضه میشه الکی که نیست باید یک زمانی کنسول رو بدن بازار که قیمت متعادل در بیاد ps5 امکان نداره تا ۲ یا حتی ۳ سال دیگه بیاد چرا چون هم بحث توسعه مطرح هست و هم بحث قیمت همین الان به قیمت وان اکس کلی انتقاد میشه بعد به نظرت کنسول نسل بعد در این بازه زمانی قیمت متعادل خواهد داشت؟؟
از نظر من بازی نباید تمام آنلاین یا تمام آفلاین باشه ( چون به سری گیمرو از دست میده)
بازی باید مثل لست و آنچارتد باشه بخش تک نفره شاهکار بهش آنلاین جذاب که میش بعد بخش تک نفره ساعت ها توش وقت گذاشت
من خودم تقریبا دارم روزی ۳ ساعت آنلاین لست رو بازی میکنم بعد این همه مدت خوب اگه آنلاینش نبود بعد چند بار تموم کردن بازی پاک میشد ولی آنلاین خوب و جذابش بازیو واسم تازه نگه داشته و تا پارت۲ بیاد سرگرم هستم باهاش
بحث سر نابودی بازی های تک نفره خطی
Zelda و horizon که غیر خطی
پرفروشترین بازی خطی سال های اخیر god of War 3 با ۷ میلیون نسخه
سازنده با ۵۰ میلیون یه بازی تک نفره خطی میسازه ۳ میلیون میفروشه
با همین سرمایه تک نفره غیر خطی با المان RPG مثل HORIZON میسازه بیش از ۶ میلیون می فروشه
اگه چند نفره بسازه بالای ۱۰ میلیون
طبیعیه که بازی های خطی نابود می شن
تنها بازی بزرگ تک نفره خطی امسال ولفنشتاین
و یعنی این سبک منقرض شده و برای هیچکس هم مهم نیست
همین که سازنده evil within 2 مجبور میشه از ترس کم کنه اندکی open world به بازی اضافه کنه تا شاید فروش بهتر بشه
باز هم فایده نداره و آمار فروش فاجعه است
حرفت درست هست cv جان و متاسفانه مقصر گیمرها هستن یک عنوان مثل دیس انرد۲ رو در نظر بگیرید مثل یک تابلو نقاشی هست این عنوان باید این قدر ازش استقبال بشه تا ناشر از فروشش به وجد بیاد اما کجا هستن گیمرها؟؟؟؟ همه میگن چرا الن ویک۲ ساخته نمیشه خب بابا وقتی رمدی اعلام میکنه فروش بازی ۴ میلیون نسخه بوده چطور ناشر بیاد ریسک کنه و سرمایه بذاره؟؟؟؟ میگن چرا مکس پین۴ ساخته نشد خب چقدر مگه از مکس پین۳ استقبال کردن که حالا توقع نسخه۴ دارن؟؟؟؟ همین ایول ویتین که گفتی حتی در سبک خودش به تعداد ۵ انگشت دست هم توی این نسل مثلش بازی نداریم چرا ازش استقبال نمیکنن؟؟؟؟ خب وقتی گیمر خودش تمایل به عناوین چند نفره داره چطور ناشر بیاد سرمایه گذاری کنه وقتی پر فروش ترین بازی سال ۲۰۱۷ بشه دستینی۲ چه توقع از ناشرین هست که سرمایه بذارن الن ویک۲ بسازن
باید با طلا نوشت
واقعا همینطوره
ما گیمرا مقصریم
خیلی وقت ها هم الک.ی خودمون رو به سبک و سلیقه محدود می ک.ن.ی.م،مثلا من از عناوین تخیلی فضایی خوشم نمیومد،ولی تا چند وقت پیش بازی قدیمی Quake II که یکی از خاطر انگیز ترین بازی های کودکیم بود رو بازی کردم،خیلی خیلی خیلی لذت بردم! الان حتی دوست دارم Halo هم بازی ک.ن.م و دنبال یه فرصت مناسب می گردم
یه سری از ما هم تا گرافیک بازی یکم تو ذوق بزنه(مثلا ایول ویثین) بازی رو آ.ش.غ.ا.ل میدونیم و سمتش نمیریم
خلاصه اینکه الک.ی خودمونو محدود میکنیم،این یکی از دلایل کم فروش رفتن عناوین شاهکار یا حتی عالی خطی هست
:yes: :yes:
zelda roohe sanaate game hast,be onvane kasi ke hameye platformaro drm migm behtarin baziye omram zelda hast
هیچوقت بازیهای چند نفره نمیتونن جای بازیهای داستان محور و بازیهای تک نفره رو بگیرن!!!
بازیهای انلاین هم هزینه کمتر دارن هم وقت کمتر برای ساخت.
به نظرم بازیهای تکنفره همچنان علاقه مندان مخصوص به خودشون دارند شاید در اینده از تعداد این بازی ها کم بشه که البته خیلی بد واقعا بد ولی کامل از بین نمیرن رویکرد دو شرکت مایکروسافت و سونی در قبال بازیهای تکنفره مشخص هست مایکرو انچان علاقه ای به بازیهای تکنفره نداره و به بازیهای انلاین علاقه مند هست خودشون هم چندین بار این رو گفتند بر عکس سونی همچنان اعتقاد به بازیهای داستانی تکنفره داره چون میدونه بیشتر فروش کنسولش به خاطر همین بازیهای تکنفره بوده واقعا کسانی که میخوان واسه نسل بعد یا اصلا همین الان یکی از این ۲ کنسول رو بخرن باید ببینند به کدوم سبک بازی علاقه دارند انلاین یا افلاین بعد متناسب با اون کنسولشون رو انتخاب کنند
بازیساز های غربی که اکثرا رفتن سراغ بازی های چند نفره و این وسط فقط یک bethesda هست که نرفته سراغ این قضیه که اونهم مشخص نیست که چه سرنوشتی داشته باشه..
ولی بازیساز های ژاپنی هنوز وضعیت بهتری دارن.با اینکه چندان طرفدار اون شکل طراحی شخصیتی که بازی های ژاپنی دارن نیستم ولی داستان و همینطور موسیقی رو اکثرا فوق العاده کار می کنن..
از طرفی هم وقتی بازیساز می بینه با وقت و هزینه کمتر میشه یک بازی آنلاین ساخت که فروش خوبی هم داشته باشه دیگه دنبال یک بازی داستانی و یا تک نفره نمیره.یکسری هم که واقعا امکانش رو ندارن نمونه اش هم همون کرایتک که اگر به فکر ساخت یک نسخه ی جدید از کرایسیس بود احتمالا تا الان در استدیوش رو هم تخته کرده بودن.
بازی فقط تک نفره بازی انلاین هم فقط کلش رویال