سازندگان Middle-earth Shadow of War: بازیکنان باید بدانند که این بازی تنها یک اقتباس است
کارگردان عنوان Middle-earth: Shadow of War در پاسخ به انتقادات شدید طرفداران آثار تالکین، از ساخته خود دفاع میکند: “حتی سهگانه ارباب حلقهها نیز تغییرات خود را داشتهاند”.
پیش از عرضه عنوان Middle-earth: Shadow of War، بسیاری از طرفداران دنیای فانتزی آثار تالکین به ساخته استودیوی Monolith اعتراض داشتند. با توجه به اینکه نسخه اول بازی (Shadow of Mordor) از داستان اصلی منحرف شده بود، اما این انحراف در دنباله آن و بعنوان مثال “با اضافه شدن قابلیت تبدیل Shelob (عنکبوت غولپیکر) به یک زن” بیشتر و بیشتر نیز شد. طی مصاحبهای با وبسایت VentureBeat، کارگردان بازی آقای مایکل دِپلاتر (Michael de Plater) بار دیگر به این انتقادها پاسخ دادند:
افراد باید به این فکر کنند که Middle-earth: Shadow of War تنها یک اقتباس است. در بازی مواردی وجود دارند که با وقایع داخل کتاب مرتبط هستند؛ ما سقوط Minas Ithil را داریم. ما میخواستیم از Helm Hammerhand استفاده کنیم – در کتابها از او بنام روح انتقام یاد شده؛ و در نظر داشتیم که او را با داستان روح حلقه مرتبط سازیم – کسی که از دنیا رفته و به شکل یک نازگول با تالیون گیر افتاده و هماکنون دنبال گرفتن انتقام است. ما قصد داشتیم که روح حلقه و کتاب را باهم درآمیزیم، اما کار خود را بصورت اقتباس آغاز کردیم تا بتوانیم کمی تغییرات در زمان و داستان ایجاد نمائیم.
در یک اثر اقتباسی اساسا فیلمها، سریالها و هرچیزی که بهنحوی با یک کتاب مرجع در ارتباط باشند، بهمین صورت است. ما تا جایی که میتوانستیم به ماهیت Middle-Earth پایبند بودیم، اما قطعا این بازی دیدگاه متفاوت ما از دنیای موجود است. Middle-earth: Shadow of War شاید برروی بخش تاریکتر آثار تالکین تمرکز داشته باشد. این بازی به کاوش مناطقی میپردازد که در آثار تالکین بیشترین ابهام را داشتهاند.
زمانی که شما مجموعه Lord of the Rings را مطالعه کنید، بزرگترین سوالی که برایتان پیش میآید این است که: چه میشد اگر شخصی قدرتمند حلقه را بدست میگرفت؟ گاندولف وسوسه شد. گالادریل وسوسه شد. برومیر وسوسه شد. کلبریمبور پاسخ این سوال است! چه میشد اگر گالادریل حلقه را بدست میآورد و بجای ارباب تاریکی، ملکه تاریکی داشتیم. و چه میشد اگر سارامون حلقه را بدست میآورد و از آن برای ساخت ارتشی از اورکها و به چالش کشیدن سائرون استفاده میکرد؟ تالیون شخصی که حلقه را در این داستان در اختیار دارد کمی به برومیر شباهت دارد. ما بشدت سعی کردیم که به کتابها پایبند باشیم، اما همانطور که گفتم در قسمتهایی، بازی از داستان اصلی فاصله میگیرد. همانطور که در سهگانه ارباب حلقهها چنین مواردی دیده شد…
در پایان باید گفت همانطور که سهگانه ارباب حلقهها ساخته پیتر جکسون تغییراتی در خود داشت، بنابراین نیازی نیست که به Shadow of War خرده گرفت. عنوان Middle-earth: Shadow of War در تاریخ ۱۸ مهر برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر شد و هماکنون در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
دارم بازی Middle-earth: Shadow of War رو بازی میکنم واقعا بازی عالی هستش
کسی میدونه چرا اینقدر پایانش بد بود نکنه دوتا پایان داشته من نمیدونم
عاشق سری بازی های ارباب حلقه ها هستم نسخه ی جدیدش رو هم حتما واسه سونی چهارم تهیش می کنم
شاید من اشتباه میکنم ولی اگه نام کاربریت همون چیزیه که من فکرشو میکنم درستش hell blade هست :-/
بازی ۲ تا پایان داره ولی من نمیدونم چجوری به اون پایان اصلیش میشه رسید توی یوتیوب هم راهنمایی در موردش ندیدم فقط دیدم که ۲ تا پایان داره
اینکه با کتاب تفاوت داشته باشه چیزه عادیه game of thrones هم تفاوت های زیادی داره مثل lady stoneheart یا Aegon Targeryan که اصلا تو سریال نیستن
واقعا بازی فوق العاده ای است
بازی خیلی خوبیه خودم طرفدارش هستم ولی چه این نسخه چه نسخه قبل تا حالا نشده که بیشتر از یک ساعت و نیم یا دو ساعت بازیش کنم یکم خسته کننده میشه ادم باید بره استراحت کنه برگرده ادامه بده
همه بازیا اینجورین :/ یعنی غیر از این شما بقیه بازیهارو بدون استراحت تموم میکنی؟ ?:-)
بیشتر بازیا اینجوری هستن ولی مدت زمان خسته شدنشون فرق میکنه مثلا من بعضی وقتا حدود ۶،۷ ساعت پشت سر هم ویچر بازی کردم با اینکه مدت زمان بازی ویچر خیلی بیشتر از shadow of mordor بود من توی یک سوم زمانی که موردور رو تموم کردم ویچر رو تموم کردم
بازیش واقعا عالیه دست استاد تالکین درد نکنه که همچین دنیای غنی رو درست کرد
سلام بچه ها کسی هست اینجا به سوالم جواب بده ببخشیدا
من رمم ۸ گیگ هست رمه گرافیکم ۲ ولی دوستم میگه ۴ گیگ از رممو شیدر میکنه کارت گرافیکم وبا عث افت فریم میشه
یعنی من فقط ۴ گیگ از رم رو مورد استفاده قرار میده کسی میدونه راهی هست جلوشو بگیرم شیدر نکنه
کسی سیو بازی رو نداره اپلود کنه!