سازنده Dead Space 2 توضیح میدهد که چگونه این عنوان سبب شکست الکترونیکآرتز شد
اظهارات یکی از کارمندان سابق استودیوی Visceral Games در مورد مشکلات پیشآمده بر سر راه ساخت عنوان Dead Space 2، و اینکه چطور این بازی سبب شکست استودیوی آنها شده است.
روز گذشته خبر تعطیل شدن استودیوی Visceral Games توسط شرکت الکترونیکآرتز منتشر شد – شما میتوانید این خبر را از طریق این لینک در وبسایت گیمفا مشاهده کنید – که چندان خبر غیرمنتظرهای نبود. با گذشت زمان این استودیو با ارائه عناوینی جاهطلبانه و موفق – که درنهایت فروش مناسبی را بهخود نمیدیدند، به شهرت رسید. اما لازم بذکر است در این میان عناوینی همچون Dead Space و Battlefield Hardline، توانستند فروشی چند میلیون واحدی را تجربه کنند! از منظر کسانی که خارج از استودیو بودند، درک این موضوع مشکل بود که چرا این عناوین ناامیدکننده تلقی میشوند.
آقای زک ویلسون (Zach Wilson) از طراحان سابق استودیوی Visceral Games – کسی که عضو تیمسازنده عنوان Dead Space 2 بود – اخیرا طی مجموعه پستهایی در توئیتر، جهت شفافسازی بخشی از مشکلات استودیو اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتند. ایشان اظهار داشتند که فاکتورهای بسیاری سبب شدند تا عنوان محبوب ترسناک ما تبدیل به یک تجربه ناامیدکننده شود…
ساخت عنوان Dead Space 2 حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه برد، و آنها محدودیتی برای بودجه قائل نبودند. اما درنهایت این بازی تنها ۴ میلیون نسخه فروش کرد، و اصلا کافی نبود.
— Zach Wilson (@covernode) October 17, 2017
بخاطر اینکه شما باید ۶۰ میلیون دلار خرج بازاریابی عنوان خود میکردید، بعلاوه اینکه با پرداخت سهم مایکروسافت و خردهفروشان باید متحمل ضربه بزرگی میشدید.
— Zach Wilson (@covernode) October 17, 2017
من نمیدانم این عنوان سودی بهمراه داشته یا خیر. اما عملکرد ضعیفی داشت و پاسخگویی به انتظارات، نکته مهمی بشمار میرود.
— Zach Wilson (@covernode) October 17, 2017
نکته دیگر این است که، هر شرکت/ سازمانی بازار دیجیتال خود را راهاندازی کرده است. آیا شما از Uplay متنفرید؟ آنها ۹۰% سود را برای خود برمیدارند.
— Zach Wilson (@covernode) October 18, 2017
دیدگاه جالبی است – ما معمولا به بحث بازاریابی، مالکین پلتفرمها و سایر هزینههای پنهانی که موجب افزایش درصد موفقیت یک عنوان AAA میشوند، توجهی نمیکنیم. شاید بهتر بود که استودیوی Visceral Games به سراغ ساخت پروژههای کوچکتر و با هزینههای کمتر میرفت. متاسفانه آنها تلاش کردند تا بازیهای بزرگی خلق کنند؛ و قطعا هرچیزی بهایی دارد. در پی تعطیلی استودیوی Visceral Games، وظیفه توسعه عنوان Star Wars در دست ساخت آنها، به شعبه ونکوور الکترونیکآرتز سپرده شده است. آقای زک ویلسون نیز هماکنون در شرکت بتسدا، برروی عنوان نامشخصی کار میکند.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا راهی برای نجات استودیوی Visceral Games وجود داشت؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
EA پول پرست ترین و کثیف ترین شرکت در صنعت بازی سازی
عاشق دداسپس ۲ بودم کاش نسخه ی چهارم رو می ساختن در این نسل کمبود بازی ترسناک حس می شه
موافقم باهات :yes: واقعآ حیف :wilt: :-/
برعکس میگی یوبی سافت از این شرکت بیشتر پول پرسته اما با توجه به هزینه های سرسام اوری که میکنن باید هم ضرر و هم سود خودشون رو در بیارن متاسانه ما فقط بلدیم مفت بازی کنیم اما به این فکر نیستیم کسی که این بازیرو ساخته چه هزینه های کرده چه سختیهایی کشیده مثل ادمی هستیم وقتی که یکی ۱۰بار بهمون پول میده بهش میگیم ادم خوبیه امااگه یک بار پول نده میگیم ادم بدیه
اون یوبیه داداش اشتباه نگیر
دقیقا باهات موافقم اینقد این بازی رو دوست داشتم که ماهی یه بار از اول هر نسخه رو میرفتم این بازی متفاوت بود حیف این بازی به این خوبی کمپانی اشغال حتی حاضر نیست کمی ضرر کنه انگار کمپانی های دیگه عناوینشون شکست نخورده نمونش thq که کلا برشکست شد حالا قراره باز برگرده حداقال یکم صبر کن هر بازی که کم فروش یکنه نابود میکنی اون از مدال این از این کم کم need for speed خاکتوسرت کمپانی دورو :no: :no: :no: :no: :no: :no: :pissedoff:
پول پرست چی میگه تو هزینه کردن پول برای بازی هیچ محدودیتی قائل نبودن این پول پرستی اسمش اصن خوندی مطلب رو سری دد اسپیس واقعا جزو برترین بازی های عمرمه و به شخصه خیلی ناراحت و عصبانی شدم از بسته شدن استدیوی ویسرال گیمز پول پرست شرکت یوبی سافت که به آی پی ها قدیمیش هیچ توجهی نمیکنه و هر سال برای فروش بیشتر یه اساسین میده بیرون یا اکتیویژن که هرسال کال آف دیوتی میده اما EA چی بتلفیلد رو هرسال میده نه نید فور اسپید رو هم که هر سال میدادن بیرون الان تقریبا یه وقفه ۱ ساله و نیمه براش گذاشتن در کل از استدیو ویسرال گیمز واقعا ممنونم به خاطر سری دد اسپیس واقعا که برای سنگ تموم گذاشتن یه بازی چه هزینه ای کردن امیدوارم حداقل آی پی رو EA حفظ و بعدا یه دستی بهش بکشه
خب حداقل بگید نسخه اول اوضاعش چطور بود که منجر به ساخت نسخه دوم شد.اصلا چرا اینقدر هزینه ساخت نسخه دوم بالا بود و یا اگه هزینه تبلیغات بالا بود چه دلیلی داشته اینقدر خرج تبلیغات کنید.مگه موفقیت نسخه اول خودش به تنهایی برای تبلیغات کافی نبود.چرا چیزی راجب Dead Space 3 نمیگید که از همه لحاظ ضعیفتر از نسخه های قبلی بود.
خب راستش بگید که عامل اصلی تعطیلی شرکت سیاستهای اشتباه EA بوده و ختم کلام. :yes:
با این روندی که EA در پیش گرفته بنظرم شرکت بعدی که درش تخته میشه یا ریسپاون یا گوست گیمز. :-((
واقعا باعث ناراحتیه که این شرکت تعطیل شده.با هر ۳ نسخه این بازی خیلی حال کردم مخصوصا نسخه ۱و۲.
مقصر EA نیست
مشکل هزینه سرسام آور ساخت بازی
نسل ۶ با ۱۰ یا ۱۵ می شد بازی AAA ساخت بازی هم ۶۰ دلار بود
نسل ۷ با ۲۰ یا ۴۰ میلیون می شد بازی AAA ساخت بازی هم ۶۰ دلار بود
نسل ۸ حداقل ۵۰ میلیون نیازه ولی باز هم بازی ۶۰ دلار
فروش کل سری SOULS به ۱۵ میلیون نسخه نمی رسه
اورواچ به تنهایی بیش از ۲۰ میلیون
البته به بهانه ی سیزن پس و dlc و محتویات آنلاین پول ها رو به جیب میزنن
از این جهت نگران نباشید
اورواچ به تنهایی هزینه ساختش بالاتر از سری Souls هست دلیلش هم سرورهای اختصاصی برای بازی هست
بطور مثال بازی هورایزن فقط ۴۸ میلیون هزینه ساختش شده ولی گرز ۴ بالای ۱۰۰ میلیون شما هزینه ای که سازنده بازی مولتی پلیر باید در دراز مدت پرداخت کنه حساب نمیکنی
Dead Space 2
یکی از مزخرف ترین و مسخره ترین گیم ها بود که بازی کردم
نصف و نیمه رها کردمش
شوخی میکنی 😐 😐
بخدا همین بازی از خیلیای دیگه تو سبک ترس بهتر بود اون موقعه فک کنم رقیبش re5 بود اما چی شد فقط ی بازی بکش برو جلو بود
اصلن نتونستم باهاش کنار بیام، RE با بقیه ی بازی های ترسناک فرق داره حتی اونایی که اکشن هست، اصلن RE یه دنیایی داره که هیچ بازی دیگه ای نداره حسابش از همه جداست
حرفتو قبول دارم تا حدی اینکه نتونستی باهاش کنار بیای خوب سلیقه هست من از ۳تا نسخه دد اسپیس لذت بردم از دو نسخه واسه ژانر ترس و نسخه سوم اکشن re هم همینطور من از نسخه ۵ و ۶ لذت بردم اما نه بخاطر اینکه ترسناک بود(که نبود) بلکه بخاطر هیجان و اکشنش مثلا مبارزه با وسکر خیلی حال داد و البته نسخه ۳ هم که فوق العاده بود
واقعا حیف شد این استودیو بسته شد سری Dead Space فوق العاده بود
آدم واقعا میمونه چی بگه
این همه استعداد، این همه زحمت، این همه همه چی وقتی تعطیل میشه واقعا حسه بدی پیدا میکنم استدیو هایی مثه THQ, Visceral Games, LucasArts و… که واقعا حقشون این نیست
امیدوارم اعضاش بتونن به کارشون ادامه بدن و اوکی باشن
بعضی از بازی ها وقتی خرج زیادی واسشون میشه شرکتی که ناشر بازیه باید انتظار داره سود زیادی داشته باشه اگه به اندازه فروش نکنه شکست بدی می خوره و کلا برشکسته میشه. مثل شرکت هایی مثل THQ یا irrational games که bioshock infinite رو ساخت این خیلی بده اگه میبینید شرکتی مثل سونی این ریسک رو میکنه و بازی های خیلی پر خرج و انحصاری رو براش میسازن خرجشون از راه دیگه در میاد مثل فروش کنسول.
نسخه دوم دداسپیس جزو بهترین بازی های زمان خودش بود،هی چه ابر استدیوهایی که بخاطر فروش کم شاهکاراشون ناک اوت نشدن 😥
این بازی و شماره سه این خدا بودمنتظر میمونم برای چهارمش
دیگه نمون احتمال ساختش کمتر از ۱ درصد
داداش فکر نمیکنم دیگه ۴ ساخته شه
حیف واقعآ بازی ترسناکی بود :struggle: :idk: