گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا

گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد

اشکان عالی خانی
۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا

دیگر همه ما می‌دانیم که شرکت نینتندو از زمان آغاز فعالیت در صنعت بازی های ویدیویی، همواره عناوین رنگارنگ و با خشونت کم را به بازی‌بازان معرفی کرده و اصلا از بازی‌هایی با پس زمینه و تم بزرگ سالانه استقبال نمی‌کند. این موضوع، قطعا دخالتی در خوب یا بد بودن بازی ها ندارد و تعداد فرانچایز ها و عناوین فوق‌العاده ای که نینتندو خلق کرده، در حساب و شمار نمی‌گنجد اما بسیاری از بازی‌بازان، این رویه را تا حدودی دوست ندارند. به عنوان مثال بازی‌بازان کشور خودمان بیشتر به سمت بازی‌هایی با خشونت بالا می‌روند و کنسول‌های نینتندو به همین دلیل فروش ناچیزی در بازار ایران دارند.

اما به تازگی Wall Street Journal یک گزارشی را آماده کرده که طبق آمار می‌گوید شرکت نینتندو اخیرا نسبت به بازی‌های بزرگ سالانه با دید بازتر و آزاد تری برخورد می‌کند. در چند ماه گذشته، نینتندو اجازه انتشار عناوینی با درجه سنی M را برروی کنسول ترکیبی خود، یعنی نینتندو سوییچ داده و به عنوان مثال، دو بازی به شدت خشن Wolfenstein II: The New Colossus و DOOM برای این کنسول تاریخ انتشار دریافت می‌کنند. این موضوع کاملا بر ضد سیاست های همیشگی نینتندو، مبنی بر بازی‌هایی با پس زمینه خوشحال و دوست داشتنی قلمداد می‌شود.

با این حال، نمی‌توان گفت که پیش از این، عنوان خشن و بزرگ‌ سالانه‌ای برای کنسول های نینتندو منتشر نشده است. نمونه‌های بارز در این باره، Senran Kagura و No More Heroes و Resident Evil هستند که در گذشته برروی پلتفرم های نینتندو منتشر شدند.

در گزارشی که Wall Street Journal تهیه کرده، با چند توسعه گر بازی صحبت شده و نشان داده می‌شود که چگونه بیشتر مخاطبان، خانه خود را پلتفرم های پلی‌استیشن، ایکس باکس یا رایانه‌های شخصی می‌دانند. برای مثال، زمانی که Wall Street Journal با استودیوی Inti Creates در مورد بازی جدیدشان روی کنسول نینتندو سوییچ صحبت می‌کند، تهیه کننده‌های اجرایی بازی درباره دید بازتر نینتندو نسبت به بازی‌های بزرگ سالانه غافلگیر به نظر می‌آیند. طبق گفته های مدیر عامل، یعنی Takuya Aizu:

من فکر می‌کردم که منتشر کردن چنین عنوانی برای سوییچ، ممکن نباشد اما به طرز غافلگیر کننده‌ای، نینتندو به من بازخورد مثبت نشان داد.

در یک مصاحبه دیگر، از آقای Aizu سوال می‌شود که آیا نینتندوی آمریکا از همتای ژاپنی خود سخت گیر تر و محکم تر است یا خیر. او پاسخ می‌دهد که آن ها برای اولین بار است که با نینتندوی آمریکا روی چنین عنوانی کار می‌کنند اما تا کنون هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است.

تا وقتی که بازی بین رده بندی‌های ESRB و CERO در آمریکا و ژاپن قرار نگیرد، یک عنوان فقط مخصوص بزرگ سالان محسوب نمی‌گردد و نینتندو به آن ایرادی نمی‌گیرد.

این موضوع جالب، تنها به دو توسعه گر و شرکت Inti Creates و بتسدا محدود نمی‌شود. دیگر منابع نزدیک Wall Street Journal به همین گونه گزارش داده‌اند که توسعه دهنده های دیگر نیز چنین نظری در مورد نینتندو دارند:

نینتندو تا کنون به صورت انفعالی بوده است اما این دیگر واژه درستی برای موضع امروزی آن ها به حساب نمی‌آید.

با این حال، جدا از تحلیل های Wall Street Journal، همین نقل قول ها از توسعه دهندگان، نشان می‌دهد که نینتندو به صورت داخلی تصمیم گرفته تا با بازی‌های بزرگ سالانه، به طور بازتری نگاه کند و شاید دیگر مانند سال‌ها و دهه های گذشته، بازی‌سازان را برای ساخت عناوین و محتوایی با خشونت کم و عناصر کودکانه و رنگارنگ، تشویق نمی‌کند.

برای کسانی که شرکت نینتندو و فعالیت های آن را از زمان قدیم تا به حال دنبال کرده‌اند و با موضع‌های سیاسی‌ این شرکت آشنا هستند، این موضوع و بحث جدید، می‌تواند یک انتقال و حرکت بزرگ از سوی نینتندو تلقی شود و شاید این حرکت، ریشه ای نیز باشد. «خانه‌ی ماریو»، چندین سال است که برروی ساخت یا انتشار بازی های خانوادگی و دوستانه تمرکز کرده که بخش عمده آن به لطف کنسول پر فروش Wii و استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean) بوده است.

با این حال، شاید این تعییرات در نگرش های نینتندو مربوط به سال‌های اخیر باشد. نینتندو می‌خواست با کنسول Wii U، بار دیگر موفقیت های کنسول Wii را حتی در مقیاسی بزرگ تر تکرار کند اما به صورت غم انگیزی شکست خورد و بعد از آن، در تریلر معرفی کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ مشاهده کردیم که مخاطبان و افراد جوان به افراد بچه سال و کودک ترجیح داده شد‌ه‌اند و همین موضوع، حرکت به سمت مخاطبان بزرگ‌سال‌ تر را نشان می‌دهد.

با همه این تفاسیر، شرکت نینتندو هم‌اکنون با نینتندو سوییچ به موفقیت خوبی رسیده است و فروش قدرتمند سوییچ در بازار جهانی (این کنسول چه در آمریکا و چه در ژاپن بسیار خوب در حال فروش است)، می‌تواند کمک به سزایی به اقتصاد شرکت داشته باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این نگاه باز تر به بازی‌های بزرگ سالانه ادامه خواهد یافت یا نینتندو باز هم به سیاست‌های قدیمی خود روی خواهد آورد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا
گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارش:نینتندو ممکن‌است دید خود را نسبت به‌عناوین بزرگ‌سالانه روی سوییچ باز کرده‌باشد - گیمفا