سازندگان Fallout: New Vegas اقرار کردند که این سری بخاطر کنسولها متحمل محدودیتهایی شده است
توسعهدهندگان Fallout: New Vegas معتقدند اگر این عنوان بصورت انحصاری برروی پلتفرم رایانههای شخصی منتشر میشد، بسیار متفاوتتر از آن چیزی بود که بازیکنان تجربه کردهاند.
Fallout: New Vegas عنوانی بود که در زمان عرضه مورد استقبال منتقدین و طرفداران قرار گرفت. اما برطبق صحبتهای طراح فنی این عنوان آقای اسکات اِورتز (Scott Everts)، اگر New Vegas تنها برای رایانههای شخصی عرضه میشد تجربه بسیار بهتری را میتوانست رقم بزند. آقای اِورتز از استودیوی Obsidian Entertainment در گفتگو با وبسایت PCGamesN در مورد محدودیتهایی صحبت نمود که بهدلیل عرضه عنوان مذکور برای کنسولها، بر سر راه آنان قرار گرفت. ایشان اذعان کردند اگر بازی آنها تنها برروی رایانههای شخصی منتشر میشد، نتیجه نهایی “بسیار متفاوتتر” از آن چیزی میشد که همگان تجربه کردهاند.
ما در ابتدا برنامههای زیادی برای اجرا داشتیم، بعنوان مثال: مکانی که آب در آنجا ذخیر میشود، محل واقع شدن مزارع، جایی که حکومت مرکزیت دارد؛ ما تمام این موارد را طرحریزی کرده بودیم – اینها مواردی تصادفی نبودهاند.
آن دسته از کسانی که Fallout: New Vegas را تجربه کردهاند، احتمالا متوجه شدهاند که جزئیات در نظر گرفته شده برای هر منطقه بصورت تصادفی چیده نشده است. دلیل آن هم این است که برخی از المانهای برنامهریزی شده توانستند راهی نسخه نهایی بازی شوند. اما هنگامی که تیمسازنده میتوانستند سایر طرحهای خود را وارد دنیای New Vegas کنند؛ آقای اِورتز ادامه داد که کارهای بیشتری میشد در بازی انجام داد:
ما میتوانستیم پا را فراتر بگذاریم (بدون وجود کنسولها). باید کارها را سادهتر میکردیم، بنابراین موارد کمتری در اختیار داشتیم که برروی موتور بازیسازی فشار میآورد. بازی با مشکلات فنی کمتری همراه میشد. ما کمی از موارد اضافی را حذف کردیم، اما از نظر من این عنوان یک بازی کاراییمحور بود، و ما باید به این مورد رسیدگی میکردیم.
متاسفانه احتمال عرضه عنوانی دیگر از سری Fallout بصورت انحصاری برای پلتفرم رایانههای شخصی وجود نخواهد داشت. Fallout 4 حدود ۱٫۵ میلیون کپی (بدون احتساب فروش دیجیتالی در استیم) برروی رایانههای شخصی، و ۱۲ میلیون کپی برروی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان فروش داشته است. تمرکز برروی کنسولها از لحاظ مالی برای سازندگان منطقی بنظر میرسد. اما استودیوی Obsidian Entertainment علاقهمند است که برروی نسخه دیگری از سری Fallout کار نماید. فعلا باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقهایی خواهند افتاد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
فروش اصلی روی PC از طریق دیجیتالی هست البته.
بلد نیست بازی بسازه بعدش عجببببببب
:-/ الان با اون بازیش از تمام قدرت کنسول استفاده کردی کنسولا کم بیارن 😕 :no:
Obsidian اتفاقاً از استودیو های خوب ه
اگه تو بگی
باو راس میگن خو الان یه pc با سخت افزار ps4 معمولی بخوای ببندی همه بازیا رو به زور میاره اگه ps5 به جا amd از invidia و intel استفاده کنه ۱۰۰% فروشش عالی میشه
خوب دو تا سال اول اینکه اگر اینجوریه پس آون کسایی که سیستمشون قدرتش به اندازه ی کنسولهاست یا کمتره باید چیکار میکردند(من ۱۰ تا شونو سراغ دارم نزدیکم) و آنقدر هم زیادند و بیشتر کسایی هستند که قدرت pc شون بیشتره باید برند بمیرند لابد دوم اصلا مگه این بازی گرافیک قابل توجهی داره که بخای دربارش چنین نظری بدی خوب نتیجه اگر بخای به حرف استودیو ها و سازنده های کنسول و tv وسخت افزار گوش بدی باید هر روز خدا پول خرج کنی اول نسل به ما گفتند اگه بخای با ps4 و xbox one بازی کنی باید یه تلویزیون lcd یا LED که HDMI میخوره داشته باشی بعد وسط نسل اومدند گفتند ۱۰۸۰ بدرد نمیخوره برو پرو و وان ایکس بخر با tv 4k که کیفیتش بهتر باشه بعدش میاند میگند فلان سیستم رو ببند تا فلان بازی رو بازی کنی برو ببینم بابا حال نداریم مسخرشو در آوردند همه ی این حرفها واسه خالی کردن جیب مردمه تموم شد رفت
راستی بچه ها چینی ها tv 8k تولید کردند حتما بعدشم میگند برای اجرای بازیهای ps5 یا xbox نسل نه باید tv 8k داشته باشی خدا بخیر بگذرونه
حدودا ۵ میلیون نسخه روی steam فروش داشته.
http://steamspy*com/app/377160
(GOG و humble bundle و… هم حساب نشده)
مرسی آقای کاوش :rose:
قربان شما 😉 :yes:
این که خبر جدیدی نیست
خیلی وقته که می دونیم سازنده ها برای کم کاری ، PC رو فدای ضعف کنسول ها می کنن.
مثالش هم watch dogs که معلوم شد مخصوصا دانگرید شده برای pc به خاطر ضعف فوق العاده کنسول های نسل هشت.
دانگریدشون حتی بهینه هم نبود.یعنی وقتی تکسچر های قفل شده بازی رو باز بکنی فشار روی سیستمت زیادتر نمیشه.
___________________
مثال دیگش هم بازی اسکایریم که شهر های بازی جدا از نقشه اصلی بود. در حالی که توی PC با یک ماد ساده می تونید کل شهر ها رو اوپن ورد بکنید.
:yes:
فکر میکنم Star Citizen تنها بازی باشه که تقریبا هیچ محدودیتی براش در نظر نگرفتن.تنها دلیل انحصاری بودنش هم همینه.انحصاری PC کردن تا هر چیزی رو که تو فکرشونه رو بازی پیاده کنن.من عاشق PC و خریدن قطعات گرون قیمت و ارتقای سالیانه هستم ولی پولش رو ندارم وگرنه دیدم دوستی رو که ۱۸ میلییون پول برای سیستمی مخصوص گیم خرج کرده بود.البته اون رو گنج قارون نشسته بود.
در کل هیچی سلامتی نمیشه.
سلامتی نباشه زندگی تبدیل به جهنم میشه
داداش نیازی نیست ۱۸ میلیون خرج کنی بچسب به رزولوشن ۱۰۸۰p فور کی اینا هنوز اصلا برا پی سی هم زوده باید چند سالی وقت داد با چهار پنج تومن می تونی یه سیستم ۱۰۸۰p جم کنی البته اگه مانیتور داری کمتر بعدشم تو شاید به پی سی بیشتر پول بدی ولی تو بازی خیلی سود می کنی الان من رو سیستمم بیشتر از ۴۰ تا بازی نصب کردم همشم با هدیه های وب دانلود کردم هر ۳ ماه یه بار به مشتری های ۷ ستاره اش ۲۰۰ گیگ رایگان میده ۴۰ تا بازی رو کنسول قیمتش اندازه یه موتور درست و حسابیه
باور کنید چه کنسول چه PC! فرقی نمیکنه فقط ۱۰۸۰P و البته حداقل ۶۰ فریم. این وسط فقط سیستمهای قوی به خاطر سختافزار ضعیف بقیه پلتفرما فدا میشن.
البته این دیگه یه چیز عادی هست که بازیها در اصل برای روی سخت افزار کنسول بهینه و بعد برای pc پورت میشن شاید تنها بازی مولتی پلتفرم نسل ۷ که در اصل برای pc ساخته شد و با نسخه کنسولی زمین تا اسمون فرق میکرد بازی crysis بود
البته توی نسل ۶ و زمان ps2 بازیهای زیادی بود که حتی نسخه کنسول و کامپیوتر با دو انجین متفاوت ساخته شده بودند مثل مکس پین و rainbow six lockdown و سری گوست رکون و…..
به نظرم کم کاری خود سازنده بوده ما نسل هفت بازیهایی مثل gta v و rdr داشتیم یا tlou به عنوان شاهکار گرافیکی نسل هفت که همشون جزییات و گرافیک بالاتری از این بازی داشتن