کهکشانیهای ۲ | نقد و بررسی Destiny 2
گاهی وقت ها در زندگی اتفاقاتی رخ می دهند، که باعث می شوند آدمی همه عقاید قبلی اش را فراموش کرده و با پی بردن به اشتباهاتش، شروع به بازسازی پایه و اساس عقایدش کند، آن هم از نو. در چنین شرایطی، معمولاً یک اتفاق، یک کتاب، صحبت های یک فرد و یا کسب علم و دانش و البته خرد، باعث می شوند که فرد به فکر فرو رفته و با اندیشه کردن، غلط های اصلی عقایدش را با خودکار قرمز خط بزند و با توجه به نمره حاصله، اقدام به ساخت عقاید جدید کند. به عنوان مثال، می توان اشخاص بسیاری را در طول تاریخ بر شمرد که با یک دیدار ساده، و یا رخ دادن یک اتفاق مسیر زندگی خودشان را تغییر داده اند، چه بسیار است روایات و داستان هایی از صدر اسلام که ماجرای مسلمان شدن ناگهانی مردان و زنان را بر اساس یک اتفاق شرح می دهد. و چه بسیار است رخدادهایی دردناک که انسانی دوست داشتنی را به هیولایی خطرناک بدل می کنند. این موضوع، شاید با شدتی که بیان شد، برای دوست داران بازیهای ویدئویی رخ ندهد، اما گاهی تجربه چند ساعت از گیم پلی یک بازی می تواند باعث شود که نظرتان در رابطه با یک سبک، یک سری و یک بازی خاص تغییر کند. و این تغییر آغاز کننده ماجرایی باشد که پایانش را هیچ گاه حدس نزنید. در زندگی انسان تغییراتی این چنینی معمولاً به نتایجی بزرگ ختم می شوند، نتایجی که تغییری عظیم در سرنوشت را ایجاد می کنند، نه گفتن به مواد مخدر، و یا پاسخی دیگر از ان رخدادهایی است که باعث می شوند یک فرد سرنوشتی کاملا متفاوت را پیش بگیرد. روی اوردن به یک دین و ایین خاص، پیوستن به فرقه ها و یا چنین رخداد هایی، سرنوشت انسان ها را دچار تغییر می کنند. در حقیقت این تغییرات هدایت کننده مسیر سرنوشت هستند. اما در مورد خاص نگارنده این مقاله، یکی از این تغییرات، مسیری را ساخت که من را به سمت سرنوشت (Destiny) هدایت کرد.
به عنوان یک گیمر نه چندان قدیمی، همیشه بازی های داستان محوری که بخش تکنفره و یا کمپین زیبایی داشتند را به بازیهای انلاین ترجیح می دهم. اما در ابتدای نسل هشتم، این نگرش بسیار سخت گیرانه تر بود، به نوعی که دیدی کاملاً منفی نسبت به بازی های انلاین با محیط اشتراکی (و نه هر بازی آنلاینی) داشتم و هیچگاه از معرفی شدن چنین عناوینی احساس رضایت نمی کردم. اما در تابستانی که گذشت، یکی از آن اتفاق های عجیب رخ داد. تجربه کردن عنوان نه چندان موفق Ghost Recon: Wildlands یکی از ان اتفاق ها بود. با اینکه به هیچ عنوان از گیم پلی این عنوان لذت نمی بردم، به طور ناگهانی تصمیم گرفتم که بخش co-Op بازی را مورد آزمایش قرار دهم، ان گیم پلی نه چندان دلچست بازی، به طور ناگهانی در بخش Co-Op متحول شد و با کمک دوستان و همکاری تیمی، رنگ بوی بهتری گرفت. به ناگه گیم پلی زجراور (نظر شخصی) Ghost Recon: Wildlands برایم لذت بخش شد و این آغازی بود برای رسیدن به سرنوشتی جدید، Destiny 2.
بازی های انلاین با محیط اشتراکی، درطول عمر نه چندان طولانی نسل حاضر، پیشرفت چشم گیری داشته اند، قدرت بسیار زیاد کنسول ها، در کنار نیاز شدید بازی بازها به تشکیل جوامع مربوط به خودشان، و همچنین حس بی نظیر همکاری و یا مبارزه با یک انسان در کنار پول پرستی عجیبِ ناشران، تضمین کننده موفقیت چنین عناوینی بود. عنوان هایی که همگی سعی داشتند جهانی زیبا و قابل لمس را برای بازیکنانی که در ان زندگی می کردند خلق کنند. یکی از موفق ترین و زیباترین عناوین این سبک بدون شک اولین نسخه از سری Destiny بود. عنوانی که شباهت ها بصری بسیاری با سری Halo داشت اما در باطن، تجربه ای متفاوت را ارائه می کرد. محیط و جهان آزاد اشتراکی بازی، در کنار کلاس های جذاب، بخش کمپین قابل قبول و گستره بسیار زیاد فعالیت ها، بازی بازهای بسیاری را به سمت مخلوق جدید Bungie کشاند. بازی جذابی که به واسطه تجربه بسیار این استدیو در خلق دنیاهای جدید، جهانی غنی، منطقی و قابل باور را پیش روی بازی کنان قرار می داد تا در ان گشت و گذار کنند. همچنین تجربه بسیار عالی استدیو بانجی در ساخت سیستم گان پلی عالی، باعث شد که Destiny در بخش گان پلی بسیار موفق ظاهر شود. در کنار این دو، اعمال المان های نقش افرینی، آیتم محور بودن بازی و دنیایی مشترک و همچنین قابلیت همکاری (CO-OP) و بازیکن در مقابل بازیکن (PVP) را هم به بازی اضافه کنید تا ارزش های Destiny به طور کلی شناخته شود. اما این بازی زیبا مشکلاتی داشت که بد نیست قبل از پرداختن به نسخه دوم به ان ها اشاره کنیم، بزرگترین مشکل بازی، ناقص بودن آن بود، Destiny شاید در مقابل بسیاری از عناوین مشابه بازی کاملی بود، اما نقص هایی در بخش داستانی، گیم پلی دیگر بخش ها داشت که همگی به عنوان اهرمی برای درآمد بیشتر ناشر مورد استفاده قرار گرفتند، همچنین بخش کمپین ضعیف باعث شد که تجربه Destiny به صورت تکنفره آن طور که انتظار می رفت نباشد، در کنار این دو موضوع، خریدهای درون برنامهای بسیار و محتواهای دانلودی سرسام اور باعث شدند که Destiny با همه خوبی هایش نقص هایی واقعاً آزار دهنده داشته باشد، نقص هایی که همگی ان ها را می توان از چشم ناشر دید و نه تیم سازنده. با این همه اما Destiny را می توان عنوانی موفق در سبک اکشن اول شخص با محیط اشتراکی دانست که توانسته است استانداردهایی بسیاری را در سبک تعیین کرده و یا بهبود ببخشد. فرهنگ غنی و پیش قصه بزرگ بازی (درست مثل سری Halo) در کنار گان پلی حیرت انگیز، کلاس های جذاب، سیستم Loot و افزایش سطح زیبای بازی، همگی باعث شدند که Destiny با وجود مشکلاتی که داشت، تبدیل به عنوان پرطرفدار و جذاب شود. عنوانی که فروش خوب و تعداد بسیار زیاد بازیکنانش، تضمین دهنده ساخت یک دنباله بود. اما نکته مهم و حائز اهمیت این است که ساخت این دنباله، فقط بهانه ای است برای پارو کردن مقدار بیشتری پول و یا ساخت عنوانی که هم سوداور باشد و هم رضایت مخاطبانش را جلب کند؟ با نقد و بررسی Destiny 2 همراه گیمفا باشید.
حول محور یک نقطه
Destiny 2 یک بازی کاملاً متفاوت است که روی اسکلت اصلی نسخه ابتدایی ساخته شده، درست است که پایه و آن چه که Destiny 2 را به عنوان موجودیتی یکپارچه حفظ می کند، بدون شک ریشه و جوهره اصلی سری است، اما شماره دوم تفاوت های بسیاری با شماره ابتدایی داشته و باید بگویم بازی بسیاری بهتری است.
موفقیت نسخه اول بدون شک در گرو گیم پلی بسیار جذاب و دوست داشتنی بازی بود، اما شماره دوم با حفظ چنین برتری لذت بخشی، موفق شده تا نکات مثبت بسیار بیشتری به سری اضافه کند. بازی پر است از فعالیت های جانبی بسیار و متنوع که همگی می توانند برای ساعاتی طولانی لذت بخش و سرگرم کننده باشند، بخش داستانی بازی به طور پیوسته و در چهار محیط کاملاً متفاوت دنبال می شود و برخلاف بازی قبلی، پیوستگی و انسجام لازم برای اراده یک بخش کمپین خوب را دارد، همچنین بخش چند نفره که خود به دو حالت بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) و بازیکن در مقابل محیط (PvE) تقسیم می شود. پر از نواوری و جذابیت است.
بخش داستانی و کمپین بازی، به عنوان یک تمامیت مستقل و جدا می تواند یک بازی نام گذاشته شود، در حقیقت، بخش کمپین Destiny 2 به قدری خوب و عالی پرداخت و روایت می شود که می توانیم از ان به عنوان یک بازی کاملاً مستقل یاد کنیم. اما این بخش تک نفره یک ضعف اساسی دارد.
به عنوان کسی که داستان و درونمایه ان برایم اهمیت بسیاری داشت، به هیچ عنوان برای رو به رو شدن با داستانی عالی و عمیق به سراغ Destiny 2 نرفتم. اما با دیدن وضعیت بسیار عالی بخش کمپین و شرایطی که سازندگان در این بخش ایجاد کرده بودند، باید بگویم که داستان بازی، می توانست وضعیتی بسیار بهتر داشته باشد. تا از مرحله “بهانهای برای شروع بازی” فراتر برود و واقعاً مخاطب را درگیر کند. اما متاسفانه چنین داستانی در بازی وجود ندارد. داستان از حمله لژیون سرخ به Last City و سپس حمله به کشتی شما آغاز می شود، جایی که شما قدرتهایتان را از دست داده و باید در مقابل dominus Ghaul، فردی شیطان صفت و تشنه قدرت ایستادگی کنید. کلیت داستان به نجات بشریت و قهرمانی که یک تنه همه چیز را حل و فصل می کند خلاصه می شود و پیچشش و گره خاصی هم ندارد. اما ان چیزی که می تواند بخش کمپین را لذت بخش و جذاب کند چیست؟
اگر حتی یکی از بازی های قبلی استدیو بانجی را هم تجربه کرده باشید، می دانید که سازندگان Destiny 2 در این استدیو، توانایی عجیب و خاصی در خلق اتمسفر و فضاهایی مخصوص به خودشان را دارند. آن ها سال ها قبل موفق به ساخت دنیایی شدند که هنوز هم تازه و جذاب است، دنیایی که وسعتش شاید به اندازه سری جنگ ستارگان نباشد، اما کم از آن هم ندارد. تجربه عظیم و میراث ماندگان سری Halo بدون شک هنوز هم همراه بانجی است چرا که رد پای اتمسفر خاص و عجیب و غریب این استدیو دقیقا در Destiny 2 هم قابل رویت است. بخش داستان بازی، با وجود یک داستان ساده و کافی، به کمک روایت زیبایش می درخشد. این بخش به واسطه طراحی عالی مراحل، ایجاد لحظات احساسی و از قبل برنامه ریزی شده و در نهایت اتمسفری که به خوبی دنیایی جدید، پویا و زنده را معرفی می کند، موفق می شود که ساعات ابتدایی Destiny 2 را بسیار لذت بخش کند. نکته مهم این است که برخلاف Destiny ، که کمپین و بخش داستانی، فقط برای پر کردن ساعات ابتدایی ساخته شده بود، حالا همه چیز، از جمله دنیای و نقشه های اصلی بازی، حول محور بخش کمپین شکل گرفته است. به معنای دقیق تر، سازندگان موفق به خلق فرمولی شدهاند که در آن یک بخش تک نفره جذاب، عالی و داستان محور، به تجربه انلاین و همکاری بازی آسیبی نزد و حتی کاری کرده اند که دیگر بخش های بازی، به طور شگفت انگیزی حول محور داستان شکل بگیرند، اما همگی در خدمت گیم پلی باشند. این فرمول را می توان به شکل زیر توضیح داد.
در Destiny 2 شما در ابتدا به دنبال ابزارهای اولیه هستید، ابزارهایی که به واسطه ان ها بتوانید پیشرفت کرده و فعالیت های برتر بازی شرکت کنید. اما پس از کسب ابزارهای بهتر، این ارتقاها و شخصی سازی ها هستند که برای مدتی طولانی به عنهوان هدف اصلی شما شناخته می شوند، و سپس، بعد از ارتقاها و شخصی سازی هاست که می توانید در فعالیت های جدید مشارکت کنید. در حقیقت Destiny 2 در بخش گیم پلی، که ستون اصلی ان را کمپین شکل می دهد، موفق می شود کسب تجربه و ابزار را در راه بهبود گیم پلی به خدمت بگیرد و نه برعکس (برعکس به این معنا که گیم پلی ابزاری باشد برای Level Up شدن و پیدا کردن Item های بهتر). در Destiny 2 شما برای تجربه گیم پلی بهتر به دنبال یافتن ابزارها و کسب تجربه خواهید رفت. این فرمول در بازیهای موفق بسیاری پیاده سازی شده، اما وجود ان در یک بازی انلاین که جهانی اشتراکی دارد، جذابیت بازی را صدچندان می کند، چرا که در این نوع بازی ها، معمولاً گیم پلی، ماموریت ها و هرچه که در بازی وجود دارد، صرفاً وسیلهای است برای رسیدن به سطح بالاتر و شرکت در مبارزه ها، و درست به همین دلیل است که بسیاری از بازی های انلاین پس از مدتی خسته کننده و تکراری می شوند.
اما پس از فرمول گیم پلی، این نوع و سبک روایی داستان در کنار جزئیات بسیار پیش قصه است که شما را شگفت زده خواهد کرد. در طول تجربه بخش کمپین، شما می توانید همچون یک بازی RPG اصیل به انجام فعالیت های مختلف و ماموریت های فرعی بپردازید، بسیاری از این ماموریت ها، رنگ و بویی داستانی داشته و در مکان هایی رخ می دهند که ارتباط بسیاری با داستان اصلی دارند. سطح جزئیات در این ماموریت ها به شدت بالاست، این جزئیات در کنار وجود داشتن اطلاعات داستانی و غیر داستانی جامع در رابطه با جهانی که Destiny 2 در آن روایت می شود، ماموریت های فرعی زیبایی را می سازند که شما را به یاد سری The Witcher می اندازند. خوش بختانه این ماموریت های داستان محور به تعدادی بسیار زیاد در بازی وجود دارند. پرداختن به این ماموریت ها، در اکثر مواقع اجباری نیست، اما در طول بخش کمپین و در دو مقطع متفاوت، بازی با ایجاد کردن محدودیت ورود به ماموریت، به نوعی شما را مجبور می کند که با انجام فعالیت های فرعی پرداخته و قوی تر شوید. این محدودیت سطح در حقیقت منطق خاصی ندارد، اما کمک بسیاری به ریتم و گیم پلی بازی می کند. این محدودیت در حقیقت از به اتمام رسیدن سریع بخش داستانی، آن هم در حالی که بسیاری از فعالیت های فرعی بازی دست نخورده باقی ماندهاند جلوگیری می کند. و این درحالی است که بسیاری از امکانات بازی، در طول تاجربه بخش کمپین و پیشروی در ان قابل دست یابی خواهند شد. به این ترتیب Destiny 2 با موفقیت بازیکن را مجبور می کند تا به فعالیت های فرعی پرداخته و با افزایش سطح به دنبال ادامه دادن کمپین باشد. در چنین وضعیتی شما به دنبال ماموریت های فرعی خواهید رفت، اما علاوه بر کسب تجربه و افزایش سطح آیتم ها و ابزارهای بسیاری را برایتان به ارمغان می آورند، ابزارهایی که قطعاً به دردتان خواهند خورد و تجربه بازی را به مراتب زیباتر خواهند کرد. همچنین در طول تجربه این ماموریت ها و پرداخت به فعالیت های فرعی همانطور که قبل تر اشاره شد، اطلاعات بسیار زیادی را در رابطه با Lore و داستان Destiny 2 و جهانی که بازی در ان رخ می دهد، در اختیار شما خواهد گذاشت.
در واقع فرمولی که بانجی برای پیشبرد بخش کمپین بازی به کار گرفته، یاداور سری The Witcher است. در بازی ماموریت های فرعی قصه محور و جذابی وجود دارند که می توانند ساعت ها شما را از بخش داستانی منحرف کنند، با توجه به اینکه در یک بازی آنلاین مانند Destiny 2، کمپین به اندازه یک بازی عادی دارای اهمیت نیست، این قصه دار بودن ماموریت های فرعی و رعایت جزئیات بسیار داستانی در آن ها، به نوعی، یکی از اصلی ترین نقاط قوت بازی را شکل می دهد. به معنای ساده تر، برای درک شرایط کمپین و سپس گیم پلی کلی Destiny 2 باید المان های اصلی سری Farcry یعنی گشت و گذار، Loot کردن و شلیک کردن را در کنار ماموریت های قصه محورِ سری the Witcher قرار دهید.
بخش داستانی و کمپین ارائه شده در Destiny 2، برخلاف عناوین مشابه، فقط وسیلهای برای جذب کردن مخاطبان بیشتر و یا یک بخش اموزشی ساده نیست. این بخش جذاب و کامل است و به عنوان دروازهای زرین برای ورود به دنیای عجیب و جذاب Destiny 2 شناخته می شود، کمپین این بازی، به قدری زیبا و خوب است که می تواند به عنوان بخش داستانی یک بازی کامل و جداگانه عمل کند. بخشی احساسی و زیبا براساس جهانی که قبلاً شکل گرفته و کامل شده است. این روایت و کمپین به طور خاص و در ساعات پایانی بخش داستانی، به شدت یاد اور دیگر شاهکارهای استدیو بانجی است.
یک دنیای زنده و غنی
با همه خوبی های یک کمپین، Destiny 2 در حقیقت یک بازی انلاین با دنیایی اشتراکی است، به همین دلیل، این فعالیتهای جانبی و فرعی هستند که سرگرمی اصلی را در این بازی می سازند، و باید گفت که Destiny 2 در این زمینه هم سنگ تمام گذاشته است. این فعالیت ها گستره بسیاری داشته و از تنوع خوبی هم برخورداند، همچنین به علت اینکه بسیاری از ماموریت های جانبی بازی، داستان و ماجرای مربوط به خود را دارند، می توانند جز کسب تجربه و آیتم ها، کشش دیگری هم داشته باشند. تنوع ماموریت ها بسیار بالاست، در مواقعی با دوستانتان به انجام حملات مختلف دست می زنید، این نوع از فعالیت جانبی Strikes نام دارند، در طی این فعالیت شما با ایجاد کردن یک تیم چهار نفره با موج های بسیاری از دشمنان رو به رو شده و در نهایت با یک غول آخر خفن مبارزه خواهید کرد. خوش بختانه بانجی برای ایجاد کردن چالش و زیبایی هرچه بیشتر بازی، پازل ها و معماهای پلتفرمینگ بسیاری را به Strikeها اضافه کرده است و این درحالی است که معماهای پلتفرمینگ در نسخه قبلی فقط به raidها محدود می شدند.
یکی دیگر از ماموریت های جانبی بازی، رخدادها یا Events هستند، این رخدادها معمولاً به صورت تصادفی در زمانی محدود فعال خواهند شد، در طی این ماموریت ها شما با دیگر بازیکنان دیدار خواهید کرد و می توانید ان ها در محیط بازی ببینید، در واقع Eventها از خصوصیات اصلی MMORPG دستنی ۲ هستند. در کنار این فعالیت ها، سفر و کشف مکان های مخفی بازی هم وجود دارند، این مکان ها با نام Lost Sector شناخته می شوند و شبهات بسیاری به سیاهچال های معروف بازی های نقش افرینی دارند. در این سیاهچال ها شما با دشمنان بسیاری رو به رو خواهید شد و همچنین می توانید ابزارها و ایتم های بسیاری به دست بیاورید، اما موضوع مهم در رابطه با ماموریت های Destiny 2 این است که همه این فعالیت ها، در دنیایی رخ می دهند که در خصوصیاتش، تفاوت های بسیاری با بازی قبلی دارد، در حقیقت دنیای Destiny 2 همان دنیایی است که در بازی قبلی شاهدش بودیم، اما این بار، این دنیای غنی و زیبا، شرایطی متفاوت دارد، دنیای Destiny 2 به شدت زنده و پویاست، و این پویایی یادآور بازی های نقش افرینی بزرگ است. گشت و گذار در این دنیا بسیار لذت بخش تر از بازی قبلی است، چرا که این بار، شما در دنیایی قدم می گذارید که زنده و پویاست و در واقع نفس می کشد. سطح بسیار بالای جزئیات و توجه سازندگان به موارد این چنینی، باعث شده که Destiny 2 ظاهری بسیار دوستانه و زنده داشته باشد. در این جهان زیبا و دوست داشتنی، همیشه اتفاقی در حال رخ دادن است و شما به طور مدام در حال انجام فعالیت های متفاوت هستید، از رخدادهای عمومی بازی گرفته تا پاترول ها و گشت زنی های پی در پی.
خوش بختانه فاصله میان پایان بخش داستانی، که در حقیقت یک دروازه ورودی به دنیای Destiny 2 است، تا پایان اصلی بازی بسیار طولانی است و این فاصله با رخدادها و فعالیت های بسیاری پوشش داده شده است. فعالیت هایی که داستان ها و ماجراهای مربوط به خود را دارند و می توانند شما را ساعت ها سرگرم کنند. در کنار این موضوع، اهمیت همکاری و بازی به صورت Co OP است که Destiny 2 را خاص می کند، از یک جهت همراه شدن با بازی بازهایی که نمی شناسید و انجام ماموریت ها به همراه ان ها چالش های مخصوص به خود را دارد و از طرف دیگر، همراه شدن با دوستان و تشکیل یک تیم هماهنگ، قدرت نظامی بسیاری به شما می بخشد.
خوش بختانه سازندگان بازی در استدیو بانجی برای کسانی که تازه به بازی پیوسته و تجربه کمتری دارند، راه حل های بسیاری اندیشیدهاند تا سریع تر پیشرفت کنند. در طول تجربه Destiny 2 قطعاً با سیستم Guided Games آشنا خواهید شد، این ویژگی به بازیکنان تازه وارد اجازه می دهد تا در فعالیت هایی شرکت کنند که مخصوص بازیکنانی با سطح بالاتر است. به زبانی دیگر، وقتی شما سطحی پایین تر از یک ماموریت خاص دارید، و به صورت تنها در محیط هستید، می توانید به وسیله این ویژگی به تیمهایی بپیوندید که در سطح بالاتری هستند. به این ترتیب شما به گروه هایی که کمبود یار دارند می پیوندید می توانید امتیاز تجربه بیشتری کسب کنید، این ویژگی در کنار سیستم Clanهای Destiny 2 جذاب تر هم می شود، شما می توانید در محدوده سطح خاصی به کلن های مختلف بپیوندید، در صورتی که فقط یکی از اعضای کلن سطحی بالاتر از شما داشته باشد و بتواند در فعالیت های بزرگتر و خطرناک تری شرکت کند، شما هم جواز حضور در این ماموریت ها را کسب خواهید کرد، به این ترتیب، انجام ماموریت با کلن های سطح بالا، امکان دریافت آیتمهای افسانهای را در سطوح پایین تر برایتان ممکن می کند، چه چیزی بهتر از این؟
فعالیت های نسخه اول Destiny 2 به این صورت بودند که شما، با انجام چند ماموریت، و درک نحوه انجام هر نوع از فعالیت ها،به طور مدام سراغ ان فعالیت می رفتید که امتیاز تجربه بیشتری برایتان فراهم می کرد، اما در Destiny 2 سازندگان برای جلوگیر از تکراری شدن و انجام پی در پی ماموریت های تکراری برای کسب امتیاز تجربه توسط شما، سیستم پیشرفت جدید را پایه گذاری کردهاند. این سیستم به شما اجازه می دهد با سرعت بیشتری امتیاز تجربه کسب کرده و سطح کرکترتان را زودتر ارتقا دهید. چرا که در Destiny 2 هر عملی با پاداشی عالی همراه است. در بازی قبلی، شما برای کسب تجربه بیشتر مجبور بودید بعضی از فعالیت ها را مدام تکرار کنید تا به سطح بهتری برسید، اما سرعت بیشتر افزایش سطح در Destiny 2 باعث می شود که دیگر مجبور به این کار نباشید، بنابراین، شما به طور مدام سراغ فعالیت های مختلف خواهید رفت، چرا که هر فعالیتی پاداشی هم به همراه دارد، در واقع انجام هر کاری در Destiny 2 به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر گرفته می شود، از گشت زنی و پرسه زدن در محیط گرفته تا انجام ماموریت های جانبی و شرکت در رویدادهای عمومی، البته افزایش سریع سطح در کنار تنظیم قوص سختی انجام شده، به همین دلیل، سرعت بالای شما در رسیدن به سطوح بالاتر باعث کاهش هیجان مبارزات نخواهد شد، چرا که فعالیت های موجود در Destiny 2 به هیچ عنوان ساده نیستند.
سیستم Token به همراه UGC این امکان را برای بازی فراهم کرده که هر عملی در طول تجربه Destiny 2 با پاداش همراه باشد، چه یک Raid تیمی و دشوار، چه کشف سیاهچال های ترسناک و چه شکار دشمنان به صورت تنها، به این ترتیب، همانطور که قبلا تاکید کردم، سیستم پیشرفت و افزایش سطح، در خدمت گیم پلی است و نه برعکس، به این صورت که شما برای کسب تجارب بیشتر سراغ افزایش سطح خواهید رفت، نه این که برای افزایش سطح به بازی بپردازید، در واقع بازی کردن Destiny 2 به منظور رسیدن به یک عدد خاص صورت نمی گیرد، بلکه هدف یافتن راه های بیشتری برای کسب سرگرمی است. بازی درست همانند یک عنوان نقش آفرینی، راه های بسیاری را پیش روی شما می گذارد، طراحی گیم پلی به گونه ای است که همه چیز را در خدمت خودش می بیند و خودش به چیزی خدمت نمی کند جز لذت شما، Destiny 2 می خواهد که شما از انجام هر فعالیتی در بازی لذت ببرید، نه اینکه برای رسیدن به یک عدد خاص در سطحتان، به مشقت بیفتید، و سیستم پیشرفت و پاداش جذاب بازی دقیقاً همین وضعیت را فراهم می کند، در Destiny 2 به کمک پاداش ها و افزایش سطح سریع تر، خبری از تکرار نیست و عدم وجود تکرار بازی را خسته کننده نمی کند. راستش را بخواهید، برای خودم بارها رخ داده که در بازی های این چنینی با اکراه تمام سراغ ماموریت های مختلف بروم تا به سطح خاصی برسم و بتوانم فلان آیتم را بخرم تا فلان ماموریت را بدون مشکل پشت سر بگذارم، اما در Destiny 2 از این خبرها نیست، شما چند ماموریت لذت بخش را پشت سر میگذارید و سپس، با تعجب می بینید که به سطح مورد نیاز رسیدهاید و این مهم فقط به وسیله سیستم پیشرفت بسیار عالی بازی ممکن شده است. سیستمی که از نو طراحی شده و توانسته به بهترین نحو به بازی و بازی بازها خدمت کند.
اما جدا از بخش بازیکن در مقابل محیط (PvE) دستنی ۲ بخش چند نفره بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) بسیار جذابی را هم ارائه می کند، این بخش پس از گذراندن چند ماموریت در بخش کمپین قابل دسترس است و در مناطقی خاص رخ می دهد. به طور کلی بخش PvP بازی، چندین حالت مختلف را شامل می شوند. برخلاف بازی قبلی، که مبارزات به صورت شش در مقابل شش و یا سه در مقابل سه و گاهی در حالت زماندار، به صورت دو در مقابل دو دنبال می شد، مبارزات در Destiny 2 به صورت ۴ در مقابل ۴ اتفاق می افتند. درست است که تعداد کمتر مبارزان، از وقوع مبارزات شلوغ و شکل گیری میدان های جنگ وسیع مانند سری Battlefield جلوگیری می کند، اما تمرکز ویژهای برروی تاکتیک دارد. در این مبارزات، همکاری تیمی، استراتژی درست و تاکتیک های دقیق اهمیت ویژهای پیدا می کنند و برد و باخت را رقم می زنند. همچنین این حالت به صورت کامل از پایه بازسازی شده است، به این صورت که حالا سلاح ها متعادل تر هستند و احتمال کشته شدن با یک ضربه به شدت کاهش یافته است، همچنین استفاده کردن از قدرت های خاص کرکترها حالا تاکتیکی تر شده و محدودیت های به خصوصی دارد. همچنین طراحی نقشه های بازی بسیار عالی انجام شده و جز در دو مورد خاص، به هیچ عنوان خسته کننده نیست، بعضی از نقشه های بازی حالت دایرهای داشته و مردن در ان ها آسان تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید، این نقشه ها چندان جذاب نیستند و ریسک بسیاری دارند، همچنین بعضی از مناطق بازی به علت وجود پازل های بسیار زیاد پلفرمینگ گاهی ازار دهنده می شوند، اما جز همین دو مورد سازندگان در طراحی هیچ محیط دیگری زیاده روی نکردهاند.
یکی دیگر از فعالیت های جذاب بازی، قطعا Raidها هستند. ماموریت هایی تیمی به صورت CO OP که سختی بسیاری دارند، لویاتان نام اولین Raid بازی است. یک ماموریت بسیار دشوار و چالش برانگیز که همکاری بسیاری را طلب می کند. در این ماموریت ها، شناخت ساب کلاس ها و توانایی های آن ها، استفاده درست از آن ها، شناخت سلاح ها و توانایی هر بازیکن در استفاده از هر سلاح، و در نهایت استفاده از استراتژی دقیق و عمل کردن به آن، اهمیت ویژه ای دارد، در واقع برای موفق شدن در Raidها به هیچ عنوان نمی توان بدون نقشه قبلی عمل کرد. انجام چنین ماموریت هایی، با هم تیمی هایی ساکت و عدم همکاری تقریباً غیرممکن است، چرا که درجه سختی چنین ماموریت هایی بسیار بالاست. در واقع این ماموریت ها یاد اور وضعیتی است که در سری Dark Souls وجود داشت، شکست های پیاپی و درس گرفتن از آن ها، ناامید نشدن و تلاش دوباره برای موفقیت، موفقیتی که دست یافتن به آن بسیار دلچسب و دل نشین است.
اما گان پلی، گان پلی درست همان چیزی است که از یک بازی ساخته شده توسط بانجی انتظار داریم، سریع، خشن و نورانی و زیبا، پر از هیجان و زد و خوردهای فراوان، گان پلی بسیار روان و خوش دست است و با توجه به دسته بندی جدید سلاح ها و همچنین توانایی های جدید ساب کلاس ها و تغییرات اعمال شده نسبت به نسخه اول جذابیت بسیار بیشتری دارد. این گان پلی لذت بخش در کنار سیستم پاداش بسیار خوب بازی و Loot کردن، چرخهای پایان ناپذیر از لذت را می سازد که هیچ وقت شما را خسته نخواهد کرد. مبارزه، کسب امتیاز و ابزارهای بهتر و رفتن سراغ مبارزه های جدید، نکته مهم این است که حالا مبارزات در Destiny 2 هدف دار هستند و برای انجام فعالیت های داستان و یا رسیدن به پایان سطح بالای بازی انجام می شوند.
یکی از جذابیت های بازی، تفاوت بسیار زیاد بخش PvE با PvP است. سلاح ها، توانایی ها و سلاح هایی که در حالت PvE شما را به پادشاه قدرتمند میدان نبرد تبدیل می کنند، به طور ناگهانی در مقابل بازیکنان دیگر، بلااستفاده می شوند، در واقع تفاوت بسیاری میان ابزارها و سلاح های مورد نیاز برای این دو بخش وجود دارد و یافتن ابزار و سلاح مناسب برای هر بخش، بدون شک وقت بسیاری از شما خواهد گرفت، اما از آنجایی که این وقت صرف چرخه لذت بخش بازی، یعنی مبارزه و سپس Lootکردن می شود، به هیچ عنوان آزار دهنده نخواهد بود.
در نهایت باید گفت که Destiny 2 همه چیز دارد. یک بخش کمپین عالی که می توان ان را به عنوان یک شوتر اول شخص کاملاً مستقل در نظر گرفت، یک شوتر اول شخص که سیستم افزایش سطح دارد و المان های نقش آفرینی بسیاری را در خودش جای داده، Destiny 2 همچنین یک بازی با دنیایی اشتراکی است که شما را وادار به کارهای بیهوده نمی کند، و همچون یک بازی MMO درست و حسابی وابستگی زیادی به آیتم ها و ابزارها دارد، Destiny 2 هم چنین سیستم Loot بی نظیر یک بازی RPG تمام عیار را دارد و آن را در کنار یک بخش CO OP بی نظیر قرار داده است، در کنار این موارد، بخش PvP عالی بازی را هم اضافه کنید تا معجون خوش طعم Destiny 2 را مزه مزه کنید. این بازی، بسیار دلنشین و جذاب است، اما بازهم می توانست بهتر از این عمل کند، میزان تغییرات نسبت به نسخه قبلی می توانست بیشتر باشد. همچنین باید دید ایا سازندگان قصد دارن همچون بازی قبلی، با DLCهای بی شمار جیبمان را خالی کنند؟
آخر شاهنامه
Destiny 2 یک بازی خوش ساخت است که توانسته ضعف های نسخه ابتدایی را پوشش دهد و قدمی بزرگ در راه پیشرفت بردارد، گرافیک بسیار زیبا، گیم پلی جذاب و سیستم بسیار عالی پیشرفت در بازی، از تکراری شدن آن جلوگیری می کنند، همچنین گستره عظیم فعالیت ها، رخدادهای عمومی و تصادفی، سیاه چال ها (Lost Sectors) و دنیای بسیار عظیم بازی، Destiny 2 را تبدیل به عنوانی سرگرم کننده می کنند. تجربه شریک شدن دنیایی زنده همچون The Witcher 3 با دیگران و با حال و هوای خاص بازیهای بانجی، قطعاً بی بدیل است.
همچنین بخش کمپین بسیار جذاب با روایت جالب و همچنین ماموریت های هیجان انگیزش، قطعاً می تواند برای کسانی که به دنبال بازی های داستان محور هستند هم رضایت بخش باشد. Destiny 2 بازی کاملی است که با تغییراتی هرچند کوچک، نتوانسته از سایه عنوان قبلی خارج شود و خودش را به عنوان یک بازی کاملاً مستقل معرفی کند. یک بازی زیبا و دوست داشتنی که در همین هفته های ابتدایی، بازیکنان بسیاری را جذب کرده است.
Destiny 2 جذاب تر، هوشمندانه تر،بزرگتر و غنی تر از نسخه قبلی است. این بازی طعم لذت حقیقی یک عنوان در این سبک خاص و پرطرفدار را برایتان به ارمغان می آورد و با دادن آزادی عمل بسیار زیاد، کاری می کند که عاشقش شوید، Destiny 2 جز در مواردی اندک، بی نقص است، اما کیفیت کلی بازی، به گونهای نیست که ان را شاهکار بنامیم، این بازی عنوانی جذاب و لذت بخش است که ارزش وقتتان را دارد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
اقای عبدالله پور دستت رو می بوسم مقاله ی شاهکاری بود بنده ی حقیر متاسفانه هیچ وقت شوتر اول شخص بازی نمیکنم نه این بازی نه کالاف نه کلا بتلفیلد فقط بازیهای غول کشی هک اند اسلش
۱-nioh =ژاپن
۲- god of war =خدای جنگ
۳-bloodborne = خون سوخته
۴- اونیشیما ۳
۵-دارک سولز ۳= dark sols3= ارواح تاریکی ۳
۶ – outlast2 = اخرین خروج ۲
۷- sailnt hill homecoming = تپه ی خاموش : برگشت به خانه
۸- ماشین جنگی ۲ (ps1)
۹- clock tower 3= ساعت برجی ۳
۱۰ – Alone the dark = تنها در تاریکی
حالت خوب نیست!!!اشتباه میـزنی!تو که از این سبک خوشت نمیاد برای چی تو مقاله نظر میدی؟برای ما هم مهم نیست بازی های مورد علاقه ات چیه؟
تشکر میثم جان.من تا حالا این بازی رو نکردم به نظر شما مولتی این بازی قشنگ تره یا starwars battlefront 2؟
ممنون می شم جواب بدید.در ضمن من کالاف باز نیستم و چون ارتـش سرخ رو کامل از تو بخش کمپین حذف کردن.اون وقت سـرباز های آمریـکایی رو به عنوان قهرمان گذاشتند.
برای ۲ سال کالآف رو تحـریـم می کنم.یعنی چی؟ارتـش سرخ دنیا رو از دست هیتـلر نجات داد.چه بخـواید قبول کنید چه نخواید.این ارتـش سرخ بود که اروپا رو نجات نه ارتـش آمریکا.اگه هیتــلر شکست نخورده بود تمام اروپا با خاک یکسان می شد.۱۰ میلیون تلفات نظـامی داد.اون وقت تو بازی نیست.
حالت خوب نیست!!!اشـتباه میـزنی!تو که از این سبک خوشت نمیاد برای چی تو مقاله نظر میدی؟برای ما هم مهم نیست بازی های مورد علاقه ات چیه؟
تشکر میثم جان.من تا حالا این بازی رو نکردم به نظر شما مولتی این بازی قشنگ تره یا starwars battlefront 2؟
ممنون می شم جواب بدید.در ضمن من کالاف باز نیستم و چون ارتـش سرخ رو کامل از تو بخش کمپین حـذف کردن.اون وقت سـرباز های آمریـکایی رو به عنوان قهرمان گذاشتند.
برای ۲ سال کالآف رو تحـریـم می کنم.یعنی چی؟ارتـش سرخ دنیا رو از دست هیتــلر نجات داد.چه بخـواید قبول کنید چه نخواید.این ارتـش سرخ بود که اروپا رو نجات نه ارتـش آمریکا.اگه هیتــلر شکسـت نخورده بود تمام اروپا با خـاک یکسان می شد.۱۰ میلیون تلـفات نظـامی داد.اون وقت تو بازی نیست.
خودم رو کشتم تا تایید بشه برا نیمی از کلمات فاصله گذاشتم.
داداش بستگی داره که چقد خودت با sw حال میکنی
راستش من فن استار وارزم ولی امید زیادی به بازی ندارم.چون می ترسم مثل نسخه ی اولش باشه و فقط یک کپی باشه ولی از اون جایی که می دونم دایس فقط شاهکار می سازه و الکترونیک آرتر از خر شیطون پایین اومده و دی ال سی ها رو رایگان کرده وسوسه شدم که بازی رو بخرم.ولی دستینی هم جزو اون بازی هایی بوده که از متا و فروشش و تعداد بازیکن هاش نمیشه گذشت.
راستش من فن استار وارزم ولی امید زیادی به بازی ندارم.چون می ترسم مثل نسخه ی اولش باشه و فقط یک کپی باشه ولی از اون جایی که می دونم دایس فقط شاهکار می سازه و الکترونیک آرتر از خر شیطون پایین اومده و دی ال سی ها رو رایگان کرده وسوسه شدم که بازی رو بخرم.ولی دستینی هم جزو اون بازی هایی بوده که از متا و فروشش و تعداد بازیکن هاش نمیشه گذشت.
بتلفرانت طبق گفته خود EA جاه طلبانه بازیش هست تا به امروز
حتما شک نکن از خریدش اگه خوشت میاد :yes:
توی موفق بودن مولتی پلیرش من میتونم تضمین بدم بهت
توی بتفرانت ۲ خبری از کارت های op نخواخد بود ولی داداش این رو بهت بگم که سیزن نخست DLC ها که مرتبط با فیلم The Last Jedi هست برای همه رایگان خواهد بود ولی سیزن های دیگری هم در راه هستن
noskheye ps4 nakharidam ta male pc biad bisabrane montazeresham
خیلی متشکرم که مطالعه کردید، در رابطه با سوالتون، من سری Battlefront رو بازی نکردم و نمی تونم نظر بدم! دوستان هستند حتما پاسخ میدن!
فقط کانتر
ببین داداشم شدیدا بستگی به سلیقت داره …
بنده (Star Wars Battlefront(1 رو تجربه کردم به جرات می گم که یکی از بی نقص ترین multiplayer هایی بود که تا به حال بازی کردم ، از نظر گرافیک و صدا گذاری و موسیقی هم خیلی خوب کار شده بود و گرافیکش هنوز هم زبانزده ، بزرگترین مشکلش نبود بخش داستانی بود که تو نسخه ی دوم قراره اضافه بشه امیدوارم خوب از آب در بیاد …
اما ، یه مشکلی که SWBF از دید اون دسته از دوستان که با سری فیلم های Star Wars آشنایی ندارند ، اینه که بازی اتمسفر خیلی خاصی داره ، مثلا موسیقی و صدا گذاری کاملا مطابق با تم سری هست و از دید کسانی که آشنایی ندارند عجیب و گاها « بچه گانه » توصیف شده که اگه بخوام باهات روراست باشم اگه نتونی باهاش کنار بیای به شدت اذیتت می کنه .
SWBF2 به احتمال خیلی زیاد بازی کامل و زیبا ولی سلیقه ای خواهد بود همونطور که کل سری SW همیشه سلیقه ای بوده و هست .
بنده PC gamer هستم و متاسفانه فعلا عنوان Destiny 2 رو تجربه نکردم ، اما تجربه یی که از بتای این عنوان داشتم در ۱ کلام بی نقص بود … ( البته در نظر بگیر که این نظر در مورد بتاست ! )
با این حال پیشنهاد من به شما اینه :
اول سری فیلم های SW رو ببین ، ببین از اتمسفر ، طراحی محیط ، کاراکتر ها ، موسیقی ، صداگذاری و … و به طور کلی از تم این سری خوشت میاد یا نه ، اگه جواب مثبت بود ۱۰۰% بهت SWBF2 رو پیشنهاد میدم ولی در غیر این صورت تا تنور Destiny 2 داغ کباب رو بچسبون !!!
داداش من فن استار وارزم تمام فیلم هاش رو دیدم.از نسخه ی قبلی starwars هم خیلی خوشم اومد.
داداش جدای نظرت و ترجمه هایی که داشتی…
clock tower میشه ساعت برجی ؟!!!! lol
میشه “برج ساعت” !!
از طرفی تمام عناوینی که گفتی حتی سبکش نزدیک به این بازی هم نیست برای چی اصلاً نظر میدی ؟!
..
دستنی بازی عالی هست و اگر بانجی بازی رو تیکه تیکه نکنه و نفروشه یکی از فوق العاده ترین بازی ها میشه.
bloodborne میشه خون سوخته؟؟ 😐
ن
borne شکل سوم فعل bear به معنای تحمل کردن یا حمل کردن یه چیزی توی این مایه هاس
و مثلا waterborne bacteria به باکتری هایی گفته میشه که در آب هستن و با آب منتقل میشن
ترجمه بلادبورن به فارسی سخته…
ترجمه شخصی : تحمیل خون 😐
Bloodborne به بیماری گفته میشه که توسط خون منتقل میشه
منم همین نظر رو دارم
البته علی عزیز هم بهش اشاره کرده
اول عکسی که از نت گرفتی بردار بعد نظر مسخرتو بده 😐
اینقدم تو و اون یکی اکت که عکس دختر گذاشتی براش باهاش نظر الکی نده وقت مردمم نگیر 😐
اینو بازی نکنی نصف عمرت بر فناست
خدا قوت آقای عبداللهی پور مقاله زیبایی بود.امیدوارم بازیش موفق بشه
خیلی متشکرم که مطالعه کردید، لطف دارید
سلام
شما که دستینی رو رفتی حداقل سرعت مورد نیاز برای آنلاین چقدر باشه کافیه؟یه مگ خوبه؟
بنده حقیر این بازی را به صورت اکانت ترکیبی به قیمت دو هزار تومان تهیه خواهم نمود و با دوستان به تجربه بخش آنلاین آن خواهم پرداخت.
بایرام کچل دیشب خوش گذشت؟؟دردت نیومد که؟؟
یه بازی عالی آنلاین عالی و اعتیاد آور ارزشمند،که با شاهکار اورواچ هم تو انلاین مقایسه میشه به زودی تجربه میکنمش.
ممنون از آقای عبداللهی پور بابت نقد کامل :yes:
خواهش میکنم
خسته نباشید به اقای عبداللهی پور مقاله بسیار زیبا بود واقعا این بازی و بخش کمپینش فوق العاده بود خیلی زیبا و لذت بخش به خصوص چند مرحله اخر بازی که هیجان زیبایی داشت
تنوع ماموریت ها هم عالی ان و خسته کننده نمیشه
تنوع سلاح ها ام خوبن
در کل امتیاز من به بازی ۹ از ۱۰ اون ی نمره هم به خاطر مچ میکینگ ضعیفش تو بخش crucible هست که دیر به دیر برای مولتی پلیر پیدا میکنه
ولی بخشای نایت فال استرایک و ریدش بی نظیرن
دوستان حتما تجربه کنین پشیمون نمیشین
داداش مولتی ش چه طوره؟
من تا حالا دستینی بازی نکردم.
عالی.یه بخر من تا حالا ۱٫۰۰ دل.ار دادم
بخش مولتیش هم عالیه به نظرم ولی ی خورده تو پیدا کردن ی مچ ضعیفه واقعا نمیدونم اشکال از کجاست یک میلیون پلیر داره ولی مچ میک.نگ ش خیلی ضعیفه برا پیدا کردن ی مچ حداقل ده دیقه یا بیشتر طول میکشه ولی بخش کمپین و استریک و raid و نایت فالش بی نظیره اگه صبر و تحمل هم داشته باشی ده دیقه برا مچ پیدا کردن تو بخش مولتیش صبر کنی ارزش بالایی برای خرید داره
خیلی متشکرم که مطالعه کردید.
همه چیز نشون دهنده بهبود نقاط ضعفه نسخه اوله
مهمترینش به نظرم بخش کمپین بازیه
The last of us و هم چنین Red dead 2 توسط استودیوی iron galaxy و QLOC به پی سی پورت میشوند
خبر خوش تبریک به پی سی باز ها
حداقل یه منبع میگی والا تو اینترنت هیچی نیست البته بیاد که خوبه شما pc باز ها هم از این دو شاهکار لذت ببرید
😐 :reallypissed: 😮
منظورت red dead redemption 1 هست ؟
شما ایشونو جدی نگیرش
توی پست Cuphead هم گفته که Cuphead واسه PS4 تائید شده
😐 😐 😐 😐
😐 😐
درسته که میگن بعد از انتشار دی ال سی ها بعضی قابلیت های اصلی بسته میشه تا دی ال سیش رو بخری؟!؟!؟!
در بخش PvP، حالت هایی که لول پلیر/قدرت بازیکن تاثیر داره، غیرقابل استفاده میشن.
بعد دی ال سی ها زیاد میان؟گرون هستن؟معمولا چندتان
برای پلی۴
من خودم مطمئنم دی ال سی زیاد منتشر میکنن. قیمتشون هم بین ۳۰ تا ۴۰ دلاره. به نظر من صبر کن با آپدیت سال دوم بازی رو بخر. دستینی یک رو مجبور شدم ۳ بار بخرم بخاطر دی ال سی هاش.
(سپاس از مقاله خوبتون) هیچ وقت از موجودات فضایی خوشم نیموده کشنتشونم سخته والا سمجم هستن :reallypissed:
از این بازیا تخیلی خوشم نمیاد ولی مبارک طرفداراش :yes:
الان نود درصد بازیا تخیلی هستن به روایتی
دادا جدای نام کاربریت این حرفتو قبول دارم
چقدر منتظر این بازی بودم از نقدتون ممنونم خیلی نقد مختصر و مفیدی بود ۱ماه دیگه باید صبر کنم واسه تجربه pc زمان خیلی کند میگذره با این نقد هم دلمون بیشتر آب شد
سلام به همگی و خسته نباشید میگم به اقا میثم و همکاران ایشون
اقا میثم من یه سوال داشتم در رابطه با بخش کمپیت این بازی: ایا بخش کمپینش افلاینم میشه بازی کرد یا نه؟
سلام دانیال جان.خوبی؟من قبلا تو گیمفا خوندم که میشه بخش کمپین رو تنها رفت اما باید حتما آنلاین باشی.
زیبا بود :yes:
اصلا حوصله خوندن نقد نداشتم اما به شزوع کردم نتونستم دست بکشم خیلی خوب بود.ممنون
اخه چطوری به این بازی ۸٫۸ دادین ؟
این بازی به ضحمت به اندازه یک dlc ده دلاری برای نسخه اول محتوا داره.
سلام ببخشید این بازی کمپینش آفلاینه؟
نه کاملا آنلاینه فقط برای crucible نیاز به پلاس دارین
ممنون از میثم جان عزیز بابت مقاله ی خوبشون. حقیقتاً تا حالا مقاله ی کاملی راجع به دستینی دو توی هیچ سایت ایرانی ندیدم و شاید بتونم مقاله ی شما رو کامل ترین بدونم که متاسفانه به خاطر اشراف نداشتن هیچ نویسنده ای به دنیای بزرگ سری دستینی و همین طور تجربه نکردن نسخه اول به صورت کامل (بخوانید جویدن) ایراداتی وارد هست که حقیقتاً نمی دونم وارد هست یا نه.
فقط به خاطر دو مورد ثبت نام کردم توی سایت:
۱-عکس هفتم که زیرش نوشته ی “بانجی است دیگر، چه انتظاری دارید؟” نوشته شده مربوط به نسخه ی اول این بازیست نه نسخه ی جدید.
۲-استرایک ها با سه پلیر از زمان دستینی یک قابل بازی بودن نه چهار نفر.
و باز هم تشکر.
خیلی متشکرم که با دقت مطالعه کردید و نقاط ضعف رو بهشون اشاره کردید، سعی میشه دیگه چنین موضوعاتی تکرار نشه!
خیلی متشکرم