بهبود حسگر حرکتی کینکت
شرکت مایکروسافت در حال توسعه یک ارتقای Firmware جدید است که دقت حسگر حرکتی Kinect را تقویت کرده و به آن امکان خواهد داد تا حرکات انگشتان و همچنین چرخشهای دست را تشخیص دهد.
به نظر میرسد عامل اصلی محدود کننده دقت Kinect، تفکیکپذیری حسگرهای آن نیست بلکه پهنای باند مابین Kinect و خود کنسول است.
حسگر Kinect از طریق گذرگاه USB مستقیما به هر دستگاه Xbox 360 متصل میشود و به یک دوربین RGB، یک حسگر عمق، حسگرهای صوتی و فناوری احساس حرکت مجهز است که ۴۸ نقطه حرکتی روی بدن انسان را پیگیری میکند. Kinect همچنین از توانایی تشخیص چهرهها و صداها برخوردار است. این ابزار میتواند ردیابی کامل حرکات بدن انسان را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه انجام دهد. در حالیکه حسگر عمق Kinect از تفکیکپذیری ۴۸۰ × ۶۴۰ پشتیبانی میکند، در حال حاضر با یک محدودیت ۲۴۰ × ۳۲۰ مواجه است تا تنها ۱۶ تا ۱۶ مگابایت از پهنای باند موجود را مصرف کند.
این محدودیت مصنوعی به این دلیل در نظر گرفته شده است که امکان استفاده همزمان از چند ابزار USB روی یک Xbox 360 وجود داشته باشد. با اینحال بر اساس اخبار منتشر شده به نظر میرسد که مایکروسافت مشغول کار روی یک فناوری است که دستیابی به توان عملیاتی بالاتر در این حوزه را امکانپذیر خواهد ساخت. اگر حسگر عمق بتواند با تفکیکپذیری ۴۸۰ × ۶۴۰ کار کند، قادر خواهد بود انگشتان و همچنین چرخش دستان کاربر را ردیابی کند که عملکرد بهتری را برای بازیهای آینده به همراه خواهد داشت.
منبع : مجله شبکه
پر بحثترینها
- ۱۵ بازی که بیشترین حق انتخاب را به مخاطب میدهند
- برترین و داغترین اخبار و حواشی گیمینگ در سال ۲۰۲۴
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- سیدی پراجکت همکاری با Sweet Baby را رد کرد: «ما حتی نام آنها را هم نشنیده بودیم»
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- RTX 5090 بدون DLSS عنوان Black Myth: Wukong را با نرخ ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا میکند
- اشاره سونی به PS6 در ماه گذشته که از چشم همه پنهان ماند؛ عرضه در سال ۲۰۲۸؟
- ۲۰ بازی خاطرهانگیز دیگر برای گیمرهای ایرانی
- گیمپلی جدید بازی Black State گرافیک خیرهکننده آن را به تصویر میکشد
- مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴
نظرات