دیوید کیج درباره ساخت اندرویدها در بازی Detroit: Become Human توضیح میدهد
بازی Detroit: Become Human برای اولین بار در کنفرانس سونی در E3 2016 معرفی شد و بازیبازان و طرفداران بازی های استودیوی کوانتیک دریم و کارگردان مشهور آن، یعنی آقای دیوید کیج را بسیار خوشحال و شادمان کرد. اگر بازی های استودیوی کوانتیک دریم را بازی کرده باشید، حتما با سبک و سیاق آنها آشنایی دارید؛ عناوینی متمرکز برروی داستان درگیر کننده و شخصیت های قدرتمند که بازیباز را به خود جذب میکند. Detroit: Become Human نیز از این قاعده جدا نیست.
در جریان کنفرانس سونی در E3 2017، بازی Detroit: Become Human نمایش مفصل و خوبی داشت و با این که داستان بازی به نظر پیچیده و مفهومی است، اما توانستیم دید خوبی نسبت به آن پیدا کنیم. داستان بازی Detroit: Become Human در زمان آینده رخ میدهد؛ جایی که انسان ها و اندروید ها با یکدیگر و با یک هارمونی آشکار زندگی میکنند. این وضعیت به همین شکل باقی نمیماند و اتفاقات ناخوشایندی رخ میدهد. به نظر میرسد با داستانی احساسی، پیچیده و درگیر کننده ای طرف باشیم؛ درست به مانند دیگر ساخته های استودیوی کوانتیک دریم.
آقای دیوید کیج، کارگردان بازی در استودیوی کوانتیک دریم، به تازگی مصاحبه ای را با بلاگ پلیاستیشن انجام داده اند و در آن در رابطه با اندروید های بازی Detroit: Become Human و چگونگی ساخت آن ها صحبت میکنند. او ابتدا به سراغ این موضوع رفت که اندروید های بازی از چه چیزی ساخته شده اند:
هر موقع که ما یک ماشین را به جای یک انسان جایگزین میکنیم، فکر میکنیم که بشر این کار را کرده است. آن ها هر کاری را که شما بخواهید انجام میدهند. من به این علاقه مند بودم که به آن ها یک جور معنی واقعی بایولوژیکی بدهم. چیزی که این موضوع را ممکن میکرد، ترکیبی از دو نوع فناوری جدید بود؛ یکی عناصر بایو (bio-components) که به صورت داخلی است و مانند ارگان ها کار میکند و دیگری، انرژی منتقل شده از آن ها در سرتاسر بدن است که توسط خون آبی (blue blood) انجام میگیرد.
اندروید ها درون بازی به وسیله شرکتی به نام CyberLife ساخته شده اند. کیج به این نکته اشاره میکند که آن ها تا حد ممکن کاملا شبیه به انسان ها ساخته شده اند تا بتوانند نقش های متفاوتی را بپذیرند؛ این بدین معنی است که همه اندروید ها، روبات هایی با قدرت های فوقالعاده نیستند. کیج همچنین در مورد تلاش بسیار استودیوی کوانتیک دریم برای ساخت چشم های اندروید ها صحبت کرد که باعث زنده نشان دادن آن ها میشود.
یک اندروید مادربزرگ، مراقب کودک شما است، او طوری طراحی شده که شبیه یک مادربزرگ به نظر برسد؛ مادرانه و محافظ. چرا باید قدرت های ویژه و فوقالعاده به اندروید های معلم یا پرستار داده شود؟ این اصلا با عقل جور در نمیآید. ما فکر کردیم که CyberLife اندروید ها را با چشم های زنده و طبیعی میسازد. به این صورت که حتی حرکت چشم ها به صورت مایکرو هستن؛ مانند چشم های شما که هیچگاه از حرکت نمیایستند و همواره به صورت نرم و غیر قابل فهم حرکت میکنند. این خیلی حساس است؛ شما واقعا آن را نمیبینید اما میتوان آن را حس کنید و ما تصمیم گرفتیم که اندروید ها به این صورت باشند.
طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم، با اندروید ها در دنیای بازی Detroit: Become Human به صورت گوشی های هوشمند رفتار میشود، بنابراین سازندگان بر سر این که آن ها چه چیزی به تن میکنند، چالش داشتند. دیوید کیج توضیح میدهد:
ما واقعا بر سر این که چه لباس هایی را باید بر تن اندروید ها کنیم، درگیر بودیم و تصمیم گرفتیم آن ها را به گوشی های تلفن امروزی تشبیه کنیم. شما میتوانید هر گوشی با هر رنگ و اندازه ای را خریداری کنید و در همان موقع آن را شخصی سازی نمایید. بنابراین ما تصور کردیم که شما یک مدل ساده را از فروشگاه میخرید اما پوشش و لباس زیبایی را برای آن انتخاب میکنید تا همان طور که میخواهید به نظر برسند. شما میتوانید یک اندروید را به عنوان دستیار پیش خود داشته باشید، شما میتوانید یک اندروید معلم برای فرزندانتان داشته باشید یا حتی یک اندروید به عنوان پرستار. این مانند گوشی تلفن شما است؛ شما نمیتوانید آن را ارتقا دهید. شما میتوانید یک مدل جدید تر را خریداری کنید. یک تجارت پشت آن نهفته است.
شما میتوانید از اینجا، نمایش گیمپلی کامل بازی در E3 2017 را تماشا کنید و لذت ببرید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
عاشق این افکار استاد دیوید کیج هستم که همیشه دنبال ایده های خودش هستش و کلیشه ای بازی نمیسازه و اینقدر به داستان بازی هاش اهمیت میده
من که به شخصه با heavy rain اش زندگی کردم و چند بار پایان بازیش رو عوض کردم
در واقع داستان این بازی به صورت کلی خیلی هم کلیشه ای هستش اینکه روزی آندروید ها و هوش مصنوعی علیه انسان ها قیام میکنن چیزیه که توی خیلی جاها بهش پرداخته شده اما با این وجود اولین تریلری که ایشون از بازی منتشر کردن (همون ویدیو کارا) همه رو (حداقل من رو) میخکوب کرد
به نظر من این بازی نشون میده که میشه از ایده های کلیشه ای هم بازی های خوبی درست کرد
حتی اگه به بازی های دیگه ایشون هم نگاه کنید داستان خیلی جدیدی و نوآورانه ای ندارن
و اینجاست که استاد دیوید کیج خودش رو نشون میده
لطفا تصحیح کنین بازی تو paris game week 2015 معرفی شد نه e3
کاش ps4 داشتم تا این شاهکارو بازی کنم 😥
اره واقعا شاهکاره 😥
کلا تو طول مدت زمان گیمری من ۲ تا بازی وجود داشته که از نظر داستانی تاثیر عجیبی روم گذاشته
یکی هوی رین (از همه بیشتر) یکی هم مکس پین ۲
نه اینکه بقیه داستان هاشون خوب نبودن خیلی بازی ها بودن که داستان هاشون فوق العاده بودن مثل ویچر و گاد و لست و اف اس و….
ولی نمیدونم این دوتا بازی چجوری بودن که یه تاثیر گذاری خاصی داشتن که مدت ها ذهنو درگیر میکرد..(الن ویک هم خوب بود واقعا)
هوی رین یه بازی ای بود که گیمر میتونست ارتباط عالی ای باهاش برقرار کنه از همه مهمتر اینکه دست گیمر برای انتخاب و تاثیر انتخاباش تو بازی عالی بود از یه طرف گیمر میتونست کاملا همزاد پنداری کنه و همه چیزو درک کنه از نظر داستانی شاهکار بود..
دترویت هم با توجه به تریلر ها نوید یک بازی خیلی خوب رو میده که مثل هوی رین دست بازی باز تو انتخابا بازه ، فقط این بازی تخیلش خب بالاست امیدوارم که مثل هوی رین بشه باهاش ارتباط برقرار کرد اما فکر نمیکنم گیمر بتونه اونجور که تو هوی رین با داستان و شخصیت ها همزاد پنداری میکرد اینجا هم همونطوری ارتباط برقرار کنه ، اما به هر حال امیدوارم مثل هوی رین و حتی موفق تر ظاهر بشه.
من دوس داشتم بازی جدیدش همون تم heavy rain رو داشته باشه حیف شد
نمیدونم چرا انقد خوبه