بازی Monster Hunter World با همکاری Kaname Fujioka ساخته میشود
نمایش بازی Monster Hunter World در جریان کنفرانس سونی در E3 2017، قطعا بسیاری از بازیبازان و البته طرفداران این سری را خوشحال کرد. بازی به نظر عالی میآمد و ماجراجویی و هیجان به شدت در آن دیده میشد. اما پس از این نمایش بود که بسیاری از طرفداران سری کنجکاو شدند که سازنده اصلی بازی با توجه به سبک و سیاق و استایل جدید آن، کیست؟
اگر از طرفداران دو آتشه سری Monster Hunter باشید، قطعا کارگردان سنتی و قدیمی این سری، یعنی Kaname Fujioka را میشناسید. با توجه به نمایش بازی Monster Hunter World در کنفرانس سونی در E3 2017 بسیاری از طرفداران نگران شدند که آیا آقای Fujioka از کارگردانی سری جدا شده و تیم ساخت قدیمی بازی هنوز در بازی نقش خواهند داشت یا خیر.
در E3، رسانه ها برای یافتن پاسخ این سوال تلاش کردند و با Yuya Tokuda، کارگردان بازی صحبت هایی داشتند. طبق سخنان او و شفاف سازی Yuri Araujo از شرکت کپکام، Yuya Tokuda تنها کارگردان بازی Monster Hunter World نیست و پدر این سری که از Monster Hunter تا Monster Hunter 4 را کارگردانی کرده است نیز در نقش یکی از کارگردانان بازی Monster Hunter World حضور خواهد داشت.
اگر با آقای Yuya Tokuda آشنا نیستید، باید بگویم که ایشان در گذشته برروی پروژه های بسیاری از عناوین Monster Hunter کار کرده اند که شامل سری های Tri و Freedom میشوند.
اما علاوه بر این، دریافتیم که Monster Hunter World بسیاری از عناصر و موارد نسخه های قبلی سری را در خود ندارد. به عنوان مثال استایل های شکارچی و هنرهای شکارچی که یک سری حرکت خاص را برای بازیبازان فراهم میکردند و حملات منحصر به فردی را شکل میدادند، دیگر در Monster Hunter World وجود نخواهند شد. Araujo در همین مورد توضیح میدهد که این عناصر و موارد مختص بازی Monster Hunter Generations خلق و طراحی شده اند و تیم سازنده قصد داشته تا برای Monster Hunter World عناصر، مکانیکها و ویژگی جدیدی را خلق کند. Araujo همچنین اشاره میکند که بازیبازان با دیدن بخش های دیگر گیمپلی بازی، بسیار بیشتر هیجان زده و خرسند میشوند.
شما میتوانید در زیر، خلاصه ای از اطلاعات منتشر شده از بازی را مطالعه کنید:
نقشه و دنیای بازی
عناوین قبلی در سری Monster Hunter دارای نقشههای بخش بندی شده بودند، که در میان هر بخش یک صفحه بارگیری نمایش داده میشد. در Monster Hunter World، نقشه بازی هیچ صفحه بارگیری نخواهد داشت. با وجود آنکه نقشه هنوز بخش بندی شده است، همه چیز در آن به صورت یکپارچه اتفاق افتاده و نیازی به دیدن یک صفحه سیاه رنگ در میان بخشهای مختلف نیست. در این عنوان همچنین قلمروهای متفاوت نیز از بازی حذف شدهاند. بازی حس بسیار عمیقی از زندگی کردن در یک محیط زنده و پویا را، به شما القا خواهد کرد. این عنوان همچنین از سیستم چرخه شبانهروزی نیز بهره میبرد.
بخش چند نفره
Monster Hunter World، برای اولین بار در تاریخ این سری عناوین از سیستم چند نفره آنی (Drop-in) در بخش آنلاین استفاده خواهد کرد. شما هنوز قابلیت آن را خواهید داشت که همانند نسخههای قبلی، پیش از رفتن به شکار تیم شکارچیان مخصوص خود را تشکیل دهید، هرچند در این نسخه قابلیت آن نیز اضافه شده تا در هر لحظهای در طول شکار یک هیولا، با شلیک یک منور رنگی (به نشانه کمک) به آسمان، یکی از دوستانتان را برای یاری رساندن به شما، به شکار فعلی خود دعوت کنید. بازی بخش آنلاین تا حداکثر از ۴ بازیکن حمایت کرده، و برای اولینبار سرورهای این عنوان به صورت جهانی بوده و بازیکنان از سراسر دنیا میتوانند با یکدیگر بازی کنند.
مبارزات
نحوه انجام شکار که مهمترین بخش در سری Monster Hunter بوده، در این نسخه تغییر نکرده است. سازندگان هیچ چیزی را از بازی حذف نکرده، بلکه مشغول ساختن و اضافه کردن سیستمها جدید بر روی پایههای هستند، که نسخههای قبلی بنا نمودهاند. سیستمهای پایهای این سری چون خط انرژی، خط استقامت، میزان تیزی یک سلاح و استفاده از آیتمها در بازی وجود دارند. شما همچنین میتوانید در این عنوان در حال راه رفتن از یک آیتم استفاده کنید. مبارزات زیرآبی و Prowler Mode در بازی حضور نخواهند داشت.
عنوان Monster Hunter World قرار است اوایل سال ۲۰۱۸ به صورت جهانی برای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر شود. نسخه رایانههای شخصی این عنوان نیز تایید شده، هرچند تاریخ عرضه آن مدتی پس از انتشار نسخههای کنسولی خواهد بود.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات