سم لیک اطلاعاتی از فرآیند ساخت دو پروژه Alan Wake 2 و Quantum Break منتشر کرد
به تازگی وبسایت «یوروگیمر» مصاحبهای را با سم لیک (Sam Lake)، کارگردان خلاق استودیوی «رمدی» ترتیب داده است که در طی آن، لیک در خصوص طرح اصلی ساخت بازی Alan Wake 2 و شکلگیری پروژه Quantum Break (عنوانی که سال گذشته برای دو پلتفرم ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر شد) صحبتهایی کرده است.
نخست، سم لیک تائید کرد که بازی مورد انتظار Alan Wake 2 در دست ساخت قرار داشته است؛ اگرچه شرکت «رمدی» مدتی پیش اعلام کرد که بر روی هیچ نسخهای از این سری کار نمیکند. لیک همچنین اظهار داشت که حقوق این مجموعه کاملاً در اختیار استودیوی «رمدی» قرار دارد، بنابراین علاقهمندان میتوانند به آینده این سری و ماجراجوییهای بیشتر از آن امیدوار باشند. این استودیو تاکنون پیشنهاد ساخت بازی Alan Wake 2 را به شرکتهای ناشر مختلفی ارائه کرده است، اما تابدین لحظه هیچ یک از آنها شرایط درست فرآیند توسعه آن را مهیا نکردهاند. سم لیک در گفتگوی اخیر خود در این رابطه افزود:
در نخستین طرحی که از بازی Alan Wake 2 به شرکت مایکروسافت تقدیم کردیم، ایده قسمتی بودن آن و وجود قسمتهای زنده (Live Action) در بین هر قسمت در آن طرح وجود داشت. بخشی که آنها دوستش داشتند و از آن خوششان آمد. آنها میخواستند که این ایده کاملاً متعلق به خودشان باشد، بنابراین ما به دنبال یک بازی جدید (IP) گشتیم. بازی Alan Wake متعلق به خود ما بود، بنابراین از بین گزینههای موجود خارج شد و به چیز (بازی) دیگری نیاز پیدا کردیم.
البته ایده ساخت Alan Wake 2 به شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ میلادی ارائه شد، اما ردموندیها آن را رد کردند. ایده اصلی توسعه این بازی به صورت قسمتی به همراه درهم تنیدگی قوی با جهانِ سریالی تلویزیونی بود که شرکت مایکروسافت نیز به آن علاقه نشان داد اما آنها این ایده را در قالب یک بازی کاملاً جدید اجرا کردند.
از این طرح اولیه در نهایت بازی Quantum Break شکل گرفت که سال گذشته میلادی موفق به تجربه آن شدیم. استودیوی «رمدی» در حال حاضر بر روی یک پروژه جدید که با نام P7 شناخته میشود و شرکت «۵۰۵ گیمز» نیز ناشر آن خواهد بود کار میکند. از جمله دیگر پروژههای این استودیوی محبوب میتوان به ساخت بخش داستانی بازی Crossfire 2 اشاره کرد. برخی از پیشبینیها حاکی از این است که استودیوی نامبرده از پروژه P7 در جریان نمایشگاه E3 2017 که تا مدتی دیگر برگزار خواهد شد، رونمایی به عمل خواهد آورد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ایول. امیدوارم هر چه زود تر شاهکار های آقای لیک رو ببینیم :inlove: :inlove:
وافعا ایده live action که خوده رمدی اولین بار استفاده کرد ازش خیلی ایده ی نابی بود و بازیای پر خرج اینده شاید از این قابلیت استقاده کنن :yes:
اما یه مشکل خیلی اساسی داره و اونم هزینه ی سرسام اورشه که واقعا بودجه زیادی میطلبه تقریبا همون میزانی که خرجه بازیت کردی و باید خرج لایو اکشنم کنی :yes:
قطعا نسخه بعدی Alan Wake رو ps4 میچسبه :inlove:
منتظر نمایش P7 در کنفرانس سونی هستیم!
۳ عامل باعث میشه کوانتوم بریک ضربه بخوره
۱- پایان ثابت. خب این بازی با صرف نظر از لایو اکشن ها یک گیم پلی تقریبا ۷ تا ۸ ساعته داره و همه انتظار داریم تا عاملی بیاد که ارزش تکرار بازی بالا بره اما پایان ثابت بازی اب سردی بر روی اتش هست از طرف دیگه رمدی به جای پایان ثابت امد و لایو اکشن ها رو بسته به انتخاب ها متفاوت در نظر گرفت که اونم خیلی ها skip میکردن و کلا نگا نمیکردن
۲-کوتاه بودن بازی.من خودم مخالف شاخ و برگ دادن الکی به یک بازی هستم شما order 1886 رو در نظر بگیر کشش داستان بازی در همون حد ۷ ساعت بود و حالا جدای از کات سین ها خب استدیو سازنده الکی بازی رو کش نداد داستان رو در قالب ۷ ساعت روایت کرد حالا وقتی به بازی کوانتوم نگاه کنیم خب خیلی هنوز جای کار داشت هنوز میشد گیمر رو درگیر تر کرد اما فسوس
۳- تنوع مراحل. چقدر سم لیک میتونست روی مراحل مختلف مانور بده خب من نمیگم لول دیزاین بد بود نه مثلا قسمت پل در بازی خیلی خوب بود اما من میگم برای یک بازی در سبک اکشن ماجراجویی میشه خیلی مراحل مختلف و چشم نواز طراحی کنه که بازم افسوس
فارغ از این مشکلات در بقیه قسمت ها اعم از استفاده از قدرت های زمان-گرافیک-گیم پلی-داستان-شخصیت پردازی – تخریب پذیری و …. خیلی عالی بود و واقعا این چنین بازی کمیاب هست
یه مورد رو یادت رفت محمد رضای عزیز که به نظرم از همه مهم تره اونم این بود که نهایت استفاده رو از قابلیت های زمان نبردن و میتونستن معماهای جالب و باس ها و مبارزات چالش برانگیز و پیچیده تری طراحی کنن و حتی پایان تاثیر گذارتر و خلاقانه تری تدارک ببینن.
:yes: :yes:
میدونی عباس جان قدرت های زمان خوب استفاده شد ولی همون مدت زمان کم بازی خب تاثیر گذار بود توی موردی که اشاره کردی و اره بازی هم کمی اسان بود در کل با توجه به زمان ساختی که سم لیک داشت میتونست این موارد رو برطرف کنه اما خب حیف ولی از این هم نباید غافل شد که در خیلی موارد بسیار خوب عمل کرد در کل باید تا عنوان بعدی سم لیک صبر کرد تا ببینیم این مشکلات رو برطرف میکنه یا نه
مدت زمان کم کاملا تاثیر داشت درسته :yes:
واقعا انتظار واسه بازی بعدی سم لیک سخته چون مطمئنیم که یه اثر کاملا متفاوت و خلاقانه ی دیگه با اتمسفر عجیب غریب میشه :inlove:
خب … خب …. خب …. خب :-/
به به ألن ویک ۲ کوانتوم چه شرد حداقل مطمئن شدم که میشه امیدوار بود به این دو نسخه بازی از هیچ که بهتر شد
واااو alan wake 2
سم لیک منتظر تکرار شاهکار نسخه ۱ هستیم
انتظارا از نسخه دومش خیلی بیشتره
امیدوارم زودتر فقط alan wake 2 ساخته بشه واقعا ۱ شاهکاری بود تو سبک خودش یه ذره از outlast 2 هم قاطیش کنن فک کنم چیز جذابی در بیاد
کوانتم بریک خوب بود
ولی من که وسط هاش پاک کردم
ولی آلن ویک عالی بود
هرچند ایده اولیه بازی از alone in dark بود
تو پلی ۱ نمیدونم سنتون قد میده یا نه
همینجوری بود که اول چراغ قوه میگرفتی و بعد تیر میزدی فلان
اینشالا ۲ رو بسازن
همیشه کوانتوم با آنچارتد قیاس میشد ولی بعد از عرضه دوتاشون طرفدارای کوانتوم فهمیدن آنچارتد چه غولیه خودشون دیگه اعتراف کردن
رفیق
این دوتا بازی هیچ ربطی به هم ندارن
قیاس این دو بازی بی فایده هست
یه بازیه شوتر سوم سخص سینمایی رو با یه بازیه اکشن ادونچر چند قسمتی قیاس نمیکنن که
بعدشم طرفدارای این بازی خب یا راضی بودن یا ناراضی (یکی مثه من با این بازی حال کرد یکی حال نکرد ) حالا چه ربطی به غول بودن آنچارتد یا هر چیز دیگه داره ؟؟
من آنچارتد رو بازی نکردم ولی با کوانتوم برک خیلی حال کردم از تجربش هم پشیمون نیستم
این طور که به نظر مى رسه بازى هاى جدید رمدى مولتى پلتفرم هست. اما سئوال اینه چطور مى شه قسمت دوم یک بازى به شدت داستان محور رو بازى کرد بدون شماره اول. بازى مطمئناً مولتى پلتفرم هست جون ذکر شده دنبال یازى مى گشتن که ااى پى در انحصار خود رمدى باشه نه ناشر. اما بازى کردن قسمت دوم این بازى بدون قسمت اولش خیلى سخت مى شه. در عین حال یک ناشر جدید مطمئناً ریمستر نسخه اول رو هم مى خواهد که براى من که بازى نکردمش احتمال هیجان انکیزى هست.
صاحب امتیاز بازی کوانتوم بریک مایکروسافت پس نه تنها منتظر ریمستر بازی نباشیم بلکه اگر هم شماره دومی در کار باشد فقط واسه ویندوز و کنسول خود مایکرو عرضه خواهد شد :yes:
تمام بازی هایی که تا حالا رمدی عرضه کرده با وجود نظرات منفی منتقدا، حداقل برای من واقعا فوق العاده بودن.ایراد این شرکت این هست که خیلی کند و اروم کار میکنه مثلا همین الن ویک ۲ قرار بود ۲۰۱۰ منتشر بشه و حتی تریلر گیم پلی هم دادن برا ایکس باکس ۳۶۰ اما حالا بعد از نزدیک به هشت سال هیچی معلوم نیست نه پلتفرمش نه اینکه اصلا چی هست و چی نیست و خوب ده سال زمان خیلی زیادیه بین دو نسخه و خیلی بهش ضربه میزنه الان خیلی از پلیرای جدید اصلا نمیدونن الن ویک چیه.واقعا به نظر من رمدی یه شرکت خیلی خوب و خیلی بی برنامه اس
این خبر خیلی خوشحال کننده بود.انتظار یه شاهکار مثل سری اول رو دارم.شماره ۱ نظیر نداشت.با تمام ژانر های ترس متفاوت بود.همه چی عالی طراحی شده بود.مخصوصا عبور سریع ابرها و افتادن سایشون روی زمین و مه در موقع درگیری واقعا اتمسفر بازی رو جذاب میکرد
والا P3 که گیمرتگ فیل اسپنسره حالا P7 رو دیگه نمیدونم 😀
رمدی فقط نسخه های بعدی کوانتوم و آلن ویک رو بده برا من فرقی نداره میخواد انحصاری باشه یا نه.
اصلا آدم یاد اون سوسوی چراغ تو تاریکی آلن ویک میوفته کرک و پرش می ریزه :heart:
عمو فیل در حال افسوس خوردن که بتواند یک انحصاری ناب و شاهکار مانند سونی بسازد 😐 شاید نظرم مخفی بشه ولی دارم حقیقتو میگم 😀