کارگردان Zero Escape از سختیها و روند عجیب ساخت این سری عناوین میگوید
آقای کوتارو یوچیکوشی (Kotaro Uchikoshi)، کارگردان سری عناوین Zero Escape، به تازگی در مورد روند دشوار توسعه این سری و خاطرات تلخ و شیرین ایشان به هنگام ساخت این عناوین، صحبت کردهاند.
روند توسعه سری Zero Escape، شاید یکی از الهام بخشترین داستانها برای هواداران صنعت بازیسازی باشد. در سال ۲۰۰۹ نسخه ژاپنی عنوان Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors (که به اختصار ۹۹۹ خوانده میشود)، برای کنسول دستی نینتندو DS منتشر شد. یک سال بعد، این عنوان راه خود را به سمت مناطق غربی یافته، و به عنوانی قابل توجه در میان جامعه هواداران رمانهای تصویری، بدل گشت. دنباله این عنوان در سال ۲۰۱۲ با نام Virtue’s Last Reward برای پلتفرمهای پلیاستیشن ویتا و نینتندو ۳DS منتشر و با استقبال بسیار خوبی از جانب منتقدان روبرو شده، اما متاسفانه فروش مناسبی نداشت و توسعه سری Zero Escape به طور کامل متوقف شد.
خوشبختانه هواداران وفادار این سری، ۴ سال مداوم به حمایت از این عناوین ادامه داده و خواهان نسخه سوم آن بودند، تا آنکه نهایتا در سال ۲۰۱۶ نسخه پایانی این سری با نام Zero Time Dilemma، عرضه شد.
به تازگی Zero Escape: The Nonary Games نیز برای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ویتا و رایانههای شخصی منتشر شده، که شامل نسخه بهروزرسانی شده از دو عنوان ۹۹۹ و Virtue’s Last Reward است. آقای یوچیکوشی در مصاحبه اخیر خود با سایت دوالشاکر، از روند ساخت دشوار این عناوین و خاطرات ایشان در طول توسعه این سری بازیها، صحبت کردهاند.
من خاطرات بسیاری از توسعه این سری دارم! یادم میآید که چگونه به هنگام توسعه ۹۹۹، در طول یکی از جلسات مدیریتی که داشتیم، دو نفر از اعضای تیم سازنده فروپاشی روانی داشته و مشغول گریه کردن شدند. (تقصیر من نبود!)
در مراحل پایانی ساخت Virtue’s Last Reward، ما به طور کامل در دفتر کار خود زندگی میکردیم، (یادم میآید) که یک شب به هنگام کار کردن بر روی میز خود خوابم برد، و فکر کنم یک کابوس ترسناک دیدم، زیرا به صورت ناگهانی از خواب پریده، ایستاده و فریاد زدم!
ایشان سخنان خود را با خاطرهای تمام کردند، که واقعا نشان دهنده دشواریها و وضعیت سخت ایشان، به هنگام توسعه سری عناوین Zero Escape است.
پس از انتشار Virtue’s Last Reward، یکی از افرادی که در شرکت رتبه بالاتری داشت، به من گفت که دیگر کار من به عنوان یک سازنده به اتمام رسیده، و من به هیچ عنوان امکان ندارد که بتوانم دنباله دیگری بسازم، پس بهتر است تا زمانی که فرصتش را دارم، خودم از شرکت استعفا بدهم. اما خب حال ببینید که نهایتا حرف چه کسی درست بود! البته، ما بخاطر حمایتهای هواداران توانستیم Zero Time Dilemma را بسازیم، پس بسیار متشکرم که به حمایت از ما ادامه دادید.
سایت دوالشاکر در ادامه از ایشان پرسیدند که شخصیت محبوبشان در سری Zero Escape چه کسی است.
باید بگویم….. بازیکنی که مشغول انجام بازی است. تا الان شده به نقش بازیکن در سری Zero Escape فکر کنید؟ بازیکن شخصیت کلیدی در قلب داستان Zero Escape است. بدون حضور بازیکن، داستان Zero Escape اصلا جواب نمیدهد.
Zero Time Dilemma، آخرین نسخه از سری Zero Escape، هماکنون بر روی پلیاستیشن ویتا، نینتندو ۳DS و رایانههای شخصی قابل دسترسی بوده و قرار است تا آخر سال جاری میلادی، بر روی پلیاستیشن ۴ نیز منتشر شود. از اینجا میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این عنوان بدست آورید.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
استودیو اسپایک چانسافت یکی از بهترین استدیو هاست و رمان های گرافیکی عالی ساخته از این سری گرفته تا Danganronpa.
امیدوارم هرچه زودتر نسخه آخر Danganronpa برای پی سی عرضه بشه و از آقای یوچیکوشی ممنونم که به خاطر طرفدار ها نسخه آخرم ساخت ولی امیدوارم این پایان کارشون نباشه و باز هم آثار خلاقانه ای از این کارگردان ببینیم.