توسعهدهندگان Shadow Of War از تنوع ماموریتها و داستان بازی میگویند
در هفتههای گذشته استودیوی Monolith شانزده دقیقه گیمپلی بازی مورد انتظار Middle-Earth: Shadow of War را منتشر کرد و بازیبازان بیش از پیش مشتاق تجربه این بازی شدند. حال در مصاحبه اخیری که با سازندگان Middle-Earth: Shadow of War انجام شده آنها از مکانیزمهای نقش آفرینی و تنوع ماموریتهای بازی میگویند.
در ادامه نگاهی به مصاحبه انجام شده با کارگردان Middle-Earth: Shadow of War یعنی مایکل دپلاتر (Michael de Plater) میاندازیم.
سوال: یکی از انتقادهایی که به بازی Shadow of Mordor شد، عدم تنوع در ماموریتهای آن بود، آیا در Shadow of War این مشکل حل شده است؟
بله. یکی از نکاتی که بسیار مورد توجه ما بود، اضافه کردن تنوع به بازی است. وقتی شما به محلی حمله میکنید، تنوع بالایی در نحوه حمله خود دارید، یکی دیگر از تنوعها، فضایی است که هر دشمن شما ایجاد میکند. ارکهایی که مقابل شما هستند هماکنون دارای قدرتها، دیالوگها، انیمیشنهای خاص، سلاحهای خاص و نحوه حمله خاص هستند. هر ارک مقابل شما سبک خاص خود را دارد، آیا با یک assassin میجنگید؟ یا با marksman و tank و trickster در نبردید؟ هرکدام نیازمند استراتژی خاص خود هستند.
سپس سلاحهای آنها هرکدام مختص خودشان است که قابلیتهای آنها را نیز تعیین میکند. اگر با کسی میجنگید که میتواند از آتش، سم یا طلسم استفاده کند پس دشمن شما روش خاص خود را برای اجرای آنها روی شما دارد. اینکه شما چطور از سربازان و پیروانتان استفاده میکنید نیز در تنوع گیمپلی بازی تاثیر دارد. آوردن یکی از ارکهایتان که از آتش استفاده میکند در مقابل ارکی که از آتش میترسد میتواند تاثیر بهسزایی در نتیجه نبرد شما داشته باشد.
از طرفی دیگر شخصیت بازیباز نیز در تنوع بازی نقش دارد. Shadow of War حالا یک بازی نقش آفرینی است پس شخصیسازی قدرتها و قابلیتهایتان و نحوه انتخاب شما میتواند در بازی تنوع ایجاد نماید.
سوال: Mordor دارای داستانهای بهیادماندنی بسیاری است اما آوردن آن داستانها به بازی با چنین اندازهای بهنظر سخت میآید. چه تعداد داستان بهیادماندنی در بازی قرار دارد؟
به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. در بازی Shadow of War شما قرار است تعداد بسیار زیادی ارک را ملاقات کنید. ما تمام سعی خود را کردهایم که تمامی این ارکها داستانهای بهیادماندنی داشته باشند. پس از مدتی شما میتوانید نام ارکهای پیرو خود را حفظ کنید و طریقه جنگ آنها را نیز بهیاد بسپارید. ما تمرکز ویژهای برروی این بخش داشتهایم و کلید رسیدن و ایجاد کردن چنین داستانهای بهیادماندنی این است که ارکها شما را و اعمالتان را از یاد نخواهند برد. آنها به اتفاقات داستانی واکنش نشان میدهند و با دنیای بازی تعامل ویژهای دارند. برای مثال در گیمپلی بازی که به شما نشان دادیم شاهد حمله به قلعه بودیم. برای رسیدن به چنین جایی بازیباز باید ساعتهای بسیاری را صرف بازی و جهان آن کند. حال شما ارکی را در کنار خود دارید که به او اهمیت میدهید و همواره کنار شما جنگیده است، در میدان نبرد او آسیب میبیند و نیاز به کمک دارد، اینکه شما او را نجات میدهید یا نه، به موقع میرسید یا دیر، برروی گیمپلی بازی تاثیر دارد.
دشمنانی که شما با آنها مواجه میشوید، فقط یک غول آخر نیستند که شکستش میدهید و تمام، بلکه دشمن شما نیز با جهان تعامل دارد، با او دشمن قسم خورده میشوید و تاریخچهای باهم درست میکنید که به اتفاقات جالبی ختم میشود.
سوال:درباره داستان بازی چه میگویید؟ آیا داستانی بازی در پایان ما را با سوالاتی رها میکند یا خود را تمام میکند؟ ایدههایی که هماکنون در بازی پیاده میکنید، ربطی به نسخه قبلی دارد یا ناگهانی ظاهر میشوند؟
ما قصد نداریم هیچگونه کم و کسری برای Shadow of War ایجاد کنیم. ما ایدههای بسیار جاه طلبانهای برای Shadow of Mordor داشتیم که در پایان مجبور شدیم آنها را کنار بگذاریم یا بهصورت کامل در بازی پیاده نکنیم. در Shadow of War تمامی آن ایدههای دیوانهوار و بزرگ پیاده شدهاند. جهانی عظیم و پربار درکنار دشمنانی حماسی و ویژگیهای فوق العاده.
داستانی که در Shadow of War میبینید، داستانی کامل است. با یک پایان قوی و کامل.
سوال: Shadow of Mordor بازی تکنفرهای بود. آیا برای بازی دوم ایده گذاشتن بخش چندنفره یا Co-Op داشتید؟
ما به ایدههای بسیار گوش فرا دادیم اما Middle-Earth در هسته خود بازی تک نفرهای است. هدف ما این بوده که سیستم nemesis را جوری پیاده کنیم که برای هر بازیباز تجربهای منحصر به فرد را داشته باشد.
شما میتوانید دیگر اطلاعات انتشار یافته از بازی را در ادامه با کلیک برروی تیتر خبر مشاهده کنید:
- استودیوی Monolith از سیستم جدید Nemesis عنوان Shadow Of War میگوید
- توسعهدهندگان Shadow Of War از اندازه دنیای بازی و سپاه تالیون میگویند
- شانزده دقیقه گیمپلی عنوان Shadow of War منتشر شد
- اطلاعات تازهای از عنوان Shadow of War منتشر شد
عنوان Middle-earth: Shadow Of War قرار است در تاریخ ۲۲ آگست مصادف با(۳۱ مرداد سال ۱۳۹۶) برروی پلی استیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانه شخصی منتشر شود، این بازی از قابلیت Play Anywhere پشتیبانی خواهد کرد همچنین Middle-earth: Shadow Of War از دو کنسول پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس اسکورپیو نیز پشتیبانی میکند.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- گپفا ۲۷؛ پنج بازی برتر شما در سال ۲۰۲۴
نظرات
چقدر عالی بود شماره قبل…چقدر منتظر نسخه جدیدم…
سلام دوستان به این بازی خیلی امیددارم مثل نسخه اول عاالی میشه
دوستان بازی فارکرای پریمال کی بازی کرده؟ صحنه نداره؟
متاسفانه این روزا سازنده ها همه چی میگن در مورد بازی اما موقع انتشار یه چیز دیگه میبینیم
این مث mass effect نشه صلوات بفرس 😐 😐
آقا من تا حالا این بازیو انجام نداده بودم
ولی اون تریلر ۱۶ دقیقه ای جوری منو جذب کرد
که درجا رفتم نسخه اولشو دانلود کردم
واقعا هم بازی خوبی هستش البته میتونست بهترم باشه
ولی امیدوارم شماره ۲ این بازی مثل همون تریلر فوق العاده باشه :yes:
الانکه برگشتم نسخه قبیلرو دوباره شروع کردم فهمیدم احتمال شکستش زیاده!
اخه مگه میشه یک بازی در دنیای تاکین ساخته بشه و داستان درش اولویت اخر باشه؟
من نمیدونم چرا یه بازی در خور شان این دنیا ساخته نمیشه .. اگر این بازی صرفا تصرف قلعه ها و سیستم نمسیس باشه خیلی زود تکراری میشه وقتی یک دنیا تمام جوهرش در مفهموم خیر وشره شما میای شر توشر میکنی! اون بخش حماسش تضعیف میشه … اما بازم بستگی داره چی از اب دربیاد اخرش
همون گیم پلی ۱۵ دقیقه ایی واسه بازی کافی بود که همه رو جذب خودش کنه دیگه نمیخواد سازنده هاش اینقدر هایپش کنن 😉
سلام به همه بروبچ گیمفا.
سال نو همه مبارک.
ایشالا سالی پر از بازی های عالی داشته باشید.
در مورد بازی هم باس بگم اینقدر واسم جالب بوده که دوباره نخسه قبلی رو نصب کردم بازی کنم.
امیدوارم که عالی بشه.
خسته نباشید
🙂
اصن من جوری هایپ شدم که mordor رو دوباره نصب کردم و دارم بازی میکنم نکته جالب اینه که قبلا خوشم نمیومد ولی الان حس میکنم خیلی باحاله 😀 اصن یه وضی شده اقا 😀 😀
به شدت منتظرشم :-))
تا حالا برا یه بازی اینقد هایپ نشده بودم :inlove: :inlove:
اشکال نسخه اولش این بود که محیطش بعد یه مدتی خسته کننده میشد امیدوارم shadow of war اینطور نباشه
خداروشکر پس داستانه بازی طبق صحبت سازنده بنظرم شاهکاره :yes:
گیمپلی و گرافیک هم خودتون تو تریلر دیدین :yes:
واقعا بازیه مورده انتظاره دیوانه واریه :inlove:
از هر لحاظ با عنوانی خاص و با پشتیبانی و اسم و رسم قوی ای طرق هستیم.از همون بازیایی که یه گیمر کهنه کار یا یه منتقد و نویسنده با دیدن یکی دو تا تریلر از گیمپلی و شخصیت های حاضر در تریلر های سینماتیکش میتونه بفهمه که این بازی یه عنوانه که موفقیتش تقریبا حتمیه…
این بازی واقعا شاهکار خواهد شد اگر منتقدان با نظرات خوبشون (کنایه)این بازیم خراب نکنن هرچند واسه من حرف اینا اصلا مهم نیست یه بازی که به دل بشینه هر چند از نظر منتقدان چرت باشه واسه من ارزش داره اینم بازی عالی میشه
سال نو رو به شما و خونواده شما و خونواده گیمفایا تبریک میگم امیدوارم سالی پر از نشاد و شادابی کامیابی داشته باشین امیدوارم حسرت یه روز غمگین به دلتون بمونه لباتون پر از خنده یا حق :rose: :rose: :rose:
به شددددددددتنت منتظرم
باحاله بازیش.
هایپ شدم براش
فوق العاده بود گیم پلیش
سال نو پیشاپیش مبارک
تالیون کجایی که دلم برات تنگ شده
شخصیت اصلی بازیش سطح پایینه کاش طراحان کپکام که جک بیکر در ایول هفت رو خلق کردن
تالیون رو طراحی میکردن
شخصیت black hand از نظر من آنتاگونیست جذابی بود
همینطور که تالین پروتاگونیست خوبی بود