مقایسه گرافیکی Mass Effect Andromeda بین پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو
دیگر زمانی تا عرضه بازی Mass Effect Andromeda باقی نمانده است و بازیبازان به شدت منتظر این نقش آفرینی بایوور هستند. اما باز هم با انتشار بازی بزرگ دیگری، بحث و گفت و گوهای بسیاری بین بازیبازان بر سر نسخههای مختلف آن به وجود میآید. Mass Effect Andromeda را برروی کنسول پلیاستیشن ۴ بازی کنیم بهتر است یا برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو؟ چه تفاوتهایی میان اجرای بازی بین این دو کنسول سونی است؟ با ما در ادامه و با مقایسه گراقیکی این بازی روی این دو کنسول همراه باشید.
اگر صاحب یک تلویزیون یا نمایشگر ۴K هستید پس میتوانید به خوبی از مزایای رزولوشن و جلوههای بصری زیبا تر بازی بهره ببرید اما کسانی که همچنان یک نمایشگر ۱۰۸۰p معمولی دارند چه کارهایی میتوانند انجام دهند؟ در زیر، تصاویر مقایسه ای متعددی برای شما آماده شده است که کیفیت ۱۰۸۰p دارند و از تقریبا از تمام لحظات بازی مانند گیمپلی اصلی، میان پردهها و مکالمهها گرفته شده اند. این تصاویر با فرمت PNG هستند و کیفیت بالایی دارند پس مراقب حجم اینترنت خود باشید. تصاویر را در زیر مشاهده کنید:
مقایسه اول:
مقایسه دوم:
مقایسه سوم:
مقایسه چهارم:
مقایسه پنجم:
مقایسه ششم:
مقایسه هفتم:
مقایسه هشتم:
با مشاهده و بررسی تصاویر متوجه میشویم که تفاوت چندانی بین دو حالت ۱۰۸۰p بین کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو وجود ندارد. مانند بسیاری از بازیهای دیگر که با هم به مقایسه آنها بین دو کنسول نسل هشتمی سونی پرداختیم، اصلی ترین تفاوت بین دو کنسول، Antialiasing بسیار بهتر و نرم تر در کنسول پلیاستیشن ۴ پرو است و لبهها در این نسخه از بازی بسیار خوب و با کیفیت در آمدهاند.
یکی از بهترین مکانهایی که میتوان تفاوت گرافیکی بازی بین دو کنسول را دید، پرتو اسکنر است. در این تصویر مشاهده میکنیم که تغییرات خاصی در هر دو نسخه از بازی اعمال میشود. به علت محدود بودن سخت افزار پلیاستیشن ۴ در رندر کردن این صحنه از بازی، مشاهده میکنیم که anti-aliasing اصلا برروی اشیا اعمال نشده است و فیلتر خاصی نیز وجود ندارد. این نکته حتی روی پلیاستیشن ۴ پرو نیز اندکی تاثیر گذاشته اما طوری نیست که به راحتی متوجه شویم.
اما از این موضوع که خارج شویم، به سراغ جزئیات بافتها، موها، شاخ و برگها و سایههای معمولی میرویم. تفاوت در جزئیات سایهها و بافتها بازی در دو نسخه مختلف در لباسهای Suvi Anwar کاملا مشخص است. با بررسی های دقیقی که انجام میگیرد، مشخص میشود که ambient occlusion بازی در نسخه پرو قوی تر و بهتر کار شده است (در بازتاب نور برروی زره Ryder مشخص است). اما این نکته مهم را فراموش نکنید که نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیهای بازی ثبات بیشتری در این نسخه دارد و این نکته کاملا به چشم میآید.
با تمام این تفاسیر و توضیحات، تفاوت خاص و بزرگی در بازی Mass Effect Andromeda بین دو کنسول پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو وجود ندارد و اگر صاحب یک نمایشگر ۱۰۸۰p معمولی هستید، قطعا میتوانید به خوبی و بدون مشکلی از بازی برروی کنسول پلیاستیشن ۴ لذت ببرید اما اگر پای تلویزیون ۴K در میان باشد، تجربه بازی روی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو به تجربهای به یاد ماندنی تبدیل خواهد شد.
Mass Effect: Andromeda در تاریخ ۲۱ و ۲۳ ماه مارس برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد و ۵۹٫۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.
اگر در مورد دیگر پلتفرمها (پلیاستیشن ۴ پرو، پروژه اسکورپیو و نینتندو سوییچ) کنجکاور هستید، باید بگوییم که در هفتههای گذشته تهیه کننده عنوان Mass Effect: Andromeda، یعنی آقای مایکل گمبل (Michael Gamble) در یک مصاحبه اینگونه توضیح داده بود:
هماکنون خیر. ما برروی آن (سوییچ) برنامه ریزی نمیکنیم. اگر سوییچ منتشر شد و همه از ما Mass Effect: Andromeda را خواستند، چه کسی میداند. ما نمیخواهیم این گونه درها را به سوی آنها ببندیم.
در مورد کنسول پلیاستیشن ۴ پرو ما دقیقا کارهای همیشگی را انجام میدهیم. بسیار خب، قدرت این کنسول چقدر است و ما چکونه میتوانیم بازی خود را با توجه به آن بهینه سازی کنیم تا بهترین تجربه برای بازیبازان فراهم شود؟ در مورد پلیاستیشن ۴ پرو و مسائل فنی، احتمالا در ماههای ژانویه و فوریه بیشتر صحبت خواهیم کرد.
برای کنسول اسکورپیو، ما هم اکنون هیچ برنامه ای نداریم اما هیچوقت نمیدانید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
همچنین میتوانید تریلر زمان عرضه بازی را از اینجا تماشا فرمایید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
متای ۸۰ به پایین رو براش پیش بینی میکنم 😐
من هم عقل سالم با ضریب هوشی ۹۰ به بالا رو براتون آرزو میکنم
ببین کی گفتم 😐
خدایی این یه ذره توی پلتفرم ها (کلی) چه ارزشی داره…اینهمه گرافیک پرستی بخاطر اینکه مثلا چروکای زیر چشم شخصیت اصلی بهتر مشخصه تو فلان پلتفرم 😐 عشقتونو از بازی ببرید بابا این گرافیک ارزشی نداره والا
تفاوت ها جزئی هستن. خیلی جزئی. اما این عکس های مقایسه و ویدیو ها خیلی کم تفاوت ها رو نشون میدن. تا خودت با دو کیفیت متفاوت دست به بازی نزده باشی نمیفهمی. من آنچارتدو هم رو معمولی و هم رو پرو رفتم کلی فرق داشت اما مقایسه هارو نگاه میکردی خیلی کم تفاوت به چشم میومد. یا مثلاٌ fallout4 رو اصلاً نمی شد فرق بین پی سی و معمولی فهمید. اما اولین بار که با کارت گرافیک ۹۶۰ بازی کردم فال آوتو فهمیدم چقدر فرق داره و کلاٌ افسرده شدم. گرافیک بازی هزارتا جنبه داره. ت دست خودت نخورده باشه به بازی وقعاً تشخیص خودش مشکله
کلن فرق دو کنسول تو هورایزن بود ظاهرن 😀
ممنون بابت خبر
جالبه تو همونم فرقش تو تلویزیون ۱۰۸۰ در حد ۲ درصد بود و به طور کل هم تفاوت خاصی نداشتن!
توقع داری تو یه کنسول ۴۰۰ دلاری anti aliasing های سنگین و تنظیمات در حد پیسی بذارن برات 😮
یعنی حتی نرخ فریم بالاتر و یا ثبات بیشتر هم نداشتم pro نسبت به معمولی تو بازی هوریزون ؟
تفاوت ها خیلى اندکه روى هر دو کنسول عالیه…
بازی های bioware رو با هر گرافیکی بدن بازی میکنم 🙂