استودیوی Monolith از سیستم جدید Nemesis عنوان Shadow Of War میگوید
اخیرا استودیوی Monolith شانزده دقیقه گیمپلی بازی مورد انتظار Middle-Earth: Shadow of War را منتشر کرد و بازیبازان بیش از پیش مشتاق تجربه این بازی شدند. حال در مصاحبه اخیری که با سازندگان Middle-Earth: Shadow of War انجام شده آنها از سیستم جدید Nemesis میگویند.
در ادامه نگاهی به مصاحبه انجام شده با کارگردان Middle-Earth: Shadow of War یعنی مایکل دپلاتر (Michael de Plater) میاندازیم.
سوال: نکات اصلی که شما میخواستید در سیستم Nemesis نسخه دوم Middle-Earth ایجاد کنید و بهبود ببخشید چه بود؟
پاسخ دادن به سوال شما در قالب یک جواب کوتاه سخت است چرا که ما میخواستیم همهچیز بهبود بخشیده شود. یکی از نکات مهمی که منبع این تغییرات بود، داستانهای بازیبازانمان است. یوتیوب و یا Reddit، ما به همه آنها توجه میکردیم. توجه ویژه به بخشهایی بود که بازیبازان از آن لذت برده بودند، حال به ایده آن بخش نگاه میکردیم و میگفتیم چطور میتوانیم لذت آن را دوبرابر کنیم؟
بعضی از بازیبازان Orcهایی که در سپاهشان بودند را واقعا دوست داشتند و همیشه به یاد داشتند. ما میخواستیم این رابطه گسترش پیدا کند. از طرفی بعضی از بازیبازان حرفهای بودند و در طول بازی خود زمانی برای ایجاد رابطه یا سپاه بزرگتر نداشتند، بازیبازانی نیز بودند که بازی برایشان سخت بود و زیاد کشته میشدند؛ Orcها هم بهدلیل کشتنشان قویتر میشدند و در آخر به جایی میرسید که بازی را رها میکردند. یکی از اهداف ما در بهبود بخش Nemesis این بود که مطمئن شویم همه داستان شخصی و خاص خود را در بازی تجربه میکنند.
هدف دیگرمان این بود که تنوع بسیار بالایی در بازی ایجاد کنیم. در بازی نخست ما Orcهایی داشتیم که مثلا در مقابل سلاح سمی مقاوم بودند یا در برابر چیزی ضعیف میشدند اما در قسمت دوم هدف ما ایجاد نوعی شخصیت ویژه و قابلیتهای خاص برای هر Orc است.
سوال: تغییرات ایجاد شده در سیستم Nemesis چگونه در بازی توضیح داده میشود؟ اینطور که بهنظر میرسد بازی دقیقا از جایی که بازی قبلی تمام شده، شروع میشود و حال ما ارتشی را در مقابل قلعهای رهبری میکنیم. آیا ما همیشه درحال کنترل ارتش هستیم یا این تنها بخش کوچکی از تجربه بازی است؟
بخشی که شما در گیمپلی دیدید، قسمت بسیار کوتاهی از بازی بود. ما قصد بهبود آن بخش را نیز داریم و مطمئنا در محصول نهایی تغییرات زیادی میکند، ما قصد داریم ویژگیهای کامل یک بازی اکشن نقش آفرینی را به آن اضافه کنیم. در ابتدای بازی نیز، یعنی در هنگام آغاز آن، شاهد بازگشت Sauron هستیم، او قدرتمند میشود و Nazgulها هم بازمیگردند. گیمپلی بازی به این دلیل صحنه فتح قلعه را نشان داد چراکه بخش بسیار خوبی برای معرفی ویژگیهای بازی بود. از طرفی بازی بهخوبی اتفاقات را به شما توضیح میدهد، کسی که نسخه Shadow of Mordor را بازی کرده و عاشق سری است طبیعتا باید ورود مناسب و منطقی به نسخه دوم داشته باشد. از طرفی افرادی که نسخه اول را هم بازی نکردهاند هم بهخوبی به سیستم بازی معرفی میشوند. Shadow of War حقیقتا عنوان با جهانی عظیم و سیستم نقش آفرینی گسترش یافته است.
از طرفی بازی ابتدا به شما طرز نبرد و قابلیتهایتان را نشان میدهد و سپس بعد از اینکه بازی دستتان آمد و قدر کافی سطح شما افزایش پیدا کرد، شما به سیستمهای domination و manipulation درکنار Nemesis معرفی میشوید.
سوال: آیا قلعههای بازی، منظور طراحی آنهاست، برای همه بازیبازان ثابت است یا بهصورت تصادفی تولید میشوند؟
مخلوطی از تصادف و ثبات است. یعنی پایه قلعهها و محل قرارگیری دیوارها، ثابت است اما اندازه دیوارها، ارتقاها، قیرها و کسانی که از آن دفاع میکنند؛ همه و همه حتی پرچم و مجسمهها براساس بازی شما تغییر میکنند.
حضور Balrog در پیشنمایش معرفی بسیار جذاب بود. چرا که این سوال پیش میاید حالا که یک ترول میتواند مدافع قلعهای باشد پس آیا Balrog هم میتواند؟ مطمئنا شما با آنها در هرجایی برخورد نمیکنید. Balrogای که ما در پیشنمایش نشان دادیم هم کمی متفاوت با آنی بود که گاندولف در Moria با آن مقابله داشت. او نقش مهمی در داستان بازی دارند.
عنوان Middle-earth: Shadow Of War قرار است در تاریخ ۲۲ آگست مصادف با(۳۱ مرداد سال ۱۳۹۶) برروی پلی استیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانه شخصی منتشر شود، این بازی از قابلیت Play Anywhere پشتیبانی خواهد کرد همچنین Middle-earth: Shadow Of War از دو کنسول پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس اسکورپیو نیز پشتیبانی میکند.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
فوق العادست
هر پستی که از این بازی میذارین اشتیاقم برای تجربش بیشتر میشه
عاشق نسخه ی قبلیش بودم و دیوانه وار منتظر ادامشم
واقعا بعضی استودیو های قابل ستایش هستن و بازی هایی که می سازن کم کم تو یاد ها موندگار میشن یکیش همین استدیو Monolith
من که شخصا خیلی نخسه اولو دوست داشتم
ایشالا که این نخسه هم عالی باشه تا همه کیفشو ببریم.
باتشکر از بروبچ گیمفا 😉
تو تریلر اورکامث نقل ونبات نصف میشدن خداکنه سختترباشه وگرنه مزش میپره
(سوال:رفقا باظرفیت۳میشه تواکانت خودم بازی کنم واسه تروفی اینا؟)
اگه دقت کنی یارو لولش ۱۹۲ بود لول دشمنش هم فوقش ۶۰ ۷۰ فکر کنم از عمد لول کارکترو برده بودند بالا که با توانایی هاش اشنا شیم ?:-) ?:-)
We win war…
Az_laar
وقتی تو تریلر مرد انگار دوستمو از دست دادم
امیدوارم مثل اولی عالی باشه، مخصوصا داستانش
مونلایت؟ ?:-) مگه مونولیث نبود؟
…………………………………………
به شدت منتظرم…اینقد این ۱۶ دقیقه جالب بود دوباره نسخه ی اول رو دان کردم :yes:
منم گزاشتم دوباره دانلود بشه! کلا دلم برای سرزمین میانه تنگ شده….. ولی این سیستم رنکینگ اورکا رو مخ بود هرچی میکشی باز سبز میشدن
اره 😀 یه چیز دیگم بود یه جا دتکت میشدی ۴۰ تا کاپتان دیگه میریختن سرت 😀
تصحیح شد مرسی.
سلام به همه. هر بار که خبری از این بازی میشه دلم به شدت می لرزه به امید بهبود بیشتر این بازی و موفقیتش.
وااااااای چه شود!!!!!!!!!!!!!
این بازی فوقولادست نسخه یکشم واقعا دوست داشتنی بود …فقط یه چیزی ک کم داره وجود اسب ..و ازادنه گشتن تو محیط پهناور خته ی میانی هستش نباید همش با ارک ها تعامل داشته باشیم .. و جوری درش بیارن ک جلو رفتن داستان اصلی یعنی لرد اف د رینگو به چشم ببینیم تو بطن بازی یه چیزی شبیه هابیت ک تهش مربوط میشد به اول داستان لرد اف د رینگ 🙂