توسعهدهندگان Injustice 2 از سیستم شخصیسازی غیرمعمول بازی میگویند
یکی از ارکان اصلی که هر بازی مبارزهای باید به آن دست پیدا کند، متعادل بودن بازی است. یعنی نباید شخصیتی از شخصیت دیگر قویتر باشد و ارجعیت پیدا کند. سیستم شخصیسازی عنوان Injustice 2 بسیار غیرمعمول و ریسکی است و ممکن است تمامی تعادل بازی را بهم بریزد اما حال سازندگان از چگونگی عملکرد این سیستم میگویند.
سیستم شخصیسازی Injustice 2 نهتنها به شما اجازه میدهد با افزایش سطح شخصیتها قدرت آنها زیاد کنید بلکه سیستم جایزهای نیز در بازی گنجانده شده که وسایلی به شما میدهد تا شخصیت خود را قویتر کنید. تیم سازنده Injustice 2 یعنی NetherRealm اطلاعات زیادی از چگونگی عملکرد این سیستم از زمان معرفی آن در تابستان سال گذشته در اختیار نگذاشته است اما حال توسعهدهندگان اطلاعاتی را اعلام کردند.
بهصورت کلی هر مبارز بازی Injustice 2 دارای چهار نیروی پایه است. قدرت، دفاع، میزان سلامتی و قابلیت از جمله چهار نیروی پایه بازی هستند. در کنار اینها هر مبارز پنج مکان برای شخصیسازی دارد. سر، سینه، دستها، پاها و آیتم ویژه مبارز. آیتمهای اولیه قدرتی به شخصیت شما نمیدهند اما با بازی کردن ممکن است دهها، صدها و شاید هزاران آیتم دریافت کنید.
هرکدام از این آیتمها قسمت خاصی را بهبود میبخشند. بعضی ممکن است تنها یکی از نیروهای پایه را افزایش دهند، بعضی ممکن است یکی را افزایش و دیگری را کاهش و شاید یکی نیز همه نیروها را بهبود ببخشد. بعضی از آیتمها ممکن است دارای انیمیشنهای خاص و نیروهای تازه باشند و برخی نیز باعث میشوند مثلا میزان اعتبار بدست آمده از هربازی بیشتر شود. همچنین اگر شما میتوانید تمام پنج آیتم از یک ست آیتمها را بدست آورید، امتیاز ویژهای نیز دریافت میکنید.
طبق گفته توسعهدهندگان این سیستم بازیبازان را به داشتن سبک بازی خاص تشویق میکند ودر کنار آنها به تجربه مستمر بازی سوق میدهد. حال مشکل این است که شاید بازیبازانی در همان اول کار هزینه زیادی بدهند و بهترین قالب شخصیتی را بدست آورند و در کنار باعث نامتعادل شدن بازی شود. طبق گفته جان ادوارد از استودیوی سازنده، توسعهدهندگان با ایجاد چندین راهحل از بهوجود آمدن چنین مشکلی جلوگیری کردهاند. یکی از راهکار این است که بازی بهچند بخش تقسیم میشود بدین معنا که شما میتوانید در بخش بازی آنلاین و آفلاین مودی را بازی کنید که تمامی تاثیرات این سیستم به صفر میرسد و همه مبارزان با نیروی پایه خود بازی میکنند.
ما به این مسئله نیز فکر کرده بودیم که مثلا شاید بازی بهصورت تورمنتها eSports بازی شود پس بخشی وجود دارد که تاثیرات سیستم آیتمهای بازی به صفر میرسد و همه با قابلیتهای پایه به بازی میپردازند.
نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر دو شخصیت مبارز که میخواهند بهصورت آنلاین باهم بازی کنند در صورتی که سطح یکی از مبارزان خیلی بالا باشد، سیستم بهصورت خودکار سطح این دو را اندازه هم میکند تا قدرتهای پایه یکی باشد اما آیتمها یکی نمیشود چراکه فردی که زمان زیادی را بر سر بازی گذاشته است باید مقداری برتری داشته باشد. اگرچه باید توجه داشت که آیتمها آنقدر هم تاثیر قدرتمندی ندارند که توازن بازی را بهم بریزند. اما بازهم این امکان وجود دارد که کل این سیستم نیز خاموش کنید! یعنی اگر مبارز سطح پایین هستید و میخواهید شانس خود را در برابر مبارزان با سطح بالا امتحان کنید نیز در برروی شما باز است.
بهصورت کلی ما راههای بسیار زیادی را در اختیار شما گذاشتهایم تا از مشکل بهوجود آوردن سیستم Gears بازی جلوگیری کنیم. همچنین راههای بسیار زیادی نیز وجود دارد که بدست آورد آیتمها را سادهتر میکند. آیتمها پس از پایان یک بازی بدست میآید، پس از به پایان رساندن بعضی از مراحل بخش تکنفره و صندوقچههایی نیز در بازی وجود دارد که دارای آیتم است. راههای دیگری نیز در بازی برای بدست آوردن آیتم وجود دارد.
در ادامه ادوارد به این نکته اشاره داشت که صندوقچهها از طریق ارز داخل بازی قابل خریداری هستند و بههیچ عنوان پول وافعی برروی گیمپلی بازی تاثیر ندارند. (اگرچه اون بهصورت کامل نبود خرید درون برنامهای را رد نکرد)
طبق گفته توسعهدهندگان قرار دادن چنین سیستم شخصیسازی تنها برای افزایش عطش بازیبازان بوده.
یکی از موارد خوبی که این سیستم و آیتمها به بازی اضافه میکند این است که شما به بخش آنلاین میروید و میبینید که شخصی آیتمهای عالی دارد و با خود میگویید من آن کلاهخود را میخواهم، چطور باید بدستش بیاورم؟ با آن شخص صحبت میکنید و او شما را به مودهای جدیدی از بازی معرفی میکند تا آن آیتم خاص را دریافت کنید و حال شما بخشهایی را بازی میکند که شاید بهصورت عادی بازی نمیکردید.
در پایان اعلام شد که توسعهدهندگان توجه ویژهای به تغییرات ظاهری شخصیتها داشتهاند و شما میتوانید رنگبندیهای بسیار زیادی را در بازی ببینید. لباسها و شکلهای بسیار زیادی نیز با الهام گرفتن از دنیای کمیکها و فیلمهای DC در بازی حضور دارند.
شرکت DC به ما آزادی کامل برای طراحی آنچه که میخواهیم داده است. پس شما شاهد وجود آیتمهای ظاهری بسیاری از انواع جهانهای کمیک DC خواهید بود.
بازی Injustice 2 در تاریخ شانزدهم مارس برای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد. از دیگر اخبار مربوط به این بازی میتوان به این اشاره کرد که نسخه موبایلی این بازی نیز تایید شده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
واقعا عالیه اینجوری ی تنوع خاصی تو بازی ایجاد میشه و گیمر دچار عطش میشه که این بازیو ادامه بده . نه مانند خیلی از بازی های فایتینگ که بعد ار چن وقت ادم ازش سیر میشه . در کل به نظرم ایده خوبیه
Edd Boon یکی از سازنده های کهنه کار دنیای بازی هست که تقریباً همه بازی بازان با شاهکار ساخته دست او یعنی Mortal Kombat آشنا هستند و بازیکنان قدیمی با نسخه های اولیه این عنوان مخصوصاً بر روی کنسول Sega Genesis خاطرات بسیاری دارند،امیدوارم بازی Injustice 2 هم مثل نسخه اول و حتی بهتر از اون موفق ظاهر بشه.
نسخه اول بزرگترین مشکلش گرافیک فنیه ضعیفش بود
من یه شناخت نسبی عی دارم رو این سیستم gear ها،خعععععلی میزونه،فک کنم بعد معتاد به این بشم که همه گیر هادو باز کنم 😀 :reallyangry:
گیمفا اگر وقت میکنی :smug: تریلر جدید بازی را بزار رونمای شخصیت جدید dr.fate :heart: