CremaGames: بهرهوری از قدرت ایکسباکس اسکورپیو، بستگی به توسعهدهندگان دارد
کنسول ایکسباکس اسکورپیو که از آن به عنوان «قویترین» کنسولی که تا به حال ساخته شده یاد میشود، قرار است در تعطیلات سال جاری میلادی روانه بازار گردد؛ اگرچه هنوز این کنسول به صورت رسمی معرفی نشده است، اما سران مایکروسافت تمام تلاش خود را میکنند تا جلوهای از قدرت بالای آن را به ما نشان دهند و تاکنون از واژههای متعددی نظیر «غول» و «هیولا» در توصیف آن استفاده کردهند.
با این وجود، بر روی کاغذ مشکلی بر سر راه موفقیت و قدرت نمایی این کنسول مشاهده میشود؛ از آنجایی که قرار است بازیهای توسعه یافته برای ایکسباکس اسکورپیو با کنسول نسل هشتمی ایکسباکس وان مایکروسافت نیز سازگار باشند، این پرسش مطرح میشود که آیا واقعاً توسعه دهندگان میتوانند از نهایت قدرت سخت افزاری ایکسباکس اسکورپیو نهایت بهره را ببرند یا خیر؟. گیلرمو اندرادز (Guillermo Andrades) که به عنوان مدیر بخش خلاقیت استودیوی بازیسازی CremaGames شناخته میشود اخیراً به این پرسش پاسخ داده و نظر خود را در این رابطه بیان کرده است. وی در این خصوص چنین اظهار داشت:
همهی این موارد به توسعه دهندگان بستگی خواهد داشت. آنچه که در حال حاضر میتوانیم ببینیم این است که اکثر بازیهای پلیاستیشن ۴ پرو تنها در برخی موارد جزئی از جمله رزولوشن و فریم ریت با نسخهی پلیاستیشن ۴ استاندارد خود تفاوت دارند. اگر این تفاوت قدرت (سخت افزاری) واقعاً چشمگیر باشد، توسعه دهندگان بزرگ کار بسیار سختی در این زمینه خواهند داشت و مجبورند تا ضمن کار بیشتر، وقت و هزینهی بیشتری را صرف توسعهی بازیهای خود کنند.
مورد نامشخص این است که آیا توسعه دهندگان افزایش کیفیت بازی خود و بهرهوری مناسب از قدرت سختافزاری بالا را به صرف مدت زمان و هزینهی بیشتر ترجیح میدهند یا خیر. موارد اعلام شده دقیقاً برای کنسول ایکسباکس (در مقابل پلیاستیشن ۲) نیز رخ داده است و به نظر مایکروسافت کار سختی را در پیشروی خواهد داشت.
پیشبینی میشود که شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس خبری خود در جریان نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۷ میلادی به صورت رسمی از کنسول ایکسباکس اسکورپیو و جزئیات آن نظیر مشخصات سخت افزاری، قیمت و تاریخ عرضهی دقیق آن را اعلام کند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات