بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴
 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴
 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴
 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴

با بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴ با ما همراه باشید

آرش بوالحسنی
۲۰:۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بررسی فنی بازی cyberpunk 2077

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو بیاندازیم. البته در آینده تحلیل فنی کامل بازی منتشر خواهد شد، اما فعلا این اولین واکنش ما به Cyberpunk 2077 از منظر فنی برروی این کنسول است.

نگاهی کوتاه به بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 اصالتا در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در سال ۲۰۱۳ هم شاهد انتشار اولین تریلر این بازی بودیم. اما سفری که این بازی طی کرد، بدون شک پر فراز و نشیب بود و بالاخره پس از هشت سال و تاخیرهای متوالی، شاهد انتشار این بازی هستیم. Cyberpunk 2077 یک بازی نقش‌آفرینی جهان باز از سازندگان استاد Wild Hunt است و قصد دارد با ارائه‌ی روایتی چندشاخه و گیم‌پلی جذاب و متنوع و همچنین یک شهر پویا و درگیرکننده در قالب نایت سیتی، به جایگاه بازی قبلی استودیوی سازنده‌ی خود در جهان بازی‌های ویدیویی برسد.

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

در بررسی فنی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی گفتم که چگونه Cyberpunk 2077 یکی از تحسین برانگیزترین بازی‌ها از لحاظ فنی است و با مواردی مانند Ray-Tracing گسترده و نورپردازی حجمی، به سیستم‌های قدرتمند اجازه می‌دهد تا خودی نشان دهند. اما قضیه متاسفانه برای کنسول‌ها کاملا متفاوت است. دیگر خبری از بسیاری از آن ویژگی‌ها و جلوه‌های پیشرفته نیست و این حقیقتی است که باید با آن زندگی کنید. اما خب این مسئله همیشه برای دارندگان کنسول امری قابل درک بوده است و سوال اصلی این است که آیا حداقل می‌توان Cyberpunk 2077 را به طرز قابل قبولی برروی کنسول‌های نسل هشتم تجربه کرد؟ برای پاسخ این سوال، تصمیم گرفته‌ایم تا سری به پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو بزنیم.

حقیقت این است که Cyberpunk 2077 من را به یاد بسیاری از عناوین آخر نسل هفتم می‌اندازد. آن موقع هم بازی‌های بسیاری دیگر بیشتر از توان پلی‌استیشن ۳ و اکس‌باکس ۳۶۰ بودند و شاهد افت فریم دائم و سایر مشکلات فنی بودیم و باید گفت که متاسفانه شرایط برای پلی‌استیشن ۴ پایه اینجا هم خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. بازی برروی پلی‌استیشن ۴ با وضوح تصویر ۹۰۰p متغیر اجرا می‌شود، اما اکثرا شاهد افت آن تا ۷۲۰p هم هستیم و تنها زمانی که می‌توانید به ۹۰۰p کامل برسید که مستقیم به آسمان نگاه کنید. به نوعی این نسخه از بازی، شبیه به پورت سوییچ یک بازی مدرن است.

بررسی فنی بازی cyberpunk 2077

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

اما پلی‌استیشن ۴ پرو چطور؟ در ابتدا فکر کردم که شاهد حداکثر وضوح تصویر ۱۰۸۰p خواهیم بود اما در حقیقت بازی بعضا به وضوح تصویر ۱۱۸۸p هم می‌رسد. حداقل وضوح تصویر ثبت شده هم ۹۷۲p است. در واقع این نسخه از بازی برروی یک نمایشگر ۱۰۸۰p خوب به نظر خواهد رسید و شاهد آن افت اندک هم نخواهید شد. رابط کاربری بازی هم با وضوح تصویر ۱۰۸۰p رندر شده است.

در زمینه‌ی تفاوت بین پلی‌استیشن ۴ پرو و معمولی، باید گفت که تقریبا هیچ تفاوتی جز وضوح تصویر وجود ندارد  کیفیت سایه‌ها و حتی Draw Distance هم تقریبا کامل ایکسان هستند. متاسفانه در زمینه‌ی کیفیت تصویر و در مقایسه با رایانه‌های شخصی، شاهد افت وحشتناکی هستیم. اما اگر بازی به خوبی و روانی اجرای بشود، تمام این موارد تا حد زیادی قابل بخشش است خب حالا و با این اوصاف عملکرد بازی برروی این دو کنسول چطور است؟

بازی در دقایق اولیه‌ی خود برروی پلی‌استیشن ۴ پایه، نتایج قابل قبولی را به ثبت رساند و در مبارزه‌ی اولیه با وجود افت‌های پراکنده، شاهد نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه‌ی ثابتی هستیم. اما حدود ۱ ساعت از بازی که بگذرد، متوجه عمق اصلی فاجعه خواهید شد. در یکی از صحنه‌های بازی شاهد تعقیب و گریزی هستیم و شما در یک ماشین باید به ماشین دیگری شلیک کنید و اینجا است که متوجه خواهید شد بازی عملا غیر قابل تجربه است. نه تنها نرخ فریم دائما زیر ۲۵ فریم بر ثانیه است، بلکه شاهد لکنت کامل بازی هستیم که به تجربه‌ی نه چندان خوشایندی منجر می‌شود.

بررسی فنی بازی cyberpunk 2077

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

به محض ورود به ماشین و رانندگی، باز هم شاهد آن افت فریم افتضاح و شرایط غیر قابل قبولی هستیم. به خاطر نرخ فریم پایین چند باری به عابران پیاده برخورد کردم که منجر به درگیری‌های ناخواسته‌ای هم شد.

نکته‌ی دیگری که باید به آن بپردازم، کرش‌های متعدد نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ است. وقتی برای اولین بار وارد نایت سیتی می‌شوید و با جکی صحبت می‌کنید، بازی کرش می‌کند و اجرای دوباره و سه‌باره‌ی بازی هم به کرش در همان نقطه انجامید. در نهایت مجبور شدم تا پلی‌استیشن ۴ را کاملا خاموش و سپس روشن کنم تا بتوانم از آن قسمت عبور کنم و این گونه کرش‌ها در طول بازی کم نیستند.

فکر کنم دیگر نیازی به پاشیدن نمک بیشتر برروی زخم دارندگان پلی‌استیشن ۴ نباشد. پس پلی‌استیشن ۴ پرو چطور؟ دوست داشتم که به شما بگویم که پلی‌استیشن ۴ پایه خوب نیست، اما پرو راه کاملا قابل قبولی برای تجربه‌ی بازی است. در چند ساعت اول بازی شاهد یک نرخ سی فریم بر ثانیه‌ی تقریبا ثابت بودم و حتی در آن صحنه‌ی تعقیب و گریز مذکور هم بازی کاملا قابل تجربه است.

اما با وارد شدن به شهر نایت سیتی، متوجه مشکلات مشابه‌ای خواهید شد. شاید نرخ فریم ۵ الی ۷ فریم نسبت به پلی‌استیشن ۴ معمولی بیشتر باشد، اما باز هم نمی‌توانم آن را در این شرایط به شما توسعه کنم. پر واضح است که این بازی بیش از حد برای پردازنده‌های Jaguar قدیمی سنگین است.

 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴

بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 آن عنوانی است که به شما یادآور می‌شود وقت ارتقای سخت‌افزار فرا رسیده است. البته بازی فعلا برروی پلی‌استیشن ۵ هم از نظر کیفیت تصویر وضعیت بهتری ندارد، چرا که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو را اجرا می‌کند، اما شرایط برای نرخ فریم بسیار بهتر است و برخلاف پرو هم شاهد نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه هستیم. در غیر این صورت به دنبال تجربه‌ی Cyberpunk 2077 برروی نسل هشتم نباشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر  می‌توانید نقدها و نمرات یا سایر مطالب بازی محبوب Cyberpunk 2077 را از طریق این نشانی مطالعه بفرمایید. همچنین اگر به مباحث فنی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنم بررسی فنی اولیه‌ی این بازی را حتما مطالعه کنید. به علاوه منتظر بررسی‌های فنی بیشتر و همچنین تحلیل فنی یا بررسی عملکرد کامل این بازی محبوب برروی تمام پلتفرم‌های مقصد آن باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴
 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴
 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴
 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴
 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Golden_Sauber گفت:

    این برسی کاملا درسته و حقیقت، به نظرم بازی با چیزی که نشون دادن خیلی متفاوت هست یکی از مسائل که خیلی روش مانور دادن رفتار npc ها بود که به شخصه چیز خاص و رفتار خاصی در واقعیت نداشتن،شهر هم پویایی نداشت و زنده نبود،بر خلاف رد دد که npc هاش و هوش مصنوعیش بسیار پیچیده بود حتی با نگاه کردن هم واکنش نشون میدادن،این بازی زیادی بزرگ شد یکی از دوستانم خوب حرفی زد این بود که کمتر سایتی جرات داشته واقعیت هارو بگه به جز gamespot حالا اگر همین مشکلات گرافیکی هم بازیهای یوبی سافت داشت متاش زیر ۸۰ میومد،مشکلات روی کنسول پایه خیلی وحشتناکه تکسچر ها دیر لود میشن ماشین ها توی شهر کمن با یهو ظاهر میشن و…

    • REZA_ISS گفت:

      بنظرم این بازی بخاطر جاه طلبیه شرکت سازنده به فنا رفت.بعد از اونهمه سال کارکردن روی بازی و تاخیر های مکرر یه بازی به این افتضاحی(از لحاظ مشکلات فنی) دادن و مشکلات مثل ویچر روی بازی اثر گزاشته یا باید فقط برای نسل بعد میدادن یا اینکه حداقل بهینش میکردن واسه کنسولهای پایه نسل ٨

    • Emad-Martian گفت:

      با بقیه حرفات کاری ندارم. احتمالا حرفات درسته.
      ولی اون منتقد گیم-اسپات_کیلی پلیگ_ خیلی نوبه و سابقه بدی داره.
      قبلا تو نقد پوکمون، “آب زیاد” رو تو نکات منفی نوشته بود.
      درمورد Days Gone هم حرفای چرتی مثل رنگ پوست زامبیا زده بود.
      تو یه ویدیو با چند نفر دیگه که درمورد سایبر حرف میزد، از روی چیزایی که میگفت میشد فهمید زیاد بازی نکرده و خیلی کارها رو انجام نداده. در کُل نقدش درست نیست.

      4Gani
  • MrHill93 گفت:

    با اپدیتی ک امروز دادن گرافیک ب شدت بهتر شد حقیقتا
    شبای خیلی‌ خوشگلی داره نایت سیتی
    ولی هنوز مشکل افت فریم برطرف نشده موقع رانندگی همینطور موقع درگیری ها ک اصلی ترین عنصر بازیه
    گاه گداری npc ها دیر لود میشن یا یهو ظاهر میشن 😀
    بعد بافت ها و تکسچرای بازی هم هم خیلی بهتر شده سرعت لودشون
    مطمعنا طی یکی دوماه دیگه با اپدیتای گوناگونی ک میدن بازی خیلی خیلی بهتر میشه

    • از نظر من عرضه برای نسل ۸ بدترین اشتباه ممکن بود

      • نه حاجی بازی بهینه نیست با ۴ تا آپدیت حل میشه مگه چه تخم دو زرده ایه داره که نمیتونه رو نسل ۸ اجرا بشه وقتی ابر بازیهایی مثل رد دد۲ و لست ۲ اجرا میشن به این تمییزی تازه قراره هورایزون ۲ هم بیاد رو همین نسل.
        اینا وقت نکردن بازی رو درست تحویل بدن خودشون هم گفتن که بهونه کرونا به دادشون رسید و سهام دارا قاطی کرده بودن از دستشون

      • اشتباه!۲۰۰ میلیون نفر کنسول نسل قبل داره سویچ هم حساب کنیم.یارو پیش خودش حساب کرده پنجاه میلیون میفروشه فکر کردی راحت میگذره ازمیلیاردها دلار.اشتباهش همینه که نمیتونن بیچاره اونای که پیش خرید کردن
        منکه تا سی دلار نشه اونم رو پی اس ۵ نمیخرمش.حیف این همه صبر هشت سال عمر مردم

    • مهدیار گفت:

      واقعا عالیه
      امیدوارم هوش مصنوعی هم خیلی بهتر بشه ، تا الان چطور بوده؟؟ به نظرت
      ولی متاسفانه به خاطر سخت افزار ضعیف هرچقدر هم که تلاش کنن باز نمیتونن اونطوری که هممون دوست داریم بشه ، دیگه محدودیت همینه دیگه 🙁
      ولی باز تا الان نشون دادن که قدرت اینو دارن که باگ هاشون رو درست کنن
      همونطور که سر ویچر ۳ کردن 🙂
      ولی شایددد شایدد ، میتونستن با مدیریت بهتر ، از همون اول اوضاع رو خوب و ردیف درست کنن ، که باز کرونا یه مشکل شد و باعث شد این مشکلات پیش بیاد که متاسفانه خیلی ها به کرونا اصلا توجه نمیکنن و فقط درخواست محصول با کیفیت با این فشار های روانی ، اجتماعی ، خانوادگی ، جسمی و روحی رو دارن ، تا همینجا با تمام این مشکلات رسوندن خیلی کار خفنی کردن
      امیدوارم بتونن بهترین بسته های الحاقی رو برای این بازی انتشار کنن ( حتا اگر تونستن بعضی هاشو رایگان 😉 )
      .
      به قول محسن این شرکت اگر بخواد میتونه تو هر زمانی دهن هیتر هارو ببنده 😉
      .
      خیلی دوست دارم
      قیافه اون کسایی که داشتن خودشون رو پاره پوره میکردن و تا میتونستن از سی دی بد میگفتن رو ببینم 😉
      اونایی که این شاهکار صنعت بازی رو با بازی های خطی مثل لست ۲ مقایسه میکردن 😉
      اونایی که تا تونستن به جای اینکه امید بدن به بچه ها و از به روز رسانی ها بگن ، تنفر ورزیدن 😉
      اونایی که از برتر بودن راک استار و ناتی داگ تو صنعت بازی حرف زدن و به سی دی توهین کردن 😉
      .
      ممنون که خوندین 🙂

      • مهدیار گفت:

        ماله نمیکشم
        در اصل دارم اینو میگم که این شرکت تو کمتر از یه هفته تونسته به روز رسانی هایی بده که خیلی از شرکت ها نمیتونن و ارزش قائل نمیشن
        تمام تلاششون رو دارن میکنن که مردمی که کنسول های نسل ۸ رو دارن رو بتونن راضی کنن و اعتبارشون رو از دست ندن 😉
        درسته هنوز مشکلات زیادی داره ، ولی همونطور که خیلی هاشون تا الان برطرف شدن ، شاهد برطرف شدن تعداد زیادی مشکلات دیگه خواهیم بود 😉
        که باز هم دهن هی.. هارو میبنده 😉
        منتظر دیسلایک های شیرین و دلپذیر هیتر های گرامی هستم 😉
        .
        قبلا گفتم دوباره میگم ، هیچ وقت نمیتونن این بازی رو کنسول های نسل ۸ کاملا بهینه و بدون مشکل تحویل بدن
        چون سخت افزار ضعیف بازی رو ضعیف و با مشکل اجرا میکنه
        .
        یکی از بچه ها گفته بود که مردم برای این بازی ۶۰ دلار دادن و عنوان باکیفیت میخوان 😐
        مردم باید بدونن که این بازی چه بازی هست ، و کنسولی که دارن چه کنسولی هست 😐
        توقع بیجا نباید داشت
        این قضیه ای که اتفاق افتاده خیلی خیلی روشن هست و نیاز به روشن سازی طولانی مدت نداره
        یه بار گفته بودم و دوباره میگم و دیگه نمیگم 😉
        لذت ببرید از بازی 😉

        • Mikasa گفت:

          Cyberpunk 2077 performance on base PS4 and Xbox One is surprisingly good

          حرف ceo cd project هست میتونی تو اینترنت سرچش کنی

          خود یارو گفته رو کنسولا قراره عالی اجرا بشه
          همین حرفش که دروغ خالص هست بذاریم‌کنار (و من مطمئنا اگه پول وکیل داشتم و اونور آب بودم حتما ایشون رو میکشوندم دادگاه)

          انتظار میره یه عنوان روی‌کنسول پایه ۱۰۸۰_۳۰ فریم اجرا بشه
          کسی نگفت رو ps4 بیاین ۴k اجراش کنین 🙂
          اجرای پایه روی ps4 همین ۱۰۸۰ هست و ۳۰fps
          رو ایکس باکس پایه هم ۹۰۰p 30fps قابل قبوله
          بازی باید این حداقل هارو تا حدی برآورده کنه
          که نکرده‌و هرگونه توجیه صرفا ماله کشیه
          در ضمن
          مردم باید بدونن بازی چطور رو کنسول run میشه بعد بخرن پس‌چرا نذاشتن نقدای کنسولی بیاد؟
          چرا سه روزه از ریلیز بازی گذشته ولی فقط یه نقد کنسولی اومده؟
          تکلیف مایی که پیش خرید کردیم ولی حتی قبل اومدن بازی‌ نذاشتن بدونیم کیفیت اجراش چطوره چیه؟
          جنابعالی دقیقا داری ماله ی شرکتو‌ میکشی
          واقعا متاسفم بجای اینکه بیای سمت گیمرا داری از یه شرکت حمایت‌میکنی

          • مهدیار گفت:

            اون جمله های آخری که گفتی دقیقا اشتباهای شرکت بود ، یادم رفت سر متن بگم ، ممنون که گفتی 🙂
            .
            باید در اصل همون روز اول بازی رو بدون مشکل میدادن ، ولی به دلایل مختلف نتونستن
            من خودم فکر میکنم مشکل اصلی از مدیریت هست ، چون اونا گفته بودن بازی گلد شده و کارمندا گفته بودن چرت داره میگه
            میخواستم تو یکی از مطلب های قبلی بگم قضیه نقدو ولی نمیدونم چرا یادم رفت کلا 🙂
            این مشکلات رو به نظرم فقط میتونیم به مدیریت وارد کنیم نه به سطح پاییناشون
            .
            قبول داشته باش آدمم و ربات نیستم که هر چیزی رو یادم باشه سر متن بیارم 🙂
            باز ببخشید 🙂

          • احسنت به درک شما

            مطلبی که از سی‌دی‌پراجکت رد نقل قول کردید برای هر انسان صاحب عقل که از تعصبات کورکورانه تبعیت نمیکنه میتونه بعنوان تبلیغات دروغین، فریب و پایمال کردن حق گیمر تلقی بشه ولو اینکه توسط یک شرکت محبوب صورت گرفته باشه و سزاوار برخورد متقابل هست.

            اینکه به گیمرها اطمینان خاطر داده شد بازی بر روی کنسول‌های پایه به طور شگفت‌انگیزی خوبه! بدون هیچ تردیدی یک «دروغ» هست!

            کرونا کسی رو مجبور به ممانعت از انتشار نقد بر روی کنسول‌های پایه نکرد!

            کرونا کسی رو مجبور به ممانعت از انتشار تصاویر منتقدان نکرد!

            دروغ.
            تبلیغات دروغین.
            ممانعت از انتشار وضعیت حقیقی بازی.

            چطور میشه از این رفتارها دفاع کرد؟
            چطور درک این موضوع سخته؟
            د اخه این درسته؟ :/

            دوستان فکر می‌کنند ما با سی‌دی‌پراجکت رد مشکل داریم. نه اصلا اینطور نیست. این کمپانی برای ما هم جزو محبوب‌ترین‌ها هست (بود؟). اما باتوجه به اتفاقات اخیر عقل چیز دیگری حکم میکنه.

            تعجب آوره برخی دوستان اینگونه واکنش‌های عجیب و غریب در دفاع از دروغگویی و مخدوش کردن حقیقت توسط یک کمپانی نشون میدن و در سمت درست ماجرا که جامعه‌ی گیمرها هست (We, The People) قرار نمی‌گیرند. به چه دلیل؟!

          • Old_Gamers گفت:

            حرفت کاملا درسته . اینم از مشتری مداری الکی این شرکت . البته طرفداراش که از رو نمیرن هیچوقت و شرکت متقلبشون براشون مقدسه !!

      • Old_Gamers گفت:

        اینجا طومار هم ننویسی باز هم این شرکت انگشت کوچیکه راکستار هم نیستش . ماله رو هم ببر جای دیگه بکش . چجوری لذت ببرن از ۱۵ فریم ؟ عمو همه دارن پس میدن بازی رو خوابی ها .

    • mostafa81 گفت:

      تو خواب و رویا و کابوس هستی
      اگه درست بشو بود ۷ سال فرصت بود
      حتی بد ترین کیفیت ممکن الان ۴۸۰ و ۷۲۰
      و دست یوبی سافت از پشت بسته شده
      این بود چیزی که براش از هایپ مرده بودی؟؟

    • Star1 گفت:

      این طور که معلومه بازی رو پلی‌استیشن ۴ پرو تجربه قابل قبولی داره و رو ۳۰ فریم تقریبا ثابته – رزولوشن تصویر هم از ۱۰۸۰p کمتر نمیشه.

    • PC and PS4 گفت:

      درست میشه مشکلاتش
      مثل همون اوایل ویچر… اول خراب بود بعد کم کم درست شد
      تو فکر نباشید دوستان :yes:

      • Ozhan گفت:

        اتفاقا اگر موقعی که ویچر با اون همه مشکل ریلیز شد همه مث الان اعتراض میکردن به سی دی پراجکت الان اینجوری باز بازی ناقص عرضه نمیکرد داش
        پس بهتره که الان یکبار برای همیشه اعتراض گیمرا به گوششون برسه تا مغرور نشن به خودشون
        سی دی پراجکت وقتی بازی ناقص بده و جیک کسی درنیاد دیگه خودتون فکر کنین امثال EA دیگ براشون راه هموار میشه و بجز شیردوشی بازی هاشونم ماقص تر و بدون پالیش میدن و میگن فوقش بعدا درست میشه

    • احتمالا جایزه بهترین پشتیبانی رو مثل no man’s sky سال آینده برنده بشه.
      پ.ن: چه ظلمی به اساسین یونیتی شد که نیومد نسخه پیسی رو جلو بندازه خدایی بهش فکر می کنم اعصابم خورد میشه. اون سیستم پارکور و مخفی کاری عالی به خاطر باگ ها به فنا رفت. یکمی هم اسم سازنده موثر بوده به نظرم، همین سایبرپانک رو یوبیسافت می‌ساخت الان با خاک یکیش می کردن.

    • چرا انقدر منفی گرفتی. هیتر سایبرپانک زیاد شده

  • این پست بوی خون میده 😀
    در کل خلاصش اینه
    بازی روی کنسولای نسل هشت به خاطر پردازنده ی جگواری که فقط اسمش جگواره قابل بازی کردن نیستن
    ولی نسخه ی پیسی بازی و پلی فایو و سری ایکس با اینکه همون میان نسلیان بسیار عالین به خاطر اینکه فریم ریت ثابت دارن

  • پس واقعا وضع خرابه pc که اصلا غیر ممکنه بیاره بالا تو این فک بودم یه ps4 بخرم که انگار ماجرا منتفیه یا باید pc ارتقا بدن یا صب کنم سال دیگه ps5 یا xbox سری s یا x بگیرم

  • دیجیتال فاندری مقایسه نسخه ps5 و سری ایکس رو گذاشته. اگر ممکنه شما هم قرار بدین. من توی لیسنینگ زبان زیاد خوب نیستم متوجه نمیشم توضیحات رو

  • CARNAGE گفت:

    کاری به نقدها و اعداد ندارم اما به نظرم با بررسی این بازی روی کنسولهای نسل ۸ نمیشه گفت این بازی بده! در واقع باید این بازیو روی کنسولهای نسل ۹ و PC تجربه کنیم چون همه میدونیم که مقصد بازی هم همینا بودن فقط به خاطر درآمد و فروش بیشتر برای کنسولهای نسل۸ منتشر کردن اما قطعا روی PC و کنسولهای نسل ۹ این بازی فوق‌العادس…

    • MAX3D گفت:

      عزیز مستقیم با این حرفت داری میگی اینا اومدن بازیو برای نسل هشت بدن بطور ناقص که جیب ملت رو خالی کنن نیومدن نقد های کنسولی و کنترل دمیج سی دی پراجکت برای همینه اگر چند روز قبل از عرضه نمراتش منتشر شده بود براش گرون تموم میشد برای همین جلوش رو گرفت تا کامل دزدیش رو بکنه و به ریش من و شما بخنده گرچه الان باید بخاطر یوزر اسکور و متایی مه قراره بگیره و اعتبار از دست رفتش به حال خودش گریه کنه به جز کرش کردن و فریز شدن و باگ ها اسیب رساندن به هارد و عملکردش رو کی جوابگو هستش؟وسط کرش و هنگ کردن کنسول طرف مجبور شده کاری جز از برق کشیدن کنسولش ازش بر نمیومده اینارو کی جواب میده؟بابا انتقاد کنید بت نسازید
      #حقیقت

    • Old_Gamers گفت:

      بحث خوبی و بدی بازی نیستش بحث بدقولی و نادرستی سازنده هستش و همینطور اماتور بودنش بهمراه کلی ادعای الکی . بازی رو رو کنسول پایه منتشر کردی یه تست نکرده بودیش ؟؟ خودم میخواستم واسه اسلیمم بازی رو بگیرم پول هم کنار گذاشته بودم واسه دیسک الان با ۱۵ فریم چجوری بازی کنم ؟؟ خوب از اول مثل ادم بگو بازی ماله نسل بعد هست تکلیف خودمون رو بدونیم .

  • آپدیت که امروز داده گرافیکش عالی شده مونده فقط افت فریم و دیر لود شدن 🙂

  • mhmteam گفت:

    با اینکه بازی فوق العاده ای هستش
    ولی این مشکلاتش آدم و یاد مافیا۳ میندازه

  • Inspody گفت:

    ولی هنوزم باورم نمیشه چرا تاخیرش نزدن یعنی عملا خود زنی بود چون این یوزر اسکور جدا از خود بازی رو فروشم تاثیر میذاره. اصلا تو کتم نمیره د آخه مگه میشه بازیت همچین پتانسیل بالایی داشته باشه بخاطر حرف دوتا فن که دیگه تاخیرش نزنین. با این وضع بدن بیرون …
    ولی در کل. امیدوارم سریع آبدیت بدن تا بتونم این شاهکار رو تجربه کنم. دارمش ولی حتی توشم نرفتم ببینم چطوریه اصلا تا مبادا به تجربم ضربه بخوره …

    • Ozhan گفت:

      ربطی به فن نداره
      دلیل اصلیش تصمیمات مالی که تو شرکت میگیرن
      یکیش سهامشون که اگ نتونن درست منیج کنن ریلیز دیت رو به خطر میفته و افت میکنه…یکیش صدای سهام داراست
      یکیش خرج هایی که بخاطر کارمندا و حقوقشون میدن
      دلیل زیاد داره وگرنه یه شرکت احمق نیست
      دد لاین چیز بدیه

  • Mr. morgan گفت:

    هی خدا لعنت به این زندگی اون بد بختایی مس من که میلیاردر نیستن که بازیو روز عرضه تجربه کننو کنسول نسل بعدی بخرن مجبورن بازیو رو همون کنسول پایه برن خدا کنه مشکل افت فریم حل شه گرافیک و باگ انچنان مشکل نیس ولی فریم….. خدا به دادم برسه

  • مطمئنا صبر میکنم تا یکی دو ماه دیگه رو ps5 تجربش کنم. مخصوصا با اپدیت نسل نهمی بازی که خود سازنده هم گفته تو ۲۰۲۱ میاد. دیگه با این بازی مطمئن شدم که مجبوریم کوچ کنیم نسل بعد.اولش یکم شک داشتم ولی دیگه خیالم راحت شد کار درستی کردم ps4 رو فروختم تا بودجه خرید کنسول جدید رو فراهم کنم

  • SiRSiNa گفت:

    باید بهتر می بود
    بازی مثل ردد۲ رو پردازش کردن (برین سنت دنیس تا تعداد npc شگفت زدتون کنه)
    به نظرم کم تجربگی سیدی رو هم میرسونه
    بی هدف بودن npc ها ، زمان کم داستان ، کرش و باگ(که البته حل میشه)
    در کل نسبت به هایپ خیلی ناامیدکننده بود

  • Drama گفت:

    تمامش بر میگرده به بهینه سازی افتضاح بازی توسط کمپانی سی دی پراجکت
    اونجا که گفته در غیر اینصورت دنبال تجربه این بازی روی نسل هشتم نباشید یعنی چی؟قرار نیست با اپدیت ها درست بشه؟
    پس پراجکت غلط کرده بازیو برای نسل هشت داده تا اینجا که به شدت برای خیلیا منفور شده و اگه قرار باشه برای نسل هشت اپدیت نده و بهینه سازی و پچ نکنه مستقیم گفته که بازی ناقص دادیم که جیب های شمارو خالی کنیم بازی پشت سرهم کرش میشه فریز میشه به کنسول آسیب میزنه و هارد رو دچار اختلال میکنه روی پرو هم که تعریف چندانی نداره و جاهای مختلف شاهد افت هستیم آخه این چیه حق دارن همه رو کفری کردن و رفتن نمره پائین میدن بلاخره پول مفت که ندادن باید اعتراضی کنن تا پراجکت پس بده پولشون رو اگه قرار نیست درست کنن اوضاع رو اگر اینجور باشه امیدوارم که البته همینجور هم هستش و حسابی قراره بکوبنش منتقدا همونجور که پلیرها کوبیدنش متای زیر ۸۸ براش آرزو میکنم اگر قراره این بازی همینجور بمونه برای نسل هشت بهتره کسی پولش رو تو سطل نریزه
    حس میکنم این مطلب یجورایی حزب طرف خاصیه این بازی یادآور اینه که وقت ارتقا سخت افزار رسیده؟این دیگه چه سمیه ردد۲ با اون عظمت اجرا شده حرفی از بازیای انحصاری نمیزنم و کاری ندارم اساسینز یونیتی با اون گرافیک و npc ها اجرا شده گرچه باگ داشت اونم از کم کاری یوبیسافت بود ولی با یکی دوتا اپدیت ردیفش کرد این حرفا چیه این بازی چندین ساله در حال ساخت و توسعه برای نسل هشت بوده جوری میگید انگار داشتن برای نسل نهم میساختن و یهو تصمیم گرفتن بدن نسل هشت

  • Ho3ein1996 گفت:

    به نظر من هردوی کنسول های پایه نسل ۸ توانایی اجرای بازیو دارند با فریم ثابت اشکال از بهینه سازی سیدی پراجکته

  • amin_snake گفت:

    دوستان پی سی باز.. مشکل لگ و افت در شهر بازی در گزینه craw distance هست که توی قسمت گیمپلی در ستینگ بازی قرار داره..,و گزیه پایینی همون که زده برای هارد های معمولی بهینه میشه روشنش میکنید و لذت برید.با تشکر…توی فرومی هم هنوز مشکل اصلی که این هستو نفهمیدن…

  • سلام ان شاالله ک مشکلاتش برطرف میشه و یه نکته ک باید بگم بعضیا فکر میکنن با بازی یا شرکت سازندش خصومت شخصی داریم ک میگیم این همه مشکل داره نه داداش مشکلش واقعیه بخدا من ک بشخصه یکی از مورد انتظارترین بازیهام توی این چند مدت همین بوده الکی الکی مرض نداریم بیام بگیم بازی فلان چیزش مشکل داره وقتی کسی تو این شرایط بحرانی میاد شصت دلار هزینه میکنه واسه بازی تو ایران واقعا باید درکش کنین الان تو چه حالیه در اخر خدا کنه تو این ماه یا ماه دیگه بازی با ابدیت خوب بشه بدجور خمارشم

  • Cyberpunk2077 گفت:

    من دیگه فکر میکردم روی پرو فریم ۶۰ باشه یا حداقلش ۳۰ مثل اینکه خیلی کار داره لطفا ایکس باکس سری اس و بررسی کنید پولمون فقط به اون میرسه اونم وقتی قیمتها متعادل بشه این نسل که هیچی‌

  • وقتی بازیشون حتی نامزد گوتی هم نشد،میفهمن که بعد ۳ بار تاخیر باید بازی پولیش شده تحویل بدن
    الآن هم باگ ها و بهینه سازیش نمیگذاره مشکلات اصلی بازی مثل ضعف دیالوگ ها،شخصی سازی ضعیف،ضعف المان های RPG،عمق نداشتن شهر بازی و هوش مصنوعی ضعیف مشخص بشه
    یکی از کسایی که بازی رو تجربه کرده بود میگفت ۲۰ ساعتی که الآن تجربه کرده تقریبا اکثر انتخاب هاش هیچ تاثیری روی روند داستان نگذاشته
    و حتی اینکه کدوم life path رو انتخاب میکنی جز تو یکسری دیالوگ هیچ تاثیر دیگه ای نداره

    • manohame گفت:

      و یه پست دیگه و نظرات گوهربار ایشون…

    • AmiRmsD گفت:

      دوست عزیز این ایراداتی که شما از بازی گفتی رو چرا منتقد های بزرگ بهش اشاره ای نکردن؟؟ اگر یک بازی نقش افرینی تا این حد توی چنین مسائلی مشکل داره پس چرا باید بهش مثلا ۹ بدن؟ مگه منتقدها واسه کار خودشون ارزش قائل نیستن؟ مگه چقدر نام سیدی پراجکت بزرگه که بخوان از این مشکلات بزرگ چشم پوشی کنن؟ کلی هایپ کرده که کرده مگه این منتقدا ادمای غیرحرفه ای هستن که صرفا بخاطر هایپ زیاد از این مشکلات بگذرن؟ (هرچند تک و توک بینشون پیدا میشه) ضعفی که تقریبا همه منتقد های مورد اعتماد درش متفق القول بودن مربوط میشه به بهینه سازی و باگ های زیاد. ۸ سال نتونستن بازی رو خوب بهینه کنن درست ولی این نفرتی که شما و کاربر دالتون از cdpr دارین واقعا برای من قابل درک نیست. توی عصری که این همه سازنده معروف رفتن سمت مولتی پلتفرم و بتل رویال و کیفیت سینگل پلیر تا این حد افت کرده وجود یه سازنده مثل سیدی پراجکت که پیشرفت کنه توی ساخت سینگل پلیر تا حدی که با سلاطین این صنعت مقایسه بشه واقعا غنیمته. از نظر من اگر یه همچین استودویی تو وضعیت بحرانی قرار بگیره نباید ازشون ناامید شد و هیتشون کرد.

    • alireeza79 گفت:

      شخصی سازی ضعیف عزیز دل شما میتونی سایز مامله کاراکتر رو هم تغییر بدی حتی میتونی مدل پشم های مامله کارکتر رو تغییر بدی شخصی سازی ضعیف

    • Bàđà§82 گفت:

      من میگم که بهونس که کنسولهای پایه قدرت لازم برای اجرای این بازی رو ندارن دو دلیل هم دارم : چهره بعضی کارکتر ها خیلی بد رو به پایین بود در حالی که توی لست دو و رد دد ۲ شاهد بودیم روی همین کنسوله پایه و به اصطلاح ضعیف چه گرافیک های ابر و فضایی گذاشته بودن پس در نتیجه یا سیدی کم کاری کرده یا از طرف شرکتای کنسول نسل نه مایه گرفته تا عمدا گرافیک بازی و تو این نسل خراب کنه تا همه مجبور بشن برای تجریش کنسول نسل بعد بخرن _اخه این کنسول اونقدرام بدرد نخور نیست خودتونم شاهدید لست غول گرافیکی و ردد…روان اجرا میکرد بابا نسل ۸رو با رشوه دور ندارید اونقدرام بدردنخور نیست!!!!!! اونم از گاد رگناروک بازی هنوز مرحله اول توسعه نرسیده تریلر میده ۲۰۲۱ یکم شک میکنی ولی بعد میفهمی این یک دروغ به گیمرا (در اصل بی احترامی و ایستگاه گرفتن)و تبلیغ و تشویق به خرید سونی ۵ هست(منظورم تیزره) این سیاست ها این یکی دوساله دارن وجه ی گیمو خراب میکنن هرکس بفکر سوده خودشه…

  • lastofus2 گفت:

    روی پلی ۴ که بر خلاف ایکس باکس معمولی بازی ها ۱۰۸۰ بودن این شده ببینید روی ایکس باکس فت چی میشه احتمال تا ۴۸۰ هم افت میکنه
    بعد محسن راستگو فن متعصب سایبرپانک میاد میگه من فلان ساعت بازی کردم بازی اصلا دشواری نداره 😐 این بازی برای کنسول های نسل ۸ معرفی شده ۸ سال پیش و این هم نتیجش. مشتری مدارترین سازنده این بود؟ دیگه ماس مالی نداره قبول کنید بازی اورریت شده و نقدش مثل همه بازی های این نسل باید روی پلی ۴ میبود و نمرش قسم میخورم ۸۰ هم نمیشد ولی خب سی دی پروجکت زرنگی کرد و گفت بازی من رو روی یک کنسول ۳۰۰۰ دلاری نقد کنید و نمرات ۹۰ اور ریت بدید. باگ و … هم فقط برای بازی های سونی و یوبی سافت نمره کم کنید نه راک استار و سی دی پروجکت
    علی پاور هم غیر منطقی و فن بوی هستش چون همیشه حقیقت رو میگه ولی حقیقت تلخه

    • General گفت:

      آره مشتری مدارترینه :yes: حداقل به وعدش عمل کرده واسه نسل ۸ بازی رو داده :yes: مورد داریم the last guardian سال ۲۰۰۹ برای ps3 معرفی شد قرار بود ۲۰۱۱ منتشر بشه ولی کی منتشر شد ?:-) واسه ps3 اومد ?:-) :rotfl:
      بعدم نسل ۸ تمام شد از نسل جدید بگو که ps5 زیر سری اکس جا داره :yes:

      • mrdtgamer6 گفت:

        الان دقیقا ps5 به چه علت زیر ایکس باکسه؟؟؟ :rotfl: :rotfl: بابا خیلی خوبین شماها توی بازی های انحصاری و کنترلر و اجرای بهتر بازیای مولتی پلتفرم و فروش جهانی همه جوره از سری ایکس جلوتره چی می زنید خداوکیلی :laugh: :laugh:

    • ایکس باکس فن ۹۰۰p اجرا میکنه. ولی روی بدترین حالت ها به ۷۲۰p میرسه. توی توتیوب هست

    • Ozhan گفت:

      من خودم بازی های مث اسکایریم و فال ات رو بازی کردم ولی توشون ذره ای باگ پیدا نکردم ولی یه بازی مث توم ریدر رو موقع بازی کردن ۴ ۵ تا باگ اساسی پیدا کردم توش
      ممکنه یکی سایبرو حتی ده دقیقه بازی کنه و ده تا باگ ببینه ولی یکی تا چندساعت یه باگم نبینه چون خیلی بستگی به شانس داره
      محسن جان هم ممکنه رو این بازی تعصب داشته باشه ولی دروغگو نیست هیچوقت اینو دیگه فک کنم اکثر بچه ها موافقن باهام…منتهی شانس باهاش یار بوده و باگی ندیده

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        اوژان عزیز ممنونم لطف داری به من همین که تا حالا همو ندیدیم ولی بهم اعتماد داری برام از هر گیم و شرکتی مهم تره ممنون :rose: :heart: ……. والا چی بگم اوژان عزیز من بازی رو خریدم دیسکشو ، اولین کاری که کردم تمام بازی های رو کنسولم رو پاک کردم چون هارد خیلی سبک میشه و میدونستم بازی خیلی سنگینه و بعدشم بازی رو پلی ندادم اول دندون رو جیگر گذاشتم و اپدیت ۵۰ گیگش رو انجام دادم و رفتم تو بازی واقعا تو ذوق من خورد یعنی فاجعه کنسول رو خاموش کردم رفتم فیلم ببینم باز دلم طاقت نیاورد اومدم دوباره کنسول رو روشن کردم و رفتم سر بازی و نمیدونم چی شد که بازی به یکباره فرق کرد هم گرافیکش خیلی قابل تحمل شد و هم روان تر شد و هم هنوز بعد از ۸ ساعت من باگ ندیدم منتها نمیرم ببینم زیر فرش یه وقت باگ هست یا نه دارم حال میکنم ، اوژان بازی بد ترکونده نمیدونم اینو چطوری ساختن الانم اومدم برم تو بازی باز یه اپدیت ۱۵ گیگی داده که خیلی خوشحال شدم 😎 این گزارش تمام اتفاقاتم با سایبر پانک بوده تا الان ، یه جوری بازی دارم میکنم که زیاد درگیر داستان نشم فعلا دارم وقت میگذرونم من تو عمر ۳۰ سال بازی کردنم همچین دنیایی ندیدم تو هیچ بازیی خلق بشه دنیایی که کلا زاده ذهن هست ، طی ماه های آینده قطعا خبر های بزرگی از بازی میشنویم ولی در کوتاه مدت سی دی پروجکت کار سختی داره و این موج زود گذر هست خودشون میدونستن چطوره بازیشون بی علم منتشر نکردن بازی رو ولی فکر کنم این وضعیت فعلی رو به تاخیر زدن ترجیح دادن واقعا شاید اگر باز تاخیر میخورد اون تهدید به قتل ها وارد فاز جدی تر میشد ، بازم ازت ممنونم ، حالا تا ببینم بعد چطور میشه

    • اولا تهمت نزن
      من الان ۱۵۰ ساعت اسکایریم نسخه ی اولیه رو بازی کردم کلا یه باگ بیشتر ندیدم
      از بازی که لذت ببری باگ دیگه به چشم نمیاد
      الان هم من سی دقیقه سایبر رو قرض گرفتم
      دقیق نمیتونم دربارش نظر بدم ولی بهینه سازی شخمی
      گان پلی خیلی سخت و خشکه
      که من دوست دارم
      یه جورایی گانپلیش مثل اسپک اپسه
      شخصیت جکی هم باحال بود
      گرافیک بازی هم عالیه
      باگ ندیدم تاحالا تو بازی
      یه چیزی هم که یادم رفت اینه که فیزیک ماشینا خیلی بده
      حالا من که نصف عمرمو gta sa بازی کردم مشکلی ندارم باهاش ولی شاید شما مشکل پیدا کنید
      که البته با یکی دوروز کنار اومدن باهاش درست میشه

  • sefirot2011 گفت:

    سلام آقای بوالحسنی اگر دسترسی به کنسول xbox دارید لطفا تحلیل اجرای این بازی رو هم بزارید

  • Dr.Who گفت:

    افرادی که روی PCو کنسول بازی رو تجربه میکنن براشون نظرات افرادی که بازی رو از یوتیوب و توییچ میبینن اهمیتی نداره….اگه بازی کردید حرف بزنید نکردید هییسسسسسس

  • واقعا DPR مرز های بهینهس زای رو جا به جا کرده(روی PC هم بده) اون از حجم بازی که اپدیتاش حجمش از خود بازی بیشتر شده

    الان باید برم من لپ تابم رو ببوسم که ۲۰-۲۵ فریم میده(۷۲۰-LOW-50%)

  • farshadx گفت:

    ببینید چی پیدا کردم تو بازی
    https://uupload.ir/files/9yjh_photomode_12122020_212519.png
    یاد چه بازی میوفتین؟!
    بازی آپدیت جدید داده اقای بوالحسنی اگر امکانش هست پوشش بدید
    من رو pc با ۳۵ ساعت بازی هنوز ۱ دونه کرش ندیدم

  • majid گفت:

    من نمیفهمم اگه بازی برای نسل ۹هتش چرا الان منتشر کردین اصلا ۵سال زمان کمیه برای بهینه کردن ؟ الان ردد۲ با اون عظمت رو ps4 معمولی هم تقریبا تو ۹۹درصد مواقع فریم ثابت با زرولوشن ثابت داره ؟

  • Clara گفت:

    اولین باره که ناراحتم چرا pro ندارم 😐
    امیدوارم با آپدیت ها درست شه عجله ای هم نیس نگران اسپویل هم نیستم انصافا بر خلاف لست که بیچاره شدم اما اینجا خیلی اهمیتی نداره قشنگ صبر میکنم درست شه کامل بعد تجربه میکنم

  • mohammadrezaf گفت:

    درسته این بازی شدیدا اوپن ورد هست و برای cd projekt پروژه عظیمی بوده
    ولی اینجاست که میفهمیم ناتی داگ، راکستار و سانتا مونیکا چه توانایی بالایی دارن تو ساخت شاهکار

  • Agha Pouria گفت:

    رو کنسولای نسل هشتم سرطانی بیش نیست :no:

  • Bàđà§82 گفت:

    من میگم که بهونس که کنسولهای پایه قدرت لازم برای اجرای این بازی رو ندارن دو دلیل هم دارم :
    چهره بعضی کارکتر ها خیلی بد رو به پایین بود در حالی که توی لست دو و رد دد ۲ شاهد بودیم روی همین کنسوله پایه و به اصطلاح ضعیف چه گرافیک های ابر و فضایی گذاشته بودن پس در نتیجه یا سیدی کم کاری کرده یا از طرف شرکتای کنسول نسل نه مایه گرفته تا عمدا گرافیک بازی و تو این نسل خراب کنه تا همه مجبور بشن برای تجریش کنسول نسل بعد بخرن _اخه این کنسول اونقدرام بدرد نخور نیست خودتونم شاهدید لست غول گرافیکی و ردد…روان اجرا میکرد بابا نسل ۸رو با رشوه دور ندارید اونقدرام بدردنخور نیست!!!!!!
    اونم از گاد رگناروک بازی هنوز مرحله اول توسعه نرسیده تریلر میده ۲۰۲۱
    یکم شک میکنی ولی بعد میفهمی این یک دروغ به گیمرا (در اصل بی احترامی و ایستگاه گرفتن)و تبلیغ و تشویق به خرید سونی ۵ هست(منظورم تیزره)
    این سیاست ها این یکی دوساله دارن وجه ی گیمو خراب میکنن هرکس بفکر سوده خودشه…

  • حجم جزعیات و این چیزا توی بازی بشدت بالاست و از قرار معلوم روی کنسول های نسل ۸ سونی عملکرد بشدت ضعیفی رو داره که بعیده نیستش امیدواریم بهینه سازی های اینده تا حدودی مشکلات رو حل کنه تا دوستانمون بتونن این بازیو تجربه کنن و مجبور نشن یا همیشه سر به هوا یا سر به زیر باشن (منظورم اینه تو مواقع افت فریم همونطور که تو مقاله هم اومد وقتی به اسمون صاف نگاه میکنیم بازی روون میشه یا وقتی کاملا به پایین نگاه میکنیم)
    یادمه همچین افت فریم هایی رو هنگام رانندگی توی gta v در سال های قبل تر روی سیستم دوستم تجربه کردم که بشدت ازار دهنده هستش و حتی باعث میشه در اون لحظه از فکر اینکه یه بازیه شاهکار بیای بیرون و برعکسش فکر کنی اما بازم بعدش پشیمون میشی
    و اینکه cdpr داره روی ارتقای نسل ۹ کار میکنه نیازی به نگرانی نیست

  • Amo Hamed گفت:

    دوستان نگران نباشید همه این مشکلات بر طرف میشه ! سی دی پراجکت کارشو بلده
    من هنوز تجربش نکردم منتظرم این مشکلات برطرف شه :yes:

  • General گفت:

    بررسی دیجیتال فاندری روی کنسول های نسل بعدی هم اومده :yes: تبریک به مایکروفنا در مجموع سری اکس تجربه خیلی بهتری رو ارائه میده رزولوشن و گرافیک بهتر و همچنین یه حالت اضافه ۳۰ فریم هم داره :yes: تازه هنوز آپدیت نسل بعدی نیومده اینا نسخه نسل قبل هستن آپدیت که بیاد اختلاف بیشتر هم میشه :yes:
    ۱۲>۹ :yes:

    • Ho3ein1996 گفت:

      شماها دعا کنین نسخه نسل بعدی نیاد چون اوپن ورلد و محیطای شلوغ خوراکه ps5 ه :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      باز افت فریم سری ایکس رو نشون میدن میگین کیت توسعه

    • مرسی که گفتی من شنیداری زبانم خوب نیست متوجه نشدم.

      جالبه انقدر فن بوی زیاده با اینکه سونی فن هم هستی ولی باز دیس گرفتی چون نیمخوان واقعیت رو بشنون.

      ولی بهرحال برای من فرق نداره من با پیسی ادامه میدم خداروشکر پولم رسیده و کارت گرافیک سری ۳۰۰۰ قراره بگیرم. ۳۰۷۰ میگیرم اگر پولم رسید ۳۰۸۰ میگیرم

    • mrdtgamer6 گفت:

      آقای ۹<۱۲ اولا پلی استیشن ۱۰/۳ ترافلاپس قدرت داره نه ۹ بعدشم تا الان تمام بازیای نسل نهم روی پلی استیشن بهتر اجرا شدند این نسخه از سایبرپانک هم روی کنسولای نسل نهم نسخه PS4 PRO و One x هست که داره از طریق بکوارد اجرا میشه و چون نسخه وان ایکس احتمالا بهتره و همچنین بکوارد کامل تر سری ایکس بازی بهتر روی ایکس باکس اجرا میشه و این نسخه از بازی اصلا نسخه مناسبی برای مقایسه عملکرد دو کنسول نیست چون از قدرت هیچ کدوم استفاده نشده وقتی نسخه نسل نهم اومد و از قدرت کنسولا استفاده شد اونجا معلوم میشه کدوم بهتر اجرا می کنه فقط تا اون زمان برو بشین دعا کن که بازم پلی استیشن بهتر از ایکس باکس نباشه مثل بقیه بازی ها

      • General گفت:

        کدوم بازی نسل نهمی رو ps5 بهتر بوده؟ منظورت اون بازیای میان نسلی هست که از دیجیتال فاندری تا linus tech tips همه گفتن به خاطر کمبود زمان واسه بهینه سازی بوده چرا؟ چون مایکرو واسه FULL RDNA 2 و تکنولوژی جدیدتر صبر کرد توسعه دهنده dirt 5 هم گفت یکم زمان نیازه تا کار کردن باهاش رو یاد بگیریم :yes:در ضمن پلی استیشن UP TO 10.3 ترافلاپس هست این صدبار :yes: سونی که قدرت پایه رو اعلام نکرد ولی اینطور که پیداست حتی از همون ۹ ترا هم پایینتر میاد :yes:

        • mrdtgamer6 گفت:

          باشه خودتو گول بزن تا این حرفا ولی وقتی پلی استیشن در عمل داره بهتر کار میکنه حرفی نمیمونه هیچ وقتم up to 10.3 نبوده امثال شما فن بوی های افراطی این چرا و پرت رو درآوردید

        • mrdtgamer6 گفت:

          یعنی تو انقدر نمیفهمی که فرکانس پلی استیشن متغیره و up to 2.23 GHz هست نه قدرتش که اون ۱۰/۳ هستش و در ضمن جناب پروفسور شما الان دقیقا با چه ابزاری قدرت پلی استیشن رو اندازه گیری کردی که میگی میاد زیر ۸؟؟ :rotfl: :rotfl: بشین بابا فورتزات رو بازی کن کاری به این بحثای تخصصیم نداشته باش

        • DON’T SAY SOS HAJI
          اسم قدرت و بنچمارک و فریم ریت رو جلو PS5 نیار که دیگه بهت میخندن! :heh:
          بعدش اینکه بذار آپدیت نسل نهم PS5 بیرون بیاد بعد بیاین رو سر بوم قوقولی قو قو بکنین!
          فعلا که تو سری اکس یه عالمه افت فریم داشته تو پرفورمنس مود و یه جا هم که دیجیتال فاندری بررسی کرده بعد از رانندگی مداوم کلا سری اکس فریز میشه و فریمش به صفر مبارک سقوط میکنه (به همین خاطر مارک سرنی رو SSD افسانه ای سونی تأکید داشت)!
          فعلا صداش رو درنیار که بعدا دوباره ضایع شدین کمتر حالتون رو بگیریم!

        • mrdtgamer6 گفت:

          در مورد full rdna هم باید بگم که اون ویژگی هایی که مایکرو اضافه تر داره مربوط به دایرکت ایکس و اینا میشه که خب سونی حق استفاده از اونا رو نداره برای همین به جای اون ویژگی ها اومد خودش یه چیزایی طراحی کرده و روی سخت افزار پیاده کرده که جایگزین اونا هستند حالا شما تا آخر نسل با ۹<۱۲ و full rdna خوش باشید ما هم با عملکرد بهتر توی مولتی پلتفرما و بازیای انحصاری ناب

        • A@Rad گفت:

          خدایی مدرک داری عکسی ،سایتی، چیزی که میگی up to 10.3 یا از خودت در اوردی اخه واقعا ادم نمیدونه چی بگه وقتی خود شرکت میاد میزنه ۱۰ ترافلاپس اینا از اونا مثلا متخصص ترن میان میگن ۹ ترافلاپس

      • A@Rad گفت:

        One x که اصلا اوضاعش خرابه تا ۱۵ افت فریم داره نمیدونم چجوری خوب اجرا میشه روی series x

    • Sam_fisher_47 گفت:

      این ۹<12 رو جمع کنین تورو خدا
      فهمیدیم کنسولا چنان تفاوتی ندارن که بخوای یقه اتو پاره کنی (البته اگه چهار فریم برات خیلی مهم نیست)
      کاری نکنین که وقتی خلاف گفته تون ثابت شد همه بریزن سرتون

  • امیدوارم ب زودی مشکلات این بازیِ دوست داشتنی رو رفع کنن و همه از تجربه‌ش نهایت لذت رو ببریم

  • mamadreza گفت:

    من با گرافیک gtx 860m رو لپ تاپ با رزولیشن ۷۲۰ رو مدیوم دارم بازیش میکنم 😀

  • DK گفت:

    همین امروز رو ps4 پایه تهیه کردم بازیرو ۵ ساعت بازی کردن ۱ بار کرش کرد داخل شهر که اصلا npc نبود ماشینم سالی یه بار رد میشد
    هنگام رانندگیش افت فریم وحشتناکی داره ولی با این همه مشکل بازم خیلی لذت بردم :inlove:

  • «در یکی از صحنه‌های بازی شاهد تعقیب و گریزی هستیم و شما در یک ماشین باید به ماشین دیگری شلیک کنید و اینجا است که متوجه خواهید شد بازی عملا غیر قابل تجربه است. نه تنها نرخ فریم دائما زیر ۲۵ فریم بر ثانیه است، بلکه شاهد لکنت کامل بازی هستیم»
    توصیف بی نقص نویسنده از وضعیت فنی بازی.
    لید پلتفرم قرار دادن پیسی یه اشتباه محضه، شما باید بازی رو برای کنسول ها به بهترین شکل بهینه کنی و بعد برای پیسی پورت و بهینه کنی.
    من مسائل تخصصی رو اشنانیستم ولی این فکر کنم اولین بازی هست که می بینم سازنده نسخه پیسی رو برای نقد شدن به منتقد ها میده، حتی سازنده اساسین یونیتی و مس افکت آندرومدا هم شجاعانه نسخه پلی ۴ رو جلو انداختن.
    شاید نسخه پیسی رو میدادن مثل اینا نمره بیشتری می گرفتن.
    نظر شما چیه؟
    در هر حال این همه مشکل فنی یه جورایی بازی رو فلج کرده، هیتر نیستم ولی دوست دارم هر بازی دیگری به جز این بازی امسال درخشش بالایی نشون بده و جوایز رو ببره.
    تاخیری که سازنده ها زدن در حالی که بازی گلد بود پر واضحه که برای رفتن به سال بعدی برای گرفتن جوایز بود و الا هنوز مشکلات فنی حل نشده. این طوری زرنگ بازیشون شکست میخوره.

    • آید:لید
      قبل عرضه یادتون باشه خبر اومده بود یه چیزایی رو از بازی دارن حذف می کنند،منم گفتم مشخصه توی ساخت بازی به مشکل خوردن و بازی زیادی سنگینه پس همش دارن حذف میکنن و این که تایم گیمپلی رو کم می کنیم تا همه بتونن تمومش کنن یه بهانه مسخره است.
      هم چنین اضافه کنم که همیشه تأکید سازنده ها این بود که تاریخ انتشار هر موقع بازی آماده بشه اعلام میشه و قطعا روی کنسول های پایه اجرای مناسبی خواهد داشت که نمیدونم چی بگم ، غرور، هایپ ، تبلیغات ، همه cdpr رو مسموم کرده.
      این استودیو توی ساخت ویچر‌ واقعا سنگ تموم گذاشت.
      موفقیت های ویچر مغرورشون کرد.

    • Ozhan گفت:

      من شنیدم شخصیت پردازی ها مث جانی سیلورهند یا شخصیت های فرعی خیلی سطحی و از تمام توانشون استفاده نکردن
      امیدوارم اینطور نباشه چون شخصیتای فرعی زیاد برام اهمیت نداره ولی جانی سیلورهند برام خیلی مهمه و کلی کتاب و مطلب خوندم واس درک بهتر لور بازی و این شخصیت و دلم نمیخواد تو بازی بخوره تو ذوقم

      • موافقم، شخصیت جانی سیلور هند رو بیشتر با بازی کیانو ریوز برای مسائل تبلیغاتی و ایجاد هایپ استفاده کردن
        طوری که پتانسیلش رو داشت از این بازیگر استفاده نشد و جای کار بیشتری داشت
        یه چند ساعتی از بازی رو به دقت بررسی کردم ، چهره شخصیت ها واقعا جای کار بیشتری داره به نظرم خصوصا همین کاراکتر که بحثش شد
        باز خودتون هم برید ببینید نظرتون رو بگید چهره ها از نظر من که خیلی بهتر باید می بودن خصوصا وقتی راک استار روی کنسول های پایه همچون چهره های بی نظیری رو پیاده کرد
        پ.ن : اگر می خوای بازی نخوره تو ذوقت که بهترین کار اینه اصلا سراغش نری فعلا، چه پیسی چه کنسول ، یکم باید زمان بگذره و اپدیت های بیشتری منتشر بشه ، چون حتی اگر نظر شخصی من درباره شخصیت پردازی جانی سیلور هند اشتباه باشه و واقعا خوب روش کار کرده باشن، وقتی مسائل فنی اجازه تجربه بازی رو نده همه چیز بی ارزش میشه.

    • Old_Gamers گفت:

      بنظر من خیلی فرق نمیکنه پورت رو پی سی و یا کنسول اونم در حالتی که سازنده از انجین اختصاصی خودش داره استفاده میکنه !! ردانجین انجین اختصاصی سی دی پراجکته سه تا بازی هم قبلا باهاش ساخته باید دیگه چم و خم کار دستش اومده باشه .

  • بیچاره ps4 دار ها.
    روی ps5 من عالیه. ایشالا همه بخرن

  • Cell گفت:

    آرش بوالحسنی @
    این مقایسه یا بررسی فنی شما رو من عادت ندارم و جدید هست
    همیشه بررسی فنی تصویری یا ویدیویی بود و به چند کنسول اختصاص داشت
    .
    نوشته‌ای شما رو فقط جنبه اطلاع رسانی میتونیم خطاب کنیم
    یا
    اینو در نظر میگیرم که شما عجله داشتی که بگی چقدر کنسولهای نسل ۸ ضعیف ظاهر شدن مخصوصا سونی و
    حرفی هم از Xbox نزدی
    .
    البته اینو بگم نظر شخصی هست یا من اشتباه میکنم با این بررسی چیزی از ارزشهای کنسولهای نسل ۸ و مخصوصا Ps4 کم نخواهد شد

    .
    آخرین بار هم گفتم پرونده نسل ۸ برای سونی و Ps4 با عرضه Last of Us Part 2 بسته شد
    کنسول Ps4 نسلی با شکوه رو تموم کرد و با کم کاری های cd مشکلی براش پیش نخواهد آمد

    .
    شرکت Cd این همه وعده داد که روی کنسولها عالی اجرا میشن ولی توانایی بهینه کردن رو نداشت حتی روی Xbox One X یا Ps4 Pro
    Ps4 , Xbox one ,Xbox One s که بحثی نکنیم بهتره
    .
    cdproject نتوانسته به خوبی بهینه کند یا نخواسته در جریان سیاست های این استودیو نیستم و بعد از ۷ یا ۶ سال خودش راحت کرد بهترین تجربه روی Pc
    و کنسولهای نسل ۹ هست
    .
    عمر کنسولها در نسل ۷ مخصوصا آخر نسل واقعا معرکه بود نمی‌دونم شما چه توقعی داشتین مثلا یه عنوان اختصاصی مولتی پلتفرم نسل ۸ به خوبی روی سخت افزار نسل ۷ جواب بده که غیر ممکن هست

    همون آخرای نسل عنوان بین نسلی ۷ Rise of the Tomb Raider که دو سال گذشته بود از نسل ۷ و روی ۳۶۰ Xbox به خوبی جوابگو بود
    کنسول PS3 که واقعا با انحصاری های آخری نسلی خودش و اون گرافیک بالا در خاطرها ماند و برگ برنده اون شد
    حالا شرکتهای مولتی پلتفرم نتونستن با اون کار کنند جای بحثی دیگه هست
    .
    نظر شما در مورد مثل یک پورت سوییچ رو درک نکردم و کنسولی نینتندو رو کوچک نشان دادین
    کنسول Nintendo switch کنسولی هست که سخت افزار خاص خودش رو داره و در حدود ۵۰۰ تا ۶۵۰ GFLOPS قدرت گرافیکی داره و واقعا شاهکار کردن که عناوینی مثل
    The Witcher 3 , Doom enternal رو اجرا کرده
    سر انگشتی حساب کنید متوجه قدرت گرافیکی سوییچ به کنسولهای نسل ۸ خواهید شد
    .
    در آخر نظر شخصی من بود و برداشت من از این تحلیل :yes:

    • gamegood گفت:

      کی گفته بعداز لست ۲ پرونده ی کنسولهای نسل ۸ بسته شد؟ اونم با وجود اسپایدر من جدید برای ps4 و اساسین والهالا و واچ داگز و فارکری ۶ و هورایزن جدید و کال آف جدید و عناوین بزرگ زیاد دیگه ای که یا برای ps4 اومده یا میخاد بیاد مگه صنعت گیم همش در سانتامونیکا و ناتی داگ خلاصه میشه؟!حداقل بگو نظر شخصی برای ماکه اینجور نیست در ضمن حداقل ۲ سال طول میکشه که عناوین درخور توجه زیادی برای ps5 عرضه بشه پس تا اون موقع بهترین انتخاب کنسولهای نسل هشتمه

  • AmiRmsD گفت:

    باز خداروشکر که مشکلات بازی مربوطن به باگ و بهینه سازی. اگر بازی مثلا گان‌پلیش ضعیف بود، اگر رانندگیش رضایت بخش نبود، اگر داستان و شخصیت پردازی ضعیفی داشت، اگر دنیای بازی غنی نبود، دیگه میشد این مشکلات رو برطرف کرد؟ قطعا مشکلات بازی به مرور حل میشن هرچند که تا زمان عرضه این مشکلات باید حل میشدن… بهرحال بنظرم بازی روی کنسول های نسل ۹ متای خیلی بالایی میگیره

  • ERFAN103079 گفت:

    سلام خسته نباشید آقای بوالحسنی من هم PS4 fat یا همون معمولی دارم بنظرتون چه موقعی رو برای تهیه بازی پیشنهاد میدین ؟

    • سلام متاسفانه اصلا تهیه‌ی بازی روی این پلتفرم رو پیشنهاد نمیکنم
      مشکلات Pop-in و گرافیکی شاید حل بشن ولی فریم ریت نه اگر درست بشه که حتما اطلاع رسانی میکنم
      اگر میتونین یه پی اس ۵ یا سری اکس بخرین و منتظر پچ نسل بعدی رسمی بازی بمونید، اگر نه سری اس هم تجربه‌ی خوبی ارائه میده البته اگه کلا اکس‌باکس دوست داشته باشین

  • majidam گفت:

    بازی واقعا باگ داره بازی رد دد دو روی ۴k و تنظیمات نصف هایت و نصف الترا راحت ۳۰ فریم تا ۳۵ فریم روی سیستمم میداد و کمتر از ۳۰ فریم نمیشد خوبیش همینه اما سایبرپانک روی سیستمم با کیفیت ۴k و تنظیمات هایت روی ۱۵ و ۲۰ متغیر هست و کیفیت بازیش خوبه اما بهینه نیست و ببینیم در اینده میتونن این باگها رو برطرف کنن خارج از باگ گرافیکیش گیمپلیش هم باگ داره طرف میاد یه بار بهت تیر میزنه اونوقت از هوا و اسمونو چپو راست بهت شلیک میشه کلا سرگیچه میگیری تیرها عین بارون بهت شلیک میشن حتی اگر سنگر بگیری کلا باگ زیاد داره و عصبانیت گیمرها رو درک میکنم با این همه تاخیری که زد بایستی باگهاشو رفع میکرد

  • sorena گفت:

    پر واضح است که این بازی بیش از حد برای پردازنده‌های Jaguar قدیمی سنگین است.بازی Cyberpunk 2077 آن عنوانی است که به شما یادآور می‌شود وقت ارتقای سخت‌افزار فرا رسیده است.
    دوست عزیر بازی که گرافیک اون نسل هفتمی هست، تراکم جمعیت اون خنده دار هست، جزئیات خیابانی بازی اصلا سایبرپانکی نیست و عادی هست، جهان بازی نصف عناوین پرچم دار این سبک هست. ویدئو های پی اس فایو بازی رو باکیفیت فورکا دیدم گرافیک نصف رد دد ۲ هم نیست، نسخه های پایه که عملا نسل هفتمی هست و من قسم میخورم که با یکم کار، پی اس تری، هم میتونه این بازی رو اجرا کنه. پراجکت رد جایی برای دفاع کردن و انداختن مشکل گردن این و اون و زمین و زمان، نزاشته. مشخصا مقصر هست و مشخصا دروغ گو، اینا ته تهش بازی رو تو سه سال ساختن روی پی سی هم ساختن و تو این ماه های اخیر یه پرت سر سری رو کنسولا پیاده کردن تا به پول برسن همین. رد رد ۲،گوست اف سوشیما، هورایزن ووو همه جهان باز هایی که تو بحث گرافیک کنسولی سایبرپانک رو له میکنن و اجرای فوق‌العاده ای دارن!.
    پراجکت رد cyberpunk 2077رو تبدیل به cyberpunk 1077 کرده.

    • MAX3D گفت:

      متاسفانه خیلیا نمیخوان باور کنن این بازی بخاطر بهینه سازی افتضاح موفق نشده و هرچی هم فروخته پیش فروش بوده الان که گندکاری هاش در اومده تا درست نشه هیچکی نمیخرش و حسابی افت کرده و زده تو ذوق طرفداراش این حرکت توهین بزرگی از سوی پراجکت بود به طرفداراش البته این مقایسه با اضافه کردن چند چیز و مطلب بهش مثلا دقت کنید(مثلا)میخواد بگه ایم بازی خیلی قوی و بزرگه و روی نسل هشت جوابگو نیست بطور کافی که این ها بهانه س بهتره پراجکت به فکر اپدیت و پچ ها باشه الانشم داره ازش شکایت هایی میشه که فاتحه ش رو بخونن بازی برای نسل هشت در حال توسعه بوده و اینجور خراب میکنه و همه رو ناامید میکنه حالا بزار نمرات کنسولی منتشر بشن یوزر اسکور پی سیش که هی از دکلش بالا میرن پایینه بخاطر بهینه سازی داغون چه برسه کنسولا

      • majidam گفت:

        دوست عزیز بازیش بسیار با کیفیته گرافیکش در حالت ۴k روی pc بسیار بالا هست خیلی بالا نور پردازیش خیلی بالا هست شهر نایت سیتی بسیار زیبا دیده میشه و با کیفیت با چراغهای رنگارنگ و پر نورو با کیفیت انگار بازی نسل نهمی هست دلیل باگهای گرافیکیش همین هست چون نیاز به سیستم شاخ داره که بتونه در حالت ۴k با فریم مناسب اجراش کنه من برای گشت گذار در شهر کیفیتشو در حالت ۴k میزارم روی ۲۰ فریم برام بیشتر نمیده اما از بس کیفیتش بالا میره حاظر نیستم رزولوشنشو پایین بیارم و با همون ۲۰ فریم بازیش میکنم اما در مبارزه ها که فریم حرف اولو میزنه مجبورم رزولوشنشو پایین بیارم اعتقا دارم در اینده این باگها هم برطرف میشن با اپدیتها

        • lastofus2 گفت:

          “گرافیکش در حالت ۴k روی pc بسیار بالا هست”
          منظور ایشون یک سیستم ۳۰۰۰ دلاریه خوب حسن پنج ساله از قم هم میتونه یک بازی با گرافیک بالا روی یک سیستم ۳۰۰۰ دلاری بسازه. مهم کنسول های نسل ۸ هستش جیگر

          • majidam گفت:

            اما در حالت ۲K روی کارت ۱۰۷۰ جی تی ایکسی که دارم ۳۵ الی ۳۰ متغیر و در حالت ۱۰۸۰ در حالت الترا ۴۰ الی ۵۰ متغیر هست فقط روی حالت ۴K چون از تمام قدرت سیستم استفاده میکنه و کیفیتش خیلی افزایش پیدا میکنه کارتهای سری ۱۰۷۰ و ۱۰۸۰ میتونن اجراش کنن اما فریم خوبی نمیگیرن اما بازیش طوری ساخته شده حتی با ۲۰ فریم هم با اینکه لگ میزنه تو بعضی صحنه ها اما همچنان قابل بازی هست و میشه باهاش عادت کرد روی ۲۰ فریش هم شهر نایت سیتی و دنیای سایبر پانک در حالت ۴K زیبا دیده میشن و قابل پلی دادن هست کاش میتونستم فیلم بگیرم و بفرستم براتون در حالت ۴K که ببینید چقدر کیفیت بازیش و جزئیات شهر و محیط بازیش بالا هست اما در حالت مبارزه فریم ۲۰ جوابگو نیست اما اگر با چند ساعت بازی کردن روی فریم ۲۰ بازی کنی کاملا قلقش دستت میاد و حتی میتونی با این فریم مبارزه کنی اما من ترجیح میدم در حالت مبارزه رزولوشنشو پایینتر بیارم تا فریم بهتری بگیرم و عکس العمل سریعتر میشه قبول دارم در حق اساسین یونیتی که اعتقاد دارم بهترین و کاملترین نسخه ی اساسین هست به خاطر چندتا باگ بهش ظلم شد اما خدا رو شاهد میگیرم روی کارتی که قبلا داشتم GTX 760 بود با اینکه گیمرها میگفتن باگ داره اما برای من اصلا یه دونه هم باگ نداشت و در حالت ۱۰۸۰ تنظیم میکردم و بازیش از اول تا اخر رفتم بدون حتی یه باگ البته اون زمان فریمو اینها برام معنی نداشت روی ۱۵ فریم هم بازی رو تا اخر میرفتم نمیدونستم فریم و اینها چیه اما برای سایبر پانک نمره ای که دادن به نظرم حقش هست چرا که دنیای بزرگی داره و بسیار متنوع و با کیفیت درسته باگ داره اما این یه نکته منفی اما نکات مثبت اونقدر در بازی وجود داره که با در نظر گرفتن اونهمه نکات مثبت و قابلیتهای خوب میشه از اون یه نکته ی منفی چشم پوشی کرد مثل من که غرق در دنیای سایبر پانک شدم

        • Old_Gamers گفت:

          دوست عزیز یه چیزی هم داریم بنام فریم ریت . خودت که میدونی . با فریم ۲۰ که چشم داغون میشه اخه نمیشه طولانی بازی کرد مخصوصا اول شخص که ادم تهوع میگیره فریم پایین باشه . اینطوری فقط واسه اسکرین شات گرفتن بدرد میخوره .

      • Old_Gamers گفت:

        اینارو ولش کن . در عوض مشتری مداره !!

    • sorena گفت:

      اونایی که الکی دیس میزنن یا واقعا مشکل بینایی دارن، یا خود شست‌وشو ی مغزی داده اند، یا که نمیدونم دیگه شایدم ویدئو های ۲۴۰ دیدن ازش و چیزی متوجه نشدن، هرکی بازی کرده و هرکی دیده میدونه این بازی چقدر مشکل داره که اصلا قابل دفاع نیست، حتی نسخه پی سی هم قابل دفاع نیست. اگه یوبی سافت بازی رو منتشر می‌کرد الان متاش با همین وضعیت که داره راحت ۷۰ میشد، unity رو نگاه کنید بخاطر باگ چه بلایی سرش آوردن! با گذشت شش سال گرافیکش سایبرپانک رو میخوره( برید نسخه های کنسولی رو مقایسه کنید) منی که الان بهم آنقدر بر خورده بخاطر این هست که ابدا انتظار دروغ از پراجکت رد رو نداشتم. اونا با وقاحت تمام اومدن و گفتن کنسول ها بخوبی اجرا میشن! اونا چند سال گفتن داریم رو بازی کار می‌کنیم! کو پس؟ نتیجه ی چند سال کار کجاست؟ نتیجه این میشه که از ترس رویارویی با لست ۲ میخزید تو سوراخ موش؟. نه عزیزان اینا بازی رو تو همین سه سال ساختن، منصفانه ترین نمره به بازی رو گیم اسپات داد،دختر بیچاره چقدر از کسایی که هنوز رنگ بازی رو هم ندیده بودن فحش خورد، حتی تو زومجی دیدم یه سری ها آیدی توئیترش رو میدن که بقیه برن بهش فحش بدن!! تحویل بگیرید اینم نتیجه ی حمایت های کورکورانه. راک استار آنقدر شاهکار ساخته اندازه ی پراجکت رد طرفدار تعصبی نداره!! اینا فقط یه بازی شاهکار دارن، ولی راک چی؟؟ رد دد۲ رو ببیند رو پی اس فور پایه واقعا انصافا انگار یه بازی نسل بعدی هست!! بعد چطور میشه این کنسول نمی‌تونه یه بازی از هر لحاظ کوچیک تر و کم جزئیات تر از اون رو اجرا کنه!! پی سی های رده بالا هم افت فریم دارن، شاید من نداشته باشم ولی یه نت موبایل که دارم برم ببینم!! عجب! من خودم یکی از سرسخت ترین طرفداران بازی و پراجکت رد بودم، کامنت های قدیمی من رو دیده باشید میدونید، ولی اینا واقعا توهین کردن به شعور ما! این بازی در محتوای خودش شاهکار هست من نقد هاش رو خوندم، ولی دلیل نمیشه بیان و بقیه موارد رو نادیده بگیرن. شمایی که همچنان براش سینه میزنی، توجه کن که سهام شرکت دو درصد دیگه افت کرده و به افت بیست و نه درصدی رسیده!! یعنی سرمایه گذاران میدونن که بازی گند زده! حالا هی سینه بزنید تا این استودیو هم بشه مثل اکتیویژن و EA.

  • Ozhan گفت:

    اقا آرش جان
    (آن را در این شرایط به شما “توسعه” کنم)
    فک کنم توصیه درست باشه

  • Obsidion گفت:

    یادتون گفتم چی فک کردین راجع به بازی پیشبینی من بازی متوسط بود که اونم نشد پایین اومدن سهام بعد از فرووش بالا بازی زمانی اتفاق افتاد که دیدن بازی که میگفتن در حد الماس ارزش داره اما دیدن نخیر نهایت چودن اونم از نوع کودن :rotfl:

  • Mikasa گفت:

    نکته خنده دار اینجاست که ۳_۴ روز از عرضه بازی میگذره ولی متای نسخه کنسولی نیومده 🙂

  • من از همون دقایق اول انتشار بازی در حال تجربه بازیم ، دیشب آپدیت ۱۸ گیگی دادن که بعد از اون فریم ریت بهتر شده و گلیچ ها برطرف شدن ، الان روی پلی استیشن ۴ پرو ۹۰ درصد قابل قبول . خیلی ناراحت بودم از اینکه ۶۰ دلار دادم بخاطر این بازی و نمیتونم نهایت لذت رو ببرم و مجبورم دوباره پول پای نسخه نسل نهمی بدم تا اینکه تو اخبار خوندم آپدیت ارتقا به نسخه نسل نهم بصورت رایگان انجام میشه سال بعد . یکم با این خبر عصبانیم کم شد ولی داستان و گان پلی و اتمسفر بازی دقیقا در حد هایپش ظاهر شده .

  • BLOoDyARvIN گفت:

    به نظر من نباید از همون اول تاریخ عرضه میدادن که هم به نفع ما میشد هم به نفع خودشون و وقت بیشتری برای بهتر کردن و رفع باگ ها داشتن ولی خب چیزیه که شده و باید صبور باشیم تا ببینیم چیجوری پیش میره و ایا با اپدیت ها این باگ ها میره یا نه که میدونم صد در صد اوکی میکنه.

  • dizard گفت:

    همچنان به بازی امید دارم که تو اپدیتایی که میدن رو کنسولا هم اوکی میشه ولی واقعا کارشون ناپسند بود که نزاشتن نقد های کنسولا منتشر بشه برای فروش بازی ولی بهرحال بهنظرم بازیه جذابیه و طی اپدیتایی که میدن درست میشه فکر نمیکنم ربطی به فدرت پردازش و کارت گرافیک کنسولا و…. باشه خیلی بازیای با جزعیات هستن که بدون مشکل اجرا میشن تو کنسولای نسل ۸ مشکل اینه که انگار وقت نکردن بهینه سازی مناسبی روی کنسولا انجام بدن بهتر بود تو انتشار عجله نمیکرد و تا یه تایم نا معلپم تاخیر میزدن که وقتی بازی کاملا بی نقص شد منتظر بشه ولی بهرحال اوکی میشه

  • وقتی هوش مصنوعی ماشین v را با دستگاه خرید نوشابه سودا اشتباه میگیره وقتی از دور به ماشین ها نگاه می کنی و وقتی میخوای شیشه را بشکنی بری داخل

    خیلی جای کار داشته بعد منتشرش کردن.

    • lastofus2 گفت:

      تنها ایراد گوست آف تو شیما هوش مصنوعیش بود که نمرش کم شد. این بازی خدای داغون بودن هوش مصنوعیه به قول خودت پلیس که یکدفعه ظاهر میشه. دشمن هم گاهی مثل گاو وایمیسه بزنیش. شوتینگش معمولیه حس خوبی نمیده. بهینه هم که نیست. خداییش اورریت شده. بزار نمرات کنسول ها بیاد اون نمره واقعی بازی هستش

  • hqdead گفت:

    اصلا این بازی رو نباید واسه کنسولها :no: میساخت و فقط pc :yes: الانم که کل هزینه هاشو رو pc درآورده

  • gksael گفت:

    من روی PC بازی کردم خوب بود دو روز بعدش آپدیت داد کیفیت گرافیکش بهتر شد افت فرم هم نداشت هم قبل آپدیت و هم بعد

 بررسی فنی بازی Cyberpunk 2077 برروی پلی‌استیشن ۴