سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا

سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد

روزبه زارعی
۲۱:۴۹ ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا

چه عناوینی در آمریکا، در ماه ژانویه در فروشگاه پلی‌استیشن بیشترین فروش را داشته‌اند؟ حال سونی پس از گذشت یک هفته از ماه فوریه چارت پرفروش ترین های کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ویتا و … را منتشر کرده است. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

برای کنسول PS4، این دومین هفته‌ی متوالی است که بازی دایناسوری Ark: Survival Evolved که در ماه دسامبر عرضه شد در سطر جدول قرار گرفته و توانست عنوان محبوب Capcom یعنی Resident Evil 7 که در ۲۴ ژانویه عرضه شد را در فروش شکست دهد. مقام دوم تا پنجم را نیز به ترتیب بازی‌های Battlefield 1، Tomb Raider: Definitive Edition، Resident Evil 7 و Grand Theft Auto V تصاحب کرده‌اند. علاوه بر آن بسته‌ی الحاقی Sabotage بازی Call of Duty: Infinite Warfare که در آخرین روز ماه منتشر شد، پرفروش ترین بسته‌ی الحاقی ماه ژانویه شمارده می‌شود.

در مورد هدست واقعیت مجازی Playstation VR نیز، بازی Job Simulator بیشترین فروش را داشته و مقام‌های بعدی به ترتیب به Kygo “Carry Me” Experience ، I Expect You To Die ، Fruit Ninja VR و Batman: Arkham VR تعلق می‌گیرد.

برای کنسول نسل قبلی سونی نیز که همان پلی‌استیشن ۳ می‌باشد، پرفروش ترین بازی، Devil May Cry HD Collection بوده و عناوین Battlefield 4 ، Plants vs. Zombies: Garden Warfare ، Shadow of the Colossus و Watch Dogs در رده‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند.

و در آخر برای کنسول پرتابل سونی، پلی‌استیشن ویتا، عنوان MegaTagmension Blanc + Neptune Vs Zombies بیشترین خریدار را داشته است.

در ادامه می‌توانید لیست ۲۰ تا از پرفروش ترین بازی‌های کنسول پلی‌استین ۴ را به ترتیب مشاهده نمایید:

  1. Ark:Survivor’s Pack
  2. Resident Evil 7
  3. Tomb Raider: Definitive Edition
  4. Battlefield 1
  5. Grand Theft Auto V
  6. Rocket League
  7. Mineraft: Playstation 4 Edition
  8. The Order: 1886
  9. Sleeping Dogs: Definitive Edition
  10. Payday 2: Crimewave Edition
  11. Injustice Gods Among Us Ultimate Edition
  12. Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
  13. Watch Dogs 2
  14. Titanfall 2
  15. Stardew Valley
  16. Madden NFL 17
  17. Overwatch: Origins Edition
  18. Monopoly Plus
  19. Call of Duty: Infinite Warfare
  20. Knack

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا
سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • پستی از سونی امد و بد نیست درباره اخرین بازی ای که از PS4 بازی کردم کمی صحبت کنم
    خب روز جمعه بود که بلاخره بعد از مدت ها فرصت پیش امد و تونستم بازی last of us رو تمام کنم خب هایپ و صحبت های زیادی پشت بازی بود و حیف بود این بازی توی ارشیو من جایی نداشته باشه خب بازی بالا پایین زیاد داره و بریم که میخوام فارغ از تمامی صحبت ها و هایپ ها بازی رو به چالش بکشم و نقد کنم انچه میخوانید تنها و تنها و تنها “نظر شخصی” هست و انچه در بازی دیدم بدون کم و کاستی بیان میکنم و این نقد تماما “اسپویل” هست
    ………………………………………………………
    از داستان شروع کنیم:یه دختر بچه روی مبل خوابیده،پدرش از راه میرسه و بعد از کمی صحبت این پدر، بچه رو به رختخواب میبره مدتی میگذره و بچه از خواب بیدار میشه و دنبال پدر میگرده به طبقه پایین خونه میریم و بعد از کمی گشت و گذار پدر از راه میرسه و درها رو قفل میکنه و ناگهان یه زامبی وارد خانه میشه ،پدر زامبی رو میکشه و باهم به همراه رفیقش سوار ماشین میشن و فرار میکنن در طی این فرار به ما تیر اندازی میشه و بچه تیر میخوره و در دستان پدر جان میده خب شروع بازی” بی نهایت فوق العاده کار شده”با جرات میگم این شروع طوفانی کار هر کارگردانی نیست و دراکمن واقعا گل کاشته شروع بازی حس واقعیت میده طبیعتا همه ما اگر توی این وضعیت قرار بگیریم اولویت ما نجات جان کودک میشه و از جان خودمون خواهیم گذشت و شروع تاثیر گذاری داشت بریم جلو ۲۰ سال میگذره و ما بعد از اندکی جلو رفتن با یک دختر بچه اشنا میشیم و باهم مراحل رو طی میکنیم میخندیم ناراحت میشیم زخمی میشیم و میریم جلو خب با دختر بچه انس گرفتی حالا زیر اب گیر کردین و وقتی بالا میاین دختر بچه بی هوشه و ۲ سرباز به سمت ما میان و با ضربه اسلحه به سر ما کاملا بی هوش میشیم وقتی به هوش میایم به ما میگن اون دختر بچه که باهاش انس گرفتی باید عمل جراحی بشه و بعدم میمیره چکار میکنیم نگهبان رو میزنیم و داخل یک درگیری میشیم دختر بچه رو که لباس جراحی داره پیدا میکنیم و با یک حس خاص و یک موسیقی فوق العاده بچه رو بغل میکنیم و فرار میکنیم و تمام
    …………………………………………………………………………………………………………
    خب داستان و روایت بازی بی نهایت قشنگه بی نهایت زیباست،اون لحظه خودکشی هنری چقدر قشنگ کار شده-اسب سواری در محوطه بازی-اون لحظه ای که میله به شکم جوئل فرو میره و به زور بلند میشه و از روی اسب پایین میفته-اون لحظه ای در زمستان که خرگوش از لانه بیرون میاد و الی شکارش میکنه-اون لحظه ای که جوئل مریض هست و الی بهش امپول میزنه و کنارش میخوابه-و از همه مهم تر پایان بازی جایی که الی رو بغل کرده و داره به سمت اسانسور میره و اون موسیقی فوق العاده و …… همه و همه دست به دست هم میدن تا این داستان روایت بشه و به نظر من اون قسمت اخر که الی از جوئل میخواد تا برای حرف هاش قسم بخوره بی نهایت تئوری داره و با قاطعیت نمره کامل ۱۰ برازنده این “داستان ” هست
    ……………………………………………………………………………………………….
    یکی دیگه از “بالا” های این بازی سیستم ارتقا تجهیزات و سلاح ها هستن که این باعث میشه گیمر مشتاق به تکرار بازی بشه و این هم حرکت خوبی بود که البته بیشتر بازی های این سبک این سیستم ارتقا رو دارن و “تنوع سلاح” هم در بازی عالی بود و از مسلسل بگیر تا شات گان-دوربین دار -کلت و سلاح های سرد و ساختن اون تیغه ها هم خیلی بود یا ساختن بسته سلامتی به طور کلی بازی در زمینه”ارتقا تجهیزات” بسیار عالی هست و هیچ نقصی نداره
    ……………………………………………………………………………………………………
    اما حالا برسم به “پایین” های بازی : خب سبک بازی چیه ؟؟ همه ما یکصدا فریاد میزنیم ” survival horror” یا به عبارتی “ترس و بقا” خب من با این واژه “ترس” در این بازی مشکل دارم در این بازی واژه “ترس” معنایی نداره عملا بازی چیزی برای ترساندن نداره و سوال من از سازنده اینه”این القای ترس” کجاست؟؟؟؟؟؟؟ نکنه چند تا سرباز که تبدیل به زامبی شدن یا یکسری زامبی که سرهای عجیب دارن قراره “الفای ترس”کنن الان کجای این بازی گیمر باید احساس ترس کنه؟؟؟؟ ترسی در کار نیست هیچ کجای بازی گیمر وحشت نخواهد کرد ببینید ساخت بازی ترسناک “کارگردان” میخواد”شینجی میکامی”میخواد امثال “شینجی میکامی” میخواد شما یه نگاه به ایول ویتین بندازین ببینید واژه “ترس” داره در بازی پیاده میشه محیط بازی حتی جایی که شما بازی رو save میکنی یه جو خاص داره نمیگم ایول ویتین قراره شما رو از ترس شوکه کنه نه اما ایول ویتین خوب بلده چطوری استرس ایجاد کنه وقتی از باس هاش فرار میکنی یلاشک اون حس استرس و هیجان رو داره یه قسمت ما داخل خانه روویک میشم یک خانه دو طبقه و شیک همینکه داری از پله ها میری بالا ناگهان موسیقی عوض میشه تصویر ابی میشه و روویک از جلوت در میاد من به این میگم “حس ترس” داری از روویک فرار میکنی یه دفعه از جلوت ظاهر میشه بینید قصد ما vs بین این دو عنوان نیست نه من میگم ساخت بازی ترسناک کپکام نمیخواد ناتی داگ نمیخواد راکستار نمیخواد نه “کارگردان” میخواد در نهایت بازی لست در واژه”ترس” و “القای ترس” به هیچ عنوان موفق نیست چند تا اتاق تاریک یا راهرو تاریک یا فاضلاب قرار نیست “وحشت اور” باشه و اتفاقا یه انتقاد تندی هم نسبت به رزیدنت ایول۷ دارم که فعلا اینجا جاش نیست ولی واقعا در این حد بگم که چشم فن های رزیدنت ایول روشن واقعا چشمشون روشن!!!!!!!
    …………………………………………………………………………………………………………
    یکی دیگه از “پایین” های بازی “نبود معماست” عملا من در بازی “معما” ندیدم و سوالم از دراکمن اینجاست چرا بازی ای که در سبک “وحشت و بقاست” نباید معمای چالش برانگیز داشته باشه؟؟؟؟؟؟ ایا تکیه دادن نردبان به دیوار معما حساب میشه؟؟؟؟؟؟ الان مثلا بین ۲ تا پشت بام باید یه تیکه چوب بذاری که اون قدر تابلو هست که خودش بهت علامت میده کافیه نزدیکش بشی و مثلث بزنی بعدش یه بچه ۶ ساله هم میفهمه که برای رد شدن باید تیکه چوب رو بذاره بین ۲ تا سقف اخه الان کجای این ذهن گیمر رو درگیر میکنه؟؟؟؟؟؟ ایا هل دادن یه کمد و تکیه دادنش به یه دیوار که ازش باید بری بالا الان معماست؟؟؟؟؟؟؟ خیلی از ناتی داگ در باب این قضیه گلایه دارم اخه ببینید معما یکی از رکن های یک بازی ترس و بقاست اما در لست کاملا در حاشیه هست و این خیلی بد بود و از ناتی داگ واقعا بعید بود
    ………………………………………………………………………………
    بریم سر گیم پلی :با توجه به سبک بازی طبیعتا برای بقا باید محیط بازی رو بگردیم باید مهمات گیر بیاریم باید تجهیزات گیر بیاریم و اصلا گشتن در محیط یکی از ستون های سبک “وحشت و بقاست” که خداروشکر خیلی خیلی خوب و سرگرم کننده در بازی پیاده شده از این بخش خیلی راضی بودم برسیم به یه بخش مهم در بازی خیلی خیلی زیاد شما باید راه بری ببینید منکر این نیستم که در این سبک باید محیط رو بگردیم اما این راه رفتن خیلی دیگه زیاد شد بخش هایی از بازی که الی از ما جدا میشد واقعا خوشحال میشدم که چه عجب حداقل برای چند دقیقه خودت هستی یکی اون موقع که روی اسانسور برای الی قلاب گرفتیم و بعدش اسانسور سقوط کرد یا اون موقع که با الی در زمستان تنها بودیم یا اون موقع که با تک تیرانداز از بالا به الی و هنری کمک میکردیم والا بقیه بازی صرفا راه رفتن خالص بین جوئل و الی بود که این بعضی اوقات من رو خسته میکرد که البته با توجه به روایتی که قراره اتفاق بیفته قابل درک هست ولی یکم زیاد روی شده در این بخش مخصوصا اینکه بازی یک تجربه تقریبا ۱۵ ساعته هست واز این ۱۵ ساعت دیگه تقریبا ۱۲ ساعت فقط داریم با الی راه میریم و یکم خسته کننده بود
    …………………………………………………………………………………….
    بحث رو تمام کنم تجربه خوبی بود گرافیک بازی چشم نواز بود گویا ناتی داگ علاقه خاصی به محیط های سرسبز و جنگلی داره و رنگ بندی هم در بازی خیلی خوب بود بعضی از قسمت های انچارتد۴ کپی از این بازی بود مثل اون ماشین های زره ای که به سمت ما با رگبار تیر اندازی میکردن خب کامل از روی لست بود خب من نمره ۹ بهش میدم اگر واقعا کمی اون مواردی که گفتم رعایت میکرد نمره کامل بهش میدادم ولی خب افسوس و امیدوارم در لست۲ حتما جوئل حضور داشته باشه چرا که من که نه فن ناتی داگ هستم و نه فن بازی هاش بازی لست رو با “شخصیت غمگین جوئل” شناختم دیگه چه برسه به فن های خودش و به نظر من هیچ شخصیتی در لست جای خوده جوئل رو نخواهد گرفت ممنون که مطالعه کردین

    • Big Boss گفت:

      ناراحت نشی ها اما نوع نوشتنت خیلی چرته ||:
      مشکل هایی از بازی هم که گرفتی واقعا مسخره بودن .
      اما کاربر خوبی هستی ازت خوشم میاد :yes:

        • ........ گفت:

          بزرگترین اشکال آنچ و نلو بنظرم اینجاسن که در بسیاری مواقع بازیک بیخودی کش میدن. این راه رفتن و قدم زدن ها برای ناتی داگ بسیار مهمه و در خلال اون احساسات و دیلوگ های زیادی شکل میگیره. اما چه تو آنچ و چه تو تلو بیش از حد روی این پیاده روی هایی که نه جیزی به بازی و نه جیزی به گیم پلی اضافه نمی کنند مانور داده شده. ناتی داگ میخوا از شما که محیط پر جزئیات بازی رو ببینید. ولی این اجبارو به دفعات زیاد در بازی تکرار کرده. این بنظرم از عمده اشکالا دلست و آنچ ۴ بود. بهانه این پیاده روی ها هرچه که باشه، چه پیش برد احساسات، چه داستان، چه فاصله گرفتن از اکشن، چه دیدن محیط و یا اصلا طی کردن محیط، این‌راه رفتن ها باید کمتر بشه‌.

          • ایدن گفت:

            از نظر منم بزرگ ترین و تنها مشکل تلو همین بود وگرنه از همه لحاظ کامل بود.
            ترسناک نبودن بازی(که البته برای من خیلی ترسناک بود 😐 ) نقطه ضعف نیست.بازی هایی مثل دد رایزینگ هم سبک ترس و بقا دارن ولی شاید موقع بازی کردنشون بخندید 😐 به نظر من که سازندگان تلو با ساخت محیط های ترسناک و ایجاد حس بقا کاملا به عهدشون وفا کردن. :yes:

          • دقیقا پوریا جان البته با تجربه انچارتد۴ و لست به راحتی پی بردم که دراکمن انسان زیرکی هست و گیم پلی رو به قول شما با خلق محیط های زیبا طولانی میکنه و روش خوبی هم هست اما روند بازی رو به “تکرار” میره که باز در لست قابل تحمل هست اون هم به واسطه سبک بازی که گیمر وادار میشه محیط بازی رو برای مهمات و به دست اوردن تجهیزات حسابی بگرده چرا که به ارتقا نیاز داره اما در انچارتد۴ چون این “ارتقا” در کار نیست روند بازی حسابی تکراری میشه که باز زیرکی دراکمن به کمکش میاد و محیط هایی خلق میکنه که گیمر اون نارضایتی رو فراموش کنه و محو طبیعت و محیط زنده بازی بشه :yes: :yes:

          • اگه قرار باشه کل بازی بکش بکش باشه مبارزات خیلی لوس میشه. مثلا خودت تصور کن که تو تلو قرار باشه همه جا پر از زامبی بشه. ولی اینطوری گیمر نهایت لذت رو از مبارزات هم میبره. خاص بودن تلو بخاطر مبارزاتش نیست بخاطر جزئیاتی هست که سازنده بهش دقت کرده. مثلا اون قسمتی که جوئل الی رو صدا میکنه و اون نمی شنوه بخاطر این بود که ذهن الی هنوز بخاطر قضیه ی دیوید آشفتست. یا مثلا همون زرافه ها خیلی به بازی کمک کردن که از کشتن و سوزوندن کلیکر ها خسته نشی.

          • یاسین جان اگر توی متن داستانی دقت کنی من نخواستم که بعضی نسبت ها گفته بشه حتی اسمی از جوئل-سارا-الی و ….. نبردم صرفا بیان داستان به زبان ساده هست بدون نسبت ها و اخر بازی ها اون طور که متوجه شدم جوئل به الی میگه قراره بریم پیش برادرم و اونجا زندگی کنیم البته بازی رو یکبار بیشتر بازی نکردم ولی انچه در نقد گفته شد سعی کردم درست باشه

    • me.too گفت:

      نقد شما مسلما نظر شخصی شماست و بنده براش احترام قائلم…..
      اما خب شما واسه ترسیدن رفتی سراغش و باید بگم که صد در صد راه رو اشتباه رفتی !!!
      The last of us به هیچ وجه هدفش ترسوندن و مطرح کردن معما های سخت نیست …حرف شما مثل اینه که بگیم سریال walking dead چرا ترسناک نیست…. کلا هویت tlou فرق داره با این مسائل و مطمئنا tlou 2 هم همین شکل هست (و اگه نقطه ضعف بود حداقل برای برطرف کردنش توی نسخه دوم یه سری تغییرات ایجاد میکنن که من بعید میدونم)…. اما بگذریم ….
      شما به من بگو کدوم بازی ترسناک با شوخی یه پدر با دختر بچش شروع میشه ؟؟
      معمولا تو بازی های ترسناک شروع بازی به این شکل هست که طرف وارد یه خونه و یا محوطه مرموز ،ساکت و ترسناک میشه !!! و این ۱۸۰ درجه با شروع تلو فرق داره … این نشون میده که هدف تلو اصن یه چیز دیگست و مقایسه این عنوان با the evil within کار از پایه غلطیه….
      برام عجییه که شما تو پست دد رایزینگ همش از این حرف میزنی که بازی به “هدفش” که سرگرم کننده بودنه رسیده …. ولی اینجا میایی و میگی تلو ترسناک نبود 😕

      • بله نظر شما کاملا قابل احترام هست و با جان و دل میپذریم
        ببین سبک بازی “وحشت و بقاست” دقت کن وقتی میگیم “وحشت” یعنی باید یه چیزی باشه تا گیمر احساس وحشت کنه خب حالا کجای بازی این حس رو به گیمر منتقل میکرد؟؟؟؟؟توی متن گفتم قصد من VS بین این دو عنوان نیست اما هر دو بازی سبک “وحشت و بقا” هستن خب من توقع دارم وقتی میگیم “وحشت” یعنی احساس ترس به گیمر دست بده که همچین اتفاقی در بازی نمیفته

        • ps1994 گفت:

          یعنی میگی تو مرحله هتل که از اسانسور می افتی تنها اونم پر از زامبی حتی یخورد نترسیدی یا استرس نگرفتی ؟

        • arian azk گفت:

          سلام خدمتت محمدرضای عزیز چند جا بودن که ترسناک بدگودن اولیش مرحله نوتور خونه که الی همرامون نیست و چند جا که باید مخفیفانه از دست کلیکرها که واقعا نسبت ب زامبیهای معمولی وحشی تر و ترسناک ترن فرار کنیم و خودش واقعا استرس زا بود مخصوصا اگه با هدست ۷٫۱کاناله بازی کرده باشی و یک تا ۲ جای دیگه هم ب همین منوال مثل فاضلاب که الی باهامون نبود موفق باشی

          • سلام عزیزم چه عجب یادی از ما کردی دلمون برات تنگ شده :heart:
            باور کن جاهایی که گفتی حس القای ترس نداره اون فاضلاب رو در کامنت بالا به اون دوست عزیز توضیح دادم ببین شما خودت از گیمرهای قدیم هستی واژه وحشت به چند سرباز که زامبی شدن و یا کلیکرها نسبت داده نمیشه فرار کردن از اونها به هیچ عنوان ترسی نداره اما امکان داره سلیقه باشه و به روحیات طرف هم برگرده پس من نظرت رو با جان و دل قبول میکنم

            • arian azk گفت:

              شما عزیز دلمی داداش بزرگم همیشه به یادتم دیشبم همش تو فکر اون دوستی بودم گفت سرطان گرفته اصلا شوکه شودن

            • اقای microsoft xbox لطف کن راجب شاهکاری مثل لست اف اس نظر الکی ندید . بشین به همون دد ریزینگ بگو شاهکار . دوستمون جناب eranux به صورتی کامل و زیبا جوابتو داد . اصلا لست رو بازی کردی که میگی ترس نداره ؟ ترس داره احساس داره هیجان داره اشک داره خنده دار همه چیز داره چیزی که هیچ کدوم از بازی های جعبه بی انحصار نداره

        • محیط های ترسناک داشت مخصوصا اونجایی که ساختمون نسبتا کج شده بود و فضا تاریک بود استرسی که ادم داره اونجا تا بدونه متوجه شدن کلیکرها رد بشه زیاده من به شما پیشنهاد میدم رو خیلی سخت بازی رو برید اونوقت رنگتون پرید متوجه میشین ترس چیه چون هم مهمات بسیار کمتره هم کلیکرها قوی ترن

        • mohamad 47 گفت:

          این دوستمون me too درست میگه محمد رضا جان.نگاه کن شما با هر دیدی وارد بازی بشی مثلا با دید این که الان میرم تو بازی ۱۰ نفر حمله میکنن و میرم یه جا گیر میفتم باید فرار کنم و اینا،این تجربه بازی رو خراب میکن!باید ببینی بازی هدفش چیه،یا اصلا هدفت از این بازی رو باید بدونی.
          مثلا بازی انچارتد ۴ بین اکشن و ماجراجوییه!حالا یه سری میگن که اکشنش کم بوده و حوصله سر بره.اره اگه بخوای از این دید نگاه کنی میتونه باشه!ولی این دفه برو تو بازی بگرد محیط رو به حرف سم و سالی و … گوش کن ببین چی میگن!ببین هدف بازی اصلا چیه!بکش بکش برو جلو هست یا میخواد تو رو ببره تو بازی؟
          و اگه با بازی مچ بشی واقعا غرقت میکنه تو خودش.مثل همین تلو که خداییی بعد چندین بار بازی کردنش هنوز هم برام تازگی داره.

        • Eranux گفت:

          ترس این بازی اونجا هست که باید از یه دختر بچه مثل یه پدر محافظت کنی و نگذاری رو دستش حتی یه خراش بیوفته… ترسش اونجا هست که به عنوان یه دختر بچه باید تمام تلاشتو کنی که تنها کسی که تو این دنیا داری زنده بمونه… ترسش اونجا هست که اگه یه اشتباه کنی یه عالمه کلیکر میریزن سرت… ترسش اونجاست که رابطه الی و جوئل انقدر واست واقعی می شه که به خاطر الی میزنی یه دکتر که می خواد بشریت رو نجات بده رو میکشی… مقایسه د لست آو آس با اویل ویتین خیلی اشتباه هست، ولی شخصا ترس تو د لست واسم خیلی واقعی تر بود

        • Hamed گفت:

          محمد رضا جان بنده خودم شما رو قبول دارم و همچنین نقدت رو اما با توجه به توضیحاتی که دادی میتونم یه چیز رو حدس بزنم…اونم این هستش که شما نهایتا شاید بخاطر وقت محدودی که داشتی مجبور شدی که بازی رو نهایتا روی سطح نرمال بازی کنی و این مسعله ینی بزرگترین اشتباه ممکن واسه کسی که تا سرحد مرز درباره لست هایپ شده و انتظار یک تجربه بینظیر رو داره…! 😀
          باور کن این درجه سختی لعنتی توی هیچ بازی دیگه ای تا این حد روی میزان رضایت فرد از گیم تاثیر نداره!
          من به شخصه خودم بار اولی که اخرین ما رو بازی کردم(هنوز یادمه :chic: ) روی نرمال رفتم…باید بگم پس از اینکه بازی رو تموم کردم فکر نمیکردم که هیچ تجربه ای توی صنعت گیم تا این حد بتونه فوق العاده باشه که ناگهان به توصیه یکی از دوستان و اکثر افراد توی سایتای مختلف بازی رو روی سطح گراندد بازی رو پلی دادم و باید بگم هیچ وقت فکر نمیکنم دوباره تا این حد بتونم از یک بازی تا این حد لذت ببرم!!
          توصیه میکنم حتما امتحان کن…بعد دوباره نقد بنویس و به درگاه خدا توبه کن که چرا به همچین اثر هنری ای نمره ۹ دادی :laugh:

          • شما تاج سری داداش مهم ترین چیز در این نقدها و صحبت ها رفاقت ها و شناخت اشخاص هست یک بازی به نظر من هیچ ارزشی نداره که ما اگر شخصی پیدا شد و نظر مخالف ما داد بهش توهین کنیم چون نقدش رو درباره یک بازی گفته اینجاست که شخصیت اشخاص خودنمایی میکنه ولا من بازی رو روز پنجشنبه بعد از ظهر شروع کردم تا جمعه بعد از ظهر و یکبار هم بیشتر تمام نکردم و انچه دیدم درباره بازی بیان کردم ببین سطح سختی بازی فقط هوش مصنوعی بازی رو بالا میبره و مهمات شما رو کم، سطح سختی قرار نیست بازی رو عوض کنه یا قرار نیست مشکلات یک بازی رو رفع کنه درنهایت ممنون که مطالعه کردی

    • italy گفت:

      اندازه یک دفترچه چهل برگ نوشتی

    • HannaH گفت:

      من مشکلى با نوشتتون ندارم ولى ایراد کار شما اینه که تئوریتون رو روى یک کلمه بنا کردید که الزاماً وجود خارجى نداره. اینکه این بازى ترس و بقا هست و شما نترسیدید و فقط درگیر بقا بودید، پس بازى خوب نیست، مثل این هست که برید سینما فیلم Let the right one in رو ببینید و چون توى این شاهکار خون آشامش ترسناک نیست، بگید فیلم ضعیفى بود.
      در مورد همراه داشتن هم این بازى اصلا براساس همراهى ساخته شده تا هنکام مبود هرکدام از کارکترها به شما حس تنهایى و بى کسى بده (مثل سقوط الى یا صحنه برفى). در واقع این بازى نسخه متکامل حظور اشلى توى رزیدنت ایول ۴ هست. براى همین هم شما از پایه قرار نیست حس تنهایى و ترس بکنید، حسى که توى بازى هست رفاقت و مهمتر از اون احساس مسئولیت هست.
      و یک نکته نهایى، رمان نوشتن خلاصه داستان لیست کنش هاى اصلى رو توى دو خط مى نویسن نه وقایع رو. شما با این نوشتن داستان رو براى هرکس که بازى نکرده اسپویل کردید، به جاى اینکه یه مقدمه به نوشته تون بدید.
      بازهم در انتها نظر شخصى شما محترمه، اما دلایلتون براى این نظر کافى نیست.

    • Amirooo گفت:

      محمدرضا کلا با متنی که نوشتی فهمیدم نه گیمری نه انگلیسی بلدی نه … کلا دیدم نسبت بهت عوض شد.

    • ERKEFIENDE گفت:

      محمد رضا جان متنتون به عنوان یه نظر شخصی کاملا قابل قبوله ولی به عنوان نقد نه ، حداقل من نمیتونم به عنوان یه نقد قبولش کنم و طبعا هرکسی از تجربه هرچیزی دیدگاه و برداشت متفاوتی داره :yes: :heart:

    • god of war گفت:

      داداش
      شما بازی نقد نکن
      نقدت رو خوندم و اصلا قبولش نداشتم
      ترس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      چی توی بازی شما رو ترسوند
      این بازی رو می زاری بقل اویل ۶ و دد اسپیس؟
      معما هم ندیدی
      بله بله
      الان اصلا خودت تنها
      چه فرقی برات داره
      تنهایی می خوای چی کار کنی؟ تو همه ی بازی ها چون تنهایی باید اینجام تنها باشی
      بازی فوقالاده روی کار گروهی کار کرده
      حرفت واقعا خنده داره
      وشما این بازی رو با چی مقایسه کردی؟
      اصلا معنی احساس رو می فهمی
      ایول ویتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      داری پیکان رو با فراری مقایسه می کنی؟ بی شک بازی احساسی نباید ترسش زیاد باشه
      ترس من وقتی بود که اون برادر خودش رو کشت
      وقتی که اون سرباز به سارا شلیک کرد
      وقتی که جوئل و الی برای هم زندگیشونو می دادن
      نه فقط حظور یه زامبی که بگو وههههههه
      داداش
      اتفاقاتی که بین بازی می افتاد تنوع نبود
      یه بار اون ماشین ترباره می یومد یه بار زامبی می انداخت دنبالت یه بار دارن تو اب خفت می کنن
      اینا همش تنوع هست
      اصلا شما وقتی بازی رو می کنی نمی فهمی الان قراره چی بشه و اصلا از راه رفتن خسته نمی شی این که خیلی مشخصه
      در نهایت تاسف می خورم برای شما که همچین بازی ایی که ابروی جامعه ی گمیگنگ رو حفظ می کنه و می گه گیم هم احساس داره رو زیر سوال بردی
      که حالا می فهمم چرا بعضی ها به کسایی که گیمر هستند می گند بچه!!
      با حضور شما و این تعصب لعنتی بی شک ما در نظر دیگران بچه ایم
      یه گیمر واقعی باید از این بازی حمایت کنه
      اگر کسی به من بگه می خوام یه بازی بهم بگی که عاشق دنیای گیم شم بی شک اخرین ما رو پیش نهاد می دم ولی شما با ایرادات مسخره ارزش این بازی رو به شدت پایین اوردی؟
      اخه معما های ساده؟
      کسایی که بازی رو کردند می فهمند یهنی چی
      بازیه مکعب روبیک که نیست
      همینشم در گیر کننده و چالش بر انگیز بود
      و تاسب بیشتر رو برای خودم می خورم که به شما می گن گیمر
      به کسانی که از جامعه ی گیم هم حمایت می کنند می گند گیمر
      اگه این بازی برای ماکرو و یا نینتندو بود من بازم پاش بودم
      در اخرم برای کسانی که فقط نقد شما رو خوندند و بازی رو تجربه نکردند می گم
      لطفا نقد های نوشته شده جوایز این بازی و حتی همین نقد گیم فا رو بخونید بعدش درباره ی این بازی نظر بدید
      من ایول ویتین ورو تموم کردم یه هفته بعد یادم رفت همچین بازی ایی هم هست!!!!
      اخه این با اون
      ؟
      بگزریم
      اره این بازی افتضاحه فقط هیلو خوبه فقط و فقط هیلو
      چی فورزا هم هست
      اونم خوبه
      تموم شد انحصاری هاتون
      ؟
      در نهایت امید وارم دوستان با دید باز به این بازی نگاه کنند و مثل این اقا ارزش جامعه ی گیمیمگمون رو با این تعصب های مسخره پایین نیارند
      بی شک کسی که منطقی نگاه کنه حتی یکی از این ایراد های مسخره رو نمی شه به بازی کرفت

  • Tommy.Angelo گفت:

    واقعا انتظار نداشتم Sleeping Dogs و payday از تایتان و واچ داگز بیشتر بفروشن 😯

    تازه درد ea و یوبی احساس کردم 😀

  • خیلی هم عالی :-))
    من شاید دیگه کمتر بیام سایت متاسفان سرطان خون گرفتم شاید تا ۲ سال دیه پیشتون نباشم و پیشه خدا باشم ایشاللع که ازمایش این دکتر اشتباه باشه بیخیال
    بدی خوبی دیدید حلال کنید :-((

  • Dr.tech گفت:

    خدایی فک‌ کنم مردم برای بچه های دنیا نیومده جای سیسمونی یه‌ gta v میگیرن که هنوز پر فروشه چون فک‌ نکنم دیگه کسی gta v نداشته باشه

  • XANAX گفت:

    و شاهکار راک استار هم چنان در اوج

  • دوستان دمتون گرم به خاطر دلداری مرسی واقعا بدونید که شما ها بهترین دوستامید
    ایشالله جواب قطعی شنبه یا پنجشنبه میاد جوابشو بهتون میگم
    بازم مرسی

  • isaman1374 گفت:

    سلام بچه ها
    دوستاتی ک ps4 دارن…
    من امروز میخام ps4 slim 1TB بخرم..
    میشه منو یه راهنمایی کنید باید ب چ نکاتی دقت کنم؟؟
    و نظر خودم رو ریجن ۱ هستش…خوبه؟

    • mohamad 47 گفت:

      سلام داداش گل.
      من یه ماهی هست حدودا همین مدل اسلیم ۱ ترابایت خریدم.راستش به قصد خرید پرو رفته بودم ولی واقعا قیمت ها فضایی بود و داداشم گفت بیا همین اسلیم رو بخر و منم قبول کردم و باید بگم اصلا پشیمون نیستم.بازی هایی همچون دارک سولز ۳ و انچارتد ۴ و داینینگ لایت رو بدون هیچ مشکلی و باگی بازی کردم.
      مدل خاصی که فکر نمیکنم داشته باشه فقط تازگی مثله این که رنگ سفیدش هم اومده که اگه دوست داشتی میتونی سفیدشو بخری.پیشنهاد میکنم از جمهوری بخری اگه تهرانی و از توپ خونه نخری چون اصلا ضمانتی ندارن دستگاه هاشون.
      ریجن اصلا مهم نیست و فقط ریجن برای منطقه جهانیه.مثلا ریجن ۱ برای امریکاست و ۲ برای اروپا و ۳ برای اسیا که ۳ این جاها نیست.ریجن فقط یه چیز نرم افزاریه و اصلا ربطی به سخت افزار نداره و هر بازی با هر ریجنی رو هر دستگاهی میشه بازی کرد

سونی از ۲۰ بازی پرفروش کنسول‌های پلی‌استیشن در ماه ژانویه رونمایی کرد - گیمفا