سازندهی Fallout: New Vegas بر روی یک بازی نقشآفرینی انحصاری ایکسباکس وان کار میکرده است
پیش از عرضهی دو بازی Fallout: New Vegas و Knights of the Old Republic 2 استودیوی بازیسازی ابسیدین (Obsidian Entertainment) بر روی عنوانی انحصاری برای کنسول ایکسباکس وان در سبک نقشآفرینی تحت عنوان Stormlands، کار میکرده است. اگرچه طبق گزارشات منتشر شده، این پروژه در سال ۲۰۱۲ میلادی از سوی مایکروسافت لغو شده است. حال، رئیس استودیوی ابسیدین، فیرگاس اوگهارت (FeargusUrquhart) در خصوص این پروژه و دلایل پشت پردهی لغو آن صحبتهایی کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمفا همراه باشید.
وی در جریان گرفتگویش با وبسایت IGN، بودجه و این حقیقت که هیچ یک از اعضای مایکروسافت «مدافع» پروژهی Stormlands نبود، از جمله دلایل لغو شدن این بازی بودند. او در این خصوص توضیح داد:
چرا بازی Stormlands لغو شد؟ بازی Stormlands به این خاطر لغو شد که ما «مدافعی» [در شرکت مایکروسافت] نداشتیم.
اوگهارت ابراز داشت که بازیهای با بودجهی بالا نیازمندی شخصی در شرکت ناشر هستند که از آن بازی دفاع کند و مدیران رده بالا را متقاعد به سرمایهگذاری و وقت گذاشتن کند. و ظاهراً به دلایلی نامشخص، بازی Stormlands از این نوع پشتیبانی محروم بوده است. وی در این رابطه اظهار داشت:
برای بازی که واقعاً بزرگ باشد، اغلب شاهد فشار زیادی بر روی تیم و همچنین تبلیغات وسیع هستیم. احتمال داشتن بودجه و «مدافع» [در شرکت مایکروسافت] بسیار کم است.
طبق گزارش کوتاکو، مایکروسافت در ماه مارس سال ۲۰۱۲ میلادی در جریان یک جلسهی نهایی، پروسهی ساخت بازی Stormlands را لغو کرد و این پروژه هرگز روشنایی روز را به خود ندید. منبعی آگاه در این خصوص به این وبسایت اعلام کرده که بازی Stormlands قرار بوده تا به یکی از برترین بازیهای نقشآفرینی تبدیل شود اما جزئیات بیشتری در رابطه با آن منتشر نکرد. ابسیدین اعلام کرد که با لغو این پروژه، بیش از ۳۰ توسعه دهنده از این استودیو اخراج شدهاند.
این استودیو در حال حاضر بازی Pillars of Eternity II: Deadfire را در دست ساخت و توسعه دارد. کمپین حمایت مالی این بازی از هفتهی گذشته در سرویس فیگ آغاز به کار کرد و تا به حال بیش از ۲ میلیون دلار از آن حمایت شده است.
این استودیو در سال ۲۰۱۴ میلادی با شرکت یوبیسافت جهت ساخت South Park: The Stick of Truth همکاری داشت؛ Armored Warfare نیز دیگر پروژهایست که در پی آن با یوبیسافت همکاری داشته و از طریق وبسایت My.com قابل دسترسی است. آخرین ساختهی ابسیدین، Tyranny نام دارد که نوامبر میلادی سال گذشته منتشر شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
واقعا حیفه همچین استودیوی خوبی به وضعیتی بیفته که برای ساخت بازیش کمپین حمایت مالی راه بندازه!
برای مایکروسافت متاسفم بازی این استودیو رو لغو کرده.قطعا یکی از بهترین انحصاری های ایکس باکس و یکی از بهترین نقش آفرینی ها می شد.
هر دم از این باغ بری میرسد …
ماکرو فنا خودتون رو ناراحت نکنید
چون همه اینا به نفعتونه
___________________
کلا حمایت ماکروسافت اینجوریه:
۱ _ حمایت اولیه
۲ _ هایپ
۳ _ لغو
Ghost
حمایت سونی هم اینجوریه
خسیس بازی در آوردن در تخفیفات وارائه بازی های بهتر برای اعضای گلد
اجازه ندادن و محروم کردن کاربر ها از تمام ماد ها
محروم کردن کاربر ها از سرویس ای اکسز
دروغ گفتن به کاربرها در مورد تومنز اسکای
شوت کردن کارکنان گوریلا کمبریج و درایور کلوب وتعطیلی استدیو های مربوطه
دروغ گفتن اندرو هاوس در مورد پرو و رزولیشن ۴k آخرش آپ اسکیل از آب در اومد
……………………………………………
اولا نو منز اسکای توسط سازنده برگتر از اون چیزی که بود جلوه داده شد نه سونی هرچند بازی بدی هم نبود و خوبه که اول تجربه کنی با آخرین پچ بعد حرف بزنی…در مورد ماد هم باید بگم صبح بخیر!! :laugh: هیچ خساستی تو تخفیفات سونی نیست و تخفیفات بزرگ معمولا از طرف سازنده اعمال میشه و چیزی مشترک بین مایکروسافت و سونی هست بازی خاصی ندیدیم برای شبکه لایو که سونی در اون سطح رایگان نکرده باشه دروغی هم در رابطه با پرو گفته نشد چون هیچ جا گفته نشده اپ اسکیل به ۴k رزولوشن ۴k محسوب نمیشه کنسول ۶ ترافلاپی تون هم قراره اپ اسکیل کنه…با این همه ضرر تو کنسول کنسل شدن بازیها کیفیت فوق العاده پایین انحصاری ها و ضعف سخت افزاری و فروش بسیار نا امید کننده وجود فن های فوق متعصبی چون شما شاهکاره
سونی با شاهکارهاش از ما حمایت میکنه نه با تخفیف و اینجور حرفا ما گیمر شدیم که بازی کنیم نه دنبال تخفیف باشیم
واقعا روز به روز بیشتر میفهمم که چرا سونی انحصاریهای شاخ بیشتری داری نسبت به مایکرو و اینکه مثلا چرا استاد کوجیما به سونی پیوست اخه سونی خیلی بهتر با استودیو هاش تعامل میکنه به نظرم. اینم اشتباهه که جلوی انتشار عناوین جدید رو بگیری و پشتیبانی نکنی ازشون کسی نمیدونه شاید واقعا خوب میشد این بازی.فک کنم مایکرو تمام تمرکزش رو گذاشته فقط عناوین معروفش مثل هالو و فورزا و دیگه کاری به اینا نداره که این اشتباهه باید دنبال عناوین جدید باشه مثلا میازاکی نمیتونست ۵ ۶ تا دارک دیگه بسازه یا انچارتد با این محبوبیت بزرگش اگه ناتی داگ میخواست مطمئنن میتونست چندین نسخه دیگه ازش بسازه و سود کنه ولی اینا با این کارشون ثابت کردن که عناوین جدید چقدر میتونه مهم باشه
تو از تلفظ اسم بازی عاجزی! راجع به کمپانی ردموند حالا نظر نده!
مایکرو نمیخواد تجربه تلخ ریکور تکرار شه! یه جور وسواس پیدا کرده!
مایکرو یه ابر بازی ساز مث ناتی داگ نیاز داره اما عاجزه!
مایکرو یه اشتباهی کرد چوبشم با فروش پایینش خورد! اما نمیتونی منکر خدمات خوبش شی! هیچکی نمیتونه! زمان میبره! اما این تعادل بر میگرده!
حالا داداش چرا عصبانی میشی من از وقتی مایکرو استودیو لاین هد تعطیل کرد و اسکیل باند رو لغو کرد از دستش عصبانیم بعدشم حالا بجای هیلو نوشتم هالو نمیخواد جوش بیاری
خب scale bound اگه ریب نمیزدو ایراد نداشت که کنسل نمیشد مرض دارن مگه! باز میومد مث ریکور میخورد تو سرش؟ یه انحصاری متوسط با کیفیت متوسط که در حد رقیب نیست؟
نمیشه ریسک کرد! من فن نیستم! اولین کسیم که باندل tlou2. رو میگیرم! اما هر شرکتی نقطه ضعفی داره ! مایکرو ب خاطر خدماتش قابل احترامه!
میدونم شما درست میگی ولی یه نفرم مثه من که واقعا منتظر اسکیل باند بودم یه دفه خبر لغوش رو بخونم حالا دیگه به هر دلیل مقصر اصلی رو مایکرو میدونم اخه واقعا چرا شرکتی به بزرگی و ثروتمندی استودیوهاش مثلا بودجه کافی نداشته باشن که بازیشون بخاطر باگ منتشر نشه بعدشم اخه اسکورپیو نباید یه عنوان جدید درست و حسابی داشته باشه بازم تاکید میکنم ای پی جدید نه مثلا هیلو ۶ ولی بازم به نظرم مایکرو یه نقش افرینی انحصاری درست و حسابی نیاز داره
واقعا یه استدیو مثه ناتی داگ میخواد چون بهترین استدیو تاریخه :inlove: :inlove:
بهتر بود شوتر یا ریسینگ میساختن اونوقت حتما ازشون حمایت میشد.
شاید به نفع طرفدارانه
واقعاً فرق بین سونی و مایکروسافت اینجا معلوم میشه…
سونی همیشه بهترین استودیو ها و برترین استعداد ها رو داشته.( naughty dog و media Molecule و santa monica و گوریلا گیمز و کوانتیک دریم و..) کارگردان های خارقالعاده صنعت گیم مثل
هیدئو کوجیما و میازاکی و Fumito Ueda و دیوید کیج و نیل دراکمن و… برای پلی استیشن انحصاری میسازن و سونی بیشترین حمایت رو ازشون میکنه…
حالا وقتی یکی از بهترین کارگردان های صنعت گیم یعنی کامیا میاد و برای مایکروسافت یکی از جاهطلبانه ترین بازی هایش رو میسازه ( Scalebound) … مایکروسافت کنسلش میکنه!!!!!
و حالا این بازی هم لغو کرده…
البته مایکروسافت دلیل بسیار خوبی برای اینکارش داره و میگه کنسل شدن اسکیل باند ” به نفع گیمر های اکس باکس است ” 😐
خیلی جالبه…مدافعی برای ساخت بازیشون تو مایکروسافت نداشتن! مدیران اصلی با اون همه سرمایه اگه میلی برای سرمایه گذاری روی بازی ها ندارن خب چرا کنسول ساختن؟!
Xbox live
مایکروسافت از ابتدایی ورودش به صنعت به دنبال بیشترین سود باکمترین هزینه بوده
مایکروسافت بیشتر توانش رو live گذاشته
چرا؟
برای مثال مایکروسافت اگر سالی ۱ میلیارد دلار صرف live کنه در عوض ۵ میلیارد به دست میاره
در حالی که با همین مقدار سرمایه رو صرف ساخت بازی کنه یک میلیارد هم سود نمیکنه
مایکروسافت حدودا ۱۰۰ میلیون دلار صرف gears of War 4 کرده در حالی که تا به حال ۲٫۶۶ میلیون نسخه فروش داشته
cv
فروش دیجیتالی گرز بیش تر بوده تا فیزیکی به خاطر قابلیت ایکس باکس پلی انیور
ماکروسافت هم هیچ موقعه آمار دیجیتالی رو نمیگه
گرز ۴ ۱۰۰ ملیون طبق برآورد ایپک خرج داشته نه کوالیشن
شما یه جا هزینه می کنی ممکنه جای دیگه سود کنی خیلی ها به خاطر همین گرز ایکس باکس خریدند مطمئن باش ماکرو سافت ضرر نمی کنه
ماکروسافت سود کرد ۲۰۱۶ وبا ارزش ترین کمپانی سال ۲۰۱۶ شد اما سونی ۵۴ درصد افت داشت
بله اگه سونی هم ۲۰ میلیارد دلار از ابر ها درآمد داشت به مشکل نمیخورد
مایکروسافت کاری نمیکنه که بخواد ضرر کنه
هر چند وقت یک بار یه کار بزرگ
میکنه بعدش سودش میبره
در حالی که سونی در کدوم از بخش
هاش هر روز در حال ریسک
بازی سازی که ماست بندی نیست آبش زیاد کنی حجمش زیاد بشه
وقتی یک عنوان در نسل هفت ۶۰ میلیون هزینه داشته
قطعا در نسل هشت ۱۰۰ میلیون هزینه داره
چه کوالیشن بسازه چه ایپک
بخش گیمینگ مایکروسافت هیچ وقت ضرر نمیکنه
بحث سر این که مایکروسافت با این همه سود چرا حاضر به ریسک کردن نیست
سونی به دلیل رکود ژاپن به ظاهر کاهش داشته
جناب cv همون طور که جناب مارکوس توضیح دادن سایت vg chartz که احتمالا منبع شما برای اعلام فروش گیرز هست “مجموع فروش نسخه فیزیکی و دیجیتالی” رو اعلام نمیکنه به عنوان مثال طبق اعلام کپکام فروش دد رایزینگ۳ بر روی اکس باکس بیش از ۲ میلیون نسخه بوده اما در امار vg chartz امار فروش رو فکر میکنم ۱/۵۷ زده خب این اختلاف برمیگرده به نسخه های دیجیتالی پس اون ۲/۶۶ که شما گفتی فقط امار فیزیکی هست و فروش گیرز۴ مخصوصا با قابلیت پلی انیور اکثرا دیجیتالی هست و تا اعلام خود مایکروسافت نمیشه یشبینی کرد فروشش کم یا زیاد بوده که خب بلاشک فروش بازی بیش از ۴ میلیون نسخه هست چرا که گیرز بعد از هیلو مهم ترین بازی مایکروسافت هست و طرفداران بیشمار داره
من نمى خواهم وارد این بحث ها بشم، صرفاً این موضوع رو اطفا اینقدر تکرار نکنید. سونى به خاطر سینما افت کرد و مایکرو هم تو بخش گیمینگ درآمد از دست داده و سودش هم مربط به سرفیس و رانش ابرى هست.
ما اینجا سهام دار نیستیم که بالا و پایین رفتن سود براى ما مهم باشه. اینجا بحث “بخش سرگرمى” هست که نشان مى ده رشد یا افت یک شرکت چه شکلیه. لطفاً براى اثبات رد یه نظریه پراکنده کویى هاى تکرارى رو کنار بگذارید.
خخخخ خوشم میاد از استرالیا برا خودتون فکت صادر میکنید از حق نگزریم نصیحتا و صحبتای خوبی میکنید
ماکروسافت بخاطره ایکس باکس شد با ارزشترین کمپانیه سال؟
اگه حمایت و ساخته میشد احتمالا بازی موفقی درمیامد حیف شد
ماکروسافت واقعا ضد گیم هست همه بازی ها رو کنسل میکنه
خار سخن به نفع گیمراست :laugh: