استودیوی گوریلا کمبریج بهزودی بسته خواهد شد | سونی در حال بازسازی استودیوهای اروپاییست
بالاخره شایعات گذشته که خبر از بسته شدن استودیوی گوریلا کمبریج (Guerilla Cambridge) میدادند، توسط اعلام رسمی سونی به واقعیت تبدیل شدند؛ استودیویی که تجربهی زیبای بازی Killzone: Mercenary را برایمان به ارمغان آورد. این استودیو اعلام کرده است که متاسفانه این خبر صحت دارد و به زودی کارمندان این شرکت اخراج خواهند شد.
طبق گفتهی این شرکت، اتخاذ این تصمیم پس از بررسیهای فراوان پروژهها و منابع برند پلیاستیشن گرفته شده است و به منظور رسیدن به اهداف این برند، لازم است تا سونی تغییراتی در ساختار استودیوهای اروپایی خود بگیرد. البته شایان ذکر است که این تصمیم تاثیری بر استودیوی اصلی گوریلا گیمز واقع در آمستردام ندارد؛ استودیوی که از جمله مهمترین پروژههایش میتوان به سری محبوب Killzone و بازی در دست توسعهی Horizon: Zero Dawn اشاره کرد.
“ما قبول داریم که اتخاذ این تصمیم به این معنیست که کارمندان با استعداد زیادی را از دست خواهیم داد، اما (این تصمیم) به منظور تمرکز بیشتر بر روی دیگر استودیوهایمان و پروژههای هیجانانگیز در دست توسعهشان است، (حمایت از پلیاستیشن VR همچنان ادامه دارد). ما معتقدیم که در آینده به موقعیت بهتر و قویتری خواهیم رسید و قادر به ارائهی بهترین محتواها با بالاترین کیفیت ممکن، به بازیکنان خواهیم بود. این تصمیم ارتباطی به بازیهای خارقالعاده و خدمات بینظیری که استودیوی گوریلا کمبریج ارائه میداد، ندارد.”
با این حال، سونی اعلام کرده است که تلاش خواهد کرد تا اعضای این استودیو را برای دیگر پروژههای در دست توسعهی خود به استخدام درآورد و مانع بیکار شدن افراد با استعداد گردد. این استودیو بیش از ۱۹ سال قدمت دارد و در گذشته با نام SCEE Cambridge شناخته میگردیده است. از جمله پروژههای این استودیو میتوان به RIGS: Mechanized Combat League (برای پلیاستیشن VR)، MediEvil، Primal و همچنین Killzone: Mercenary اشاره کرد.
ماه آیندهی میلادی شاهد عرضهی بازی مورد انتظار Horizon: Zero Dawn از سوی شعبهی اصلی استودیوی گوریلا خواهیم بود. بازی مذکور به صورت انحصاری در روز سهشنبه ۱۰ اسفند ماه (۲۸ فوریه میلادی) برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
دوستان این گریلا کمبریج با گریلا گیمز هیچ ارتباطی نداره…کیلزون و هورایزن برای گریلا گیمز هست…
این اواخر رو بازی های VR کار می کردن… کیلزون PSVITA رو هم با همکاری گریلا ساخته بوده…
احتمالا عناوین VR که تولید می کردن… بازده خوبی نداشته
ولی چه سونی چه ماکرو چه نینتندو باید از تمام استدیو هاشون حمایت کنند… و تعطیلی هیچ توجهی نداره… حتی اگه استدیویی افت کرد باید ناشر حمایت کنه تا دوباره قدرت پیدا کنه…
این سونی چقدر استودیو داره ?:-) 😯
کاش شرکت کنسل یا بی استودیو هم انقدر استودیو داشت :-((
جز تمسخر کار دیگه ای هم بلدین؟
شما همش اینجایین کی بازی میکنین کی زندگی میکنین؟
تمسخر عادتشونه فک میکنن ازینا گیمرتر نیستفن فیک های سونی
دوست عزیز ۲۰ بار همین جملتو به صورت های مختلف در خبر های مختلف گفتی .دیگه بیخیال
سلطانه صنعته گیمه دیگه چی میشه گفت دیگه حرفی نمیمونه.
و این خوبه که دوباره ازشون استفاده میشه و اخراج ۱۰۰% نمیشن.
Killzone: Mercenary عجب عنوانی بود!
خیلی خیلی خوش ساخت بود روی پلی استیشن ویتا و از تمام قدرت و امکانات ویتا بهره میبرد!
ویتا هم که بنظر بهترین کنسول دستی دنیا بود حیف که به حقش نرسید ولی نمی دونم چرا هنوز هم تو ژاپن خوب میفروشه ولی تو اکثر نقاط جهان توقف تولید زده
واقعا حیف بود که این استدیو به این سرنوشت دچار بشه، هرچند سال های زیادی هست که این استدیو برای پلتفرم های اصلی PS بازی نساخته ( ۲ پروژه آخر این استدیو برای پلتفرم های PS VR و PS Vita بوده اند)، اما توانایی و استعدادشون رو در ساخت بازی های با کیفیت همانند ۲ پروژه آخرشون بخوبی نشان داده اند… 🙁
متاسفانه در این ۱ ۲ سال اخیر، خیلی از استدیو های بازیسازی در خاکِ بریتانیا بسته شده اند و این سرنوشت تنها به این استدیو یا استدیو سازنده DriveClub یا استدیو سازنده Fable ختم نشده، بلکه سایر ناشران بزرگ دیگر هم مجبور شده اند که استدیوهای بازی سازیشون در خاک بریتانیا رو به دلایل احتمالا مشترک، تعطیل کنند… 🙁 🙁
مایکرو بازی کنسل میکنه سونی استودیو.
میگن دود از کنده بلند میشه پس درخت رو از کنده قطع کن. 😀
داداچ داری اشتب میزنی!
این یک شعبه بود استودیوی مادر گوریلگیمز آمستردامه
دوست عزیز سونی ۱۶ تا استدیوی فرست پارتی دیگه هم داره. ماشالله استدیوهای تردپارتی مثل اینسومنیاک , پلاتینوم گیمز و کوجیما پروداکشن و… همه پشت سونی رو دارن. همین الانش لیست بازی های معرفی شده اش چهار پنج برابره لیست بازی های معرفی شده توسط ماکروسافته. سونی اونقدر داره که برای هیچکـس مهم نیست یه استدیوش تعطیل بشه ولی ماکروسافت هر استدیو/بازی رو از دست بده مثل کوبیدن میخ میمونه بر تابوت اکـس باکـس.
THIS IS FOR THE PLAYERS… :rotfl: :rotfl: :rotfl:
only one canceled one 😉
لامصب سونی چقدر استدیو داره 😯 خوشبختانه استدیوی مهمی نیست:))البته سونی بر خلاف بعضی شرکتها اونقدر استدیو فرست پرتی داره که حتی اگه n تاش رو هم تعطیل کنن باز استدیو داره:))
عنوان Killzone:Mercenary عنوانی خوبی بود ولی متاسفانه دچار کم لطفی شد.
هوش مصنوعی (AI) بازی با توجه به سخت افزار ویتا قابل تحسین و شوتینگ خوبی را برای طرفداران این مجموعه به ارمغان آورد. خبری بدی برای دوست داران این مجموعه بود!
سونی کلا هفت هشت تا انحصاری خوب معرفی کرده نصفشون واسه سال دیگست.بقیه بازیهایی که معرفی بشه گمنامه و از تو تخفیفات سر در میارن.
طبق منطق شما پس کمتر از نصف همون نصفه ی سونی هم پلتفرم رقیب بازی نداره.
من به پلتفرم رقیب چیکار دارم.حتی انحصاریهای PC از PS4 تو امسال بیشتره.
الان یوشیدا میاد میگه کنسل شدن استدیو به نفع گیمراست 😀 😀 😀 😀 ولی افرادش اخراج نمیشن وازشون استفاده میکنن
یادم باشه یه بازی در دست توسعه داشتن… فک کنم تو E3 بود
اینا به کنار Killzone mercenary اونقدر ها هم جالب نبودا
مولتی ش خوب بود (تا حدی) ولی مراحل کمپین کم ن، بازی هم به اون صورت سخت نمیشه و مخفی کاری جدا چرت بود
رو پلاس رایگان که شد یه سر بهش زدم و با کیم اسپات موافقم: ۷/۱۰ 🙂
شرکت بزرگی هست و بلاهای کرایتکی سر بازیهاش میومد…بازیهای که خیلی خوب بودن و با گرافیک ولی کامل نبودن از لحاظ گیمپلی و داستان…