کوانتیک دریم واقعیت مجازی را بررسی میکند اما قصد ساخت بازی با این تکنولوژی را ندارد
دیوید کیج از کوانتیک دریم، سازندهی عناوین Heavy Rain و Beyond: Two Souls، بهتازگی در مصاحبهاش با وبسایت GamesIndustry از بررسی تکنولوژی واقعیت مجازی توسط تیم خودش گفته است اما ظاهرا کوانتیک دریم قصد ورود به این عرصه و ساخت بازی با این تکنولوژی را ندارد. در ادامه همراه گیمفا باشید.
کیج در مصاحبهاش چنین توضیح داده است:
ما سیستمهای واقعیت مجازی در استودیوی خود داریم و من کارکنان را به امتحان و آزمایش آنها تشویق میکنم. ما تمامی بازیها را برروی همهی سیستمها دانلود و نصب میکنیم تا با امتحان آنها، بفهمیم که میتوانیم چه چیزی را با تکنولوژی واقعیت مجازی ارائه دهیم و توانایی انجام چه کارهایی را داریم.
منظورم من این نیست که قصد ساخت بازی واقعیت مجازی نداریم یا علاقهای نسبت به آن وجود ندارد. من میخواهم بگویم که تاکنون دربارهی انجام چنین کاری صحبت نکردهایم.
وی همچنین از تجربهی شخصی خود از واقعیت مجازی گفته است:
من تجربهی بسیار عجیب و غریب و جالبی در یکی از عناوین واقعیت مجازی داشتهام. طی یکی از میانپردهها، شخصیتها در اطرافم حرکت میکردند و من به یکی از آنها بسیار نزدیک بودم، اما تا زمانی که از بدن من نگذشته بود، متوجه آن نشدم. نمیتوانم بگویم که چقدر عجیب و غریب بود. این موضوع که کسی از شما عبور کند، کمی خوفناک نیز بود. شما این را احساس میکنید و مغزتان فریب خورده است.
بهنظر میرسد که عناوین داستانمحور و فیلممانند کوانتیک دریم، برای واقعیت مجازی مناسب باشند و Detroit: Become Human که یکی از عناوین موردانتظار ۲۰۱۷ محسوب میشود، امکان دارد با پشتیبانی از واقعیت مجازی، هرچه بیشتر هیجانانگیز و زیبا شود اما تاکنون این موضوع تایید نشده است. با این حال، خبر اینکه کوانتیک دریم این تکنولوژی را بررسی میکند، به نوع خود خوشحال کننده است و شاید به استفاده از آن ترغیب شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
استاد بزرگ با عجله سراغ این تکنولوژی نمیره. مطمئنا داره یه بازی خیلی خیلی متفاوت طراحی میکنه براش. اگه قصد داشته باشن بازی براش بسازن. ولی اینکه بازی جدیدش یعنی detroit از این قابلیت استفاده کنه بعیده
واقعا هم همینه
استاد وقتشو برای چیز بیهوده ای مثل این تلف نمیکنه ففط موندم وقتی نمیخواد براش بازی بسازه چرا بررسیش میکنه ؟؟ 😀
اسپم : کسی لینگ «گیمپلی» دیتروید رو نداره ؟
هر تکنلوژی باید با تجربه و گذشت زمان پیش بره همینطوری بسازی میشه حکایت بازی هایی که میتونستن متا ۹۰ بگیرن ولی شد ۸۰ یا ۷۰ ! (یکیشم مافیا ۳ !) چرا چون عجله کردن بهینه نکردن بازی رو و سریع عرضه کردنش !
این فناوری حتی با کنسولای قدرتمند هم چندان موفق نمیشه…دلیلش هم مشکلاتیه که برای استفاده کننده ایجاد میکنه…میشه با این عینکا روزی ۴ ساعت بازی کرد؟ اصلا آدم کور میشه! تازه افرادی که چشمشون ضعیفه هم نمیتونن استفاده کنن. اساتید صنعت گیم و استودیو های بزرگ میدونن که گیم با داستان و گیمپلی قوی شناخته میشه و پیشرفت میکنه نه با گرافیک واقع گرایانه…حالا شما یه بازی مزخرف رو با رزولوشن فور کی و فریم ریت۱۲۰ رو این عینکا بازی کن…چه ارزشی داره؟!
اولا واقعیت مجازی همونقدر برای چشم ضرر داره که شما از فاصله ۳ متری تی وی ببینی. در ضمن با ps vr هم میشه همزمان هم کار کرد هم عینک زد. مشکل این تکنولوژی اینه که از هر سبکی ساپورت نمیکنه و گرونه.
اولا ۳ متر با ۳ سانت خیلی فرق داره…منظور شما از کار چیه؟ عینک رو سرت میری نون بخری؟! خب جلوی تی وی هم دست و پای آدمو نبستن که…این فناوری هم برای اول شخصه هم سوم شخص منظورتون از سبک چیه؟ شوتر و ریزینگ هم ساپورت میکنه. گرون بودنش درسته ولی تهیش برای خارجی ها راحته.
اولا ضررش اندازه اینه که تو فاصله ۳ متری تلویزیون ببینی نه ۳ سانتی. دوما تهیش برای همون خارجی ها هم راحته ولی حاضر نیستن پول یه کنسول رو بدن و یه وسلیه جانبی بخرن. منظورم از کار همون استفاده از هدست بود که میشه همزمان عینک زد و با هدست کار کرد بنابراین افرادی که چشمشون ضعیفه هم میتونن با ps vr کار کنن فکر نمیکردم متوجه نشی!
در ضمن از همه سبک ها هم پشتیبانی نمیکنه منظورم سوم شخص و اول شخص نیست منظور اینه که هر سبکی رو برای واقعیت مجازی نمیسازن و متاسفانه بازی های مخصوص این این هدست ها هم خیلی کوتاه هستند
برادر، tv و عینک واقعیت مجازی هر دو صفحه نمایش دارن حالا به نظرت گیم زدن با tv از ۳ متری مضرتره یا چسبوندن یه صفحه نمایش (عینک واقعیت مجازی ) به چشم؟!
دقیقا کدوم سبک برای واقعیت مجازی امکان توسعه نداره؟ چرا؟
صفحه نمایششون فرق داره اصلا نمیشه با هم مقایسشون کرد. اگه مثل تی وی بود که بعد از چند دقیقه چشمات داغون میشد و نمیتونستی کار کنی!! بعدشم کلا یه بازی سوم شخص برای Vr ساخته شده که اونم مخصوص VR هست. انتظار نداری که بازی هایی مثل Watch dogs یا Mafia برای vr منتشر شن؟
بچه ها تو pgw کوانتیک دریم کی بازیشو نمایش میده ؟
با معذرت از فن های این پلتفرم جدید ، از نظر من این پلتفرم حداقل در این نسل موفق نمیشه به چند دلیل که یکی از اونها به عرضه نکردن بازی های خوب در حداقل سه ماه اول عرضه و در کل تا اخر سال شمسی شاید در کل چند بازی که ازتعداد انگشتان دست بیشتر نمیشود بیاد و از طرفی نمیشه بسیاری از بازیهارو درش اجرا کرد به خاطر motionsickness که در بازی مثل drive club دیده شده، حداقل تا الان برای من( نظر شخصیمو دارم میگم) دلیل قانع کننده ای برای خریدش نیومده
یه سایت معتبر ایرانی پی اس وی آر رو ۲ و ۲۰۰ میفروشه
خاب ب تو چه تو مگهps4داری؟توی جعبه ای رو چه ب عینک وی ار واسا سال دیگه دوماهم روش ببین مایکرو برات چی تدارک دیده دربارش نظر بده