خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا

خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست

فرشاد سامانی
۱۴:۳۴ ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا

هیدتاکی میازاکی به عنوان خالق سری بازی Dark Souls اعلام کرد که او عمیقاً مقایسه دو بازی Dark Souls و The Legend of Zelda شرکت نینتندو را صحیح نمیداند.

آقای میازاکی در مصاحبه اخیر خود با گلیکسل اعلام کرد که ضمن احترامی که برای بازی Zelda قائل است، اما او معتقد است که سری بازی Dark Souls دارای سبک کاملاً متفاوتی نسبت به آن می‌باشد و مقایسه آن دو را با یکدیگر به امر نامناسبی تبدیل کرده است. آقای میازاکی اعلام کرد:

زمانیکه من یک دانشجو بودم، بازی The Legend of Zelda یک بازی به یاد ماندنی بود. اگر بخواهم صادق باشم، من عمیقاً احساس می‌کنم که مقایسه این دو بازی امیر ناصحیحی است. بازی The Legend of Zelda و Dark Souls بطور کامل به سبک‌های متفاوتی تعلق دارند و در طراحی آنها از مفاهیم و شرایط متفاوتی استفاده شده است.

الزاماً این دو بازی دارای اهداف ایده‌آل مشابهی نیستند. اگر شباهتی هم وجود داشته باشد، شاید بدین علت باشد که بازی The Legend of Zelda در حقیقت یک نوع کتاب درسی برای بازی‌های اکشن ۳بعدی محسوب می‌شود.

در پایان مصاحبه آقای میازاکی، از ایشان در مورد تفاوت‌های بیشتر این دو بازی سوال پرسیده شد. براساس گفته ایجی انوما (Eiji Aounuma) به عنوان تهیه کننده بازی The Legend of Zelda، این بازی به بازیکنان اجازه نمی‌دهد تا مسیر خود را گم کنند و در دنیا گم شوند. از سوی دیگر بازی Dark Souls از کمترین اطلاعات برای راهنمایی بازیکنان برخوردار است و بازیکنان را وادار خواهد کرد تا به کاوش در دنیا بپردازند که به معنی گم شدن در دنیا خواهد بود. آقای میازاکی اعلام کرد:

هدف ما این بود که به بازیکنان اجازه دهیم تا آنچه که دوست دارند را انجام دهند، خودشان اهداف را تعیین کنند، خودشان دست به اکتشاف بزنند، خود را ارزیابی کنند و عملکرد خود را بررسی کنند.

هسته اصلی این موارد این بود که بازیکنان در دنیای بازی گم شوند. این کار به یافتن یک راه، معنی و ارزش میدهد. از سوی دیگر زمانیکه به ما یک راهنمایی مناسب داده شود، ما چابکی و زیرکی خاصی نخواهیم داشت و تلاشی برای غلبه بر کاستی‌های خود نخواهیم کرد. ما تصمیم گرفتیم تا برروی چیزهایی که برروی آنها خوب هستیم تمرکز کنیم.

اولین بسته گسترش دهنده بازی Dark Souls 3 به نام Ashes of Ariandel در ماه اکتبر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود.

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا
خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خالق Dark Souls مقایسه این سری بازی را با بازی Zelda صحیح ندانست | گیمفا