هاجیمی تاباتا جزئیات بیشتری در مورد بازی Final Fantasy 15 اعلام کرد
بارها اعلام شده است که بازی Final Fantasy 15 یکی از بزرگترین جهانها را در این سری بازی دارا میباشد که تا به امروز توسط اسکوئر انیکس ساخته شده است و حدود ۱۰۰ ساعت گیم پلی که شامل ماموریتهای اصلی و فرعی میشود را به بازیکنان ارائه خواهد داد. اکنون کارگردان این بازی یعنی هاجیمی تاباتا جزئیاتی از این بازی را در مصاحبه اخیر خود ارائه کرده است و مقایسهای از این بازی با بازیهای پیشین ارائه کرده است.
در ادامه خلاصهای از مصاحبه آقای تاباتا که شامل جزئیات مهم آن میباشد را مشاهده خواهید کرد:
- آقای تاباتا برروی بازیهای Final Fantasy برروی تلفنهای همراه کار کرده است و در ارتباط با استفاده از تجارب ساخت آنها و گرفتن الهاماتی از آنها در ساخت بازی Final Fantasy 15، این موضوع را درست اعلام کرد و گفت که در ساخت این بازی که یکی از بزرگترین بازیهای تا به امروز صنعت بازیسازی است از کارهای خود برروی نسخههای مرتبط با تلفنهای همراه الهام گرفته است.
- در ارتباط با احتمال ساخت نسخههای بازسازی عناوین Final Fantasy بوسیله فناوری جدید بکار رفته در Final Fantasy 15، آقای تاباتا اعلام کرد که آنها تمام تمرکز خود را برروی پایان ساخت این بازی قرار دادهاند و با اتمام آن نیز او ترجیح میدهد که برروی ساخت یک عنوان جدید کار کند نه یک نسخه بازسازی.
- آقای تاباتا در مورد علت استفاده از گروه Florence and The Machine برای ساخت موسیقیهای متن بازی Final Fantasy 15 اعلام کرد که نمونه کارهای این گروه بهترین انطباق را با این بازی داشته است.
- در ارتباط با بهینه ساز روز اول برای بازی Final Fantasy و مشکلات مختلفی که برخی بازیکنان ممکن است نسبت به دریافت آن داشته باشند آقای تاباتا اعلام کرد که آنها در تلاش خواهند بود که هر آنچیزی که برای تجربه بهتر بازی نیاز است در دیسکهای آن موجود باشد، بنابراین کسانیکه به اینترنت دسترسی نداشته و مشکلاتی را برای دریافت فایلها داشته باشند مشکلی نخواهند داشت اما این موضوع نباید به کیفیت محصول نهایی و استاندارد مد نظر آنها صدمه وارد کند. بنابراین آنها تا حد امکان در تلاش خواهند بود تا کلیه فایلهای مورد نیاز در دیسک نهایی که به دست بازیکنان میرسد موجود باشد و کسانیکه دسترسی لازم برای دریافت فایلهای بیشتری را ندارند بوجود نیاید اما برای کسانیکه این دسترسی را دارند محتویات دیگری که موجب بهبود تجربه بازی خواهد شد را عرضه خواهند کرد.
- آقای تاباتا پیرامون ارائه جزئیات بیشتری در مورد محتوای سیزن پس بازی که تاکنون تنها چند عنوان و سرنخهایی از آن در دست ما میباشد اعلام کرد که زمانیکه کارهای ساخت بازی بطور کامل به اتمام برسد و آنها بتوانند کار خود را با بستههای دانلودی آن شروع کنند، از طریق کانالهای ارتباطی سازنده جزئیات سیزن پس اعلام خواهد شد. علت آنکه در این زمان آنها این جزئیات را ارائه نمیکنند این است که امکان ارزیابی دقیق محتوا را ندارند.
- در ارتباط با مشارکت آقای تاباتا در ساخت انیمیشنهای Kingsglave و Brotherhood او اعلام کرد که از همان آغاز در جریان ساخت آنها قرار داشته است و مخصوصاً در موقعیتهایی که همگرایی با بازی Final Fantasy 15 وجود داشته است با سازندگان آنها در ارتباط بوده و ایدهها و نظرات شخصی خود را با آنها در میان گذاشته است و حتی در پایان مراحل تولید نیز آقای تاباتا با سازندگان این انیمیشنها در ارتباط بوده و در مورد ایجاد موقعیتی بهتر و عمیقتر برای بازیکنان بازی اصلی با یکدیگر صحبت داشتهاند. طبق صحبتهای آقای تاباتا با یکی از مجلات ژاپنی به این موضوع توجه شده است که ارتباط صحیح میان دو انیمشین ذکر شده و بازی Final Fantasy 15 راه مناسبی برای درک بازیکنان از دنیای Final Fantasy خواهد بود.
- در ارتباط با امکان مقایسه ابعاد نقشه Final Fantasy 15 با سایر بازیهای این سری آقای تاباتا اعلام کرد که این موضوع دارای یک جواب صریح نمیباشد، علت سختی پاسخ به چنین پرسشی این است که در این بازی بازیکنان با یک ماشین سفر خود را صورت خواهند داد و بنابراین به تناسب آن نیاز به نقشهای با ابعاد بزرگتر داشتهاند، ابعاد این نقشه متناسب با اجرای یک بازی و سفر به نقاط مختلف بوسیله یک ماشین بوده است. بنابراین حتی اگر قابلیت مقایسه با سایر بازیها وجود داشته باشد، شما آن را چیز کاملاً جدیدی خواهید دید، چیزی که هرگز حتی در بازیهای بزرگ نیز تجربه نشده است.
- آقای تاباتا همچنین افزود که او زمان کافی برای بازی را نداشته و به عنوان مثال اعلام کرد که او بازی Final Fantasy 2 را برای اجرا برروی تلفن خود نصب کرده است اما تا به امروز قادر به اجرای این بازی نبوده است و شاید این موضوع با پایان کار Final Fantasy 15 تغییر کند.
- در پاسخ به تقاضای آقای تاباتا مبنی بر پیشنهاد بازی برای اجرا، مصاحبه گر بازی Overwatch را پیشنهاد و آقای تاباتا بر سرگرم کننده بودن این بازی اشاره کرد.
ازی Final Fantasy 15 در تاریخ ۲۹ نوامبر (۹ آذر ماه) برای کنسولهای نسل هشتمی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
مرد اول این روزهای فاینال فانتزی :inlove: :inlove: :inlove:
امیدوارم شاهکار تحویلمون بده :-*
آقا یه عکس دیدن ازنقشه این بازی که نمیدونم واقعیت داره یا نه ولی یه عکس از نقشه gtav گذاشته بودن کنارش راحت ۹ برابر نقشه gtav بود
تاباتا جان شما که به انیمیشن نظارت داشتی خوب میگفتی اینقدر قیافه ها رو متفاوت از بازی نسازن خوب.
شخصیت IEDOLAS ALDERCAPT تو انیمیشن هیچ شباهتی به IEDOLAS ALDERCAPT تو بازی نداشت پیر تر و لاغر تر بود انگار یکی دیگه بود LUNA هم که شباهت آنچنانی نداشت چجوری داشتی نظارت میکردی تاباتا جون؟
چه جزیاتی تحویلمون داد
کف کردم :cloudy: :cloudy: :cloudy:
حاجی کارشو بلد :liquor: بکش بالا :liquor: