آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا
آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا
آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا
آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا

آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017

دانیال دهقانی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا

به نظر من، رقابت سالانه PES و FIFA در دنیای بازی‎های کامپیوتری، بسیار جذاب‌تر از رقابت دو سری Call Of Duty و Battlefield است (رقابتی که سالانه هم به شمار نمی‌رود) و حتی در ابعاد بزرگ‌تر، این رقابت را می‌توان جذاب‌تر از رقابت دو غول کنسول‌ ساز بزرگ یعنی سونی و مایکروسافت دانست. البته در یک بازه زمانی چند ساله، تنور این رقابت تا حدی خاموش شده بود ولی همانا با عرضه PES 2016 در سال ۲۰۱۵ این تنور دوباره شعله ور گشت و حتی اکنون می‌توان گفت که داغ‌تر از همیشه است. این رقابت در سال ۲۰۱۶ و با عرضه نسخه‌های جدید PES و FIFA به اوج خواهد رسید و حال، بهتر است تا کمی بیشتر با PES 2017، اهدافی که دنبال می‌کند و ویژگی‌های مختلفی که برای رسیدن به اهداف‌اش در خود جای داده است آشنا شویم و به طور دقیق آن‌ها را زیر ذره بین ببریم. لازم به ذکر است این مقاله قبل از انتشار نسخه دمو تهیه شده و طبیعتا بدون توجه به آن، به رشته تحریر درآمده است. در ادامه، با گیمفا و پیش نمایش PES 2017 همراه باشید.

سال گذشته کونامی (Konami) توانست با عرضه PES 2016، فاصله تقریباً زیادی را که میان PES و FIFA به وجود آمده بود تا حد زیادی از بین ببرد و بار دیگر الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و ای اِی اسپورتس (EA Sports) را مجبور کند تا سعی کنند با ارائه تغییرات گسترده در کالبد سری محبوب خود، دوباره تا حدی از PES فاصله بگیرند که خیال‌شان از همه بابت راحت شود. ای اِی اسپورتس به شدت در حال کار بر روی FIFA 17 است تا آن را از همه نظر، تکامل یافته جلوه دهد ولی از سوی دیگر، کونامی هم بیکار ننشسته و استودیوهای مرتبط با سری PES که با نام PES Production شناخته می‌شوند سخت در تلاش هستند تا از لحاظ جلب نظر مردم و منتقدین، PES 2017 موفق‌تر از FIFA 17 ظاهر شود.

از همان ابتدا FIFA 17 با به راه انداختن سر و صداهای زیاد، کمی از PES 2017 جلو افتاد و طی چند وقت اخیر، بیشتر از FIFA 17 و ویژگی‌های نوین آن می‌شنویم. البته که باید سیاست‌های مربوط به بازاریابی الکترونیک آرتز و ای اِی اسپورتس را تحسین کرد و خوشحال بود که آن‌ها مخاطبان را در جریان تغییرات کامل بازی می‌گذارند، ولی در این میان نباید اجازه داد که این گرد و خاک زیادی که FIFA 17 به پا کرده باعث شود تا PES 2017 را فراموش کنیم. البته منکر ضعف بازاریابی و سیاست‎های کونامی (در مقایسه با الکترونیک آرتز) نمی‌شویم ولی به هر حال، اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم که PES 2017 هم قرار است نسبت به شماره پیشین تغییرات زیادی کند.

۳۱۱۸۸۴۳ pes

کونامی قرارداد سه ساله‌ای را با باشگاه بارسلونا به انعقاد رسانده که طی آن، ورزشگاه نیو کمپ طی این مدت در انحصار سری PES باقی خواهد ماند.

احتمالاً در هیاهویی که FIFA 17 به پا کرده، متوجه شده‌اید که این بازی یک بخش داستانی به نام The Journey را در خود جای خواهد داد. این ایده جاه طلبانه که البته پیش از این و در سری NBA 2K تا حدی جواب خود را پس داده، در PES 2017 هیچ جایی نخواهد داشت و در این بازی شما شاهد یک بخش داستانی نخواهید بود. درست یا غلط، این عمل کونامی یعنی اتخاذ این تصمیم و هنوز دور نگه داشتن سری خود از بخش داستانی، فقط و فقط یک چیز را به ما ثابت می‌کند و آن هم “دور ماندن از ریسک” است. هر چقدر هم که ایده اضافه شدن بخش داستانی به یک بازی ورزشی جذاب و دلربا به نظر برسد و همگان را به وجد آورد، ولی نمی‌توان منکر آن شد که این مسئله همچون یک شمشیر دولبه است و همان قدر که در نهایت می‌تواند به متمایز شدن بازی نسبت به رقبایش کمک و در نتیجه مخاطبان بیشتری را جذب خود کند، توانایی آن را هم دارد که در صورت توسعه ناقص و نه چندان دلچسب، تمامی زحمات تیم سازنده را به باد دهد و در نهایت از آن به عنوان لکه ننگی برای بازی یاد شود. ای اِی اسپورتس اما این شجاعت را به خرج داد و پیه این ریسک بزرگ را به تن خود مالید، ولی کونامی هنوز هم برای پذیرش این ریسک شک دارد. شاید در PES 2018 شاهد یک بخش داستانی باشیم، شاید هم FIFA 17 کاری کند که دیگر تمامی سازندگان عناوین ورزشی دور افزودن بخش داستانی به عناوین خود، یک دایره بزرگ قرمز بکشند! تا یک ماه دیگر جواب این سوال را خواهیم یافت، ولی تا آن موقع، فقط باید صبر کرد. البته، چندان از نبود یک بخش داستانی در PES 2017 گله مند و ناامید نباشید، چرا که هنوز ویژگی‌های نوین و جالب بسیاری انتظار شما را می‌کشند.

گیم پلی یک بازی ورزشی، از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود و به نوعی مکانیزم‌های متعددی در کنار یکدیگر برای خلق آن قرار می‌گیرند. به همین جهت، کونامی هم مکانیزم‌های مختلفی را دستخوش تغییر کرده و بهتر است برای آشنایی بیشتر از آن‌ها، یک به یک این مکانیزم‌ها و تغییرات اعمال شده در آن‌ها را بررسی کنیم.

لمس حقیقی

۳۰۷۰۹۷۳ pes2017 first touch

تصویری که به خوبی نمایانگر ویژگی “لمس حقیقی” است. نحوه کنترل توپ توسط بازیکنان در این نسخه دچار دگرگونی‎های فراوانی شده است.

یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی این نسخه، لمس حقیقی (Real Touch) نام گرفته و سازندگان هم روی آن مانور بسیاری داده‌اند. در حقیقت این ویژگی به همان کنترل و استپ (Stop) توپ مربوط می‌شود. اگر نسخه‌های قبلی را تجربه کرده باشید، حتماً آگاه هستید که نحوه کنترل توپ در اکثر مواقع غیر واقعی بود و بدتر از آن، اکثر بازیکنان به یک شیوه توپ را کنترل می‌کردند و باز هم مسئله تاسف‌بارتر، این بود که تمامی توپ‌های ارسالی به چند شیوه خاص و تکراری دریافت می‌شدند. یعنی فرقی نداشت که توپ از کجای زمین، با چه سرعتی و به چه نحوی به مقصد ارسال می‌شود، در هر صورت بازیکن هدف که در مقصد منتظر دریافت توپ است، آن را به یک شیوه استپ و کنترل می‌کرد! در این میان فرق چندانی هم میان یک بازیکن هجومی همچون فرنک ریبری (Frank Ribery) و سرجیو بوسکتس (Sergio Busquets) وجود نداشت و هر دوی آن‌ها تقریباً به یک شکل توپ را دریافت و کنترل می‌کردند. سازندگان به خوبی از این مسئله آگاه هستند و قرار است این وضعیت در PES 2017 کاملاً تغییر یابد. در این نسخه نحوه دریافت و کنترل توپ توسط بازیکنان با تغییرات بسیاری همراه بوده است و به همین جهت، هر بازیکن با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارد، به گونه‌ای متفاوت توپ را دریافت می‌کند. مهارت‌های فردی یک بازیکن هم در نحوه دریافت توپ دخیل خواهد بود و فرضاً در مثال بالا، فرنک ریبری توپ را به گونه‌ای کاملاً متفاوت با سرجیو بوسکتس دریافت خواهد کرد. از دیگر موارد دخیل در نحوه دریافت باید به نوع پاس اشاره کرد. سرعتی که یک توپ در هنگام ارسال شدن پیدا می‌کند، نحوه ارسال توپ و البته هوایی یا زمینی بودن آن باز به نوبه خود در نحوه دریافت توپ توسط بازیکن هدف تاثیر خواهند گذاشت.

پاس دقیق

یکی دیگر از ویژگی‌های PES 2017، پاس دقیق (Precise Pass) نام دارد و حداقل برای افرادی مثل من که از وضعیت پاس‌ها در نسخه‌های قبلی ناراضی بودند نکته بسیار جالبی به شمار می‌رود. بدون شک باید متوجه شده باشید که پیاده سازی درست قابلیت “لمس حقیقی” در بازی، بدون بازنگری در سیستم پاس کاری امری محال و نشدنی است و خود سازندگان هم به این مسئله واقف‌اند، پس آن‌ها این دو ویژگی را برای به وجود آوردن تغییراتی شگرف در گیم پلی بازی، با هم ترکیب خواهند کرد. پاس دقیق این امکان را به شما می‌دهد تا دقیقاً همان گونه پاس دهید که می‌خواهید. یعنی، اکنون می‌توانید در زوایای دلخواه، با قدرت دلخواه و به شکل دلخواه توپ‌ها را پاس دهید. لازم به ذکر نیست که اکنون کونامی بهتر از همیشه در زمینه پاس کاری توازن را برقرار کرده و بازیکنان بازیسازی چون اینیستا (Iniesta) و ژابی آلونسو (Xabi Alonso) خیلی بهتر از امثال تیاگو سیلوا (Thiago Sliva) می‌توانند توپ را به دیگر بازیکنان پاس دهند، موردی که در نسخه‌های قبلی PES به خوبی ملموس و محسوس نبود. طبیعتاً موقعیت بازیکنی که می‌خواهد توپ را پاس دهد، موقعیت بازیکنان حریف که آماده بازپس گیری توپ هستند و البته موقعیت بازیکن هدف که در انتظار رسیدن توپ است، همه و همه در نحوه پاس دادن بازیکن لحاظ خواهند شد و تمامی این‌ها به کمک قابلیت پاس دقیق میسر شده‌اند.

دروازه بانی

۳۰۸۰۰۹۶ pes2017 e3 gameplay shot no logo 1465906875

واکنش‌های دروازه بان‌ها در این نسخه بسیار طبیعی و باورپذیر خواهد بود.

باورم نمی‌شود! بالاخره کونامی در مورد سیستم به شدت سطحی و پیش پا افتاده دروازه بانی در نسخه‌های قبلی به یک نتیجه قطعی رسیده است: آن سیستم باید تغییر کند! یکی از تغییرات شگرف این نسخه نسبت به پیشینیان، سیستم دروازه بانی است. همواره از حرکات خشک، تکراری و غیر طبیعی دروازه‌ بان‌های این سری و واکنش‌های بی‌نهایت غیر واقعی و بد آن‌ها گله مند بوده‌ام و بقیه هم کم و بیش همچون من، نسبت به آن اعتراضاتی داشته‌اند. این بار سازندگان قرار است همه چیز را کنار گذاشته و از نو، یکی سیستم دروازه بانی پیشرفته و باکیفیت را برای بازی طراحی کنند. انیمیشن‌ها و واکنش‌های جدیدی برای دروازه بان‌ها در PES 2017 تدارک دیده شده که به افزایش عیار این سیستم کمک به سزایی خواهند کرد. آن‌ها در این نسخه سریعاً نسبت به شوت‌ها واکنش نشان خواهند داد، آن هم بر اساس موقعیتی که دارند. به طور مثال پس از دفع یک توپ توسط دروازه بان، در حالی که او روی زمین است توپ به دست یکی از بازیکنان تیم مهاجم می‌رسد و او در ریباند سعی دارد تا دروازه را باز کند. دروازه بان در این حالت به سرعت از روی زمین برخاسته و آماده واکنش می‌شود. در سه موقعیت نیز دروازه بان‌ها حرکات ویژه‌ای نشان خواهند داد، یکی روی خط دروازه و در حالی که توپ آرام ارام در حال غلت خوردن به سمت دروازه است. در این حالت دروازه‌ بان‌ها با نوک انگشتان خود سعی می‌کنند تا توپ را از دهانه دروازه بیرون بکشند. موقعیت دوم زمانی است که بازیکن مهاجم از نقطه‌ای کور، اقدام به زدن یک شوت غیر منتظره می‌کند. اینجا هم دروازه بان (که انتظار یک شوت از سوی بازیکن حریف را نداشته) سریعاً واکنش نشان خواهد داد. موقعیت سوم هم زمانی است که یک شوت زمینی به سمت دروازه شلیک می‌شود، درست به جایی نزدیک پاهای دروازه بان. در این حالت نیز آن‌ها سریعاً پای خود را به گونه‌ای حرکت خواهند داد که مانع از به ثمر رسیدن گل شود. به طور کلی، فیزیک توپ در این نسخه تغییر کرده تا هم پاس کاری‌ها، هم کنترل و دریافت پاس‌ها و هم البته حرکات دروازه بان‌ها به شدت باورپذیر و طبیعی‌تر از همیشه جلوه کند. هوش مصنوعی دروازه‌ بان‌ها در این نسخه با پیشرفت عظیمی رو به رو خواهد شد و در این نسخه، به ثمر رساندن گل دیگر کار ساده و راحتی نخواهد بود.

دستور‌العمل‌های پیشرفته

هر تیم، بر اساس عقاید مربی خویش، از یک برنامه کلی برای رسیدن به موفقیت بهره می‌برد. یکی از تیکی تاکا بهره می‌برد، یکی بر روی پِرِس تیم حریف تمرکز زیادی دارد و یکی هم بر اساس ضد حملات، کار خود را پیش می‌برد. سری FIFA در باز گذاشتن دست بازی‌بازان برای اتخاذ تاکتیک مناسب همیشه بهتر عمل کرده است و حتی برخی اعتقاد دارند که PES بازی‌بازان را فقط دعوت به حمله به دروازه حریف، آن هم بدون بهره جستن از استراتژی خاص می‌کند و این انگشت اتهام همواره به سمت PES دراز بوده است. سازندگان این بار می‌خواهند کاری کنند که این عقیده به طور کلی ریشه کن شود. به این منظور، شما می‌توانید به دلخواه مشخص کنید که در بازی، قصد انجام چه کاری را دارید و دقیقاً چطور می‌خواهید به حریف غلبه کنید. آیا ترجیح می‌دهید که با پاس‌های مداوم و پی در پی، فضاها و روزنه‌های مختلفی در قلب دفاع حریف ایجاد کنید و با ارسال یک پاس مناسب، مهاجم خود را صاحب یک موقعیت کنید یا بر عکس، قصد دارید تا روی توانایی‌های فردی بازیکنان خود حساب باز کنید و با بهره بردن از بازیکنانی چون لیونل مسی (Lionel Messi) و نیمار (Neymar) حریفان را از پیش رو بردارید؟ شاید هم اصلاً خودتان می‌دانید که راه غلبه بر یک حریف، در استفاده از ضد حملات نهفته است. پس در این حالت یک ترکیب کاملاً دفاعی را چیده و از بازیکنان به عنوان یک سد محکم در برابر حملات حریف استفاده می‌کنید. دست شما در هر حالت برای اتخاذ استراتژی و تاکتیک مناسب باز است و بازی اصلاً شما را وادار به پیروی از یک یا چند الگوی خاص نمی‌کند. اگر این سیستم به درستی عمل کند و بتواند به گفته‌های سازندگان جامه عمل بپوشاند بدون شک از آن به عنوان یکی از نکات مثبت بازی یاد خواهد شد.

کنترل تمام و کمال تیم

pes2017 e3 pass 14659067440

ارسال‌های بلند در PES 2017 نقش مهمی خواهند داشت

این ویژگی یعنی کنترل تمام و کمال تیم (Total Team Control) چندین سال است که با عناوین مختلف در سری PES وجود دارد و هیچ گاه هم چندان توسط بازی‎بازان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. آیا می‌دانید چرا؟ چون ساختار آن به طور کلی مناسب نیست! وجود محدودیت‌های بسیار در کنترل بقیه بازیکنان و برخی از مشکلات دیگر، باعث شده تا بازی‌بازان عطای این قابلیت را به لقای آن ببخشند و به راحتی از آن چشم‌پوشی کنند. اکنون و در این نسخه، شما بر روی تیم خود کنترل کامل خواهید داشت و می‌توانید تمامی بازیکنان را به نحو احسن هدایت کنید. به هر حال از آن جایی که پیش از این هم روی این قابلیت مانورهایی داده شده بود ولی در نهایت سازندگان موفق نشدند تا ادعاهای خود را در نسخه نهایی عملی سازند، بهتر است زیاد در مورد این ویژگی صحبت نکنیم و تنها صبر کنیم و ببینیم که این ویژگی در نسخه نهایی دقیقاً به چه صورت پیاده سازی می‌شود و چه تفاوت‌هایی با نسخه‌های پیشین خواهد داشت.

ضربات کرنر

کرنرها نیز در این نسخه شامل تغییراتی خواهند شد. به طور کلی ضربات کرنر جزو یکی از معدود برتری‌های PES بر FIFA بوده و اکثر بازی‌بازان اتفاق نظر دارند که از این حیث، کونامی همواره عملکرد خوبی داشته است ولی با این حال باز هم آن‌ها خواهان اعتلای این بخش هستند و به همین جهت اکنون با فشردن دی پد (D-Pad) کنترلر خود، شاهد ظاهر شدن چندین گزینه خواهید بود. این گزینه‌ها هم برای تیم مدافع و هم برای تیم مهاجم در دسترس قرار خواهند داشت. به طور مثال، تیم مدافع می‌تواند از تاکتیک‌هایی چون یارگیری نفر به نفر (Man To Man) بهره ببرد یا تیم مهاجم می‌تواند بازیکنان را به صورت “قطاری” در محوطه جریمه جای دهد، یعنی در یک خط راست. این ویژگی‌ها با این که خیلی بزرگ و بنیادین به نظر نمی‌رسند، اما به نوبه خود می‌توانند به عمق ضربات کرنر بیفزایند و باعث شوند تا بهره بردن از آن‌ها برای کسب پیروزی راحت‌تر از همیشه صورت بگیرد.

هوش مصنوعی تطبیق پذیر

مسئله هوش مصنوعی در عناوین ورزشی اهمیت بسیاری دارد و سازندگان هر دو سری PES و FIFA سالانه روی آن مانور زیادی می‌دهند و در مورد تغییرات به وجود آمده در سیستم هوش مصنوعی بازی خود صحبت می‌کنند. امسال کونامی برای سیستم هوش مصنوعی PES 2017 برنامه‌های زیادی داشته است و در بازی ویژگی جدیدی به نام هوش مصنوعی تطبیق پذیر (Adaptive AI) وجود دارد. نحوه عملکرد این ویژگی، شباهت زیادی به نحوه عملکرد ویژگی درایواتار در سری Forza دارد. سیستم هوش مصنوعی PES 2017 به خوبی نحوه بازی شما را زیر نظر می‌گیرد. به خوبی تاکتیک‌ها و استراتژی‌های به کار رفته توسط شما را زیر ذره بین می‌برد و به تدریج، سعی می‌کند تا راهکارهایی را برای مقابله با آن‌ها بیابد. به طور مثال با تیم بارسلونا، یکی از روش‌های شما برای به ثمر رساندن گل رساندن توپ به لیونل مسی است. در این حالت، پس از چند مسابقه سیستم هوش مصنوعی تطبیق پذیر متوجه می‌شود که شما روی لیونل مسی اتکای زیادی دارید، پس سعی می‌کند تا او را کنترل کند و دیگر به شما اجازه ندهد تا به راحتی مسی را صاحب توپ کنید. همچنین این سیستم باعث می‌شود تا هوش مصنوعی در هنگام حمله نیز با روش‌های مختلفی به دروازه شما نزدیک شود و به نوعی، از هر حربه‌ای برای گل زدن به شما استفاده خواهد کرد!

جا به جایی طبیعی بازیکنان

۳۰۸۰۱۰۴ pes2017 e3 natural motion 1465906736

نحوه دویدن بازیکنان در این نسخه کاملاً تغییر خواهد کرد و هر بازیکن، به شکل منحصر به فردی در زمین جا به جا خواهد شد.

برای آن که “لمس حقیقی” بتواند با بهترین کیفیت ممکن خود را در بازی نمایان کند، نیاز است که در انیمیشن‌های مربوط به حرکت بازیکنان نیز یک بازنگری کلی به وجود بیاید. طبق اعلام سازندگان، صدها انیمیشن جدید به بازی افزوده شده و این انیمیشن‌ها قرار است باعث به وجود آمدن تغییراتی شگرف در نحوه جا به جایی بازیکنان شوند. این ویژگی در بازی به طور کلی با نام جا به جایی طبیعی بازیکنان (Natural Player Movement) شناخته می‌شود و باعث می‌شود که هر بازیکن با توجه به ویژگی‌های فیزیکی و فردی خود، به شکل منحصر به فردی در زمین حرکت کند. به طور مثال نحوه حرکت بازیکنی چون مسوت اوزیل (Mesut Ozil) در زمین با اولیویه ژیرو (Olivier Giroud) زمین تا آسمان فرق خواهد داشت. به این ترتیب، دیگر شاهد آن نیستیم که یک بازیکن سریع و هجومی، نحوه دویدنی مشابه با یک مدافع داشته باشد.

در سودای مدیریت

یکی از بخش‌های محبوب طرفداران سری PES بدون هیچ شکی Master League است. این بخش که پای ثابت هر نسخه از این سری به شمار می‌رود، در قیاس با بخش مشابهی که در سری FIFA وجود دارد (یعنی Career) هیچ گاه نتوانسته آن طور که باید و شاید قد علم کند و به نوعی Career در FIFA هزاران فرسخ جلوتر از Master League در PES حرکت می‌کند. این بار کونامی قصد دارد تا این بخش را با بهبودهایی مواجه کند تا نسبت به گذشته، تجربه متعادل‌تری را برای هواداران رقم بزند. به این منظور، در ابتدا باید اشاره کرد که سیستم مذاکرات (Negotiation) بازی با تغییراتی مواجه شده است. در این نسخه می‌توانید که یک بازیکن را به صورت قرضی به مدت ۶ ماه برای تیم خود جذب کنید و حتی در طول مذاکره، بندی را در قرارداد ذکر کنید که پس از حضور بازیکن به صورت قرضی در باشگاه، در صورت رضایت او را به طور کامل برای تیم خود خریداری کنید. این ویژگی مدت‌هاست که در سری FIFA وجود دارد ولی به هر حال، برای اولین بار است که نسخه‌ای از PES چنین قابلیتی را در خود جای می‌دهد. همچنین خوشبختانه مسائل مربوط به بودجه باشگاه‌ها و البته قیمت بازیکنان و دستمزدهای آنان نیز با تغییراتی مواجه شده و از همیشه به واقعیت نزدیک‌تر خواهد شد. همچنین در روز آخر نقل و انتقالات نیز قرار است شاهد اتفاقات جدید و جالبی باشیم. نکته بعدی مربوط به نقش‌های تیمی (Team Roles) است که در نسخه قبلی وجود داشتند و این بار تعداد آن‌ها از ۱۰ نقش PES 2016 به ۲۲ نقش افزایش یافته. علاوه بر آن، سیستم ارتقای سطح بازیکنان نیز اکنون طبیعی‌تر شده است. حالا بازیکنانی که زیاد روی نیمکت بنشینند، از میزان آمادگی‌شان کم خواهد شد و بالعکس، بازیکنانی که به طور مثال به صورت قرضی به تیمی دیگر می‌روند و بیشتر در زمین حضور می‌یابند، ممکن است استعدادشان بیشتر شکوفا شود و سطح کلی آن‌ها در بازی نیز افزایش یابد. زمان برگزاری مسابقات مختلف نیز اکنون با تغییراتی مواجه شده و به طور مثال شاهد آن نخواهید بود که ۶ بازی پی در پی، در روشنایی روز یک مسابقه برگزار شود.

۳۰۸۰۰۹۰ pes2017 e3 ai 1465906713

برخوردها نیز در این نسخه بسیار باکیفیت‌تر از قبل خواهند بود

در این بین بخش myClub نیز با بهبودهایی مواجه شده است. یکی از ویژگی‌های جدیدی که به این بخش اضافه شده، مربوط به آنالیز تیم است و بعدتر در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. دومین نکته مربوط به استعدادیاب‌ها است که در این نسخه، نحوه عملکرد آن‌ها با قبل تفاوت‌هایی پیدا کرده است. اکنون راحت‌تر از همیشه می‌توانید ویژگی‌های بازیکنانی که نیاز دارید را برای استعدادیاب‌ها لیست کنید تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند جوانان با استعدادی که می‌توانند به کمک تیم شما بیایند را شناسایی کنند.

لایسنس، مشکلی که رفع نخواهد شد

یکی از مشکلات قدیمی سری PES، مسائل مربوط به لایسنس تیم‌ها و لیگ‌های مختلف بوده است. مسئله لایسنس لیگ‌ها (به خصوص لیگ انگلیس که به عقیده نگارنده و البته بسیاری از مردم، جذاب‌ترین لیگ اروپایی است) همواره یکی از نقاط ضعف این سری به شمار می‌رود و همیشه هم کونامی باید به خاطر این مسئله سرزنش شود. این بار لیگ‌های دسته اول و دوم کشورهای اسپانیا، فرانسه و ایتالیا به طور کامل در بازی لایسنس شده است. این به آن معناست که خیال شما از بابت بازی کردن با تیم‌هایی چون رئال مادرید، بارسلونا، پاریس سن ژرمن و یوونتوس می‌تواند راحت باشد. البته در این میان به موجب قرارداد سه ساله‌ای که باشگاه بارسلونا با کونامی به انعقاد رسانده، ورزشگاه نیو کمپ در انحصار PES خواهد ماند و خبری از این ورزشگاه در بازی FIFA 17 نخواهد بود. از سوی دیگر کونامی برخی از لباس‌ها و بازیکنان قدیمی بارسلونا را نیز در قالب تیم‌های کلاسیک، در دسترس بازی‌بازان قرار می‌دهد. لازم به ذکر نیست که طراحی چهره بازیکنان بارسلونا نیز به بهترین شکل ممکن انجام خواهد گرفت ولی امیدوار هستیم که کونامی میان بازیکنان تبعیض قائل نشود و چهره همه بازیکنان این تیم را به شکلی طبیعی و باورپذیر طراحی کند و در زمینه طراحی چهره صرفاً به نمونه‌های معروف چون مسی و نیمار بسنده نکند. در این بین برخی محتویات دیجیتالی مربوط به باشگاه بارسلونا نیز به مرور در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد گرفت و آنان می‌توانند در بخش‌هایی چون MyClub از آن‌ها استفاده کنند. لیگ انگلیس طبق معمول لایسنس نشده اما خوشبختانه دو تیم بزرگ این کشور یعنی آرسنال و لیورپول در بازی به طور کامل لایسنس خواهند شد. این مسئله خود نکته جالبی است چرا که مدت‌ها بود این دو تیم در بازی لایسنس نشده بودند، ولی به هر حال جای خالی تیم‌هایی چون چلسی و منچستر سیتی (حداقل با نام، لباس و ورزشگاه حقیقی) در بازی حس خواهد شد. باشگاه بوروسیا دورتموند نیز در بازی به طور کامل لایسنس خواهد شد. این تیم نیز چند سالی در PES حضور نداشت و بازگشت دوباره آن به بازی می‌تواند دل هواداران این تیم را شاد کند. تیم منچستر یونایتد که در چند نسخه قبلی لایسنس می‌شد در این نسخه لایسنس نخواهد شد و با نام خیالی Man Red در بازی وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، به نظر تیم بایرن مونیخ به طور کلی از بازی حذف شده است که این مسئله بدون شک در نهایت به ضرر بازی تمام خواهد شد. مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان آسیا نیز به مانند همیشه در بازی شبیه سازی خواهند شد ولی چه فایده وقتی به خاطر لایسنس ضعیف لیگ‌هایی چون لیگ انگلستان و آلمان، باید شاهد حضور برخی تیم‌ها با نام‌ها و لباس‌های خیالی در رقابت‌ها باشیم؟ به هر حال، امیدوار هستیم که در آینده‌ای نزدیک کونامی بتواند معضل لایسنس را یک بار برای همیشه حل کند. البته کاربران رایانه‌های شخصی همچون همیشه می‌توانند امیدوار باشند که بازی‌بازان دیگر با ارائه پچ‌های مختلف، کم کاری کونامی در زمینه لایسنس تیم‌ها را جبران کنند ولی این راه حل هم دردی را درمان نخواهد کرد و خود کونامی باید به فکر انجام کاری بیفتد.

capture

تیم بایرن مونیخ همواره در بخش Other European Teams حضور داشت ولی الآن خبری از آن نیست. طرفداران بایرن مونیخ بهتر است رویای بازی کردن با این تیم در PES 2017 را از سر بیرون کنند.

هر چیز جزئی، الزاماً نامحسوس نیست

چند تغییر جزئی نیز در بازی به وجود آمده که به خاطر مختصر بودن، نمی‌توان بخشی جداگانه از مقاله را به هر یک از آن‎ها اختصاص داد پس اینجا نگاهی گذرا به تمامی آن‌ها خواهیم انداخت. اولاً باید گفت که نسخه پلی استیشن ۴ بازی از یک قابلیت ویژه بهره می‌برد که به کمک آن می‌توانید فایل‌های ذخیره سازی را بین کنسول‌ها به کمک فلش مموری جا به جا کنید. به طور مثال، اگر دوست شما نقل و انتقالات همیشه نیمه تمام سری PES را به اتمام برساند (همواره این سری نقل و انتقالات بازیکنان را به طور ناقص انجام می‌دهد!) و هر بازیکن را به تیم درست خود منتقل کند، به راحتی می‌تواند فایل ذخیره سازی آن را با شما به اشتراک بگذارد. البته این ویژگی در انحصار کنسول پلی استیشن ۴ باقی خواهد ماند و حتی نسخه پلی استیشن ۳ بازی نیز چنین قابلیتی ندارد. ویژگی بعدی آنالیز (Analysis) نام دارد و همان طور که از نام آن پیداست، مربوط به بررسی وضعیت تیم مقابل می‌شود و بین دو نیمه شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، به اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه بازی تیم حریف، تاکتیک‌های به کار گرفته شده توسط آن‌ها و موارد دیگری چون شوت‌های زده شده، درصد مالکیت توپ و … دست یابید. هوش مصنوعی داوران نیز در این نسخه بهبود خواهد یافت و اکنون آن‌ها بهتر می‌توانند متوجه خطاها شوند. امیدوار هستیم که مشکل مربوط به سیستم آفساید گیری بازی نیز که همیشه مشکلاتی داشته است (خصوصاً در هنگام پخش مجدد صحنه آفساید که آن خط زرد رنگ که بعدتر به قرمز تغییر می‌یابد، هیچ گاه در جای درستی قرار نمی‌گیرد!) حل شود. هم چنین با اتصال به اینترنت بازی به طور خودکار آخرین به روز رسانی‌های عرضه شده برای بازی را دریافت خواهد کرد. تمامی منوهای بازی از جمله منوی اصلی، منوی مربوط به ترکیب تیم و … دستخوش تغییراتی شده‌اند. حتی سیستم مربوط به پخش دوباره صحنه‌های حساس نیز دوباره طراحی شده‌ است. سیستم لرزش کنترلر (Vibration) نیز تغییراتی را نسبت به گذشته به خود دیده است و اکنون با لرزش کنترلر، هیجان بیشتری به شما القا خواهد شد. بخش ویرایش (Edit) نیز با تغییرات گسترده‌ای همراه شده که البته اکثر آن‌ها مربوط به طراحی دوباره لباس‌ها می‌شود. گویی خود سازندگان هم می‌دانند که طرفداران تیم‌هایی چون چلسی و منچستر سیتی (که تیم‌هایشان در بازی لایسنس نمی‌شود) تحمل دیدن بازیکنان محبوب خود در لباسی غیر واقعی را ندارند و عده کثیری از آن‌ها به سراغ طراحی دوباره لباس چنین تیم‌هایی می‌روند، به همین جهت اکنون آن‌ها قابلیت‌های گسترده‌ای را برای بخش طراحی لباس در نظر گرفته‌اند که به کمک آن‌ها همچون یک طراح مد حرفه‌ای، می‌توان لباس‌هایی زیبا را برای تیم‌ها طراحی کرد.

pes2017 e3 referee 14659071630

امیدوار هستیم که داوران در این نسخه، قضاوت‌های استاندارد و قابل قبولی داشته باشند!

عطر خوش چمن

به لحاظ گرافیکی از وقتی که این سری به دنبال استفاده از موتور گرافیکی فاکس انجین (Fox Engine) رفت، طراز این بخش از سری نیز به طور کلی بالا رفت و گرافیک مطلوب تبدیل به یک نماد برای سری PES شد. حالا با استفاده از نسخه به روز شده فاکس انجین، بار دیگر سازندگان می‌خواهند قدرت خود را به رخ همگان بکشند. این بار شاهد انیمیشن‌های بسیار طبیعی و باورپذیری برای بازیکنان خواهیم بود. همان طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، اکنون انیمیشن‌های مربوط به تکل زدن، پاس دادن، شیرجه‌های دروازه بان و … از همیشه باکیفیت‌تر هستند و نسبت به نسخه‌های گذشته با تغییرات زیادی همراه بوده‌اند. منابع نور ورزشگاه یعنی پروژکتورها اکنون دو برابر شده‌اند پس نورپردازی بازی بهتر از همیشه خواهد بود. مدل‌های مربوط به تماشاگران نیز دوباره از نو طراحی شده‌اند و دیگر شاهد تماشاگرانی که همچون ماکت‌های کاغذی هستند نخواهیم بود. بافت‌های مربوط به چمن نیز به طور کلی با تغییراتی همراه شده است. در این نسخه، توجه به جزئیات گرافیکی بیداد خواهد کرد! به طور مثال، تنفس بازیکنان در هوای سرد و زمستانی باعث می‌شود تا در مقابل صورت آن‌ها شاهد تشکیل افکت‌های بخار باشیم. آن خط مربوط به ضربات ایستگاهی که محل ایستادن بازیکنان تیم مدافع را مشخص می‌کند نیز در این نسخه وجود خواهد داشت. از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به سایه زنی‌ها اشاره کرد که مخصوصاً در مسابقاتی که در زیر نور آفتاب برگزار می‌شوند، یکی از عوامل بصری تاثیرگذار به شمار می‌رود. طراحی چهره‌ها این بار نیز به خوبی صورت گرفته است. البته لازم به ذکر است که این موارد شامل نسخه‌های نسل هفتمی نخواهد شد. کاربران رایانه‌های شخصی هم بار دیگر مظلوم واقع شده‌اند و این تغییرات گرافیکی در نسخه مربوط به رایانه‌های شخصی اعمال نخواهد شد (حداقل بخشی از آن‌ها به طور قطع در این نسخه وجود نخواهند داشت) و پس از اعلام خبر عرضه نشدن نسخه دموی بازی برای این پلتفرم، این دومین خبر ناگوار برای دوستداران این پلتفرم است. معلوم نیست که تا چه زمانی باید شاهد بی‌توجهی کونامی نسبت به این پلتفرم دوست داشتنی باشیم.

۳۰۷۰۹۷۸ pes2017 visual

به لطف فاکس انجین، بازی از لحاظ گرافیکی پرشکوه خواهد بود.

گزارشگرانی که دست از سر ما بر نخواهند داشت

یکی از ایرادات همیشگی سری PES گزارشگران آن بوده است و به نظر هیچ گاه هم این مشکل دست از سر این سری برنخواهد داشت. جیم بگلین (Jim Beglin)، این گزارشگر منفور در نزد طرفداران (که چند وقت پیش هم گفته بود برایش اهمیتی ندارد که از نحوه گزارش او متنفر هستید!) باز هم در کنار پیتر دراری (Peter Drury) وظیفه گزارش مسابقات این نسخه را بر عهده دارند. جیم بگلین که زمانی بازیکن تیم لیورپول بوده، آن قدر بازی‌ها را خشک، بد و بدون احساس گزارش می‌کند که بعد از تجربه اولین مسابقه در هر نسخه PES، بلافاصله به سراغ قطع کردن صدای او می‌روم! به این معضل، مسئله دیگری به نام تحلیل‌های افتضاح پیتر دراری را هم اضافه کنید تا در نهایت، معجون مقابل شما شبیه به یک نمایش رادیویی به شدت زننده و کسالت بار باشد. این بار هم سازندگان با شعار پیشرفت وارد میدان شده‌اند و گفته‌اند که این بار گزارش‌ها از همیشه بهتر خواهند بود، هرچند که حداقل سابقه جیم بگلین نمی‌گذارد چنین وعده‌هایی را باور کنیم. اگر بخواهیم در مورد موسیقی‌های به کار رفته در این سری نیز صحبت کنیم، باید گفت که از لحاظ کیفی موسیقی‌ها قابل قبول و حتی گاهاً بسیار خوب هستند ولی از لحاظ کمی همیشه تعداد آهنگ‌های بازی کمتر از حد انتظار بوده است. استفاده از موسیقی‌های معروف و محبوبی از گروه‌ها و هنرمندان مختلف چون Imagine Dragons در نسخه‌های قبلی بسیار قابل تقدیر بود و این وضع به نظر در این نسخه هم ادامه خواهد یافت. البته لیست موسیقی‌های این نسخه هنوز به بیرون درز پیدا نکرده ولی بهتر است امیدوار باشیم که این بخش هم عملکرد مناسبی داشته باشد. فقط امیدوار هستیم که این بار سازندگان کمیت را نیز در نظر بگیرند و آهنگ‌های بیشتری را در بازی قرار دهند.

jim beglin

جیم بگلین، مردی که گفته برایش اهمیتی ندارد اگر طرفداران از نحوه گزارش او متنفر هستند!

آماده برای نبرد در مستطیل سبز

دیگر احتمالاً همگی شما عادت کرده‌اید که در مقالات مربوط به دو سری PES و FIFA جملاتی چون “امسال رقابت از همیشه سنگین‌تر خواهد بود” و … را بشنوید. باور کنید که اصلاً دوست ندارم تا چنین جملات کلیشه‌ای و نخ نمایی را در مقاله به کار ببرم، اما عملکردی که نسخه‌های سال پیش این دو سری داشتند باعث شده تا بگویم امسال، مهم‌ترین سال رقابت میان PES و FIFA طی ۶ سال اخیر است. فاصله بین دو سری از لحاظ کیفی (و نه فروش! صرفاً از لحاظ کیفی و نظر منتقدان) آن قدری کم شده که اگر FIFA اندکی لغزش کند یا PES اندکی شگفت انگیز عمل کند، شاهد تعویض جای این دو به عنوان برترین سری بازی فوتبالی خواهیم بود. در مقاله سعی شد تا هر چه که لازم است در مورد PES 2017 بدانید، بازگو شود. جنبه‌های مختلفی از بازی قرار است دچار تغییر شود و البته وقتی هم که بازی عرضه شد، به شما اطمینان خاطر می‌دهم که شاهد شنیدن جملاتی چون “عدم وجود فلان ویژگی موعود” یا “عملکرد نادرست فلان ویژگی” خواهید بود، اصلاً شکی در این موضوع نداشته باشید! ولی نکته اساسی اینجا است که سازندگان تا حد امکان سعی کنند تا به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند و در کنار آن، سعی کنند تغییراتی که در بازی به وجود می‌آورند همگی باعث پیشرفت آن شوند، نه پسرفت. باید منتظر ماند و دید که آیا کونامی از این فرصت به وجود آمده به نحو احسن استفاده خواهد کرد یا خیر. بازی PES 2017 در تاریخ ۱۳ سپتامبر (برابر با ۱۳ شهریور) برای پلتفرم‌های اکس باکس وان، اکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا
آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا
آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا
آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا
آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MOANOFTHEMOON گفت:

    جیم بگلین گزارش خوب میکنه راستی من طرفدار pes هستم pes خیلی از فیفا بهتره تو فیفا از ۵۰ متری شوت میکنی توپ نزدیک دروازه میشه انگار یه لحظه یه بادی میاد توپ رو میزنه تو دروازه فیفا کاملا یه بازی است ولی pes خیلی به واقعیت شبیه است. :pain: بابت مقاله ممنون نخوندمش ولی زحمت کشیدید

  • amirali_10 گفت:

    تو لالیگا فقط آتلتیکو و بارسلونا لایسنس هستن بقیه تیم هاش مثل رئال و سویا لایسنس نیستن

    • MOANOFTHEMOON گفت:

      پس بگو چرا تو pes اسم تیم ها اینقدر نا مفهوم است : منچستر سیتی رو مینوسیسه تو pes : من بلو – ارسنال رو مینویسه : نورث لاندن :yes:

      • Ken Levine گفت:

        البته اینایی که شما میگید چند سالی هست که به این حالت هستن که البته ارسنال و لیورپول امسال چون لایسنس شده نام و پرچم و لباس اصلیشون رو دارن تو بازی ولی مثلن چلسی و منچستر سیتی و یونایتد نام تیم،پرچم تیم و لباسشون فیک هست ولی بازیکنها با جزییات کامل طراحی شدن

    • تازه منچستر هم لاینسس نیست با یووه بایرنم ک کلا نیست ورزشگاه های اصلی هم ۱۲تاست بقیه فیکند مثل کونامی استادیوم

    • Ken Levine گفت:

      لایسنس بودن یا نبودن تیمها توی pes زیاد اهمیتی نداره به چند دلیل اول اینکه کونامی همه بازیکنان رو با جزییات کامل چهره و قدرت و تکنیکهای مخصوصشون قرار میده و حتی نام اونها رو هم در لیست ترکیب تیم به صورت واقعی میزنه و تنها چیزی که هست پرچم و نام تیم هست که برای اینکه به دادگاه و دادگاه کشی تبدیل نشه ساختگی میزاره دوم اینکه با ویژگی آپشن فایلی که کونامی قرار داده ادیتورها میتونن پرچم و نام و لباس تیم رو به صورت دقیقی بسازن و شما برید دانلود کنید و از طریق یک فلش مموری ایمپورت کنید روی بازیتون و این قابلیت حتی باعث شده خیلی از ادیتورها تیمهای کلاسیک رو به بازی اضافه کنن و به اشتراک دیگران هم بزارن تا اونها هم از این تیمها استفاده کنن در واقع یه چیز مانند مد سازی هست

  • نویسنده ی گرامی مقاله خوبی بود منتها باید بگم امسال تیم های یوونتوس رعال و منچستر یونایتد ب صورت اسم و لوگوی فیک تو بازی قرار دارند از طرفی بایرن کلا نیست اینم بگم ۱۰تا ورزشگاه اصلی و ۱۲تا ورزشگاه فیک مثل کونامی استادیوم داریم امسال در بخش لاینسس تیم و ورزشگاه افتصاح بودیم در بقیه عالی

  • اگه واقعا میخواست نبرد کنه باید نسخه ی پی سی رو خوب میداد تا اینهمه ما رو تو این سه سال با پورت اشغال نمیدووند

    • Ken Levine گفت:

      پورتش والا بدم نیست من نسخه دموی PS3 رو هم دیدم دقیقن گیم پلی و هوش مصنوعی و فیزیک بازیکنان مانند نسخه نسل هشتی هست و نسبت به نسخه سال قبل حتی روی نسل هفت هم خیلی گرافیک خوبی داره تازه نسخه پی سی که تمامن نسل هفتی نیست و گرافیکش بهتره به خاطر دوتا افکت عرق کمتر خودتونو از تجربه بازی محروم نکتید .اینم بگم که بیشترین فروش این سری بر روی کنسولهای سونی هست و تا جایی که من فهمیدم نسخه سال پیش بر روی دو تا ایکس باکس و پی سی جمعن ۳۰% فروش رو به خودشون اختصاص داده بودن و شاید دلیل کم توجهی کونامی به پی سی هم همین فروش پایین بازی بر روی این پلتفرم هست و توجه بیش از اندازه بر روی کنسولهای سونی در واقع انگار بازی یک عنوان انحصاری برای پلی استیشن هست

    • JHON CENA گفت:

      برو نسخه ۷ فیفا رو بازی کن عین بازی موبایل میمونه ولی pes نسخه نسل ۷ هم در حد نسل ۷ ساخته

  • CR7 گفت:

    تا مشگل لایسنس حل نشه pes به هیج جا نمیرسه . فکر کردن مردم پول از سر راه پیدا کردن که برن ۲۲۰ تومن بدن باسه یه نیوکمپ و بارسا درسته که برای پی سی بازا مفت میوفته ولی با گرافیک نسل هفتی بدرد نمیخوره

  • Ken Levine گفت:

    نقد خوبی بود و مفصل خسته نباشید
    منم خودم از این نسخه خیلی خوشم اومده و نقاط قوطش به غیر از چیزایی که گفته شد شور و حال جو ورزشگاههای انحصاریش هست مانند نیو کمپ که احساس می کنی واقعن تو ورزشگاه هستی و هوادارها به صورت Real Time تیمشونو تشویق می کنن
    تو دمو به چیزهای جالب و مورد پسند زیادی برخوردم یکیش این بود که وقتی نیمار گل میزنه و لباسش رو در میاره داور دست به کارت میشه و به نیمار کارت زرد میده… چیز دیگه ای هم که شنیدم ولی خودم هنوز تجربش نکردم اینه اگر بازیکنتون رو با ترکیب چند دکمه به زمین بندازید و بخواید داور رو گول بزنید کارت زرد از داور میگیره اون بازیکن
    خلاصه که بی صبرانه منتظر عرضه بازی هستم و مطمینم این نسخه لذت نسخه های قدیم بازی رو و حتی چندین برابر بیشتر رو بهم میده

  • mohamadp88 گفت:

    ممنون بابت پیش نمایش. حتی اگه فیفا بهتر از pes باشه(که نیست) نمیخوام و نمیتونم فیفا بازی کنم، ده ساله pes میزنم و دیگه عادت کردم، امیدوارم این نسخه هم آبروداری کنه.

  • Hamed72 گفت:

    پیشرفت های خوبی داشته بنظرم.از لحاظ دروازه بانی،کنترل توپ و پاس دادن.
    مشکلات همیشگی عدم لایسنس مخصوصا نبود بایرن توی ذوق آدم میزنه.
    ولی فکر کنم امسال هم با همین PES بشینم فوتبال بازی کنم.
    ب امید موفقیت این بازی :yes: :yes: :yes:

  • Wrench گفت:

    =یتر دروری خیلی بهتر از این جیم بگلینه
    صداش خیلی میره رو اعصاب این بگلین

  • نظر سنجی 😀
    فیفا = Like
    پی اس = DissLike

  • amirzare گفت:

    مهم ترین بخش گیم پلیه دموشو بازی کردم همونی که بود و از فیفا خیلی عقب تره

  • تیمی ک قهرمان چمپیونز لیگ شده و یکی از بهترین تیم های دنیاست رو قرار ندادن .
    پی اس فقط تا ۲۰۱۳ خوب بود از اون به بعد داغون شد

  • my-pes گفت:

    با این که پی اس باز هستم باید بگم تف تو کونامی انگار با PC بازا دشمنی داره
    داره یه بازی نسل هفتی تحول PC میده

  • Yazdan.iz گفت:

    دیروز موفق شدم دموشو بازی کنم
    پیشرفت های زیادی داشته انیمیشنا خیلی خوب شده
    گیم پلی روون تر شده و بهتر با بازی ارتباط برقرار میکنی ولی گزارش نداره متاسفانه
    ولی درمجموع پیشرفت زیادی داشته
    ولی فیفا یه چیز دیگه خواهد بود 🙂

  • Armin200280 گفت:

    چیه اینPes.بایرن که نداره کل لالیگا بغیر از بارسا و اتلتیکو و کل لیگ جزیره هم بغیر لیورپول و آرسنال لایسنس نیستن تازه بوندسلیگا هم نداره.اصلا فیفا اولتیماتش یه دنیای دیگس.Pesفقط و فقطFaceها و گرافیک توش بهتره.

  • ali dashti گفت:

    بابا این‌ چه وضعشه بایرن نداره :reallypissed: من pes بازم ولی شاید امثال pes نگیرم یا اصن تا وقتی که بایرن نباشه

  • من طرفدار منچستر یونایتدم
    با این وضع دیگه pes نمیگیرم

  • Ken Levine گفت:

    این همه سال بایرن و رعال لایسنس بودن همش به چمن و یا اسونی گل زدن و یا گیم پلی گیر داده میشد اونم نه توسط فنهای بازی بلکه توسط فنهای بازی رقیب و الان که همه چیز که بابتش پیس رو ترول می کردن درست شده می بینن چیزی نمونده در زمینه گیم پلی بهش گیر بدن حالا لایسنس رو چسبیدن… اونم لایسنسی که با کیت و اپشن فایل درست میشه( البته اگر اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و بدونید چه ویژگی ای هست که مطمینن خیلیهاتون نمیدونید) به شخصه حاضرم کل تیمها فیک باشن ولی وقتی بازی رو پلی میکنم هیجان داشته باشه گیم پلی اش که دموی بازی این حسو به من داده البته تمام موارد مثبتی که بهش رسیدگی شده باعث شده هیجان در گیم پلی به میزان قابل توجهی بالا بره
    خلاصه لطف کنید دست از هیتر بازی بردارید و به جای این ترولها و هیت ورزی ها دلایل این مشکلات رو بپرسید تا به پاسخی قانع کننده دست پیدا کنید

  • Pewdiepie گفت:

    ممنون از اقای دهقانی پیش نمایش خیلی خوبی بود
    والا اگه همه ی اینارو به خوبی پیاده سازی کنن پس راحت میتونه جای فیفارو بگیره من دمو رو بازی نکردم دوستان خیلی راضی بودن ولی به نظرم این بازی پورت خوبی رو pc نخواهد داشت و این اولین اشتباه konami هست دوم تعداد تیمای لایسنس شدست که گویا از قبل بدتر شده(نسخه ٢٠١۶ بخش ادیت خوبی داشت اگه تو این نسخه باشه با کمی حوصله میتونین تیمارو درست کنین) سوم کمبود ورزشگاه هاست که کمبودش تو نسخه قبل به شدت حس میشد) در مورد بخش جورنی هم بگم که پس بخشای خیلی خوبی مثل my club داره که میتونن به خوبی جای بخش داستانی رو پر کنن. در اخر هم بگم اگه کنترل پس یکم از حالت ارکید در بیاد میتونه خیلی از فن های فیفا از جمله خودم رو به طرف خودش بکشونه. به امید موفقیت هردو

  • SON OF EA گفت:

    متن خوبی بود امیدوارم برا فیفا هم بزارین
    به عنوان یه فیفا باز البته از شماره ۱۳
    فیفا تو انیمیشن ها خیلی بده حتی تو ۱۶
    بعضی وقتها خوبه ولی بعضی وقتها در حد پیس۵هم نیست
    نمیدونم چرا ولی انیمیشن های پیس انگار نرم تر هستن
    من امیدوارم پیس هر چی سریع تر پیشرفت کنه
    چون آگه پیشرفت نکنه فیفا هم پیشرفت نمیکنه
    تا الان پیس خوب به نظر میاد به جز اون گزارشگرش که دیگه واقعا
    رو اعصابه خدایی گزارشگر فیفا خیلی بهتره
    الان فیفا تو انیمیشن خیلی مشکل داره انیمیشن های فیفا اونجور
    نرم نیستن به نظر من تو بخش داستانی فیفا اشکال زیادی
    از لحاظ انیمشمین بوجود میاد
    امیدوارم درست کرده باشه انیشمین ها رو
    ولی حالا پیس
    خدایی تا حالا فیس های پیس بهتر از فیفا بوده
    به نطرم امسال هم امتیاز پیس بیشتر شه
    من همون ایگنایت رو به چنگ بایت ترجیح میدم.
    تو فیفا امسال باگ های زیادی مشاهده خواهیم کرد
    به امید موفقیت هر دو

  • Game_Shark گفت:

    من از pes بیشتر خوشم میاد تا فیفا-دوستان به کانال ما سر بزنید اکانت های ترکیبی origin وuplay با قیمت عالی روی ایدیم کیلیک کنید @Game_Shark

  • kourosh ha 78 گفت:

    Pes فقط تو گرافیک یه خرده از فیفا سر بود که اونم با تغییر موتور فیفا از دست میده گیم پلیشم که آرکیده کامله

  • mohammad.mrd گفت:

    دمو شو بازی کردم.گرافیک و دروازه بان ها خیلی پیشرفت داشتن.ولی خود گیم پلی بازی تغییر خاصی نکرده هنوز اعصاب خورد کنه.انگار رو اب دارن میدون .خیلی فانتزیه مثه فیفا واقعی نیستش.در کل پیشرفت خوبی داشته ولی هنوزم به فیفا نمیرسه :yes:

  • سلام من همون ps4 fan قبلیم فقط امیدوارم اکانتم دوباره مشکل نخوره
    در ضمن پیش نمایش pes 2017 رو بازی ضایه ترین بازی عمرم بود از ۶۰ متری میکشید میرفت گل

  • enriqo307 گفت:

    بچه ها فیفا لیگ قهرمانان داره ؟ آیا ؟ :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-))

  • این یارو جیم بگلین انگار کَلَش بوی قرمه سبزی میده 😀 😀 😀 😀

  • Tommy Angelo گفت:

    بایرن نیست؟من فقط فوتبالو بخاطر بایرن بازی میکردم:|

  • aran2013 گفت:

    کاش لایسنس درست حسابى داشت و گزارشگر هم جان چمپین (john champion) ( همون قبلى ) 😥

  • تو فیفا و پی ای اس میشه درجه سختی انتخاب کرد؟اگه میشه درجه های بالاش چالش برانگیز هست؟من تازه میخوام برم سمت بازی ورزشی نمیدونم .هرکی میدونه بلطفه بگه

    • Ken Levine گفت:

      بله تو هر دو میشه توی فیفا رو دقیق نمیدونم ولی پیس باید ابتدا روی حالت Regular که متوسط هست بازی کنید با توجه به اینکه تجربه ای از بازیهای فوتبالی نداشتید بازی کنید و بعد حالت پروفشینال و بعد تاپ پلیر و سخت ترین حالت برای گل زدنش حالت سوپراستار هست که البته نسخه ۲۰۱۶ بازی به دلیل ضعف سیستم دفاعی و هوش مصنوعی دروازه بادن راحت تر میشد به گل رسید… ولی تو دموی نسخه ۲۰۱۷ واقعن سخت میشه به گل رسید و اگر بازی تون نسبتن خوب باشه میتونید یا مساوی نتیجه رو به پایان برسونید و یا با اختلاف یک گل یا ببرید یا ببازید…

      • دست درد نکنه .من pes2013 رو تازه نصب کردم بعد از چند ساعت ب۶ آدم حالت یکنواخت بودن دست میده آیا این حس تو نسخه های جدید هم هست؟ یا الان بهتر شدن؟

        • Ken Levine گفت:

          خواهش می کنم… والا من خودم با اینکه فن پرو پا قرص این سری هستم ولی زیاد از نسخه های ۲۰۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خوشم نیومد نسخه ۲۰۱۶ خوب بود اما به خاطر ضعفهایی در هوش مصنوعی بازم زیاد منو راضی نکرد اما نسخه ۲۰۱۷ اونطور که از دمو فهمیدم اینه که تو این چند سال بهترین نسخه خواهد بود خود من هم با پیس های قبلی بعد چند دست احساس یک نواختی می کردم ولی نسخه جدید با پیشرفتهای ریزو درشتی که داره در زمینه گرافیک ، هوش مصنوعی ، گیم پلی ، مکانیزم دفاعی و داوری باعث شده اون حس یک نواخت شدن بازی ازش دور بشه…. باید این چند نسخه اخر رو تجربه کنید تا به پیشرفتهای نسخه ۲۰۱۷ پی ببرید جدا از این منتقدین سایتهای معروف که نمرشون در متای بازی تاثیر داره هم خیلی از این نسخه تعریف کردن

          • ینی جوری ۶ست که آدم رو ده ها ساعت سرگرم کنه

            • Ken Levine گفت:

              راستشو بخوای تو عمرم ده ساعت یه بند بازی نکردم نه فوتبال و نه هیچ بازی دیگه ای بیشترین مقداری که بازی کردم چهار ساعت بوده … در ضمن این نسخه جدید پیس هنوز عرضه نشده و من با اینکه دمو رو بازی کردم ساعتها تو این هفته سرگرمم کرد و دلم زده نشد نسخه کامل که جای خود داره چون هم میشه لیگ قهرمانی راه انداخت و هم میشه بخش become a legend رو انتخاب کرد و بازیکن بسازی یا یکی از بازیکنان تیمها رو انتخاب کنی و پرورشش بدی تا پیشرفت کنه و به تیمهای بزرگ راه پیدا کنه و هم بخش master league رو بری و به عنوان یک مربی تیم رو مدیریت کنی و در صورت موفقیت پیشنهادهای خوبی با پول خوب از تیمهای خوب تر دریافت کنی و فصل به فصل در صورت موفقیتت در مدیریت تیمت تیمهای بزرگ تری هم کم کم بهت پیشنهاد بدن برای مربی گری تیمشون
              من خودم با این دو بخش خیلی سرگرم میشم برای بخش دو نفره هم که پیس بهترین گزینست بخواید با دوستانو اشنایان بازی کنید

      • regular به اسم متوسطه ولی در اصل از top پلیر متوسط شروع میشه و super star درجه بازی سخت میشه…

  • mohammad10465 گفت:

    ((بالاخره کونامی در مورد سیستم به شدت سطحی و پیش پا افتاده دروازه بانی در نسخه‌های قبلی به یک نتیجه قطعی رسیده است: آن سیستم باید تغییر کند! یکی از تغییرات شگرف این نسخه نسبت به پیشینیان، سیستم دروازه بانی است. همواره از حرکات خشک، تکراری و غیر طبیعی دروازه‌ بان‌های این سری .))
    داداش شرمنده به نظر که هیچی در مورد بازی نمیدونی . هنوز نسخه ۲۰۱۶ موجوده برو جفرسون رو بذار تو گل ببین گل میخوره؟ برو تیم میلان بردار روبروش جنوا بکش ببین میتونی نزدیک دروازه ماتیا پرین بشی؟ لازم به ذکره که اگه مستر لیگ بازی کنی و ماتیا پرین بذاری تو گل بعد از یه فصل پیشرفت نه تنها تو خودت سازنده بازی هم نمیتونه بهش راحت گل بزنه حتی با شوت پیچ دار داخل جریمه . بوفون و اون نویر هم واسه خودت. در کل کقاله خوبیه ولی بعضی جاهاش خیلی کوبیدی بازی رو بیخودی. :-X

  • MS GAMER گفت:

    داداش رقابتش جذاب هست خیلی خیلی هم جذاب هست ولی نه تا این حدی که شما گفتید دیگه جذاب تر از رقابت سونی و ماکروسافت؟!!!!

  • دوستان برین بخوابین دیگه .نصفه شب…نصفه صبحه

  • saha Alizadeh گفت:

    امیدوارم Pes 2017 داوری رو بهبود ببخشه و از شر اون داور کچل احمق خلاص بشیم :reallypissed:

آماده برای نبرد در مستطیل سبز | پیش نمایش بازی PES 2017 - گیمفا