کاهش نرخ فریم بازی No Man’s Sky به ۱۳ فریم در ثانیه در برخی مواقع
Digital Foundry پستی را در ارتباط با بررسی عملکرد بازی No Man’s Sky منتشر نمود. این شرکت عملکرد کلیه این بازی را مثبت ارزیابی کرده است اما به این نکته اشاره کرده است که نرخ فریم این بازی در بعضی مواقع بطور قابل توجهی کاهش پیدا میکند.
سرعت ۳۰ فریم در ثانیه به عنوان هدف این بازی برروی پلیاستیشن ۴ در نظر گرفته شده است اما این مقدار در بعضی مواقع به زیر این عدد میرسد. طبق گزارش Digital Foundry زمانیکه موتور بازی تحت فشار قرار دارد، سرعت بازی به ۱۳ فریم در ثانیه کاهش پیدا میکند. از مواقعی که این اتفاق روی میدهد میتوان به زمانیکه برروی سطح یک سیاره جدید فرود و سپس اقدام به پیاده روی برروی سطح آن میکنید اشاره کرد. در این گزارش آمده است:
در مورد این بازی میتوان گفت که دستگاه در تلاش است تا در زمان تولید مناظر و جزئیات جدید سرعت رندر خود را به ۳۳٫۳ در هر فریم برساند اما در برخی مواقع سرعت به زیر ۲۰ فریم در ثانیه کاهش مییابد.
طبق گزارش Digital Foundry این کاهش نرخ فریم همیشه مربوط به اتفاقاتی نیست که در محیط بازی روی میدهند. به عنوان یک مثال میتوان گفت که اگر بازیکنان در یک جهت با سرعت کامل خود حرکت کنند، شاهد این کاهش خواهیم بود، گرچه بنظر میرسد که راه حلهایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. در این گزارش آمده است:
مواقعی که شما با چرخش ۱۸۰ درجه کامل به عقب برگردید یا سرعت خود را کم کنید، ناگهان شاهد افزایش نرخ فریم خواهید بود. مشکلات مربوط به نرخ فریم زمانیکه شروع به حرکت مجدد کنید برطرف خواهند شد.
اما چرا نرخ فریم این بازی بدین شکل کاهش مییابد؟ Digital Foundry معتقد است که علت این موضوع میتواند به مسئله تولید رویهای دنیای بازی No Man’s Sky باشد.
این کاهشها مربوط به این هستند که هیچ زمانی برای بارگذاری وجود ندارد و رندرینگ بازی بصورت یکپارچه صورت میگیرد. این موضوع دیوانه کننده است اما به همان اندازه مسئله سنجیدهای است. بازگشت ۳۰ فریم در ثانیه ساده است و در کل، ارزش لذت بردن از دنیای بازی را دارد.
در این گزارش آمده است که عملکرد این بازی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه به خوبی حفظ میشود مگر آنکه با موقعیتهای گفته شده برخورد داشته باشید. قابل ذکر است که این بازی با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا میشود.
این امکان وجود دارد که مشکل پیش آمده در نسخه مربوط به رایانههای شخصی دارای عملکرد بهتری باشد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
بهش امید ندارم نمیدونم چرا .. بزارید متاش بیاد ببینم چه مى شه :yes: :yes:
اخوی مگه همه چی متاس فقط ؟
اقا فکر کنم متاش دلش برای من میسوزه نمیاد 😐
ماشالا بازی متاش بعد از مرگ ما میاد.
بازی های دیگه متاشون به محض امبارگو میاد رومتاکریتیک. این آقا کم کم داره سه روزه میشه امبارگوش هنوز هیچی!
خدا نکنه
بازیش یه کپی. زیرکانه از minecarft هستش. ارزش بازی کرن و مخصوصا ۶۰$ رو اصلا نداره، بعد از ۲ ساعت تقریبا تمام بازی رو دیدی 😐 بله . دیدی 😐 فقط جاهای دیگه رنگ بندی ها فرق داره. حتی مانبع توی همه ی سیاره ها به یه شکله و این خیلی مسخره ست. نمره من به بازی ۳/۱۰
بهینه سازیش رو ps4 اینه, خدا به خیر کنه ما پی سی بازا رو 😥
اولین نقد کامل بازی هم اومده, ۵۰ !!!
خدا کنه رو پی سی خوب باشه
کدوم سایت بهش ۵۰ داده 😯 افت فریمش همیشگی نیست اما بازم خیلی مسخرست به هیچ عنوان نمی تونم درک کنم چرا وقتی سازنده میدونه سخت افزار کنسول چیه بازم نمی تونه بهینه سازی کنه حالا واسه PC میگیم سخت افزار ها متنوع هستن واقعا خدا بخیر کنه رو از این افت فریما نداشته باشیم
وقتی با سفینه میرسه به سرعت نور اینجوری میشه بقیه بازی افت نداره
کلا این بازیو خیلی دوست دارم
چون همیشه ی چیز تازه داره داخل خودش و تموم نمیشه
امیدوارم موفق بشه
و همین افت فریمش هم درست بشه :inlove: :inlove:
ایشالا هفته دیگه میخرم دیسکشو
آقای سامانی لطفا اینقدر مبهم ترجمه نکنید. توی ویدیوی DF گفته میشه که بازی فوق العاده بهینه هست و اصلا زیر ۳۰ فریم نمیره……مگر اینکه بازیکن مستقیما از فضا با سرعت به داخل یک سیاره حرکت کنه و بصورت عمودی و با سرعت زیاد به سمت سیاره حرکتش رو ادامه بده (معمولا خود بازی جهت سفینه رو درست میکنه و باید خود بازیکن جلوی autopilot رو بگیره) که این حالت خیلی خیلی کم پیش میاد و در واقعا میشه اسمش رو مقابله با رندر محتوای بازی در PS4 گذاشت.
*درواقع
دوستان زیاد دل خوش نباشید این بازی بسیار کسل کننده میشه بعد ۶-۵ ساعت من امروز بازیش کردم بد نبود ولی اونقدر سرگرم کننده نیست . با این که از طرفدارانش بودم
دوستان نگران نباشید که این بازی کسل از اب در میاد یا خفن
این بازی بسته به سلیقه ی شما داره و بخاطر اینکه در دنیای گیم یه همچین بازی نیومده(یا من ندیدم و نشنیدم) نمیشه تا بازی نکردیم در موردش قضاوت کرد و وقتی که بیاد بیرون برای بعضی ها بعد چند روز کسل کننده میشه اما برای بعضی دیگم هر روز جذاب تر از دیروز.
این بازی واسه افردای مثل من که هر شب به اسمون نگا میکننو با خودشون میگن ینی اون بالا چی میگذره بسیار جذاب خواهد بود
خیلی قشنگ گفتی 😉
داداش! صرفا جهت راهنمایی !
توی آسمون پر از چیزای ناشناخته هست درست!
ولی توی این بازی یه محیط با رنگ بندی های مختلفه . اصلا تفاوت خاصی ندارند توی بازی! نه درجه حرارت تاثیر داره رو گیم پلی نه جاذبه نه هیچ چیز دیگه ! این یک افتضاح و تقلید زیرکانه از عنوان بی نظیر و خلاقانه ی minecraft هستش.
برادر من اول بازیو امتحان کن بعد بگو درجه حرارت خیلی رو گیم پلی تاثیر داره اتفاقا
درضمن هرکسی یه سلیقه و یه نظری داره در مورد هر چیزی
به عنوان یه فن سونی میگم
بازیش ری.ده تا الان اما من میگرمش چون ارزو دارم به رم به فضا