شان مورای در مورد بازی No Man’s Sky توضیحاتی ارائه کرد
امروز شاهد عرضه بازی No Man’s Sky برای پلیاستیشن ۴ هستیم و سه روز دیگر یعنی در تاریخ ۱۲ اوت (۲۲ مرداد ماه) شاهد عرضه نسخه مربوط به رایانههای شخصی خواهیم بود. کارگردان نوآور این بازی یعنی آقای شان مورای به مناسبت انتشار این بازی به چند سوال پیرامون این بازی پاسخ داده است.
پیش از هر چیز مورای تایید کرد که برروی تنظیمات نمایش نسخه مربوط به رایانههای شخصی این بازی کار شده است. او گفت:
اینز و چارلی در حال حاضر برروی آن کار میکنند اما هر زمان که در مورد این تنظیمات از ما سوال میشود ما یک دور کامل آنها را بررسی میکنیم.
مورای همچنین در مورد علت تاخیر نسخه مربوط به رایانههای شخصی این بازی توضیحاتی ارائه کرد و تخمینی در مورد ساعت انتشار آن، حتی اگر زیاد دقیق نباشد ارائه کرد:
حقیقت این است که ما در حال حاضر و در استودیو در حال کار برروی آن هستیم. مشکلی وجود ندارد و ما تنها در حال کار برروی تنظیمات اضافه و مواردی که مد نظرمان است هستیم.
بهترین حدسی که میتوان درمورد ساعت انتشار زد، جمعه ساعت ۶ شب به وقت گرینویچ (۱۰:۳۰ به وقت تهران) میباشد اما با نزدیک شدن به زمان عرضه شما را از زمان دقیق مطلع خواهیم کرد.
مورای همچنین صحبتهایی در مورد ارتباط با شرکت سونی ارائه کرد. او احساس میکند که اگر این بازی با موفقیت روبرو شود، این موفقیت تحت تاثیر دیدی است که یک ناشر بزرگ میتواند به یک سازنده مستقل بازیها داشته باشد:
کار با سونی فوق العاده بود اما علت اصلی این حرف این است که آنها نقشی در مراحل ساخت بازی نداشتند. اگر بازی No Man’s Sky با موفقیت روبرو شود، به عقیده من به دلیل دیدی است که افرادی در شرکت بزرگی چون سونی بر سازندگان مستقلی چون ما دارند. مردم فکر میکنند که بازی No Man’s Sky یکی از عناوین شرکت سونی است اما ما در تامین هزینههای استودیو بر خودمان متکی هستیم. شرایط دیوانه کنندهای است.
او همچنین توضیحاتی در مورد برآورده ساختن انتظار هوادارانی ارائه کرد که به مدت ۳ سال در انتظار این بازی بودهاند:
اعتراف میکنم که زمانهایی بوده است که از این پروژه ناامید شدهام، بعضی زمانها نیز با روحیه کامل برروی آن کار کردهام و به این موضوع فکر کردهام که چگونه میتوانیم انتظار هوادارانی که برای مدت ۳ سال در انتظار این بازی بودهاند را برآورده سازیم.
بازی دارای موجودات بزرگی است اما تعداد آنها کم است:
من از سوالاتی از این دست متنفرم و دلیل آن این است که چرا خودتان بدنبال کشف این موضوع نمیروید؟ موجودات بزرگ در این بازی وجود دارند اما من هنوز آنها را در استریم ندیدهام. تعداد آنها کم است.
آقای مورای همچنین در مورد علت سکوت و کم حرفی سازندگان توضیحاتی ارائه کرد و به عنوان نمونه به این موضوع اشاره کرد که طبق قرارداد سازندگان بازیها، آنها امکان اعلام پلتفرمی برای بازی را ندارند. او گفت:
هر زمان که با کم حرفی سازندگان مواجه میشوید، علت آن این است که آنها از لحاظ قانونی نمیتوانند چیزی بگویند. شما از قرارداد پیچیده سازندگان شگفتزده خواهید شد. در اغلب موارد، تعداد زیادی از سازندگان با این بند روبرو هستند که شما اجازه صحبت در مورد پلتفرم X را ندارید و این موضوع خنده دار است که هر زمان مصاحبه یک سازنده را میبینید او در تلاش است تا از عنوان کردن اسم یک پلتفرم خودداری کند.
مورای همچنین به این موضوع اشاره کرد که آنها در حال کار برروی پروژه کوچک معرفی نشدهای هستند. او همچنین اعلام کرد که استودیوی هلو گیمز به پشتیبانی از بازی No Man’s Sky ادامه خواهد داد. او گفت:
همزمان با پشتیبانی از بازی No Man’s Sky، ایدههایی در سر داریم. به عقیده من بازیهای ویدئویی یک زمینه شناخته نشده هستند. استودیوهای کمی وجود دارند که بطور همزمان برروی دو بازی کار کنند اما انتشار یک بازی و پشتیبانی از آن و سپس کار برروی بازی دیگر امکان پذیر است، درست است؟
ما برروی بازی معرفی نشده دیگری کار میکنیم. پروژه کوچکی است اما امیدواریم که از آن خوشتان بیاید.
شاید ما بتوانیم جانی دِپ در میان استودیوها باشیم، یعنی ترکیبی از کارهای بزرگ و مستقل را انجام دهیم.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
نظرات
خودشونو به جانی دپ تشبیه کردن 😐 😐
گزینه دیگه ای نبود؟؟ 😐
سه روز دیگه دان می کنم :inlove:
دوستان نقداش اومده ولی متا منتشر نشده!
گیم اسپات نوشته:
Even a few hours in, however, there comes a point where the loop of seeking and acquiring gear begins to sag, and the vastness of the galaxy sinks in. With an unfathomable universe beckoning, and hundreds of thousands of light years separating you from the intended finish line at the center of the galaxy, it becomes far too easy to question the meaning of your pursuits. No Man’s Sky is an impressive technical feat, but its enormity may come at a cost. What does it mean to be alive in a world where everything is driven by algorithms, and your existence is solitary?
پیشاپیش تایید لطفا!
آره ۹تا نقد اومده. فعلاً نمره-ها رو مشخص نکردن.
اونجور که بوش میاد متاش بالای ۸۶ میشه.اون وقت پوست کله کسایی که منو واسه شرط بندی آماده کرده بودن میکنم :smug:
مثله اینکه گند زد no mans . یوزر اسکورش شده ۴٫۵ !
از اولین نمرش که ۶ شد بو بردی؟خود گیم اسپات گفته بازی بی معنیه!
این کاربرا چجوری متا رو پیش بینی میکنند
چند وقت قبل هم دیدم یکی میگه متای بازی death stranding بین ۸۷-۹۲ میشه خب لامصب هنوز موتور گرافیکی بازی انتخاب نشده!
User Score بازی ۴٫۸ شده …..
خود گیم اسپات که گفته بازی بدی نیست.بیشتر از این انتقاد کرده که وسعت بازی بهش ضربه زده اونم بخاطر اینکه آدم توش احساس تنهایی میکنه و گشتن سیارات خسته کننده و کسل کننده میشه. 😕 😕 😕
حدس میزنم که نمره بازی بین ۶۵ تا ۷۵ بشه، دلیلش هم اینه که اکثر نقدنویسا با عجله میرن جلو که در کمتر از ۳ روز به مرکز کهکشان برسن در حالی که این بازی واسه بدو بدو ساخته نشده.
بعضیا معنی adventure رو نمی فهمن
آره همه بازیها که نباید همش اکشن و تیراندازی و خونریزی داشته باشن که.
من الان دارم everybody’s gone to the rapture بازی میکنم و واقعا لذت میبرم.درسته کمی کند هست روند بازی ولی واقعا بازیه شاهکاریه و انتقاد بی موردیه بنظرم 😐 😐 😐
من اصلا نتونستم اون بازی رو تحمل کنم :struggle: