همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا

همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man’s Sky

فرشاد سامانی
۰۹:۰۹ ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا

هفته گذشته شاهد انتشار پیش از موعد چند نسخه از بازی No Man’s Sky بودیم، این حادثه حادثه دلخراشی برای استودیوی هلو گیمز و موسس آن یعنی شان مورای بودیم. پس از سال‌ها تلاش این استودیو و تجربه چندین رویداد ناگوار، این حادثه پرونده حوادث این بازی را تکمیل نمود.

همزمان با انتشار خبر مربوط به لو رفتن چند کپی از بازی No Man’s Sky، شاهد انتشار تصاویری از محیط این بازی و لو رفتن مواردی بودیم که استودیوی هلو گیمز علاقه‌ای به انتشار پیش از موعد آنها نداشت. زمانیکه جامعه بازیکنان در بهت و حیرت رویداد پیش آمده بودند، شان مورای در توییتر خود از طرفداران عاجزانه تقاضا کرد تا از مشاهده و پیگیری ویدئوهای انتشار یافته از بازی خودداری و ضمن احترام به تلاش چند ساله این استودیو، لذت تجربه بازی را از خود نگیرند. این رویداد حادثه‌ای آشنا در تجارت بازی‌های ویدئویی است، خالقین بازی‌ها همواره امیدوار بوده‌اند تا اسرار دسترنجشان پیش از عرضه رسمی لو نرفته و محفوظ باقی بماند.

اندرو راینر در جریان مراسم QuakeCon فرصت صحبت با پیت هاینز، معاون بازاریابی شرکت بتسدا را بدست آورد، چراکه تیم آنها نیز در سال گذشته با رویداد مشابهی در مورد بازی Fallout 4 مواجه شد. راینر از هاینز در ارتباط انتشار پیش از موعد کپی بازی‌ها و اسپویل شدن داستان آنها سوال کرد و نظر او را در مورد تاثیر چنین حوادثی بر سازندگان بازی‌ها جویا شد. هاینز در پاسخ گفت:

فکر نمی‌کنم که مردم متوجه باشند که این موضوع چقدر برای سازندگان بازی‌ها ناراحت کننده است و به آنها آسیب‌هایی را وارد می‌کند. فردی در مورد بازی Fallout 4 این سوال را از من پرسید: “تماشای اینکه یک نفر بازی شما را پیش از عرضه رسمی بازی می‌کند چگونه است؟ بنظر من این مثل زمانی است که یک نفر هدایای کریسمس را پیش از موعد باز کند.” نه این درست مانند این است که شما یک نفر را ببینید که در حال باز کردن هدایای کریسمس شما، یک هفته پیش از کرسیمس است. این حس واقعی است که ما خواهیم داشت. شما چند سال از عمر و انرژی خود را صرف کار برروی چیزی می‌کنید و یک نفر آن را پیش از زمان مقرر دریافت می‌کند.

هاینز ضمن صحبت در مورد تجربه خود از انتشار پیش از موعد کپی‌هایی از بازی‌ها، با استودیوی هلو گیمز همدردی کرد . اما با وجود تاثیرات بدی که این موضوع بر سازندگان بازی‌ها خواهد گذاشت، او این موضوع را مشخص کرد که او طرفداران مشتاق را بابت این رویداد سرزنش نمی‌کند. او گفت:

با تیم سازنده بازی  No Man’s Sky و کلیه سازندگانی که این اتفاق را تجربه کرده‌اند همدردی می‌کنم. این رویداد واقعاً بدی است اما اشتباه یا گناهی شامل طرفداران مشتاق نیست چراکه یک فروشگاه تصمیم به فروش یک بازی می‌گیرد و طرفداران نیز آن را خریداری می‌کنند. اگر روزی من وارد فروشگاهی شوم و در آن قدم بزنم و ناگهان بگویند که بازی Dishonored 2 برای فروش موجود است، خوب آن را خریده و بازی می‌کنم.

مشکلاتی برای برخورد با این رویداد وجود دارد اما حداقل می‌توان گفت که راه حلی برای یکی از کنسول‌ها وجود دارد و آن روش مایکروسافت در قابلیت آنلاین همیشگی (always online) است. او گفت:

صحبتی که در ارتباط با موضوع آنلاین همیشگی مطرح شده بود را بخاطر دارید؟ می‌توانید حدس بزنید که از چه چیزی جلوگیری می‌کرد؟ آن موضوع از دریافت بازی‌های پیش از موعد مقرر و اجرای آنها جلوگیری می‌کرد. دلایل زیادی برای نارضایتی از آن موضوع وجود دارد اما یکی از ویژگی‌های خوب آن جلوگیری از اجرای پیش از موعد بازی‌ها است.

برخی از سازندگان بازی‌های ویدئویی متوجه این موضوع شده‌اند و اقدام به توزیع نسخه‌هایی به فروشگاه‌ها کرده‌اند که برای اجرا وابسته به سرور خواهد بود. در این صورت دیگر توزیع پیش از موعد دیسک‌ها مشکلی نخواهد داشت چراکه دیگر کسی امکان اجرای آنها را نخواهد داشت. هاینز در این مورد گفت:

اگر به کاری که شرکت بلیزارد با بازی Overwatch کرد نگاه کنید، خواهید دید که کاری هوشمندانه و فوق العاده بوده است. آنها این امکان را به فروشگاه‌ها دادند تا این بازی را پیش از موعد مقرر عرضه کنند. دلیل آنها این بود که تا زمان عرضه رسمی بازی، سرورهای آن را فعال نکردند و امکان استفاده از دیسک‌ها بدون حضور سرورها وجود نداشت. آنها این کار را کردند چون آن بازی، بازی آنلاین و چند نفره بود. شما امکان انجام این کار را برای بازی‌های تک نفره‌ای نظیر Dishonored 2 نخواهید داشت. من نمی‌توانم شما را مجبور به کانکت شدن و اکتیو نمودن بازی خود کنم. این موضوع مخصوصاً برای مردمی که قادر به اتصال به اینترنت نیستند موضوعی پیچیده است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا
همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

همدردی پیت هاینز با هلو گیمز بدلیل انتشار پیش از موعد چند نسخه بازی No Man's Sky | گیمفا