انقلابی که در نطفه خفه شد | نقد و بررسی بازی Homefront: The Revolution
در کوچهها و خیابانهای فیلادلفیا بوی خاصی به مشام میرسید. در حالی که سربازان کره شمالی به لطف ادوات نظامی خود توانسته بودند کنترل این شهر را به دست بگیرند، ولی گویی در زیر پوست این شهر چیز دیگری در جریان بود. با وجود آن که خفقان همه جا را فرا گرفته بود، هنوز هم زمزمههایی برای آزادی و رهایی به گوش میرسید. هنوز هم برخی میخواستند از شرفشان دفاع کنند و دوباره کشورشان را به استقلال برسانند. در نگاه اول همه چیز برای آن “انقلاب” موعود آماده بود؛ فقط یک جرقه کافی بود تا این آتش زیر خاکستر دوباره جان بگیرد، اما …
پس از مدتها این دست به آن دست شدن و تا مرز کنسل شدن پیش رفتن، به نظر Homefront: The Revolution به عنوان نسخه جدید سری Homefront در کنار استودیو دَمباستر (Dambuster) روزهای خوشی را سپری میکرد. حداقل تا قبل از منتشر شدن نسخه بتای محدود بازی بر روی اکس باکس وان که همه چیز خوب و خوش و خرم به نظر میرسید. طرفداران حسابی با نمایشهای بازی هایپ شده بودند و انتظار داشتند تا حداقل با یک بازی استاندارد و قابل قبول مواجه شوند. سازندگان هم البته تلاش خود را برای تحویل دادن یک بازی در خور توجه و در حد انتظار کرده بودند، حداقل که این طور به نظر میآمد. اما، همه اینها مربوط به قبل از انتشار آن بتای محدود کذایی بر روی اکس باکس وان بود. بعد از انتشار آن بتا، موجی از نظرات منفی پیرامون Homefront: The Revolution به وجود آمد. بازیبازان از بخشهای مختلفی از بازی ایراد گرفته بودند، تنها کاری هم که در این وضعیت میشد انجام داد امید به فردایی بهتر و رفع مشکلات بازی تا زمان انتشار بود. نسخه اول Homefront هم بازی کمنقصی نبود و ایراداتی در خود داشت، ولی باز هم توانسته بود در زمانی که الکترونیک آرتز و اکتیویژن در سبک شوتر اول شخص حکمرانی میکردند، عنوانی را به بازار عرضه کند که حال و هوای آن کمی متفاوت با دیگر بازیهای این سبک است و به مدد همان اتمسفر و جو خاص، طرفدارانی را برای خود دست و پا کند. به لطف استقبال نسبی از بازی، تی اچ کیو فقید (THQ) که در آن زمان مالک بازی بود ساخت نسخه دوم را تائید کرده بود، ولی به دنبال مشکلاتی که گریبان گیر این شرکت شد انواع و اقسام بلایای مختلف بر سر دنباله Homefront آمد (که از شرح آنها در این مقاله خودداری میکنیم؛ اگر تمایل دارید تا در مورد سیر و سفری که Homefront: The Revolution داشته و مشکلات و موانعی که بر سر راه آن بوده است اطلاعات بیشتری کسب کنید، از طریق این لینک به پیش نمایش این بازی دسترسی پیدا کنید که در آن مطلب به طور گستردهتر در باب این موارد صحبت شده است) عملاً دیدن به ثمر نشستن این بازی تبدیل به یک رویا شده بود. به هر حال، پس از کش و قوسهای فراوان و ماجراهای گوناگونی که این بازی پشت سر گذاشته، بالاخره Homefront: The Revolution به بازار عرضه شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این بازی بیندازیم.
انقلابی توخالی
نسخه قبلی Homefront توانسته بود به لطف بهره بردن از داستانی حماسی و تقریباً درگیر کننده تا حدی از نظر داستانی موفق ظاهر شود. به هر حال ایده اشغال شدن آمریکا توسط یک نیروی خارجی و تلاش مردم برای رهانیدن کشورشان از بند متجاوزان جالب و تقریباً بدیع بود و به همین جهت، از آن استقبال به عمل آمد. در نسخه جدید هم هنوز با ابرقدرتی به نام کره شمالی سر و کله میزنیم، که حال فارغ از مباحث پروپاگاندایی و سیاسی مربوطه (که البته نباید از آنها هم چشمپوشی کرد، ولی پرداختن به آنها خارج از مبحث اصلی مقاله است) از آن تصوری دهشتناک در بازی ترسیم شده است. داستان Homefront: The Revolution در سال ۲۰۲۹ و در فیلادلفیا رقم میخورد. قهرمان این نسخه جوانی به نام ایتن بردی است، عضوی بیتجربه که به تازگی به عضویت در یک گروه مقاومت در آمده است. صحبت از گروه مقاومت شد، در این نسخه هم هنوز آن تم انقلابی و مقاومتی خودنمایی میکند و نقش مهمی هم در بازی دارد و بعدتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. این گروه مقاومت قصد دارد تا فیلادلفیا را به استقلال برساند و آن را از زیر سلطه کره شمالی خارج کند. به نظر تا همین مقدار صحبت در مورد داستان کلی بازی کافی است، چرا که داستان بازی بر خلاف ظاهر فریبنده و جالب آن، در اصل یک طبل توخالی است و بهتر است کمتر روی آن مانور دهیم چرا که در حقیقت چیز زیادی هم برای عرضه در چنته ندارد. بازی پر شده است از کلیشههایی که پیش از این در فیلمهای سینمایی و بازیهای دیگر دیدهایم. داستان بازی با وجود پتانسیل زیاد، اصلاً درگیر کننده نیست و پس از مدتی کاملاً دست خود را برای مخاطب رو میکند.
نکته بعدی در مورد بازی، دشمنان هستند. در بازی ما به طور کلی با پدیدهای چون “دشمن اصلی” یا “رئیس دشمنان” و چیزی شبیه به این طرف نیستیم. این مسئله در نگاه اول مشکلی ندارد، ولی حداقل سری Modern Warfare به خوبی به ما ثابت کرده است که چگونه وجود یک دشمن اصلی و محوری در بازی به بالا بردن سطح کیفی داستان آن کمک میکند. از Homefront: The Revolution انتظار نمیرود که یک دارث ویدر را در مرکزیت داستان قرار دهد، ولی فرض این که در ارتش کره شمالی، از آن سربازهای خرده پا و عملاً هیچ کاره گرفته تا آن سران همه کاره، همگی برای بازیبازان به یک صورت به نظر برسند کمی آزار دهنده است. یعنی عملاً طبقه بندی خاصی در مورد دشمنان برای بازیباز شکل نمیگیرد و برای او، هیچ تفاوتی میان آن سربازانی که در راه از میان برداشته و یک فرمانده بالارتبه ارتش کره شمالی که برای کشتن او مجبور شده کلی مشقت را تحمل کند وجود ندارد.
خود شخصیت ایتن بردی و البته همراهان او هم تعریف چندانی ندارند. ایتن یک شخصیت تک بعدی، خشک و بدون انعطاف است و کوچکترین نشانهای از “شخصیت پردازی” در او دیده نمیشود. این که او یک جوان خام و بیتجربه است و تازه با عضویت در گروه مقاومت با فلسفه مبارزه آشنا میشود، هیچ توجیه مناسبی برای ضعف شخصیت پردازی او نیست و گویا سازندگان تنها خواستهاند از یک ربات بیاحساس برای ایفای نقش اصلی داستان استفاده کنند. همراهان او هم تعریف چندانی ندارند و هیچ گاه شخصیتهای خاص و جالبی برایمان به نظر نمیآیند. آنها به همراه ایتن بردی شخصیتهایی ضعیف هستند که به زودی فراموش خواهند شد و بعید به نظر میرسد که حتی دو ماه دیگر، کسی نام آنها را به خاطر بیاورد. مسئله بعدی اینجا است که بازی هیچ ارتباط خاصی با نسخه قبلی خود ندارد؛ در واقع، سازندگان از همان تم کلی نسخه قبل برای ساخت این نسخه نیز بهره بردهاند ولی هیچ رابطه خاصی میان داستانهای این دو نسخه با یکدیگر وجود ندارد. این به خودی خود یک ایراد نیست ولی ممکن است برخی از طرفداران سرسخت نسخه پیش را ناراحت کند.
جا دارد تا در مورد بزرگترین نقطه قوت قسمت قبلی، یعنی حال و هوا و اتمسفر خاص آن و وضعیت آن در این نسخه نیز سخن بگوییم. در این نسخه هم حال و هوای یک کشور اشغال شده و جنگ زده به خوبی در بازی پیاده سازی شده است. هنوز هم در جای جای بازی میتوان آن حس “نفرت از جنگ” را یافت و سازندگان از این نظر واقعاً برای بازی کم نگذاشتهاند. هرچند که دیگر این فضاسازی به اندازه نسخه قبلی بدیع و شوکه کننده نیست، ولی هنوز هم به عنوان یکی از نکاتی که از نسخه قبل به ارث گرفته شده است در بازی وجود دارد و موثر هم هست. در مجموع بازی از لحاظ داستانی اصلاً عملکرد جالبی ندارد و یکی از بزرگترین نقاط ضعف بازی نیز همین مسئله است.
جوانی که کوماندو شد!
صحبت در مورد گیم پلی این بازی کار چندان سادهای نیست، چرا که از طرفی بازی آمده تا با اضافه کردن ویژگیهای متعددی سطح کیفی این بخش را تا حدی بالا ببرد ولی در نهایت هم برخی از آنها جواب دادهاند و برخی دیگر هم خیر. در ابتدا جا دارد به این نکته اشاره شود که بازی داستان یک گروه مقاومت را روایت میکند، گروهی که از لحاظ تجهیزات به طور قطع در مضیقه است ولی دشمنان آنها یعنی سربازان کره شمالی تا دندان مسلح هستند. به این دلیل، ما انتظار داریم تا بازی تمرکز بسیاری بر روی مخفی کاری داشته باشد و در حقیقت، مخفی کاری تبدیل به یک المان اصلی در گیم پلی بازی شود. در بازی سیستم مخفی کاری وجود دارد، ولی نه درست عمل میکند و نه سازندگان شما را تشویق به استفاده از آن میکنند! منظور از این که درست عمل نمیکند، این است که مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد که بخش عمده آن مربوط به هوش مصنوعی دشمنان است. دشمنان گاهی شما را از فاصله دو متری هم تشخیص نمیدهند، گاهی هم از چند فرسخی شما را به راحتی میبینند! متاسفانه این مشکلات در هوش مصنوعی بازی کم نیست و ضربه مهلکی به گیم پلی بازی زدهاند. مسئله بعدی هم اینجا است که خود سازندگان زیاد بازیبازان را به استفاده از مخفی کاری دعوت نمیکنند و بیشتر بر روی شبیخون ناگهانی و سپس به راه افتادن یک جنگ خیابانی تمرکز داشتهاند.
متاسفانه خود سیستم شوتینگ بازی هم ایراداتی دارد و باعث میشود که نتوانیم آن را هم طراز با دیگر بازیهای سرآمد این سبک قرار دهیم پس در کل، شما در طول بازی ۲ راه دارید، یکی استفاده از مخفی کاری که مشکلات زیادی در خود دارد و دیگری، زدن به دل دشمن که آن هم باز در دل خود ایراداتی دارد و به این ترتیب، گیم پلی بازی پر است از ایراداتی که سازندگان با کمی دقت میتوانستند از آنها پرهیز کنند.
این نسخه از ساختار Open World بهره میبرد، یعنی جهانی نسبتاً بزرگ زیر پای شما است و میتوانید به دلخواه در آن به گشت و گذار و انجام ماموریتهای مختلف بپردازید که البته نباید این “گشت و گذار” را با گشت و گذار در بازیهایی چون GTA و … اشتباه گرفت! اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم این لقمهای که Homefront: The Revolution برداشته خیلی بزرگتر از دهانش است! اولاً معلوم نیست این چه سندرمی است که همه توهم “Open World شدن” را در سر دارند و سعی میکنند به این بهانه برای عنوان خود بازار گرمی کنند (توهین به بازیهایی که از این ساختار به خوبی بهره بردهاند نیست، اما، بازیهای بسیاری به واقع این نام را لکه دار کردهاند. بررسی این مسئله خود مقالهای جدا میطلبد) ولی در نهایت هم ناموفق هستند. از همان زمانی که مشخص شد Homefront: The Revolution هم Open World باشد این شک و گمان را داشتم که در نهایت این ویژگی به ضرر بازی تمام خواهد شد و اکنون هم همین طور شده است. در نگاه اول همه چیز خوب است، میتوانید در محیط بازی بگردید و به کاوش بپردازید، مراحل فرعی و جانبی را انجام دهید و … ولی پس از مدتی به سازندگان به خاطر اضافه کردن این ویژگی به بازی بد و بیراه خواهید گفت! بازی به چند مطقه کلی و بزرگ تقسیم شده که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند. این مسئله به خودی خود جالب است و به طور کلی طراحی محیطهای بازی و مواردی از این دست نیز وضع مطلوبی دارند و به “خود دنیای بازی” ایراد چندانی وارد نیست، اما، سازندگان نتوانستهاند از این پتانسیل بالفطره استفاده کنند و دیگر بخشها را نیز با کیفیت بهتری در بازی جای دهند. جا دارد در این میان به طراحی مراحل بازی هم نگاه کنیم که در یک کلام افتضاح است. مراحل بازی عمدتاً تکراری، پوچ و بیهدف هستند و محال است اندکی پس از تجربه بازی با خود نگویید که “الآن دقیقاً چرا این ماموریت را انجام دادم؟” و این لحظات هم در بازی کم نیستند. نه این که ماموریت بیهدف باشد، نه، اتفاقاً خدف هم دارد، مثلاً هدف آن این است که فلان مامور بالارتبه ارتش کره شمالی (که البته اشاره شد هیچ فرقی بین بالارتبهترین فرمانده کره شمالی و آبدارچی دفتر او در بازی وجود ندارد!) را بکشید. این مسئله بارها و بارها در بازی به شکلهای مختلف تکرار میشود و هر بار هم به شیوهای تکراری مجبور به انجام آن هستید و این مسئله حقیقتاً خوشایند نیست. مراحل فرعی هم که دیگر این چرخه را کامل میکنند و هیچ گونه رغبتی را برای شما مبنی بر ادامه دادن آنها باقی نمیگذارند. مراحل فرعی بازی تکراری، بیمحتوا و کاملاً ضعیف هستند و مشخص است که سازندگان فقط برای پر کردن محیط بازی از ماموریت آنها را طراحی کردهاند (هرچند به کار بردن لفظ “طراحی کردن” برای این ماموریتها ظلم است!)
به دیگر ویژگیهای گیم پلی بازی بپردازیم. در بازی سیستم ساخت و ساز (همان Crafting) نیز وجود دارد. یکی از بخشهای خوب گیم پلی بازی همین ویژگی است و خوشبختانه این تیر دیگر به خطا نرفته است. شما میتوانید تجهیزاتی چون بمب و … طراحی کنید و اسلحههای خود را نیز ارتقا دهید. در بخش طراحی تجهیزات جدید بازی تا حد زیادی شبیه به The Last Of Us است و اگر آن بازی را تجربه کرده باشید، به سرعت با این ویژگی در بازی حاضر هم خو میگیرید. بخش ارتقای اسلحه هم که خود دوباره یکی از بخشهای جذاب بازی است، به شما اجازه میدهد تا بنا بر نیاز یا سلیقه خود، دست به ایجاد تغییراتی در اسلحهها بزنید. این مسئله باعث شده تا تنوع اسلحههای موجود در بازی هم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند و در بازی با مسئله کبود اسلحه مواجه نباشیم.
در بازی برخی قابلیتها هم هستند که بازی اصلاً روی آن مانوری نمیدهند در حالی که وجودشان در بازی خالی از لطف نیست. مثلاً شما برای نبردها میتوانید از برخی همراهان استفاده کنید و از نیروهای دیگر مقاومت درخواست کنید تا شما را در نبرد همراهی کنند، ولی بازی روی آن مانوری نمیدهد و خودتان باید آن را کشف کنید! سازندگان میتوانستند بر روی این بخش مانور بیشتری بدهند و در آن صورت حداقل یک ویژگی استاندارد دیگر در گیم پلی بازی موجود بود.
در بازی بخش چند نفره آنلاین رقابتی وجود ندارد ولی سازندگان از یک بخش Co-Op به نام حالت مقاومت استفاده کردهاند که آن هم نبودش بهتر از بودنش است! این بخش از بخش داستانی بازی جدا است و همسو با آن جلو نمیرود. این بخش کلاً ۶ مرحله دارد که آن ۶ مرحله نیز هر یک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به طول میانجامند، یعنی عملاً ۶۰ تا ۷۵ دقیقه محتوا در حالت مقاومت وجود دارد، همان حالتی که سازندگان حسابی هم از آن تعریف میکردند! احتمالاً بعداً به محتویات این بخش اضافه شود (طبق گفته سازندگان) ولی حالت مقاومت آن قدری بد بوده که دیگر کسی هوس نکند به سمت آن برود. در این حالت ۳ درجه سختی مختلف وجود دارد ولی هیچ کدام از این درجات سختی چیز جدیدی ارائه نمیکنند و اگر بخواهید مثلاً یک مرحله را با دو درجه سختی متفاوت بازی کنید، صرفاً به خاطر وقت گذرانی بوده است. این بخش که ظاهراً زیادی تحمیلی است هم ای کاش از بازی حذف میشد تا انقدر نسبت به کلمه “مقاومت” حساسیت پیدا نکنیم.
بیرقیب در مشکلات فنی
با استفاده از موتور Cry Engine نسخه جدید Homefront عملکرد خوبی از لحاظ گرافیکی دارد. بافتها، نورپردازی و … در سطح قابل قبولی قرار دارند ولی به نظر موتور Cry Engine طلسم شده و هیچ شرکتی جز سازنده آن یعنی کرایتک (Crytek) نمیتواند به خوبی از آن استفاده کند. هر شرکتی که دست به استفاده از این موتور زده، در نهایت بازی پر از مشکلات گرافیکی داشته و Homefront: The Revolution هم از این قاعده مستثنی نیست. بازی ایرادات گرافیکی ریز و درشتی دارد و همچون Assassin’s Creed: Unity این مشکلات ضربه بزرگی به بازی زدهاند. اگر بخواهیم دقیقاً مشکلات بازی را مو به مو شرح دهیم یک لیست بسیار بلند تهیه میشود! پس فقط به این مسئله اشاره میکنیم که از افت فریمهای شدید گرفته (به طوری که حس میکنید میانگین نرخ فریم بازی ۲۴ است!) تا باگها و مشکلات گرافیکی بزرگ و عجیب و غریب همگی در بازی وجود دارند و باعث میشوند تا تحمل بازی حتی گاهی غیر ممکن شود! این مشکلات هم مربوط به پلتفرم خاصی نیستند و سازندگان در این زمینه هم بین بازیبازان فرق نگذاشتهاند و با هر پلتفرمی، میتوانید شاهد این مشکلات عجیب و غریب باشید. این مشکلات باعث شدهاند تا قدرت گرافیکی بازی به چشم نیاید و تنها از Homefront: The Revolution خاطراتی خنده دار از زمان سر و کله زدن با این مشکلات در اذهان باقی بماند. از لحاظ صداگذاری هم بازی تعریف آن چنانی ندارد. موسیقیهای نسخه قبلی در زمان خود عالی بودند. سازندگان توانسته بودند تا با استفاده از آهنگهای مشهوری که نسخه اصلی آنها را بَندهای مشهوری چون متالیکا، بلک سبث و یو تو (U2) تهیه کرده بودند عیار بخش موسیقی بازی را به شدت بالا ببرند ولی در این نسخه، متاسفانه موسیقیها اصلاً هم طراز با نسخه قبلی نیست. موسیقیها بد نیستند ولی در مقایسه با نسخه قبلی، شاهد یک پسرفت هستیم.
انقلابی که در نطفه خفه شد
در مجموع، Homefront: The Revolution انقلابی بود که در نطفه خفه شد و نه توانست انقلابی شگرف در سبک شوتر اول شخص ایجاد کند و نه راه نسخه قبلی را به خوبی پیش ببرد. بازی ایرادات ریز و درشتی در تمام زمینهها اعم از داستان، گیم پلی و گرافیک دارد که البته برخی از آنها به راحتی قابل اجتناب بودند ولی سازندگان متاسفانه نتوانستهاند از آنها مصون بمانند. به هر حال پس از آن مدام دست به دست شدنها و اتفاقات ریز و درشتی که برای بازی رخ داد، انتظار چندانی هم از بازی نمیرفت. همین که اکنون هم بازی به سرانجام رسیده و عرضه شده خودش جای شکر دارد و نشان میدهد که چقدر تیم سازنده به بازی خود عشق میورزیده است. بازی با عشق و علاقه سازندگان ساخته شده و همین هم خودش بزرگترین نقطه قوت بازی است. مطمئن باشید اگر سازندگان عاشق بازی نبودند، خیلی زود شاهد کنسل شدن آن بودیم. در انتهای بازی پیامی از طرف کارگردان بازی نشان داده میشود که واقعاً دراماتیک است و اگر از طرفداران این سری باشید شما را بدون شک تحت تاثیر قرار خواهد داد. به هر حال، Homefront: The Revolution آن چیزی نیست که انتظارش را داشتیم، ولی بهتر است امیدوار باشیم تا این سازندگان سخت کوش در بازیهای بعدی خود موفقتر ظاهر شوند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
میخواستم بخاطر حمایت بخرم 🙂
ولی کرکیش پیدا نکردم 😀 😀
اون موقع من میگفتم این عنوان بازی خوبی نیست و کال اف دیوتی از این بهتره دوستان با منفی هاشون از خجالت ما در میومدن ، اخه حمله به امریکا :rotfl: :rotfl: :rotfl:
داداش از بس دوست دارن منفی میدن دگ.یکیش خود من.خخخخخخ :no: :laugh:
ای ناقلا :rotfl: دل به دل راه داره.
بازی بین ۳تا استودیو چرخید. چه انتظاری داشتی؟
uncharted هم بین ۳تا استودیو کاملا متفاوت بچرخه همین بلا سرش میاد.
از نظر من کانسپت و پایه داستان یه چیز تک و منحصر به فرد بود ولی خب اونهمه مشکل تو ساخت بازی باعث شد که بازی علنا نابود شه.
خوبه والا هیچ بازی ای توی تابستون نمیاد تعداد بازی های خوب بعد از تابستون هم بسیار کمه الانم که غیر از بازی های انلاین هیچی برای بازی کردن نیست و بعضی ها مثل این بازی در حد انتظار نیستن واقعا تابستون امسال مزخرف میشه
سازنده گفته بازی رو همینچوری ول نمیکنیم اپ دیت میده باوی حل میشه گفته بود که الان نیم کار بازی هست در اینده درست میشه مخصوصا داستان و مولتی و بافت ها بخرید من گرفتم
نسخه اول این بازی محبوب یکی از بسیجی های مدرسمون بود ارزوش این بود یه روز به امریکا حمله کنه کاخ سفیدم حسینیه کنه:|
:rotfl:
رفقای عزیز اینجا سایت “گیم” هستش. پس لطفا بحثای مذ.هبی و سیا.سی رو بزارین برای زمان و مکان مناسب.ممنون :yes:
پتانسیل این بازی خیلی زیاد بود ولی حیف که نتیجه چیزه دیگه ای شد.
مگه چشه.تو خود کالاف هم همش به امریکا حمله میشه.یه گروه ۴ نفره کل گشورو نجات میدن :rotfl:
تو داری کال اف دیوتی کبیر رو با این مقایسه میکنی :pissedoff:
بخوابونم دهنت :reallypissed: :pissedoff:
دومین ویدئو تاریخ یوتیوب که بیشترین دیسلایک رو داشته یک بازی کالاف کبیر بوده با ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دیسلایک :rotfl: :rotfl: :rotfl:
call of duty کلا داستانش جداس
اون گیمراش توقعشون رو ۱۰ از دهه
نهی و لهش می کنن که به اصالتش برگرده
به دوران جنگای جهانیش
نه مثل این دسته بازی ها موضوع باگ و کلی نقص اساسی تو ساختار دلیل شکوایه بشه
بزن ناموسا منم حمایتت می کنم :yes:
خسته نباشی واقعا 😀
پتانسیلش عالی بود تا یه شاهکار بشه ولی بازی معمولی هم نمیشه بهش گفت حالا باید از لیست خرید هام باهاش خدافظی کنم
خیلی ببخشید برا اسپم… 😉 دوستان یکی میخواد یهpsp3000بخره هیچجوری گیر نمیاد کسی میدونه کجا داره اینترنتی میفروشه؟
بعد این ۳۰۰۰ کپی خور هم میشه اخرین اپدیتش؟
بازی رو دانلود و روش میریزیم یا حتما بایدumdداشته باشه؟
ممنون میشم بگید 😀
………………..
رفع اسپم: درسته بیخوده ولی ارزش بیار تجربرو داره !
منم برای حمایت می خرم:-P
اخه اون نامه ای که سازنده ها تو بازی قرار داده بودن اشکم رو در اورد 😥
سلام دوستان عزیزم . به نظرم بعضی از بازیهای شوتر که میخوان از خط داستانی بکلی تغییر روش بدن و open world بشن . باعث میشه که از نظر کیفیت بشدت افت کنند . مثل این بازی و کال اف دیوتی که قراره امسال بیاد به نظرم میخوان که بازیکن ازادی عمل بیشتری داشته باشه ولی خوب نمیتونن درش بیارن به نظرم بهتره بازی هایی شبیه کال اف دیونی و باتلفید open world نشن بهتره . به نظر من بازی های سوم شخص بیشتر می تونن جهان باز (open world) باشند تا بازی های اول شخص در این سبک . در ضمن دوستان عزیزم میخواستم بهتون پیشنهاد بدم که یکبار هم شده گیم بسیار عالی dirty bomb رو امتحان کنید به نظرم عاشق مولتی پلیرش میشد.
far cry پس چیه؟
حالا که گفتید من دانلود کردم ولی بازی ارور کانکشن میده (dirty bomb) در حالی که انلاین هستم اگر میشه راهنمایی کنید. 🙂
رفع اسپم : ولی به هر حال یه بار بازی کردنو می ارزه. 😀 😀
سلام دوست عزیز . این بازی برای کشور ما تحریم هست باید اول با vpn بازی dirty bomb رو به
Library اضافه کنید بعدش که دانلود شد حدود ۵گیگ هست فقط باید از خود استیم دانلود بشه بعد میتونید vpn رو قطع کنید . play رو بزنید . من که ۱۸۵ ساعت بدون vpn بازی کردم مشکلی نداشتم کانتر باز ها و باتلفید بازها که عاشقش میشن . 🙂
سلام دوست عزیز . این بازی برای کشور ما ت.ح.ر.ی.م هست باید اول با نخودشکن بازی dirty bomb رو به
Library اضافه کنید بعدش که دانلود شد حدود ۵گیگ هست فقط باید از خود استیم دانلود بشه بعد میتونید نخودشکن رو قطع کنید . play رو بزنید . من که ۱۸۵ ساعت بدون نخودشکن بازی کردم مشکلی نداشتم کانتر باز ها و باتلفید بازها که عاشقش میشن .
خیلی منون از توجه تان ولی بنده بعد دانلود بازی از استیم وقتی میزنم بازی بالا بیاید ارور cant sighn in میده منون میشم اگر بازهم کمک کنید. 🙂
سلام دوباره دوست عزیز . یکبار فایل های دانلود شده بازی رو چک کنید از قسمت properties / LOCAL FILES / VERIFY INTEGRITY OF GAME CACHE . اگر فایل هایی ناقص دانلود شده باشه دوباره دانلود میشه بعد دوباره play بزنید اگر نشد یکبار با نخود شکن بازی رو play کنید میتونید با نخودشکن h.ots.pot.shie.ld از استیم خارج بشید و دوباره وارد استیم بشید و play کنید . اگر دوباره نشد از بازی بک اپ بگیرید و بازی رو جدف و دوباره نصب کنید از طریق بک اپ . اگر هم نشد متاسفانه نمیدونم چه کاری میشه کرد . امیدوارم بتونید از بازی لذت ببرید.
من که اتمسفرش رو خیلی دوست داشتم و شدیدا منتظرش بودم ولی وقتی خواستم بازی کنم اونی نبود که انتظار داشتم واقعا حیف شد بازی پتانسیل بالایی داشت
خیلی به این بازی امید داشتم
ولی اصلا فکرشو نمی کردم همچین افتضاحی بشه
من این بازی رو تجربه کردم و باید بگم اگه من می خواستم نمره بدم ۷ رو می دادم! گیم پلی از نظر من خیلی خوب هستش ولی تو مخفی کاری مشکل داره گرافیک عالیه ولی باگ و افت فریم این ها زیاد هستش موسیقی بازیم من اصلا توجه نکردم بهش چون اصلا تو محیط بازی آدم غرق میشه داستانم خب متوسطه از نظر من ولی فکر نکنم بشه اون قدر بهش ایراد گرفت درکل ارزش به بار تجربه کردن رو داره 😉
پس موسیقی بازی هم افتضاحه دیگه محیط بازی ویچر . انچارتدو لست نداره ولی ادم غرق موسیقی بازی میشه تا خود بازی
سازنده سری قبل THQ بنده خدا ورشکست شد … خدا عاقبت Deep Silver به خیر کنه …
یاد THQ گرامی
company of heros با متای ۹۳ واسه شرکتی که ورشکست شد
نامه CEO به کارمندا واقعا ناراحت کنندس … حتما بخونید
استدیوی سازنده ی Company of heroes ورشکست نشد ! و فقط ناشر بود.همین E3 امسال هم قرار هست که اون استدیو اولین تریلر گیم پلی از Dawn of war 3 رو به نمایش بزاره !…
نوشتم واسه شرکت … ناشرش بوده Grin Laugh
ناشرش مگه deep silver نیست؟
ناشر اون بازی THQ بود و بعد اون هم که الان sega هست !
مرسی داداش
قبل از آمدنش یه سری والپیپر فوق العاده قشنگ دادن که آدم فکر میکرد بیاد از اون شوترا بشه که همه حرف شو بزنن.
ولی وقتی آمد به شخصه حالم به هم خورد.
واقعا افتضاح بود.
یه باریکی می گفتین به درد دور انداختن هم نمیخوره دیگه
کلا بازی با محوریت ایراد ساخته شده فکر کنم در اینده شاهد این نوع بازی ها باشیم
به نظرم سرنوشت Deep Silver به این E3 و بازی جدیدش گره خورده…
به نظر من که ارزش داره قیمتش بزودی خیلی افت میکنه عین Order یا Unity و غیره
…………………………
پس چی شد؟! 😀
۶؟ 😐
باور کنید خیلی خیلی در حقش لطف کردید 😀
من شخص خودم همه پسند هستم!هربازی ای بیاد بازی می کنم وازش خوشم میاد!و کاری هم به منتقدان نداشتم…
ولی دیگه این بازی لقب اش.غالم واسش کمه…..
تیراندازی هیچ حسی بهت دست نمیده!
کنترل و … اسلحه هایش هم که نگو یه فاجعه است!
گرافیک شبش هم چیزی نمیشه دید توش….
کنترل شخصیت تو PC یه افت.ضاحه
مشکلات فنی اش هم بماند…
به نظرم ارزش یه بار تجربه کردن هم نداره….
من میخوام به عنوان اولین بازی ای که رو PS4 اجارش میکنم بگیرمش ببینم چقدر افتضاحه 😀
پشیمون میشی :دی
از عکس های بازی خوشم امد شاید تجربه اش کردم به نظر بازی بدی نمیاید
این بازی پتانسیل بالایی برای موفقیت داشت.
ولی حیف دست کار بلد نیفتاد.
:-(( :-(( :-(( :-((
جز بزرگ ترین نا امیدی های نسل
دوستان یه سوال؟
ریجن استیم هم مثه psn , xlive مهمه؟
کشورو هی میزنه ایران چطوری عوضش کنم؟
ریجن برا xlive مهم نیس
پس pal و ntst داستانش چیه؟
من از عاقبت ghost warrior 3 میترسم .به این ربطی نداره ها
بخاطر گیم پلی میگم که اوپن ورلد شده . میترسم خوب از اب در نیاد
برو نمره های داغون سری قبل ببین دیگه نگران نباش
از بازی ای که اینهمه دست به دست شد انتظاری بیشتر از این نمیشه داشت.به نظرم اگه از همون اول مراحل ساختش تو یه استودیوی ثابت انجام میشد،سازنده ها میتونستن روش تمرکز کنن و نتیجه بهتر از این بود.ولی بازم خداییش ارزش یه بار تجربه رو داره.من میخرمش 😎 😎 😎
از اون بازیاس که اگه میخریدمش بعد از یک ساعت تجربش هرچی فح.ش بلد بودم نثار سازندش میفرستادم
هیچ چیز جالبی نداره مخصوصا اینکه تو اون فضا اول شخصه
تنها بازی بود که با اشک ریختن تمومش کردم به خدا سر tlou اشک نریختم تا سر این بازی لامصب سازنده ها مررحله هارو یه جور طراحی کردند که آدم حالت تهوع بهش دست میده وقتی بازی میکنه
نمیدونم با این که اینقدر اشغاله علاقه ى خواسى به این بازى دارم ولى خیییییییییلى گیم پلیش خسته کننده ست برا لالایى خوبه وقتى خوابتون نمیگیره بازى کنید خوابتون مى گیره :smirk: :smirk:
یکی از مسخره ترین بازی های امسال بود
یه چیز بزرگ بازی رو یادتون رفت بنویسید تو مقاله که خود کارگردان بازی گفته بود وقتی یه جا بایستید مثلا آبی رو زمین ریخته شده باشه بعد یه مدت بخار میشه .به به عجب کار بزرگی کردن خخخخخخخخخ
به جای پرداختن به جزئیاتی که بدرد آخر عاقبت بازی نمی خوره بهتر بود وقت روی محتواش می ذاشتن 😐
اصلا باورم نمیشه که home frint، ۶/۱۰ گرفته
نسخه قبلیش که نسخه خیلی بدی هم نبود
نسخه ی قبلیش خوب هم نبود. منتقدها نظرشون این بود که داستان و مضمون بازی جالبه.
میتوست بازی خوبی بشه اما کلا گ.ن.د زد
مگه در انتهای بازی سازنده چه پیامی گذاشته؟!
رئال مادرید قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه 😐 این کامنت برا سایت دیگه بود 😛 😛 😛 😛 :-* :-*
مگه این بازی قرار نبود توسطcrytek ساخته شه؟؟
آقا سایت همسایه watch dogs 2 معرفیش رو گذاشت -_- مثل اینکه برادر زاده ی آیدن بزرگ شده و رفته سانفرانسیسکو و تاریخ انتشارش ۲۵ ابانه 🙂 یوبی که منو شدیدا هایپ کرد با اون تیزرش :hypnotized: :hypnotized:
از مقایسه با بازی های هم سبک که نفرمایید به خصوص کال اف دیوتی که با اینفینت وار شورشو در آورده من هوم فرانت رو همزمان با مافیا ۳ انجام دادم که از مقایسشون با هم به این نتیجه رسیدم که اغراق کردین!وقتی مافیا ۳ باگیه که مقداری بازی لابلاشه هوم فرانت اونقدر ها هم بد نیست!
زیاد روی مقاومت جبهه گرفتید.هر کی اگه باگ ها و تصادف های مصنوعیه مافیا ۳ رو تحمل کرده اینم تحمل می کنه!بعد ۳ ماه این اولین عنوان اول شخصیه که بازی می کنم!
ی نکته ی باحال این “توهم عظیم” {اسم اصلی ی گیم} این بوده که تو استیم قیمتش ۶۰ دلااااار بود در ابتدا
حالا شده ۶ دلار بازم طالب نداره !
همین نشونه واسه درک ساختار گیم و نتیجه ی نهایی کافیه
و
ی پیام واسه گیمراس:
کِ آقا با تبلیغ و لایک اگه شلوغش نکنیم این همه قیمت بازی ها خوف نمیشه..