Dishonored 2 – توضیحات سازندگان در رابطه با سیستم آشوب و پایانها
Dishonored 2 همانند بازی اول، دارای پایانهای متفاوتی است که بر اساس انتخابهای بازیکن و میزان هرج و مرجی که به راه میندازد آزاد میشوند. این سیستم در بازی جدید همچنان برقرار است و نسبت به قبل نیز پیچیدهتر شده است. برای مرور توضیحات سازندگان پیرامون این مهم، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
پایان Dishonored 2 بر اساس اقدامات بازیکن که در سیستم آشوب (chaos system) ثبت میشود شکل خواهد گرفت. هاروی اسمیت به عنوان کارگردان بازی نامبرده، در جدیدترین صحبتهای خود با سایت Gameinformer میگوید:
ما پایانهای بیشتری را داریم که بر اساس شاخههای مختلف فعالیتهای بازیکن در دنیا هستند؛ اینکه او چه کسی را حمایت کرده و چه کسی را حمایت نمیکند، چه کسی را میکشد و چه کسی را نمیکشد، که در نهایت ما پایان مثبتگرایانه و یا منفی هر یک از آنها بر اساس میزان آشوب را داریم.
پس سیستم آشوب بدین شکل عمل میکند. همچنین میزان اینکه چه میزان آلودگی مگس خونی در سطح شهر وجود دارد و یا اینکه چه میزان تعداد افراد نیروی Grand Guard در منطقهای از شهر زیاد است نیز به همراه برخی دیالوگها تاثیرگذار خواهند بود. جملاتی که شخصیتهای Corvo و Emily استفاده میکنند گاهی بر این اساس تغییر خواهد کرد. ما سه درجه آشوب داریم: کم، زیاد و بسیار زیاد. ما به شیوهای پویا در اول هر ماموریت، سیستم اخلاقی را برای شخصیتهای اطراف شما پیاده میکنیم؛ اکثر آنها کسانی هستند که شما گناهکار خطاب میکنید و سزاوار میزان خاصی از آشوب هستند.
دسته کوچکی نیازمند آشوب بیشتری هستند. یک دسته دیگر قاتلین قلمداد میشوند که لیاقت آشوب کمتری دارند چرا که برخی مردم فقط نیاز دارند دست به قتل بزنند. در پاسخ به بازخورد بازیبازان، این روش کاری متنوعتری است و در عین حال ما به ارزشهای خود پایبند میمانیم و فقط میگوییم “اگر همه را در خیابانها قتل عامل نکنید، تاثیر مخرب کمتری بر روی این دنیا خواهید گذاشت”.
پایان بازی دارای یک سیستم جایگشتی است پس با این حساب، تکههای متعددی در پایان نشان داده میشوند که برخی دو وضعیت، پنج و یا حتی بیشتر دارند. در نهایت تمامی آنها جایگشتهای آشوب کم/زیاد دارند و در برخی نقاط جایگشت آشوب بسیار زیاد وجود دارد.
کسانی که اولین Dishonored را بازی کردهاند، قطعا وسیلهای به نام Heart را به یاد دارند که از شخصیت Outsider قابل دریافت بود و به آنها اجازه میداد که اطلاعات گوناگونی را از شخصیتها دریافت کنند. این وسیله دوباره بازگشته است و نسبت به قبل نیز بهبود یافته. اسمیت در این باره میگوید:
اوایل ساخت ما با خود گفتیم که اینبار پشتیبانی از Heart را بهتر کنیم زیرا مردم در بازی اول بسیار از آن لذت بردند. بعضی از بازیکنان بودند که در عنوان اول، کل بازی را بر اساس گفتههای Heart به پیش برده و تصمیم میگرفتند که چه کسی را بکشند. اینبار این دستگاه حتی درستتر از قبل هم کار خواهد کرد و با نشانه رفتن آن به سمت افراد، میتوانید اطلاعاتی را در رابطه با اخلاق و اینکه آیا فرد مورد نظر یک انسان ارزشمند است یا خیر را دریافت کنید.
Dishonored 2 که با موتور Void Engine (نسخه تغییر یافته idTech) در دست ساخت است، در ۱۱ نوامبر (مصادف با ۲۱ آبان) برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر میشود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- سونی ۳۱۹ میلیون دلار از سهام Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، را خریداری کرد
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
بی صبرانه منتظرم امیدوارم شمشیر زنیش(اصطلاحشو نمیدونم ولی میگم swordplay) بازی پیشرفت چشمگیری نسبت به dishonored قبلی داشته باشه
combat system
من امیدوارم بیشتر رو هوش مصنوعی نگهبان ها کار کنن چون دیس انرد کیفش به مخفی کاریشه..تو ایکس ۳۶۰ یه اچیومنت داشت بازی رو تموم کنید بدون این که کسی رو بکشید یکیش این بود بازی رو تموم کنید بدون این که دیده شین!
یه بازی که حوصله باید داشته باشی برای بازیش و تنها بازی کنی تا کسی مزاحم تو نشه و تو بازی غرق بشی
“به آتش کشیدن کل شهر و قتل عام تمامی افراد، چندان پایان خوشی را برای شما رقم نخواهد زد” –> ولش کن من میخوام دریایه خون راه بندازم 😀 😀
Bethesda مثل همیشه متفاوت و عالی … Dishonored قبلی به نظر من شاهکار بود …
راستی بالاخره صدای Corvo رو میشنویم … ولی صدا پیشه ی Corvo منو شکه کرد … صدا پیشه corvo همون صدا پیشه codsworth تو Fallout 4 … همون رباتس که خونه رو ول بازی تمیز می کنه … جالبه
نسخه اولش شاهکار بود
امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاد و ارزش تکرار داشته باشه(مثل نسخه قبل)
و شاید کار جالب نسخه قبل این بود ک نمیتونستی همه قدرت ها رو باز کنی ک باعث میشد چند بار بازی رو تموم کنی
با نسخه اول که خیلی حال کردم امیدوارم این نسخه هم بتونه مثل نسخه اول بترکونه
خیلی منتظرشم،فقط تنها ایرادی که نسخه قبل داشت این بود که بازی new game+ نداشت و نمیتونستی برای بار دوم بازی رو با همه آپگرید ها شروع کنی
حالا عشق بیش از اندازه ی من به بازی به کنار….
daud کاشکی بیاد خیلی عاشق شخصیتش بودم : (
من نسخه قبلی این بازی رو بازی نکردم لطفا بگین چطوریه که ببینم ارزش بازی کردن داره یانه یعنی درواقع خوشم میاد یانه چون اگر سبک thief باشه من بازیش نمیکنم چون از دف متنفرم
حالا چه مثبت تموم شه چه منفی من که همرو میکشم. 😀
@old school عزیز.
این بازی رو به هیچ وجه با بازی thief مقایسه نکن چون گیم پلی جذاب و سیستم مخفی کاری باحالی داره.شخصیت پردازی جالبی هم داره
اصلا از این دلسرد نمیشی.
دمت گرم بجای اینکه مثل بعضی ها که کامنت منو نخونده منفی دادن جواب منو دادی ممنون :yes: :yes:
دارم لحظه شماری میکنم برا انجام این شاهکار :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: