لاکپشتهای بیجان!| نقد و بررسی Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants In Manhattan
ساختن بازی از روی فیلم، انیمیشن، کمیک و … هم برای خودش داستانی دارد. در اکثریت موارد این پروسه مخصوصا اگر مربوط به فیلمهای سینمایی باشد به یک شکست ختم میشود و البته گاهی هم باعث خلق عناوین بینظیری مثل ۳ گانه آرکهام میشوند. اما به طور کلی نسبت به فیلمبازیها و بازیفیلمها یک دید منفی بین منتقدین وجود دارد و به نوعی معتقدند “همه فیلمبازیها و بازیفیلم ها افتضاح هستند مگر این که خلافش ثابت شود”. ولی در مورد بازیهایی که از روی کمیک یا انیمهها ساخته میشوند وضعیت بهتری وجود دارد و عناوینی مثل ناروتو و One Piece و … طرفداران خاص خود را در سراسر دنیا دارند و بازخوردهای خوبی را نیز از سوی منتقدان دریافت میکنند. البته در این مطلب به طور خاص، صحبت از عنوانی است که بر اساس یکی از محبوبترین سریهای کارتونی و انیمیشنی که از سالهای دور تا به امروز همراه بوده است یعنی “لاکپشتهای نینجا” یا همان “Ninja Turtles” ساخته شده است و اتفاقا قبل از انتشار بازی با توجه به نام سازنده بازی یعنی پلاتینیوم گیمز امید زیادی به موفقیت آن میرفت. حال به تازگی این عنوان منتشر شده است و از معدود عناوینی است که هنوز برای کنسولهای نسل هفتم نیز در دسترس است و آنها را از یاد نبرده است.
حال این که آیا این بازی با نام Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants In Manhattan موفق شده است که بازخوردهای مثبتی را دریافت کند یا خیر، مقولهای است که میخواهیم در این مقاله به آن ورود کنیم و از زوایای مختلف به این بازی نگاه کرده و آن را بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید تا با المانهای مختلف این بازی و چگونگی و چرایی شکست یا موفقیت آن آشنا شوید و حتی در مورد تجربه کردن یا نکردن آن تصمیم بگیرید، در ادامه با نقد و بررسی Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants In Manhattanبا بنده و وبسایت تحلیلی -خبری گیمفا همراه شوید.
معرفی یک بازی لاکپشتهای نینجا که توسط استودیو پلاتینیوم گیمز ساخته میشود بسیار هیجانانگیز بود، هم به دلیل تجربه بالای این سازنده در Hack ‘n Slashهای خوشساخت و هم به دلیل بازخوردهای مثبت عنوان Transformers: Devastation که اخیرا توسط این استودیو ساخته شده بود و بازی لذتبخشی از کار درآمده بود. به کارگیری فرمول آشنا و موفق پلاتینیوم گیمز بر روی یک سری کارتونی نوستالژیک، به نظر بسیار عالی و سورپرایز کننده میآمد و حتی به نظر میرسید که این عناوین پتانسیل تبدیل شدن به یک سری بازی چند شمارهای از لاکپشتهای نینجا را نیز دارند.
اما متاسفانه Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants In Manhattanبه هیچ وجه نتوانسته است تا از آزمونهایی که Transformers: Devastation از آنها عبور کرده بود، با موفقیت بگذرد و با یک گیمپلی به هم ریخته و سرهم بندی شده باعث میشود تا سفر نوستالژیک بازیباز در نطفه خفه شود.
پلاتینیوم گیمز در این بازی برای موفقیت، بر سیستم جاخالی دادن و ضد حمله زدن تکیه کرده است ولی این المانها به قدری ضعیف و سرهم بندی شده در بازی قرار گرفتهاند که وقتی آنها را انجام دهید چنان ملغمه گرافیکی عجیب و غریبی در صفحه بازی ایجاد میشود که امکان ندارد بتوانید بعد از انجام آنها اکشن را ادامه دهید. تصور کنید که ۴ لاکپشت گندهبک در صفحه نمایش هستند و حملات هر کدام کلی افکت و نور، آن هم در محیطی سلشید دارد و دوربین بازی هم به شکلی حرکت میکند که شما تنها یک شلم شوربای گرافیکی را در تصویر مشاهده میکنید و دکمه ها را میفشارید تا اتفاقاتی بیافتد!
وقتی که یک دشمن جلوی دوربین را میگیرد یا در ناحیهای قرار میگیرد که از دسترس ضربه زدن خارج است شخصیتهای بازی شروع به زدن یکدیگر میکنند. تلاش برای تمرکز کردن تنها بر روی یک بخش از صفحه نیز فقط یک تمرین بیهوده و عبث است که در عمل کاربردی ندارد و در نهایت همه چیز با هم قاطی میشوند. المانهای بالانسکننده بازیMutants In Manhattan هرکدام نسبت به دیگری مزیت و برتری دارند و خودشان هم بالانس نیستند! این باعث شده است تا کل بازی نتواند به آن شکلی که قرار بوده است باشد، باشد.
مبارزات بازی فاقد هر گونه وزن و عمقی هستند. دشمنان بازی حتی همان سربازان پیاده معمولی انگار که ضربه گیر دارند و به مانند اسفنج عمل میکنند زیرا وقتی که ضربه میخورند هم انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است و از جایشان تکان نمیخورند. هر مبارزه معمولی در بازی دقیقا به مانند این است که قصد کنید یک درخت بلوط را با یک تبر دستی کوچک قطع کنید و باور کنید که این سختی (اگر بشود آن را سخت قلمداد کرد) ذرهای هم مانند سختی در عناوینی مثل سری سولز نیست بلکه کوچکترین لذتی هم ندارد.
باسها از این هم بدتر هستند. آنها نه یکی و دوتا بلکه ۷ خط سلامتی دارند (واقعا ۷ تا جون دارن!) که هر یک از قبلی دیرتر خالی میشود و خودتان تصور کنید چه وضعیتی پیش میآید. آنها نیز با ضربات شما اصلا از جای خود تکان نمیخورند و هیچ اتفاقی برایشان نمیافتد، تازه در وسط حملات شما آنها قدرت خود را جمع میکنند تا ناگهان حملات خود را که به طرز مسخره ای نابود کننده است، انجام دهند و ممکن است با یک ضربه کار شما را بسازند. با این حساب گمان میکنم متوجه شدهاید که باس فایتهای این بازی چقدر فرسایشی و آزاردهنده هستند .هر کسی نمیتواند مانند میازاکی افسانهای بازی دشوار و در عین حال فوقالعاده لذتبخش بسازد.
جالب اینجاست با وجود این که حملات دشمنان بسیار قدرتمند هستند ولی بازی اصلا سخت نیست. لاکپشتهای نینجا میتوانند به طور مداوم و بینهایت دفعه یکدیگر را بازیابی (Revive) کنند و حتی اگر یکی از آنها قبل از این که یار خودی به او برسد “بمیرد”، تنها چند لحظهای بیرون از بازی میماند و سپس با خط سلامتی کامل دوباره به بازی بازمیگردد! بازی واقعا دشوار است اما از این نظر که بسیار دشوار است بازی را ببازید! در کل باید گفت گیمپلی بازی کوچکترین حس جاذبه ای ندارد و هیچ گونه احساس رضایتی در بازیباز ایجاد نمیکند. فقط شما باید به صورت پشت سر هم دکمه ها را بفشارید تا زمانی که برنده شوید!
بازیباز در بازی تشویق می شود که به طور مداوم از مهارتهای Ninjitsuاستفاده کند که تنها راهی هستند که میتوان مقدار آسیب قابل توجهی را به دشمنان وارد کرد و با تعویض کردن از یک لاکپشت به لاکپشت دیگرو ….. کردن آنها قبل از این که بخواهیم صبر کنیم تا نوار Cooledown آنها مجددا پر شود، انجام میشوند. البته اصلا غیر معمول نیست که ناگهان در بازی مشاهده کنید که یک باس بعد از این که شما این فنون را به درستی و در جای مناسب اجرا کردید قبل از برخورد ضربه، ناگهان از دسترس شما و ضربه خارج شود و آسیبی نبیند، زیرا Mutants In Manhattan کاملا بر این اساس ساخته شده است که کاربرانش را در هر لحظه ای که ممکن است، ناکام و ذهنیت آنها را نسبت به بازی خرابتر کند.
تقریبا تمامی مراحل بازی به یک شکل پیش میروند. شما در یک بخش کوچک ازیکجهانبزرگ که اغلب خالی از جزییات هم هست قرار می گیرید و باید کل دشمنان ان منطقه را از بین ببرید و به بخش بعدی بروید و دقیقا همین کار را مجددا انجام دهید، و یا این که یک سری ماموریت تکراری و خسته کننده در قالب ماموریتهای”فلان چیز را بردار و فلان چیز را بگذار” را بایستی انجام دهید. وقتی که تمامی این کارهای تکراری را در هر مرحله انجام دادید به یک باس میرسید و باید با او مبارزه کنید.
باسها در هر مرتبه مبارزه دقیقا مانند دفعه قبلی و با یک الگوی کاملا ثابت و قابل یادگیری عمل می کنند. دور محیط میچرخندو در حالی که شما در حال تلاش برای کم کردن از نوارهای سلامتی آنها هستید، حملات شما را جاخالی میدهند و رد میکنند و ضربه میزنند. شاید بگویید که خب این کار همه باسها در تمام بازیهاست اما اینجا حتی حرکت کردن و مسیر حرکت یک باس نیز در دفعات مختلف تقریبا تغییری نمیکند و یکسان است، حال شما این را با الگوی حملات باس ها در دارک سولز مقایسه کنید.
تنها یک مرحله در اواخر بازی هست که متفاوت از بقیه است اما خوشحال نشوید. میدانید چرا؟ زیرا این مرحله از آن جهت متفاوت است که در آن باید پشت سر هم با باسهایی که تاکنون در بازی با آنها مبارزه کردهاید مجددا بجنگید! خیلی مسخره است، نه؟ واقعا نمیتوانم توضیح دهم که این مرحله چقدر غمانگیز و عاری از هر نوع هوش و ذکاوت است. حتی نمیتوانم کلمهای بیابم که کاملا حق مطلب را در مورد مرگ خلاقیت و درماندگی سازندگان بازی که در این مرحله مشهود است، ادا کند.
در مقوله نقد وبررسی حرفهای بازیها،اصولا نباید یک بازی یا سازندگان آن را “تنبل” خطاب کرد زیرا هر چقدر هم که یک بازی در اوج ضعیف بودن باشد باز هم مقدار زیادی وقت و تلاش پای ساخت آن هزینه شده است، اما با این وجود، Mutants In Manhattan حسی مثل این را منتقل می کند که سازندگان بازی در پلاتینیوم گیمز در تعطیلات بوده اند و با بیحوصلگی، حداقل فعالیت لازم را برای ساخت سرسری یک بازی لایسنس شده با جلوه های بصری که رنگ و بوی کهنگی دارند، انجام دادهاند.
بازی از لحاظ گرافیک و جلوههای بصری بسیار سطح پایین است و با محیطهای نخنما شده و انیمیشنهای ضعیف که با افکت بلور کارتونی پوشیده میشوند، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. علیرغم گرافیک سیل شید بازی، بسیاری از افکتها غیر منطبق با این سبک گرافیکی به نظر میرسند، مانند نقاشیهای دو بعدی جرقهها و انفجارها که در بازی وجود دارند.رنگها در بازی بسیار خشک و مرده هستند و حتی خود لاکپشتها نیز که شخصیتهای اصلی بازی هستند و باید حس زندگی و روشنایی داشته باشند هم آنچنان خوشرنگ و جذاب و سرحال به نظر نمیرسند.بازی در تمام پلتفرمها حتی پیسی نیز روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل است.
هوش مصنوعی بازی به طرز خندهآوری ضعیف است. دشمنان اغلب دایرهوار دور خود و دور هم میچرخند و به در و دیوار میخورند و لاکپشتهایی هم که توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند بی مهابا به جلو میروند و خود و شما را به خطر میاندازند و یا برعکس گاهی طور رفتار میکنند که که انگار آمدهاند پیکنیک و اصلا خبری از مبارزه و دشمنان نیست! یکی از موارد مسخره و خندهداری که برای من پیش آمد این بود که یک بار مجبور شدم از مبارزه کنار بروم و هیچ کاری نکنم زیرا همه دشمنان و یاران من و … داشتند دقیقا روی آتش با هم مبارزه میکردند و من وقتی روی آتش میرفتم آسیب میدیدم و سریعا از خط سلامتیام کاسته میشد به همین خاطر مجبور شدم بروم کناری بایستم و مبارزه بروبچههای هوش مصنوعی عزیز را تماشا کنم!
یکی دیگر از نکات احمقانهای که در بازی وجود دارد رفتار یاران شما که توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند است که انگار قصد دارند کاری کنند که حتی یک لحظه هم مبادا از بازی لذت کوچکی ببرید، مثلا ناگهان به سمت شما و دشمنی که دارید او را میکشید میپرند و وی را میکشند تا امتیاز “kill” شما را بدزدند.! دیگر بقیهاس را خودتان تصور کنید.
متاسفانه حتی داستان این بازی نیز در حدی نیست که بتواند آن را کمی نجات دهد و به رستگاری برساند. البته این را از همان زمانی که فهمیدم پلاتینیوم گیمز داستان بازی را بر اساس کمیکهای IDW قرار داده است، تا حدود زیادی میدانستم. دیالوگهای بازی بسیار بسیار سطح پایین و بی ارزش است، داستان هیچ جذابیتی ندارد و در تمامی مراحل توسط آپریل روایت میشود که بسیاری از جمله ها را بارها و بارها و بارها مجددا برای ما تکرار میکند و گاها حرفهایی را می شنویم که همین دو دقیقه پیش هم شنیده بودیم.
یک مورد دیگر که من هنوز هم نفهمیدم باگ بود و یا از عمد به این شکل در بازی قرار گرفته بود این است که بعد از ۳ مرحله بیربط به هم، هر ۳ بار یک کاتسین تکراری پخش شد! واقعا دیگر این مدلی را ندیده بودم !
شدیدا به دنبال این هستم که شخصی را که جوکهای بازی را نوشته است پیدا کنم و به وی مبلغی پرداخت کنم که دیگر جوک ننویسد و از آن مهمتر، دو برابر به کسی که دیالوگهای مایکلآنجلو را نوشته است پرداخت کنم که وی دیگر کلا هیچ چیزی ننویسد! به قدری صحبتها و شوخیها در بازی مسخره است که باعث میشود تمامی کاتسینها و صحنههای صحبت کردن را رد کنید.
همچنین بخش همکاری چند نفره آنلاین نیز در بازی وجود دارد که تنها نیاز شما را به سوئیچ کردن بین شخصیتها از بین میبرد و کار خاص دیگری در جهت رفع مشکلات بازی انجام نمیدهد. باسفایتها در حالتی که تمام مشغول یک بازی چند نفره هستید طولانیتر میشوند. مثلا در باس فایت Rocksteady که من مشغول بازی با ۳ نفر دیگر بودم، این مبارزه تبدیل شد به باسفایت Rocksteady و Bebop زمان مبارزه را دو برابر کرد و آن را از یک مبارزه خستهکننده در حالت تکنفره تبدیل به یک مبارزه ازاردهنده کرد. به واقع باید بگویم دلیل بسیاری از کارهایی را که سازندگان در این عنوان انجام دادهاند را نمیتوانم بفهمم.
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants In Manhattan یکی از آن قبیل عناوینی است که با وجود تمامی نکات منفی و ضعیفی که دارد و با این که یک بازی کاملا متوسط رو به ضعیف است، ولی نمیتوانم بگویم که به هیج وجه آن را به شما توصیه نمیکنم زیرا بر خلاف برخی بازیها که شاید با این که بسیار بسیار ضعیف هم نباشند از آنها متنفر میشویم، باید بگویم که اصلا حس تنفر از این بازی ندارم واصلا نمیتوان گفت بازی نفرتآنگیزی است. این عنوان معجونی است از ضعفهای بسیار زیاد و یکی دو مورد مثبت که در مجموع بازی ضعیفی را شکل دادهاند که به طرز عجیبی به حد ضعفهایش نفرتآنگیز نیست. در کل انتظار من و البته صنعت بازیسازی از استودیو پلاتینیوم بسیار بالاتر بود و با کار کردن درست بر روی این بازی، میتوانست آن را به سطح بسیاری از عناوین قدرتمند خود برساند ولی حیف که چنین اتفاقی نیافتاده است.
اگر در یک کلام بخواهم حس خود را در مورد این بازی بیان کنم باید بگویم “من از این بازی سراسر ضعف و کاستی و اشتباه، به طرز عجیبی متنفر نیستم!”. به هر حال تصمیمگیری در مورد خرید یا عدم خرید این عنوان بر عهده شماست. اگر عاشق لاکپشتهای نینجا هستید که خودتان قاعدتا در تجربه بازی شک نخواهید کرد ولی اگر هر گونه بازی بهتری را دارید که با آن وقت بگذرانید، بهتر است سراغ همان بروید و وقت خود را پای Mutants In Manhattan هدر ندهید. Mutants In Manhattan عنوان بسیار ضعیفی است که هرگز آن را دوست نخواهید داشت و هرگز عاشق آن نخواهید شد، فقط شاید از آن متنفر نشوید که این بهترین حالت ماجراست. در مجموع باید بگویم که از پلاتینیوم گیمز انتظار بسیار بیشتری میرفت هرچند که کاملا مشخص است این بازی را با عجله و به صورت سرسری ساختهاند.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
به به !
ایدن چی میگفتی در مورد این بازی 😀
:)))))
___
واقعا با توجه به اینکه سازنده، مهد اساتید شرقی هست ، به موفق شدن این نسخه امید داشتم ولی اصلا در حد انتظارات ظاهر نشد، به امید موفقیت لاک پشت های بی جان…
نمره ى ۶ زیادشه واقعا…
صبر کن فکر کنم.آها!هنوز سر حرفم هستم “آنچارتد کیلر”(شوخی)
یعنی وقتی اومد بازیش کردم بعد دو ساعت حذفش کردم اشغال تر از اشغال!
رو ۳۰ فریم قفله با این گرافیک مزخرفش.سبک مبارزاتش تکراریه.هوش مصنوعیش ضعیفه.مراحل رو الکی کش دادن اون وقت فقط ۴ ساعت گیم پلی داره. 😐
ممنون آقا سعید
ممنون ازت ایدن جان.
ولی اون نسخه که یوبی ساخته بود به نظرم بهترین نسخه این سری تو ده سال اخیر بود
دقیقا، ساخته ی یوبیسافت از تمامی بخش ها کامل تر از بقیه ی TMNT های دیگر بود، برترین در این سری…
با اینکه بهترین در سری بود ولی بدترین بازی در سابقه یوبی سافت مونتریاله :-/
امیدوارم اگه قراره TMNT ساخته بشه یوبی بسازتش چون لاقل سرگرم کننده بود :-(( 😀 😉
پس شما هنوز نسخه کونامی شو بازی نکردید که اینو میگید
اتفاقا من تمام نسخه های کو.نامی رو بازی کردم.
بهترین نسخه به نظر من همون بازی یوبی بود البته متاش پایین شد ولی دو تا نسخه دیگه ساخت که یکیش متای ۶۷ گرفت و بالاترین متای ثبت شده برای این فرانچایزه.بعد هم نسخه سومی که کو.نامی ساخت با اسم mutant nightmare .نسخه های کو.نامی هم متاشون دور و بر ۵۰ بود.اکتیویژن کبیر هم که با متای های ۲۵-۴۵-۳۵ این فرانچایز رو از اشغال به ابر اشغال تبدیل کرد.
البته اینا به کنار نسخه های سگا واقعا بود عالی بود :inlove: :inlove:
پ.ن:من تمام نسخه هایی که برای pc اومده بود بازی کردم و از نسخه های کنسولی فقط موتانت نایتمار و بازی های سگا رو با شبیه ساز اجرا کردم.
آره بابا. درسته متاش پایین بود ولی غیر قابل تحمل نبود. خودم بازیش کردم بهش ۶٫۵ میدم ( قدیمیه)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دوستان تو سبک moba دوتا ۲ رو پیشنهاد میکنید یا league of legends? ?:-) ?:-)
خیلی ممنون میشم جواب بدین 😉
league of legend عالیه
lol پرطرفداره ولی به dota نمیرسه.
نه دوتا چرته.lolبهتره داداش از دوتا هم برطرفدار تر
حاجی دوتا رو داری با lol مقایسه می کنی؟ هیچی دوتا نمیشه شک نکن
هیچی لول نمیشه.برطرفدار ترین بازیه انلاینه
خب الان دارم LOL رو دانلود میکنم چون دوستام هم لول بازی میکنن.
میشه تو بازی فرند هامو اینوایت کنم که بتونم با هاشون بازی کنم ؟ ?:-)
اره میشه داداش
دوتا مسابقات جهانی داره و البته خیلی سخته.
من دو ساعت بازی کردم یه هیرو از دشمنا رو هم نتونستم بکشم دیگه بازی نکردم 😀 باید نزدیک ۱۰۰ ساعت بازی کنی تازه بفهمی چی به چیه.
فکر کنم lol آسون تر باشه.
پس شما نسخه کونامی شو بازی نکردید که اینو میگید
لطفا تایید کنید 😉
من بهش امید داشتم ولی متاسفانه نشد
مارو ادد کنید لطفا انچ بزنیم mobin- vip
لاک پشت های بی جان :rotfl:
نقد الان خوندم عالی بود
متشکرم از شما. لطف دارید.
اقا سعید نقدتون عالی بود 😀
خیلی ممنونم ازتون.
نقد توپی بود سعید جان.. ممنون. انتظارم از پلات بیشتر بود. به نظرم ی پروژه فرعی بود براشون. بخاطر بانو بایونتا بخشیدمشون! امیدوارم دیگه تکرار نشه
متشکرم محمد جان که همیشه لطف داری. اره این بازی رو روش وقت نذاشتن
پتانسیل این بازی حتی از بتمن هم بیشتره! واقعا این بازی زیر دست سازنده های بی لیاقت داره له میشه! هیچ وقت روی این بازی سرمایه گذاری بزرگ انجام ندادند وگرنه الان وضعیت ۳۶۰ درجه فرق میکرد،واقعا حیف…
۳۶۰ درجه 😐 😐 😐
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :yes: :yes: :yes:
۳۶۰درجه معنیش اینکه بعد از این همه پول و سرمایه گذارى دقیقا وضعیتش مثل قبل بشه :-/
یعنى یه دور کامل میخورد دوباره همین میشد؟
میخوای بیام باهات مثلثات کار کنم 😐 ؟
پتانسیلی که لاک پشت های نینجا داره هیچ بازیه دیگه ای نداره.
بعله اینم از انحصاری x one
خخخخ بعله بعله
میانگین متا کل انحصاری های ایکس باکس وان به گرد پای متای انچارتد نمیرسه
خخخخ
این مولتی پلتفرمه 😐
هولى شت … بعله اینم از انحصارى xbox 1 …چیزى مى زنى ؟؟؟ :pill: :pill: :pill:…موندم اون یکى مثبتو کى بهت داده
هشدار !!! هشدار!!!
ن.و.ب ها در همین نزدیکین
دوستان برا شما مثبتا نشون داده میشه؟
نه.
خوشبختانه منفی ها هم نه 😀
خوش شانسی ایدن مگه نه ؟ :rotfl:
الو خدا….این چیه خلق کردی؟
تو بی شعوری که میگی این انحصاریه.بعدشم میانگین نمرات انحصاری های xbox از sony بیشتره.لطفا یه سری هم به سایت متا بزنید.
ممنون بابت مقاله سعید جان :yes: انقدر حال میکنم یه بازی بد رو بکوبی و داغونش کنی 😀 یعنی سازنده بازی هم مقاله رو بخونه متوجه میشه که گند زده :rotfl:
اتفاقا زیاد نمره داده آقا سعید 😀
۲ براش زیاد بود.
نه والا اونقدر هم بازی بدی نبود. میشد یه لذتی ازش برد مخصوصا اگر مثل من از بچگی با این لاک پشت ها خاطره داشته باشید.
خیلی متشکرم ازت. لطف داری یاشار جان
معلومه که بدجور خراب کرده و لیاقت این بازی خاطره انگیز خیلی بیشتر از این حرف هاست ولی حیف
عالی بوداقا سعید مثل همیشه :yes: :yes:
خیلی از شما متشکرم microsoft.xboxone عزیز. لطف دارید مثل همیشه.
بله واقعا همینطوره
من که لاک پشتهاى یک و دو رو روى ps2 میزدم چند بار تمومش کردم اونم با دوستان خیلى باحال بود بخش co-op ولى خب بعدش دیگه هیچکدوم ًاز نسخه هاى جدید رو خوشم نیومد
من مطمئن بودم این بازى همین دوروبرا باشه
آقا سعید خسته نباشى!عالى
خیلی متشکرم از شما. نظر لطفتونه. مرسی از نظرتون.
جناب آقابابایی خسته نباشید. نقد جذاب و دلنشینی بود؛ اگر چه دیگه به نوشتن این جور کامنتها عادت کردیم و خلاصه همیشه مقالاتتون اونقدری جذابیت داره که وقتی مقدمه رو میخونی تا تهش بری!
اما بنده یه انتقاد کوچیک دارم نسبت به کلیت مقاله! بهنظرم یک بازی اون هم با این همه نکات منفی و اشکالات مسخره (!) که توی نقد گفته شد، به هیچ وجه لایق میانگین ۶ نیست! من دقیقاً تمامی مقاله رو مطالعه کردم، اما متأسفانه کوچکترین نکتهی مثبتی (نه اونقدری که بشه بهش نمره ۶ داد) رو توش ندیدم. وقتی به آخر نقد رسیدم انتظار داشتم یک نمرهی بسیار کم رو ببینم که اینطور نشد. ضمن اینکه توی نکات مثبت مقاله هم، چیزایی رو عنوان کردید که از نظر بنده اصلا هم نکتهی مثبتی نیستن! اینکه مبارزات فقط در برخی مواقع جذاب میشه، اصلا نکتهی مثبتی نیست. علاوه بر این کجای استایل هنری بازی زیباست؟! :drool: حالا اگر هم نکات مثبت رو قبول کنیم، میبینیم که نکات منفی حداقل دو برابر نکات مثبت هستن! پس میانگین نمرهی مقاله باید زیر ۵ باشه که اینطور نیست…
در کل نقد بسیار خوبی بود و بنده شخصاً از تجربهی ۱۰ دقیقهای که خودم از بازی داشتم، عبداً راضی نبودم… خسته نباشید جناب آقابابایی :inlove: :rose: :heart:
بابا بنده خدا خواسته یه لطفی کنه دیگه ( حتما دلش سوخته، منم جیگرم کباب شد) شما سخت نگیر این بازی ۳ هم زیادشه!!
درود بر شما. خیلی متشکرم از نظرتون و این که وقت گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید.
عرض کنم بعه حضورتون که اصلا به نظرتون ایرادی وارد نیست و حقیقتش اینه که نمره بازی به نظر خودم هم ۵ بود ولی به همین دلیل که کودکیم با این لاک پشت ها گذشته و این بازی هر کاری که نکرده باشه لااقل خاطره اونا رو برام زنده کرد یه نمره اضافه کردم و البته این رو هم قبلا گفتم اگر توی سایر نقدهای بنده هم ببینید من بر خلاف خیلی از منتقدین این روزها عاشق بازی ها هستم و همیشه با دید مثبت یه بازی رو بازی می کنم و نقد میکنم و بیشترین امتیازی که از نظرم حقشه رو بهش میدم چون بازیه و بالاخره جزو خانواده ایه که من عاشقشم. مثلا اگر میانگین نمره ۷-۸ برای یه بازی مد نظرم باشه حتما ۸ رو میدم چون از صمیم قلبم علشق بازی هام. نه مثل برخی منتقدا که الان با این دید بازی رو نقد میکنن که بازی مضخرفه مگر این که خلافش ثابت شه و اخر هم کمترین نمره ای که میتونن رو به بازی میدن. من رو حیه ام این طور نیست و بازی ها رو بادید مثبت نقد میکنم. ایراداتشون رو هم میگم تماما ولی برای امتیاز بالاترینی که از نظر خودم ممکنه رو میدم که برای این بازی ۶ بود. اگر ببینید اخر نقد گفتم که از این بازی متنفر نشدم و این یه نکته مثبه به نظر من برای این بازی. در مورد استایل هنری بازی هم باید بگم که استایل جذابی داره بازی و من این نوع گرافیک و رنگ پردازی رو دوست دارم ولی نگففتم که این موضوع بهینه کار شده بود و قطعا جای کار خیلی بیشتری داشته و زیر یکی از عکس ها هم در مورد گرافیک رنگ و رو رفته بازی صحبت کردم ولی در کل این استایل گرافیکی رو مخصوصا برای این سبک بازی ها می پسندم.
در مجموع با اکثر بخش های نظرتون موافق هستم و در مورد نمره هم خدمتتون توضیح دادم. این که وقت گذاشتید و مقاله رو خوندید و بعد هم لطف کردید و نظر گذاشتید باعث افتخار من هست و ازتون کمال تشکر رو دارم. امیدوارم که جوابم براتون قانع کننده بوده باشه.
تشکراز شما.
خب اینم نوعی دیدگاهه که قابل احترام هم هست. مرسی از اینکه برای نظرات ارزش قائل میشید و جواب میدین :yes:
نظرات تو هم ارزش خوندن ندارن 😐 😐 😐
به قول یکى دوستان اسمت شبیه نوار مغزته…تا تو و امثال تو، تو این سایت باشن سایت هیچوقت پیشرفت نمیکنه …. یارو اسم گذاشته فردا ناهار قرمه سبزى…اسم گذاشته پس چه شد تقسیم بر به اینا نیست…. اسمه نوار مغزیشه :pain: :pain: :pain: ….یارو اسم گذاشته امروز فردا نیست فردا امروز نیست 😯 😯 😯 … هوش و خلاقیت و دیگر هیچ…
نقد کردن همچین بازیایی کاری عبث و بیهودیه
بازی رو بعد از باس اول دور انداختم! حاضرم ۲۰۰ بار با مارتیر لاگاریوس :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: مبارزه کنم اما ی بار با این باس ها روبرو نشم
ممنون از نقد و برسی ولی بازی اصلا ارزش خرید رو نداره
.
ممنون از شما. بله اخر نقد هم گفتم. البته میشه بازیش کرد.
بهترین بازی لاک پشت های نینجا همون نسخه ی دومی بودش که کونامی ساخته بود. یادش بخیر چه حالی میکردم باهاش :pain:
اینم مثل اینکه گند زده :-((
مهم نیست چون داره pes 2017 میاد 😀 😎 😎
بازی مزخرفیه.
نمیدونم چرا عکست یجوریم میکنه!
😀 :yes:
یه جور میگی انگار عکس خودشه 😀
عکس یکی از گیمرای دخترو گذاشته دیگه. بابا این دخترا هم خیلی قوین. تو cs go مسابقات جهانیش همش دارن قهرمان میشن! برین عکساشونو تو اینترنت ببینین! تو گیم نیکو هم سرورش بعضی از این دخترا با p90 پوست آدمو میکنن :silly: :laugh:
حرفی ندارم هخخخخخخخخخخخخخخ
ممنونم بابت نقد سعید جان واقعا خیلی زحمت میکشید برامون و برا سایت
آقا سعید به همکارات بگو دمتون گرم بابت درست کردن مشکل آواتار گذاشتن 😀
ولی مشکل بزرگتر میدونی چیه؟؟
جایگاه نظرات بهم ریخته مثبت منفی نمی تونی بدی! دقیقا داره همه چی درست راه میره بعد یه دفعه میبینم خراب شده چطور این مشکلات اتفاق میفتن؟
سلام به شما. خیلی متشکرم محمد جان. وظیفه هست.
خواهش میکنم. چشم حتما منتقل میکنم. یه مشکلات فنی هست که انشالله به زودی رفع میشه.
مردعنکبوتی جدید کجا
اینا کجا
نقد عالی بود داداش سعید
بازی خوبی بود ولی سازنده ها خرابش کردند
خیلی ممنونم ازت. بازی رو سرسری ساختن وگرنه اگه ایم اصلیشون رو میذاشتن روش کار کنه خیلی بهتر میشد
“ساختن بازی از روی فیلم، انیمیشن، کمیک و … هم برای خودش داستانی دارد. در اکثریت موارد این پروسه مخصوصا اگر مربوط به فیلمهای سینمایی باشد به یک شکست ختم”
منم درباره بازی اسپایدرمن هم همینو گفتم دگ ولی ریختن سرم ترورم کردن:|:|:|
صرفاً برای اینکه یاد آوری کرده باشم، سری بتمن هم یه عنوان کمیک و سینماییه. ولی خب یک بازی بسیار موفق و پرطرفدار هم هست! واقعا حرفی که داری میزنی هیچ دلیل و استنادی نداره دلبندم… مشکل از اینا نیست، مشکل سازندههان که کلاً این جور عناوین رو اگر پسوند فروش بهش نخورده باشه، حوالهی باقالیا میکنن… ریشهی کار مشکل داره عزیز، اگه یه سازنده بخواد میتونه کارهای بزرگی با این سری عناوین بکنه، اما حقیقت اینه که اینجور بازیا ساخته شدن برای سرگرمی و اینکه بگن «ما هم آره!».
مرسی…
بازی فوق مزخرف
آخیش آواتار درست شد
بچه ها منفی و مثبت نظرات برداشته شد
با خیالت راحت … بگید =))
درود
به لینک زیر بروید و برای افزوده شدن زبان پارسی به PS4 رای دهید .
http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2015/05/25/persian-language-for-ps4/
از مدیران میخوام که این گفتگو را جزء گفتگو های مهم کنند تا زودتر زبان پارسی به PS4 افزوده شود .
اگر تونستید با چند نام کاربری PSN به این سایت برید و رای بدید .
این لینک برای اضافه شدن زبان عربی بوده که سونی پس از آن زبان عربی رو به PS4 افزود .
http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2014/05/20/want-arabic-keyboard/
تعداد همه ی رای ها کنار دکمه ی منفی ـه و اون به معنی تعداد منفی ها نیست برای شمردن منفی ها ، رای های مثبت را از همه ی رای ها (که کنار دکمه ی منفی است) کم کنید .
یک راهی برای بالا بردن مثبت ها با یک اکانت پیدا کردم . شما باید تمام کوکی های سایت playstation.com و سایت sonyentertainmentnetwork.com را از مرورگر خود پاک کنید و وارد همون لینک درخواست پارسی کردن بشید و به پی اِس اِن لاگین کنید . رای بدید .
کسانی که مرورگر فایرفاکس دارند مراحل زیر رو طی کنند :
۱- وارد صفحه ی درخواست بشید
۲- راست کلیک کنید
۳- روی view page info کلیک کنید
۴- روی تب Security کلیک کنید
۵- روی view Cookies کلیک کنید
۶- روی Remove All کلیک کنید
*******۷- از قسمتی که Search نوشته شده sony بنویسید
*******۸- روی Remove All کلیک کنید .
۹-دوباره وارد صفحه درخواست بشد و لاگین کنید و رای بدید .
البته مرحله ۷ و ۸ برای محکم کاریه و بعد از ۶ میتونید مرحله ۹ رو انجام بدید .
تاکنون همه ی رای ها ۱۷۲۴ تا و رای های مثبت ۱۶۴۲ تا و رای های منفی ۸۲ تا است .
همچنین به صفحه ی توییتر یوشیدا https://twitter.com/yosp ، رئیس بخش سرگرمی های سوتی به آدرس زیر بروید و پیام زیر را برایش توییت کنید .
Hello Mr Yoshida Please Add Persian Language for PS4 and Persian Language Subtitle for Exclusive PS4 Games.*Persian language Speakers
آخیش منفی و مثبت برداشته شد!! کریتوس یه کچله وحشیه بره بمیره!!!!!!!!!!!! ناموسا از ته دل نگفتم ولی با این ریشاش احساس میکنم کلش برعکس شده!!!!!!!
داری شوخی میکنی؟؟؟//
چون اگه واقعی بود میکشتمتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
معلومه شوخی می کنم داداش من عاشقشم
آخیش منفی و مثبت برداشته شد!! کریتوس با این ریشاش احساس میکنم کلش برعکس شده!!!!!!!
ناشر اکتیویژن؟؟؟؟؟ اصن دقت نکرده بودم!! خوب الان هدفشون چی بوده خواستم چی رو اثبات کنن الان این یعنی ما هم وجود داریم خوب کالاف جدید جواب نداده با این میخوان ابراز وجود کنن!!!!!
ببخشید این شرکت هم میخواد مرد عنکبوتی بسازه؟ ممنون میشم اگه جواب بدید.
تا جایی که من یادمه همیشه مرد عنکبوتی رو این میساخته
نه نسخه جدید اسپایدرمنو Insomniac Games میسازه!