راز ثبات در Dark Souls 3 کشف شد
برای توضیح سریع: شیوهی ثبات (در Dark Souls این معیار، معیار ایستادگی و استقامت بازیکن در مقابل سرگیجه است) در Dark Souls 3 همانند سریهای قبلی این بازی نیست. در واقع بیشتر بازیکنان برای مدت طولانی فکر میکردند که ثبات (Poise) عملکرد خاصی ندارد. چندی پیش معدنچیان اطلاعات کدهای غیرفعالی را پیدا کردند که میتوانند «فعال بشوند» و شبیه چیزی که کاربران و طرفداران انتظار دارند، عمل کند. برخی از بازیکنان بر این باورند که این موضوع میتواند باگ یا بدافزار تلقی شود.
از سویی استدیو فرام سافتور نیز اذعان کرد که ثبات همانطوری که مورد احتیاج بود، کار میکرد. هرچند که این فاکتور ما را زیاد یاری نکرد و همه چیز آن طور که میخواستیم نشد.
هماکنون کاربران شبکه اجتماعی ردیت همچون Back_like_Flint تئوری محتملی را مطرح کرده است و آن چیزی شبیه به این است:
- هنگامی که غلت میزنید انیمیشنها، مقدار مشخصی از فریمها را به خود اختصاص میدهد تا تکمیل شوند. بعضی از این فریمها با عنوان vFrames شناخته میشوند، که در آن حین شما نسبت به ضربه آسیبپذیر هستید و بعضی از فریمها iFrames هستند که شما نسبت به آن آسیبپذیر نیستید.
- هنگامی که شما ضربهای دریافت میکنید که آن ضربه شامل فریمهای vFrame در شیرجهها میشود میزان فریمهای iFrame در دسترس در ضربهی بعدی افت میکنند. و همانطور iFrameهای فعال شما به مرور زمان بهتر میشود؛ البته اگر ضربهای دریافت نکنید.
- هر چقدر میزان ثبات شما بیشتر باشد، میزان فریمهای iFrame که بعد از دریافت ضربه میگیرید کمتر است.
- هر چقدر میزان ثبات شما بیشتر باشد، سریعتر میزان iFrameهایتان را بازیابی میکنید.
این مسئله تفاوت زیادی با مکانیزم قبلی ثبات دارد. بدین معنی که ثباتِ هرچه بیشتر در شما، باعث میشود ضربات شما به راحتی قطع نخواهد شد، علیالخصوص در دفع تلو تلو خوردنها این مسئله بسیار اهمیت دارد. این مکانیزم بیشتر شبیه به کارکرد چابکی در بازی Dark Souls 2 میباشد.
شما چه فکر میکنید؟ پست شبکه ردیت حاوی اعداد بیشماری برای دوستداران اطلاعات و همانقدر گفتگوهای تخصصی در مورد کارکرد ثبات و حقایق و مدارک آن است. داستان بالا به نظر نظریه متقاعدکنندهایست و زیاد به مزاج طرفداران پر و پاقرص این بازی شاید خوش نیاید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
جالب بود. دارک سولز سه واقعا بازیی در حد عالی هستش. واقعا به همه ی طرفداران بلاد توصیه می کنم که این بازی رو حتما تهیه کنند.
هر چه بازیش میکنی از این که داری قوی میشی لذت میبری و اما بازم جای کار داری ! اما از دست این باس :laugh: های زشت دوستداشتنی
دوستانی که هم بازی bloodborne رو بازی کردند و هم این بازی لطفا نظرشونو بگن . به نظرتون این بازی رو بازی کنم ؟ راستش واقعا با سبک تهاجمی Bloodborne حال میکنم ولی این بازی و اون سیستم سپر یه خورده تو ذوقمه . کلا چند تا باس ( اصلی + فرعی ) در بازی هستش ؟ همچنین سیستمی شبیه به چالیس ها در bloodborne تو این بازی هست ؟
بازی نسبت به بلاد کندتره ولی دمیجی که میدی با یه ضربت بیشتره و stun کردن به راحتی بلادبورن نیست و سخت تره
در کل ۱۹ تا باس داره و سیستمی مثل چالیس ها تو بازی وجود نداره
ولی در کل اگه از بلاد خوشت اومده از این خوشت میاد چون تنوع سلاح و زره خیلی زیاده و با هر سبکی که دلت میخواد میتونی بازی کنی میتونی همراه سپر نیزه تبر یا شمشیر برداری یا کلا میتونی سپر رو بزاری کنار و یه سلاح سنگین برداری و هر کدوم از این سلاح ها حرکاتشون با هم فرق دارن
Covenant های بازی هم عالی طراحی شدن و عضو هرکدوم هم بشی وظیفه ی خاصی داری و اگه بهش عمل کنی پاداش میگیری مثلا اگه عضو rosaria fingers بشی باید بری pvp بازی کنی و اگه پیروز بشی بهت یه ایتم میده و اگه تعداد مشخصی از اون ایتم بدست بیاری یه ایتم بهت هدیه داده میشه
حرف از pvp شد باید بگم pvp بازی واقعا عالیه چون همونجور که گفتم سبک بازی هرکسی فرق داره برای همین pvp واست تکراری نمیشه
داش بلادبورن گیم پلیش تهاجمی و وابسته به جاخالی دادن هست.
دارک سولز تدافعی هستش.البته توی نسخه سوم دارک سولز یکم بازی سریع تر شده و شبیه به بلادبورن شده ولی توی نسخه های قبل اکثرا باید دفاع میکردی. بهت پیشنهاد میکنم سولز ۲ یا ۱ رو روی کامپیوتر امتحان کنی.اگه ازش خوشت اومد از سولز ۳ هم خوشت میاد.
ممنون از توضیحات کامل 🙂
این بازی عالیه به تمامی rpgبازها اینو پیشنهاد میکنم…درصد اعتیاد این بازی به حدی بالاس که شاید باعث شه مدت ها دیگه هیچ بازی غیر از این رو بازی نکنید
دارک یکم برام سخت بود مخصوصا ۲ امیدوارم بتونم ۳ رو راحتر زود آپگرید کنم خودمو مجبور نشم Eboot مدیفای شده بریزم برای چیت کردن :دی
بازی دارک سولز سه بسیار بازی سختیه بااون فضای خاکستری وزردی که داره خسته میشی سردرد میگیری چون بازی سختی هست
بازی بسیار سخت و پیچیده ای هستش برای اون کسانی که با حوصله هستن پیشنهاد میکنم وبرای کسانی که از بازی های سختو پیچیده خوششون نمیاد پیشنهاد نمیکنم چون خیلی رو اعصابه بازی خوبیه اما خیلی سخته
منظور از فریم چیه دقیقا ؟ من که از خبر سر در نیاوردم. دوستان هم بجای بحث در مورد این خبر حاشیه رفتن . کسی میتونه کامل تر توضیح بده؟؟
بازیهایی ساخت استاد میازاکی سخت هستن ولی اگه با حوصله بازی کنی خودتو آپگری کنی و الگوی اتک باسها و دشمنای بازی رو دست بیاری براحتی قابل بازیه،فوق العاده بازی جذابیه