آنالیز عملکرد بازی Everybody’s Gone to the Rapture برروی پلتفرم رایانههای شخصی
بازی Everybody’s Gone to the Rapture در سال گذشته برروی کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شد اما شایعات زیادی در رابطه با عرضه آن برای پلتفرم رایانههای شخصی وجود داشت. سر انجام نسخه رایانههای شخصی نیز توسط سازندگان تایید و انتشار یافت. این عنوان با موتور گرافیکی CRYENGINE ساخته شده است و متاسفانه از مشکلاتی در عملکرد رنج میبرد. با گیمفا در ادامه مطلب همراه باشید.
قبل از اینکه بخواهیم بررسی و تحلیل عملکرد Everybody’s Gone to the Rapture را آغاز کنیم، باید مواردی نیز ذکر شود. سیستمی که برای تهیه این آنالیز مورد استفاده قرار گرفته، شامل یک پردازنده Core I7 4930K (توربو به ۴٫۰Ghz افزایش یافته است) بههمراه ۸ گیگابایت رم، کارت گرافیک GTX 980TI و GTX 690، نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و آخرین درایور انتشار یافته توسط انویدیا استفاده شده است. همچنین Everybody’s Gone to the Rapture از قابلیت SLI یا همان استفاده همزمان از چند کارت گرافیک پشتیبانی نمیکند اما شما میتوانید از طریق پروفایل Ryse به اجبار آن را مجبور به پشتیبانی از این قابلیت کنید. با این حال، پیشنهاد میشود کسانی که از یک سیستم قدرتمند SLI بهرهمند هستند، منتظر یک بهرزورسانی رسمی باشند زیرا روشی که ذکر شد، تجربه چندان خوبی را فراهم نخواهد کرد و بهخوبی بهینهسازی نشده است.
استودیوی چاینیز روم به عنوان سازنده Everybody’s Gone to the Rapture، کارت گرافیک GTX 770 را برای اجرای این عنوان با نرخ ۵۰ الی ۶۰ فریم بر ثانیه در تنظیمات متوسط پیشنهاد کرده است و باید بگوییم که چنین چیزی حقیقت دارد. ما با استفاده از کارت گرافیک GTX 690 و غیر فعال بودن قابلیت SLI توانستیم در اکثر صحنهها فریمریت ۵۰ را بهدست آوریم. جالب است بدانید بدون استفاده از قابلیت استفاده همزمان از چند کارت گرافیک، GTX 690 عملکردی مشابه GTX 680 از خود نشان داد و GTX 770، کارت گرافیکی که سازندگان پیشنهاد کرده بودند، کمی از GTX 680 سریعتر عمل میکند. با این حال، وضعیت بهخوبی ادامه پیدا نکرد و صحنههایی مشاهده میشد که در طول آنها نرخ فریم به ۳۰ کاهش مییافت البته این یک عمر عادی بود که کارت گرافیک GTX 690 نمیتوانست در این صحنهها فریم مورد نظر ما را بهدست آورد. این صحنهها حتی برروی کارت گرافیک GTX 980TI نیز بهخوبی بهینه نشده بودند.
در ادامه تصمیم گرفتیم با استفاده از تصاویر زیر، برای شما مثالهایی را زده باشیم. همانطور که مشاهده میکنید، ما با استفاده از کارت گرافیک GTX 980TI توانستیم نرخ ۵۳ فریم بر ثانیه را در رزولوشن 1080p و حداکثر تنظیمات بهدست آوریم و شاهد افزایش ۱۰ فریم در زمانی که رزولوشن را برروی 720p قرار دادیم بودیم اما در این بین یک چیز بسیار مورد توجه ما قرار گرفته است. اگر کمی دقت کنید، متوجه میشوید که در هر دو رزولوشن، ۸۸ درصد از کارت گرافیک ما برای این عنوان استفاده میشود. نه فقط آن، بلکه به هیچ یک از پردازندههای ما فشاری جدی وارد نشد و این یعنی اشکال از جای دیگری بود. یک چیز که ارزش گفتن را دارد، این است که مقدار مصرفی از کارت گرافیک حتی در برخی از صحنهها و داخل خانهها به ۹۹ درصد هم میرسید. دلیل این اشکالات میتواند از درایورهای انویدیا یا مشکلات مختلف موتور بازیسازی آن باشد. در هر صورت این یک مشکل بسیار جدی بوده و سازندگان مطمئنا در هنگام آزمایش بازی، متوجه آن شدهاند.
علاوه بر مشکلاتی که ذکر کردیم، بازی از ایرداتی در سیستم نورپردازی و بافتها رنج میبرد. در تصویر زیر نیز میتوانید یکی بافتهای عجیبوغریب بازی را مشاهده کنید:
علاوه بر این، در تصویر زیر میتوان مشکل دیگری را در سیستم نورپردازی و بافتها مشاهده کرد. همانطور که میتوان دید، هردوی نورپردازی برروی چمنها و بافتهای درون پنجره بهطور ناگهان تغییر شکل میدهند:
بهطور مختصر، بازی Everybody’s Gone to the Rapture ار مشکلات و مسائل زیادی در بهینهسازی رنج میبرد. انویدیا تاکنون درایور مخصوص این عنوان را منتشر نکرده است بنابراین نمیتوان تیم سازنده را سرزنش کرد. از آنجا که سازندگان تا به الان در انجمن رسمی استیم پیرامون این مشکلات هیچ صحبتی نداشتهاند، میتوان این نتیجه را گرفت که آنها بازی را برروی کارت گرافیکهای انویدیا آزمایش نکردهاند یا اینکه بازی دچار باگ شده و نیاز به بهروزرسانی برای رفع شدن دارد.
بهمنظور یافتن اینکه بازی چگونه عملکردی در پردازندههای مختلف دارد، ما از پردازندههای شبیهسازی شده دو و چهار هستهای استفاده کردیم. پردازنده دو هستهای شبیهسازی شده ما با مشکلاتی در زمان غیر فعال بودن گزینه Hyper Threading روبهرو بود. به محض اینکه Hyper Threading را فعال برروی فعال قرار دادیم، عملکرد مشابهای را نسبت به پردازندههای چهار و شش هستهای شبیهسازی شده بهدست آوردیم. بازی به لطف موتور CRYENGINE دارای تعادل خوبی در بخشهای مختلف است. بهطور کلی Everybody’s Gone to the Rapture پردازنده قدرتمندی را طلب نمیکند.
بازی Everybody’s Gone to the Rapture در بخش گرافیکی بسیار زیبا است. بازی از طراحیهای بسیار خوب داخلی، توجه عالی به جزئیات و سایهزنیهای فوقالعادهای بهره میبرد که بیشتر آنها بهصورت Real-Time رندر شدهاند. همچنین سیستم نورپردازی بازی پیشرفته است. در مجموع با وجود گرافیک بسیار خوب Everybody’s Gone to the Rapture، این عنوان نتوانست مرزهای گرافیکی را در رایانههای شخصی پشت سر بگذارد البته این موضوع چندان هم باعث تعجب ما نمیشود چراکه بازی در اصل برروی کنسول پلیاستیشن ۴ ساخته شده بود و بهنظر میرسد سازندگان زحمتی برای بهبود گرافیک در هر روش احتمالی به خود ندادهاند. علاوه بر این، بازی از مشکلات بهینهسازی بسیاری رنج میبرد و باید امیدوار باشیم که سازندگان چارهای برای آنها بیندیشند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
همین که اومده خیلی فرق نمیکنه من دسته پلی۴ رو زدم بهش قشنگ ساپورت کرد
ادم فرض میکنه هنوز انحصاری کنسوله چون بازی ارومه خیلی اذیت نمیکنه.
میشه دوال شاک رو به pc وصل کرد؟
ارع
CRYENGINE خیلی خوبه و پتانسیل بالایی دارع :yes: :inlove:
کرای انجین خیلی انجین خوبی هست چه در زمینه جلوه های بصری و چه در بهینه سازی منتها متاسفانه به جز کرایتک شرکت های دیگه نتونستن اون کارایی خوبی که کرایتک از این موتور میگیره رو پیاده کنن واقعا این مشکلات برای یه همچین بازی ای یه مقدار عجیبه ۹۹% از توان کارت 980ti!ابا اینکه جلوه های بصری پیشرفته ای هم نسبت به کنسول نداره
بهینه سازی این بازی اصلا در خور پلتفرم پی سی نبود! :-/
به هر شکلی که بود بازی رو تموم کردم! ولی چاینییز روم حتی به خودش زحمت نداده بود که تنظیمات بیشتر و اختصاصی تر بذاره برای نسخه پی سی
اما با همه این اوصاف گرافیک زیبا و چشم نوازی داشت و از اون مهمتر داستان و روایت اون :-))
این دیگه چیه؟دوستان کسی سی دی کی اشتراکی گرفته؟واقعیه؟من دو تا اکانت دست ۲ گرفتم به ساعت نکشید هک شد :pissedoff:
درواقع اکانتهای دست دوم هکی هستند صاحب اصلی میاد شمارو بیرون میکنه!!!!!!!
این بازیه؟ یا قرآ.ن عجب گرافیکی داره.گرافیک فنیش حرف نداره. خیلی شبیه واقعیته. 😯 😯 :yes:
این بازی بیشتر نمایش گرافیک بود من تو این سبک vanishing of ethan carter رو بیشتر میپسندم